Skocz do zawartości

silniki do LPG


Miromat

Rekomendowane odpowiedzi

> Napewno? Wiem,ze wielu userow gazuje ale np taki Prins o silnikach Hondy niezbyt rekomenduje

> gazownie. I w sumie skołowany jestem

> Problemem chyba sa wypalane gniaxda zaworowe

W kazdym silniku mozna wypalic zawory przy LPG kiedy masz zly sklad mieszanki (zbyt uboga mieszanka) lub zle ustawiony luz zaworowy.

I tu jest ten problem z honda, ze nie ma tam hydraulicznej regulacji zaworow, tylko sa srubki. Konieczne jest pilnowanie luzu zaworowego. Konieczna jest regulacja co 20-25kkm (koszt ok 150zl).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a 1.6 czy 1.8 to już nie? albo 2.0 bez turbiny?

Wszystkie Reno lubią LPG od 1,2 do 2.0T kolega który mi poprawiał instalację dłubał przy RS 330KM mówi, że tylko na LPG jest taka moc bo na NoPb wtryski są za słabe wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kazdym silniku mozna wypalic zawory przy LPG kiedy masz zly sklad mieszanki (zbyt uboga

> mieszanka) lub zle ustawiony luz zaworowy.

Wszystkie samochody na paliwo bezołowiowe mają utwardzone zawory i ciężko je wypalić, no chyba że w polonezie czy podobnej technologii.

A jazda ze złą mieszanką może (...) a jazda bez oleju może spowodować zatarcie silnika zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kazdym silniku mozna wypalic zawory przy LPG kiedy masz zly sklad mieszanki (zbyt uboga

> mieszanka) lub zle ustawiony luz zaworowy.

> I tu jest ten problem z honda, ze nie ma tam hydraulicznej regulacji zaworow, tylko sa srubki.

> Konieczne jest pilnowanie luzu zaworowego. Konieczna jest regulacja co 20-25kkm (koszt ok

> 150zl).

w focusie mam podobnie teraz mam juz 50kkm na LPG pojechałem ustawiać luzy i.......

odesłali mnie z kwitkiem bo nie bylo co ustawiac wszystko ok ..

pojechałem do innego magika i to samo:)

a podobno 1.6 zle znos gaz w fordzie mk1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a podobno 1.6 zle znos gaz w fordzie mk1

Jak każdy silnik źle znosi za słaby reduktor, najtańsze wtryski, niechlujny montaż i pseudo regulację polegającą na zrobieniu autokalibracji na postoju. Ot cała prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w focusie mam podobnie teraz mam juz 50kkm na LPG pojechałem ustawiać luzy i.......

> odesłali mnie z kwitkiem bo nie bylo co ustawiac wszystko ok ..

> pojechałem do innego magika i to samo:)

> a podobno 1.6 zle znos gaz w fordzie mk1

Chodzi o to zeby to kontrolowac. Powody do obaw sa, kiedy sa duze odchylki od normy. Jak jest ok, to tylko sie cieszyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak każdy silnik źle znosi za słaby reduktor, najtańsze wtryski, niechlujny montaż i pseudo

> regulację polegającą na zrobieniu autokalibracji na postoju. Ot cała prawda.

Nie prawda. Mam reduktor z dużym zapasem, drogie markowe polecane wtryski, montaż zgodnie ze sztuką w opiewanym w superlatywach Auto-Fleszu w Lubiczu k. Torunia a strojenie trwało kilka godzin jazdy. I co? Wypala zawory, co 30kkm popychacze do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie bez bezpośredniego wtrysku paliwa , czyli bez TSI, THP, GDI, itp.

Kolega z pracy ma Puga 307 na wtrysku bezpośrednim i śmiga aż miło., To, że bierze trochę benzyny to nic, w porównaniu z sytuacją, kiedy by brał samą benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega z pracy ma Puga 307 na wtrysku bezpośrednim i śmiga aż miło., To, że bierze trochę benzyny

> to nic, w porównaniu z sytuacją, kiedy by brał samą benzynę.

Fajnie, tylko ze w P307 nie bylo silnikow z wtryskiem bezposrednim grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie prawda. Mam reduktor z dużym zapasem, drogie markowe polecane wtryski, montaż zgodnie ze sztuką

> w opiewanym w superlatywach Auto-Fleszu w Lubiczu k. Torunia a strojenie trwało kilka godzin

> jazdy. I co? Wypala zawory, co 30kkm popychacze do wymiany.

Znam tylko jedną odpowiedź: super och i ach warsztat źle wystroił, albo skompletował instalację. Tak się składa, że znam e12 1.4 z lpg, która od 3 lat przejeżdża rocznie prawie 30 kkm i zawory miała ustawiane tylko przy montażu lpg. W chwili obecnej wszystko jest w porządku.

Przykład drugi: Ford 1.6 zetec na instalce 2 gen. zrobione ponad 100 kkm, śmiga aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie prawda. Mam reduktor z dużym zapasem, drogie markowe polecane wtryski, montaż zgodnie ze sztuką

> w opiewanym w superlatywach Auto-Fleszu w Lubiczu k. Torunia a strojenie trwało kilka godzin

> jazdy. I co? Wypala zawory, co 30kkm popychacze do wymiany.

masz lubryfikację ?

podobne problemy były w kia 1.4, nawet te niby fabryczne szybko wracały z wypalonymi zaworami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znam tylko jedną odpowiedź: super och i ach warsztat źle wystroił, albo skompletował instalację.

> Tak się składa, że znam e12 1.4 z lpg, która od 3 lat przejeżdża rocznie prawie 30 kkm i

> zawory miała ustawiane tylko przy montażu lpg. W chwili obecnej wszystko jest w porządku.

dokładnie ten sam silnik ?

> Przykład drugi: Ford 1.6 zetec na instalce 2 gen. zrobione ponad 100 kkm, śmiga aż miło.

który zetec ? bo też było kilka i np te z hydrauliką problemów oczywiście nie miały wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znam tylko jedną odpowiedź: super och i ach warsztat źle wystroił, albo skompletował instalację.

Ja zakładałem podobno w jednym z najlepszym zakładów w Krakowie. A samo założenie poprzedziłem długim wertowaniem lpg-forum... I co? i d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co mi, jeśli wartość luzów zaworów dolotowych jest idealna, nie zmienia się i nie muszę

> regulować? Żeby płacić za coś co się spala w cylindrach i do wypalających się wydechowych

> nawet nie trafia?

smirk.gif moze najpierw poczytaj jak to ma dzialac

jest srodek Tunap ktory nie wymaga montazu

cudow bym sie nie spodziewal, ale sprobowac nie zaszkodzi

moze zrobisz 45kkm do regulacji wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe, ale skąd ja mam to wiedzieć?

Jak miałeś zrzuconą głowicę w sumie można było dać ją na wymianę gniazd zaworowych, żeby zamontowali coś bardziej odpornego na wypalanie niż to co Toyota oryginalnie pchała. Choć to dalej leczenie skutku, a nie przyczyny.

Myślę, że warto byłoby pojechać do jakiegoś innego, ogarniętego człowieka, który skontrolowałby ustawienia instalacji. Nawet mam takiego jednego Kolegę z Krakowa, tylko nie wiem czy już wrócił do formy po wypadku motocyklowym.

Jak chcesz odezwij się na PW to popytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Które samochody nie starsze niż 5 lat, wielkości Focusa, Astry itp, mają silniki przystosowane do

> LPG?

w astrze IV masz 1.4T który jako jeden z niewielu silników wychodził prosto z fabryki z LPG (a niebył dokładany później przez dealera jak w fiacie czy VW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.