bas Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Ledwie się uporałem z hamulcami a okazało się, że lewa sprężyna pękła u dołu. Znajomy mechanik poleca* D&D, mówi że nie siadają w innych autkach. Inna opcja to pewnie MM. Jutro będę musiał coś kupić, więc będę wdzięczny za rady. * Nie zarobi na tym ani grosza bo sam kupuję części, ewentualnie zaproponował, że mogę zrobić to na jego rabat, więc wykluczamy, że ma w tym jakikolwiek interes. Mam 1.6, czy jak włożę sprężyny przeznaczone do JTD to będę miał motorówkę czy będzie stał na tej samej wysokości? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Ledwie się uporałem z hamulcami a okazało się, że lewa sprężyna pękła u dołu. > Znajomy mechanik poleca* D&D, mówi że nie siadają w innych autkach. > Inna opcja to pewnie MM. > Jutro będę musiał coś kupić, więc będę wdzięczny za rady. > * Nie zarobi na tym ani grosza bo sam kupuję części, ewentualnie zaproponował, że mogę zrobić to na > jego rabat, więc wykluczamy, że ma w tym jakikolwiek interes. > Mam 1.6, czy jak włożę sprężyny przeznaczone do JTD to będę miał motorówkę czy będzie stał na tej > samej wysokości? > Pozdrawiam BAS Nie widzę w ofercie sprężyn DD do 1.6. Są chyba tylko do JTD. Odradzam. Przejechałem się na tej firmie dwa razy kupując sprężyny i oddałem je na reklamacje, bo auto stało jak terenówka. Wiele razy klienci sami mi przywożą te sprężyny i później jest śmiech, jak się auto opuści. Jednemu gościowi, jak zmieniłem w Focusie na DD, które sobie kupił, to zaczęły nawalać wewnętrzne przeguby, bo półosie stały pod kątem. W Stilo JTD się sprawdza, bo tu jest problem ze źle dobraną sprężystością zawieszenia do masy auta, natomiast nie ryzykowałbym do 1.6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Kliken. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Ja mam JTD i polecam D&D pod każdym względem, podpisuję się rękami i nogami i czym tam jeszcze chcecie, jedyna i tu podkreślam JEDYNA firma która robi do JTD sprężyny które nie siadają po tysiącu kilometrów! Ja bym już teraz nad inną firmą się nie zastanawiał. Co do efektu motorówki to w większości sprężynach to normalne, z czasem się stabilizuje i to że po opuszczeniu wygląda śmiesznie to raczej normalne. Co do sprężyn od JTD do 1.6 to nigdy nie robiłem i nie widziałem, ale z doświadczenia (chociażby przerabiałem sprężyny od 1.6 w JTD) to nie powinno być źle, wymiary te same, jedyna różnica IMO to twardość zawieszenia, no i oczywiście pierwsze dni może być jak motorówka Jeśli Cię interesuje mam ledwie dotarte (10kkm) KYB'y z mojego JTD, możesz sprawdzić jak będzie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Ja mam JTD i polecam D&D pod każdym względem, podpisuję się rękami i nogami i czym tam jeszcze > chcecie, jedyna i tu podkreślam JEDYNA firma która robi do JTD sprężyny które nie siadają po > tysiącu kilometrów! Ja bym już teraz nad inną firmą się nie zastanawiał. > Co do efektu motorówki to w większości sprężynach to normalne, z czasem się stabilizuje i to że po > opuszczeniu wygląda śmiesznie to raczej normalne. > Co do sprężyn od JTD do 1.6 to nigdy nie robiłem i nie widziałem, ale z doświadczenia (chociażby > przerabiałem sprężyny od 1.6 w JTD) to nie powinno być źle, wymiary te same, jedyna różnica > IMO to twardość zawieszenia, no i oczywiście pierwsze dni może być jak motorówka Fajnie, ale jak mam ustawić zbieżność w motorówce, żeby później się nie zmieniła? > Jeśli Cię interesuje mam ledwie dotarte (10kkm) KYB'y z mojego JTD, możesz sprawdzić jak będzie Problemem jest robocizna - 60zł/strona, czyli ~cena sprężyn. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Kliken. > Pozdrawiam BAS Faktycznie znalazłem je w katalogu, ale stosując zamiennik dla sprężyn do Stilo 1.2. Możesz zaryzykować, tylko pamiętaj, że ostrzegałem. Przypadki, które znam i były niewypałem, opierały się na dedykowanych pod dany silnik sprężynach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Faktycznie znalazłem je w katalogu, ale stosując zamiennik dla sprężyn do Stilo 1.2. Możesz > zaryzykować, tylko pamiętaj, że ostrzegałem. Przypadki, które znam i były niewypałem, opierały > się na dedykowanych pod dany silnik sprężynach. Jutro jeszcze będę szukał. Jeśli znajdę coś innego to co kupić, żeby nie pękło i nie usiadło? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Jutro jeszcze będę szukał. > Jeśli znajdę coś innego to co kupić, żeby nie pękło i nie usiadło? > Pozdrawiam BAS Od jakiegoś czasu kupuję sprężyny Kraft w Inter Team. Wiem, że ta firma ich nie robi, ale mają dobrego dostawcę. Jeszcze nie miałem okazji zakładać ich do Stilo, więc nie mogę też konkretnie polecić. Jeśli chodzi o DD, to klik do poczytania. Ludkom na DD Alfy stoją, jak kozy, a i w necie można też poczytać o Fordach, co pięknie w kosmos startują na tych sprężynach. Nie mówię, że do każdego auta tak będzie, bo jak wiadomo w Stilo JTD się sprawdzają, ale Stilo JTD ma problem z większością innych sprężyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 A ja od dwoch lat z przodu na monroe jakies 60kkm i tez jakos szczegolnie nie siadly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Nie mam tego w Łodzi od ręki. Jutro podzwonię. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > A ja od dwoch lat z przodu na monroe jakies 60kkm i tez jakos szczegolnie nie siadly. Są dostępne. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 > Jutro jeszcze będę szukał. > Jeśli znajdę coś innego to co kupić, żeby nie pękło i nie usiadło? > Pozdrawiam BAS Ja mogę powiedzieć czego NIE kupować, a właściwie co miałem w JTD i siadło: -Cs-Garmany -Lesjoforsa -KYB hm, jeszcze dwie testowałem ale za wuja nie pamiętam nazw, na pewno nie Monroe, jutro poszukam zdjęć/kartonów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 kolego a wysoko Tobie stoi ten przód na tych springach D&D ? masz jakieś foto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Faktycznie znalazłem je w katalogu, ale stosując zamiennik dla sprężyn do Stilo 1.2. Możesz > zaryzykować, tylko pamiętaj, że ostrzegałem. Przypadki, które znam i były niewypałem, opierały > się na dedykowanych pod dany silnik sprężynach. Kiedyś próbowałem dobrać sprężyny do Stilo 1,2 z DND i niestety były sporo wyższe niż te oryginalne w aucie mimo ,iż usiedziane. Finalnie nie udało się tego dobrać z tej firmy.W przypadku 1,6(sporo cięższego motoru) wydaje mi się,że nie powinno być problemu. Co do Focusa mk.I i sprężyn do niego do przodu w wersji 1,6 16v miałem reklamację,dwa komplety i w obu przypadkach auto stało jak szczudłach.Wydaje mi się,że poszła jakaś wadliwa partia sprężyn o tej referencji bądź po prostu błąd podczas oznaczania przy produkcji i poszły do benzyny sprężyny od diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > Nie widzę w ofercie sprężyn DD do 1.6. Są chyba tylko do JTD. Katalog podaje te same co do 1,2/1,4/1,6 czyli te o indeksie 1500895.Tak jak pisałem wyżej,w przypadku 1,2 nie szło tego dopasować.W 1,6 jest cięższy motor więc może być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Miałem w stilo sprężyny KYB , rok śmigania (do sprzedaży auta) nic nie siadło , nic nie pękło Może zależy na jaką partię się trafi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > 1,6(sporo cięższego motoru) wydaje mi się,że nie powinno być problemu. No nie wiem, tam jest ze 20kg różnicy. > Co do Focusa mk.I i > sprężyn do niego do przodu w wersji 1,6 16v miałem reklamację,dwa komplety i w obu przypadkach > auto stało jak szczudłach.Wydaje mi się,że poszła jakaś wadliwa partia sprężyn o tej > referencji bądź po prostu błąd podczas oznaczania przy produkcji i poszły do benzyny sprężyny > od diesla. Też wkładałem do mkI 1.6, ale klient sam sobie kupował. Masakra, prześwit Nissana Patrola. Z pamiętnych przypadków, to jeszcze Astra I diesel, Megane II, Mondeo III. Za dużo tych wpadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 > kolego a wysoko Tobie stoi ten przód na tych springach D&D ? masz jakieś foto ? KLIK KLIK ZDJĘCIE - JTD na D&D po 9miesiącach i jakiś 30 000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > KLIK KLIK ZDJĘCIE - JTD na D&D po 9miesiącach i jakiś 30 000km. Ocenzuruj ten wygląd, bo się na to patrzeć nie da. Ile masz cm od błotnika do ziemi? biedne te Twoje stilo, SUV-a chcesz z niego zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > KLIK KLIK ZDJĘCIE - JTD na D&D po 9miesiącach i jakiś 30 000km. Gdybym wymieniał 4 sztuki to poszedłbym w D&D, jeśli znacząco nie pogorszyłoby to stabilności na autostradzie to na wsi miałbym jak znalazł. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > KLIK KLIK ZDJĘCIE - JTD na D&D po 9miesiącach i jakiś 30 000km. no faktycznie strasznie wysoko poszedł , u mnie przód nisko siedzi a tył wysoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Ocenzuruj ten wygląd, bo się na to patrzeć nie da. Ile masz cm od błotnika do ziemi? biedne te > Twoje stilo, SUV-a chcesz z niego zrobić? Nie rozumiem o co wam chodzi Tył to fabryka, biorąc pod uwagę że progi są w poziomie oznacza że przód jest tak jak być powinno, walczyłem ze sprężynami między innymi dlatego że progi miałem w dół i samochód śmiesznie wyglądał, do tego np. taka Astra III zapaskowana obok jest jeszcze wyżej, miskę olejową mam paręnaście cm od ziemi, więc SUV to nie jest, na KYB miską potrafiłem zahaczyć na koleinach. Co do autostrady to IMO jest lepiej jak samochód jest tak jak teraz, tzn. w poziomie a nie z nosem w ziemi. Aktualnie jeździłem po niemieckich autostradach i przy prędkości 180-200 jedzie się normalnie, nie wychyla się na zakrętach itp. poza tym od tego są amorki a nie sprężyny. Sądząc po waszych komentarzach to ja już nie wiem, czy tak się ludzie przyzwyczaili do krzywego stilo (przechylonego przodem w dół) że na stan 'jak z fabryki' nie da się patrzeć, czy to mi już odbiło z tymi sprężynami Wysokość błotnika od ziemi: - 68,5cm (tył 70cm, więc i tak nie jest idealny poziom) Wysokość błotnika do środka koła - 39,5cm Wysokość krawędzi progu z przodu 20cm - z tyłu 23cm, co potwierdza znów że nie ma idealnego poziomu, więc przód i tak nie jest jeszcze tak wysoko jak by mógł być, choć tak mi wystarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Wysokość błotnika od ziemi: - 68,5cm (tył 70cm, więc i tak nie jest idealny poziom) > Wysokość błotnika do środka koła - 39,5cm > Wysokość krawędzi progu z przodu 20cm - z tyłu 23cm, co potwierdza znów że nie ma idealnego > poziomu, więc przód i tak nie jest jeszcze tak wysoko jak by mógł być, choć tak mi wystarcza Ładne masz cross country..... spokojnie możesz startować w off-road takie pomiary jakie robisz to są trochę bez sensu - zwróć uwagę że przedni błotnik jest mocniej wycięty w górę niż tylny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Sądząc po waszych komentarzach to ja już nie wiem, czy tak się ludzie przyzwyczaili do krzywego > stilo (przechylonego przodem w dół) że na stan 'jak z fabryki' nie da się patrzeć, czy to mi > już odbiło z tymi sprężynami Ze sprężynami masz wszystko ok. Stilo w folderach reklamowych siedzi podobnie. Gdyby coś, służę JPGami. Tutaj przykładowe: [image]http://www.carsbase.com/photo/Fiat-Stilo_mp21_pic_5257.jpg Nie wiem czy łapanie wzorców na Stilo śmigających po polskich dróżkach na kilkuletnich KYB'ach to dobry pomysł Domyślam się jednak, że wszyscy do Stilo na glebie już się zdążyli przyzwyczaić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Ocenzuruj ten wygląd, bo się na to patrzeć nie da. Ile masz cm od błotnika do ziemi? biedne te > Twoje stilo, SUV-a chcesz z niego zrobić? Tak powinno wyglądać stilo a nie z zapadniętym przodem. Jak siądzie KYB to już wiem jakie kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 > Katalog podaje te same co do 1,2/1,4/1,6 czyli te o indeksie 1500895. Fabryczne do 1.2 -1.4 mają 5 zwoi, a do 1.6 jeden więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > Tak powinno wyglądać stilo a nie z zapadniętym przodem. Jak siądzie KYB to już wiem jakie kupić zdjęcie pogladowe , ale moje stilo dosłownie identycznie wyglada , przód nisko , tył wysoko , tak jak lubię ale ja jestem przyzwyczajony że trzeba wzrokiem ''kopiować'' teren aby nie zahaczyć , od zawsze miałem niskie z przodu auta , począwszy od bravy , przez alfy 156 jtd, 146 jtd , i obecnie również bravo sport mjtd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > zdjęcie pogladowe , ale moje stilo dosłownie identycznie wyglada , przód nisko , tył wysoko , tak > jak lubię > ale ja jestem przyzwyczajony że trzeba wzrokiem ''kopiować'' teren aby nie zahaczyć , od zawsze > miałem niskie z przodu auta , począwszy od bravy , przez alfy 156 jtd, 146 jtd , i obecnie > również bravo sport mjtd Akurat na tym zdjęciu stilon stoi na nierównym podłożu=brak odwzorowania. Poprzednie foty ukazują jak stilon wychodził z fabryki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 18 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2015 > Akurat na tym zdjęciu stilon stoi na nierównym podłożu=brak odwzorowania. Poprzednie foty ukazują > jak stilon wychodził z fabryki no niech ci będzie , ale mój ma przód nisko a tył wysoko , i wyraźnie linia progu opada ku przodowi i tak ma być , ja się jeszcze zastanawiam jak tył wyżej podnieść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 To auto zaczyna mnie irytować. Jakie amorki polecacie? Właśnie wziąłem się za przednie sprężyny, okazało się, że amorki bida, więc będę wymieniał też amorki. Zdecydowałem się pójść na całość, więc na wszelki wypadek wymienię także sprężyny i amortyzatory z tyłu. Z przodu muszę jeszcze zapodać nowe oboje do nowych amorkow. Edit: Jeszcze łączniki. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > Jakie amorki polecacie? KYB - NIE polecam Bilstein - Polecam Sachs - Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Przechodzilwm rozne kombinacje ale w kombi. Nie wiem jak w hatchback. Z tylu sprezyny tylko orginaly reszta po prostu siadala juz pod samym ciezarem auta a co dopiero z pasazerami. A co do przodu mam u siebie monroe original amorek + sprezyna monroe i taki zestaw zapewnia o wiele lepszy komfort anizeli bilstein b4 + ori sprezyna, na tym nie dalo sie jezdzic. Co do odbojow to monroe ma zestaw w miare sensownej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 W 3d chyba dadzą radę Monroe? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Jesli chodzi o tyl to ciezko powiedziec. Osobiscie tyl wymienilbym tylko po peknieciu, poki sa cale bym nie ruszal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > Jesli chodzi o tyl to ciezko powiedziec. Osobiscie tyl wymienilbym tylko po peknieciu, poki sa cale > bym nie ruszal. Mam zamiar zrobić teraz wszystko i nie dotykać się przez kolejny rok. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > W 3d chyba dadzą radę Monroe? > Pozdrawiam BAS Ja jesienią założyłem na przód KYB. Mają już poszerzoną miseczkę, są zdecydowanie sztywniejsze od oryginałów, które przed wymianą wykazywały ponad 70% sprawności. Teraz jazda z prędkością +170 nie robi najmniejszego wrażenia na aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > Ja jesienią założyłem na przód KYB. Mają już poszerzoną miseczkę, są zdecydowanie sztywniejsze od > oryginałów, które przed wymianą wykazywały ponad 70% sprawności. Teraz jazda z prędkością +170 > nie robi najmniejszego wrażenia na aucie. Zobaczymy co tam jutro kolega Prozaq zaproponuje, myślałem o Monroe. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > Zobaczymy co tam jutro kolega Prozaq zaproponuje, myślałem o Monroe. > Pozdrawiam BAS Ja bym tyłu nie ruszał jak jest ok, ja mam ori od 260k km a widzisz jak stoi wysoko, a że to kombi to nie ma lekko, mój na pusto żadko lata, ostatnio przy przeprowadzce (takie tam jedyne 240km) przesadziłem do tego stopnia że te piankowo/gumowe odboje w środku sprężyny mi porozrywało a po wypakowaniu się samochód od razu wrócił do swojej wysokości, do tego przeloty po ponad 1000km zapakowany po sufit i jeszcze troche w nogach pasażera i żaden problem, IMO ori są nie do zdarcia na tyle - nowa o kombi ofc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 > Ja bym tyłu nie ruszał jak jest ok, ja mam ori od 260k km a widzisz jak stoi wysoko, a że to kombi > to nie ma lekko, mój na pusto żadko lata, ostatnio przy przeprowadzce (takie tam jedyne 240km) > przesadziłem do tego stopnia że te piankowo/gumowe odboje w środku sprężyny mi porozrywało a > po wypakowaniu się samochód od razu wrócił do swojej wysokości, do tego przeloty po ponad > 1000km zapakowany po sufit i jeszcze troche w nogach pasażera i żaden problem, IMO ori są nie > do zdarcia na tyle - nowa o kombi ofc. Mam 3d, jak trzeba było to 380kg płytek z Rumi do Łodzi przywiozłem a z marketów budowlanych woziłem po Łodzi po 250-300kg wylewki jak zabrakło. Jak przód poleciał to tył nie będzie wyglądał dużo lepiej. Zastanawiam się co się stanie jak włożę amorki od JTD? AAA w weekendy autko lata po A1 z dwoma osobami i bagażami, więc fajnie jakby się dobrze prowadziło przy wyższych prędkościach (całe to zamieszanie z felgami, oponami itd. jest pod to robione). Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Gdybym wymieniał 4 sztuki to poszedłbym w D&D, jeśli znacząco nie pogorszyłoby to stabilności > na autostradzie to na wsi miałbym jak znalazł. > Pozdrawiam BAS obawiam się że bardzo by się pogorszyły parametry prowadzenia. Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że najgorzej mi się jeździło na sprężynach MM. Kupiłem je jako nowe i przejeździłem na nich 18tyś. Bujało jak na pontonie przy każdym hamowaniu i przyspieszaniu oraz na zakrętach. Niedawno wsadziłem Eibach pro-kit. Auto stało się dużo bardziej stabilniejsze, brak jakiegokolwiek bujania a komfort podróżowania praktycznie się nie zmienił. W mieście rewelacyjnie są wybierane nierówności a jazda po autostradzie jak po szynach. Szkoda że przez ostanie 18tyś bujałem się na MM. Wg mnie kasa wyrzucona w błoto na to zawieszenie i wygląd jak idź pan w ...... No cóż totalnie nie było czasu wtedy więc jeździłem na tym co było..... Oto parę fotek z moich konfiguracji zawieszenia: 1. seria tak jak kupiłem - okazało się że były wsadzone sprężyny SPIDAN - pewnie już raz było kabum 2. po kabum sprężyny - tutaj nowe zawieszenie przód MM + KYB 3. po 18tyś i 14 miesiącach - jak na złość nic a nic nie siadło 4. Eibach pro-kit wersja zima - wreszcie wygląda jak powinien i bardzo dobrze się prowadzi 5. Eibach pro-kit wersja lato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > KYB - NIE polecam bo? jakoś możesz uzasadnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > 4. Eibach pro-kit wersja zima - wreszcie wygląda jak powinien i bardzo dobrze się prowadzi > 5. Eibach pro-kit wersja lato Za nisko dla mnie, autko musi pomykać po leśnych drogach. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > bo? jakoś możesz uzasadnić? Bo po paru tyś. km (już nie pamiętam dokładnie, może 10 może 20k), siadły tak że drzwiami na parkingu w krawężnik waliłem, a misą olejową haczyłem na co drugiej koleinie w Częstochowie Jeśli jesteś bardzo zainteresowany to mogę wrzucić fotki, tylko muszę pogrzebać trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Bo po paru tyś. km (już nie pamiętam dokładnie, może 10 może 20k), siadły tak że drzwiami na > parkingu w krawężnik waliłem, a misą olejową haczyłem na co drugiej koleinie w Częstochowie ale Ty mówisz o amortyzatorach czy sprężynach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > ale Ty mówisz o amortyzatorach czy sprężynach? Miałem na myśli sprężyny, ale w sumie amorków też się to tyczy, na tyle skrzypią jak szalone, na przodzie na diagnostyce 74/76%, a gdy sprężyny wymieniałem i mi się jeden przewrócił to cały olej się wylał ;P A tak trzymały że ręką wcisnąłem i już nie wyszedł o własnych siłach, po jakim nalocie to było ciężko mi teraz powiedzieć, mogę sprawdzić bo mam zapisane jeśli ma to dla kogoś jakieś znaczenie, raczej na pewno gdzieś w przedziale 40-70k km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Miałem na myśli sprężyny, ale w sumie amorków też się to tyczy, na tyle skrzypią jak szalone, na > przodzie na diagnostyce 74/76%, a gdy sprężyny wymieniałem i mi się jeden przewrócił to cały > olej się wylał ;P A tak trzymały że ręką wcisnąłem i już nie wyszedł o własnych siłach, po > jakim nalocie to było ciężko mi teraz powiedzieć, mogę sprawdzić bo mam zapisane jeśli ma to > dla kogoś jakieś znaczenie, raczej na pewno gdzieś w przedziale 40-70k km. W sumie z ciekawości pytałem bo mam KYB amorki u siebie na przodzie. Póki co maja przebieg 20kkm i mają się dobrze tzn. koło nie skacze na nierównościach, na przeglądzie cyferki bardzo wysokie wychodzą, nic nie puka nic nie piszczy. Zobaczymy jak dalej będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 5 Maja 2015 Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 W zeszłym tygodniu do abartha założyłem amorki KYB + sprężyny eibach pro-kit , idealny zestaw na szybkie jazdy po mieście Ale przyznam ,że w stilonie amorki + sprężyny KYB robiły "twardszą" jazdę i przez rok (do sprzedaży) auto nie chciało osiąść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Witam, Panowie z tego co patrze to mam do wyboru nastepujace sprezyny na przod do Stilo 1.9 JTD : Monroe SP2395 za ok 120 zl szt CS Germany za ok 120 zl szt SWAG za ok 125 zl szt Co byscie wybrali ? Sprężyna zawieszenia MONROE SP2395 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Wyżej masz napisane, bierz D&D a nie będziesz marudził. CS Germany odpuść sobie na starcie, u mnie siadły zaraz po opuszczeniu samochodu z podnośnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Wafer tylko gdzie ja dostane sprezyny firmy D&D Moze ktos polecic jakiegos sprawdzonego sprzedawce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.