Skocz do zawartości

Sym GTS 125i vs Downtown 125i


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

Szukam skutera - 125-tki, na kat. B. Raczej wiekszy niż mniejszy, ma być nowy, z ABSem. Ogladałem już kilka i zostały na placu boju 2 modele - jak w tytule. Proszę już nie mąćcie mi w głowie innymi modelami zlosnik.gif Wielkością zbiżone, oba na wtrysku, w obu ABS, start&dstop i tak wyłącze przy pierwszej okazji 270751858-jezyk.gif Cena podobna - okolice 15tyś. już tam bez rozdrabniania sie na grosze.

SYMów w PL jak na lekarstwo, ale wiem że to dobra marka, za granicą schodzą jak ciepłe bułeczki. KYMCO - no wiadomo, silnik hondy itd. Co wybrać wg. braci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli sie nie mylę to DownTown nie ma start&stop

generalnie wybrałbym Kymco ze względu na bardziej rozbudowaną sieć serwisów

po drugie miałem i mogę z czystym sumieniem polecić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc 11-letnim Symem, którym zrobiłem ponad 23 kkm oddaję głos na Syma.

Downtown to świetna, kulturalna maszyna (jeździłem nim w przeciwieństwie do GTSa), ale ma jedną wadę. Brak dynamiki przy ruszaniu. Nie wiem jak to wygląda w Symie (w moim to inna bajka), ale patrząc na dane techniczne Sym jest 8 kg lżejszy, a tu każdy kg jest na wagę złota. Ale to tylko teoria.

Gdybym wybierał 125-kę, miałbym wielki dylemat czy postawić na komfort (GTS) czy go poświęcić, a zyskać dynamikę w modelu lżejszym o ok. 20 kg (Joyride). hmm.gif

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Syma jest mało części. Ciężko to to naprawiać.

Downtown 125 to wielkosciowo jak 500 xciting, niemal, kawal skutera ale i cena 15 tys niemala w porownaniu do agility 125 np

Ja kupilem xcitinga 250 i poki co mega zadowolenie z mocy i przyspieszenia.

Downtown 125 ma 15 km a moj 21 wiec niewielka roznica to DT musi przyjemnie jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Downtown 125 to wielkosciowo jak 500 xciting, niemal, kawal skutera ale i cena 15 tys niemala w

> porownaniu do agility 125 np

> Ja kupilem xcitinga 250 i poki co mega zadowolenie z mocy i przyspieszenia.

> Downtown 125 ma 15 km a moj 21 wiec niewielka roznica to DT musi przyjemnie jezdzic.

drobne 40% mocy mniej... rzeczywiście niewielka różnica icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Downtown 125 to wielkosciowo jak 500 xciting, niemal, kawal skutera ale i cena 15 tys niemala w

> porownaniu do agility 125 np

Agility 125 ma 9KM a Downtown 125 ma ich 15KM (nie wspomne o roznicach typu chlodzenie czy wtrysk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> drobne 40% mocy mniej... rzeczywiście niewielka różnica

Nie w procentach, a w odczuciu jazdy glownie w miescie.

Xciting500 na 39 KM ,a 250tka 21KM a przyspieza wprawdzie o 50% gorzej albo az 3-4 sekundy do setki wolniej, a koni ma polowe mniej. Pomijam predkosc autostradowa bo kupujac 125tke chyba nie zaklada sie wojazy po EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżąc 11-letnim Symem, którym zrobiłem ponad 23 kkm oddaję głos na Syma.

> Downtown to świetna, kulturalna maszyna (jeździłem nim w przeciwieństwie do GTSa), ale ma jedną

> wadę. Brak dynamiki przy ruszaniu. Nie wiem jak to wygląda w Symie (w moim to inna bajka), ale

> patrząc na dane techniczne Sym jest 8 kg lżejszy, a tu każdy kg jest na wagę złota. Ale to

> tylko teoria.

> Gdybym wybierał 125-kę, miałbym wielki dylemat czy postawić na komfort (GTS) czy go poświęcić, a

> zyskać dynamikę w modelu lżejszym o ok. 20 kg (Joyride).

> Powodzenia.

Dzięki za info o tym SYMie. Joyride odpada, bo gaźnik nie chce już się z nim pierniczyć. Co wtrysk to wtrysk ;-) Pozatym JoyRide ma dziwnie otwieraną na bok kanapę, i krótszą -przez co 2 kaski nie wejdą pod spód. Mniej miejsca dla pasażera.

Różnica cenowo jest spora, nie powiem, ale GTS to konstrukcja o epokę wyższa chyba...

Planowane są dość duże przebiegi, a okres międzyprzeglądami pomiędzy JoyRide (co 3 tyś) vs. GTS (co 5 tyś.) przemiawia na korzyść GTS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Syma jest mało części. Ciężko to to naprawiać.

W WAW na Modlińskiej jest Sebbike który sprzedaje SYMy od kilku lat. Chłopak z serwisu twierdzi że poprzedni importem SYMa faktycznie zlewał sprzedaż, sieć dilerską i w ogóle robotę. Nie wiadomo własciwie po co zostali ich przedstawicielem, skoro nie byli zainteresowanie sprzedażą, jej wielkością, reklamą, serwisami itd. itd.

Od zeszłego roku jest nowy impoirter, podobno niebo a ziemia. Wciąż nie jest to poziom Kymco - to fakt - ale mówi że części zamienne 'nietypowe" to 2 tygodnie max. Filtry, oleje, paski - dostępne od ręki u importera. Wiec zła opinia po poprzednim przedstawicielu SYM w polsce podobno się ciągnie, ale już jest nieaktualna. Nie mam zdania, nie wiem - mówie co słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kymco... ale za 15 klocków to nic japońskiego się nie znajdzie?

...no chętnie, ale co kolega proponuje wielkością zbliżonego do GTS i DownTown w tej cenie ? Mają wygodnie podróżować 2 dorosłe osoby, wydawało mi się ze w tej cenie nie znajde nic wiekszego zasadniczo... confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...no chętnie, ale co kolega proponuje wielkością zbliżonego do GTS i DownTown w tej cenie ? Mają

> wygodnie podróżować 2 dorosłe osoby, wydawało mi się ze w tej cenie nie znajde nic wiekszego

> zasadniczo...

nie przerażają Cie te małe kółka i sprawdz jeszcze udźwig/max masy do przewożenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Joyride odpada, bo gaźnik nie chce już się z nim pierniczyć. Co wtrysk

> to wtrysk

Masz rację, rozumiem...chociaż w swoim gaźnika nie dotykałem...nigdy...i jestem pod wrażeniem jak np. trzyma luzy zaworowe...no nic się w silniku nie "rozjeżdża".

Jednak zastanawiam się...bo nie wiem, trzeba to sprawdzić...czy wtrysk czasem nie przyczynia się do lekkiego zamulania na starcie. Bo eko jest...na pewno...wtrysk mniej pali, ale...no głośno się zastanawiam.

> Pozatym JoyRide ma dziwnie otwieraną na bok kanapę

Zgadza się. To taki "boko-skos". Ale powiem Ci, że to bardzo praktyczne rozwiązanie...acz oryginalne.

> i krótszą -przez co 2 kaski nie wejdą pod spód.

Z pewnością. Problemem nie jest długość schowka, a jego mała głębokość. Dużo można tam zmieścić, ale lepiej jak są to ciuchy na wycieczkę. Chociaż laptop w plecaku wchodzi.

> Mniej miejsca dla pasażera.

Zdecydowanie to klasa niżej. Joyride ma przewagę tylko w zastosowaniu...towarowym dzięki wolnemu przekrokowi. Pod nogami można wieźć zgrzewkę wody (6x1,5l), kilka 5-litrowych baniek oleju silnikowego, różne paczki czy pamiętam nawet lancę od myjki z przewodem. zlosnik.gif

> Różnica cenowo jest spora, nie powiem, ale GTS to konstrukcja o epokę wyższa chyba...

Jeśli GTS jeździ jak Downtown, a z pewnością podobnie to bez dwóch zdań jest bardziej komfortowy, dojrzały oraz spokojny i zwarty na gorszej nawierzchni. Joyride słabo, ale jeszcze pachnie 50-ką (12-calowe koła). GTS w ogóle.

> Planowane są dość duże przebiegi

To dobry wybór. ok.gif

Chociaż ciekawi mnie ta kwestia dynamiki ruszania... hmm.gif

> a okres międzyprzeglądami pomiędzy JoyRide (co 3 tyś) vs. GTS (co

> 5 tyś.) przemiawia na korzyść GTS.

Były czasy gdzie robiłem skuterem 13 kkm/rok. zlosnik.gif Teraz zamykam się w tych trzech...ale masz rację, że przy większych przebiegach to + dla GTSa.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,

od jesieni przekopywałem internet i miałem ten sam dylemat. Po przeczytaniu mnóstwa informacji nt większości popularnych skuterów zastanawiałem się nad Aprilią ale wtedy właśnie trafiłem na youtube na ten test SYM'a:

zacząłem czytać na jego temat i w końcu w marcu zakupiłem w Sebbike na Modlińskiej smile.gif

To moje pierwsze 2 kółka ale do SYM'a przekonały mnie:

silnik chłodzony cieczą i na wtrysku

porządne hamulce z ABS

duża szyba

wygodna kanapa, również dla pasażera

mega duży schowek pod kanapą - 2 pełne kaski i jeszcze jest miejsce smile.gif nie muszę myśleć o kufrze

duży zbiornik paliwa 12l.

moc też całkiem spora 9.66 kW choć skuter waży 170 kg

nadmuch ciepłego powietrza na nogi

niskie koszty przeglądów - ponad połowę taniej niż w aprilli

2 lata gwarancji bez limitu kilometrów

naprawdę solidne wykonanie - nic nie trzeszczy, piszczy

takie szczegóły jak gniazdo zapalniczki w schowku przy kierownicy, podświetlany schowek pod kanapą, czy to malutkie podparcie na końcu kanapy dla pasażera.

Generalnie z tego co rozmawiałem z Panem Sbastianem z Sebbike to jest to praktycznie model 300cc z silnikiem 125cc. Zawieszenie, hamulce itp.

No i oświetlenie, same diody już dają sporo światła ale poza jazdą w dzień przydają się jedynie do parkowania w garażu gdzie nie mam światła smile.gif

Światła mijania dają radę, w ciemnych w nieoświetlonych uliczkach nie ma stresu. Jeśli jest pusto i włączysz drogowe - jedziesz jak w dzień.

do chwili obecnej zrobiłem 1700km, dojeżdżam do Warszawy do Mordoru (Domaniewska, Postępu) z Ząbek. Codziennie ok 50 km w obie strony. 8:30 ruszam z pod domu o 9:00 już piję kawę w biurze smile.gif

jeśli zależy Ci na wygodnym, żwawym sprzęcie, a nie zależy Ci na logo to szczerze polecam. Pewnie Honda forza, Yamaha X-max, czy Suzuki Burgman spisały by się może troszkę lepiej, choć może to tylko świadomość że znana marka ale GTS moim skromnym zdaniem naprawdę nie ma się czego wstydzić przy w/w sprzętach a za różnicę w cenie kupiłem ubezpieczenie, strój, kask itp.

mam 180 cm wzrostu i ważę 125 kg. Dlatego szukałem czegoś dużego smile.gif Nie mam problemów ze startem spod świateł. V-max też ok, 110-115 na Siekierkach spokojnie jeżdżę.

jeżdżę praktycznie codziennie, niezależnie od pogody. W deszczu ostrożniej oczywiście ale oponki trzymają nieźle, nie zdarzyło mi się aby załączył się ABS poz sytuacją że specjalnie na pustej drodze przycisnąłem mocno żeby sprawdzić czy działa.

Start&stop nie używam, nie przemawia do mnie montowanie takiego bajeru w jednośladach.

Gazu używam właściwie w dwóch pozycjach 0 i 1 smile.gif spalanie 3,5l / 100km

jak na masę skuterka i moją własną uważam że jest ok.

Żeby nie było tylko samych zachwytów to oczywiście wady też można znaleźć smile.gif

lusterka choć całkiem duże to jednak więcej w nich widzę swoich ramion niż tego co za mną. Szczególnie na prostej w zakrętach jest ok.

kolejna rzecz ale to już wada pojemności a nie konkretnej marki to poza miastem jak trafisz na ciężarówkę to wleczesz się za nią 80km/h zanim nie znajdziesz długiego odcinka prostej żeby ją wyprzedzić.

Najlepiej zobacz oba modela na żywo, usiądź na nich, pooglądaj z bliska poszczególne rzeczy.

Sorry że tak przydługo smile.gif

Mam nadzieję że bardziej pomogłem niż zamieszałem smile.gif

Pozdrawiam,

Kuba

p.s. co do ładowności. Wiozłem kilka razy kumpla ważyliśmy razem ok. 205 kg. nie było problemów. dynamika już nie ta ale nie było tragedii.

co do części to przynajmniej w Sebbike zapewniono mnie że nie ma problemu, najbardziej wyszukane do 2 tyg. a przeważnie w kilka dni są dostępne.

Kupując nowy tych części nie będziesz potrzebował aż tak szybko smile.gif na przegląd i tak umawiasz się w sezonie z wyprzedzeniem więc ew. części też zdążą dotrzeć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem kolego skądkolwiek przychodzisz z pierwszą tak wylewną wypowiedzia zlosnik.gif specjalnie w celu jej napisania zapewnie musiales zakladac konto na autokaciku wiec tymbardziej dzieki ze ci sie chciało cool.gif

"cagera" na Youtube ogladalem kila razy, zreszta to jedyny dosc dokladny test w zrozumialym dla mnie jezyku. zaskakujaco pozytywne slowa padaly jesli chodzi o tego syma.

Niezaleznie od tego so napisales klamka zapadla juz wszesniej, wybor padl na SYMa. Pojechalem do Kymko w Podkowie Lesnej, usiadlem na tym DownTownie jeszcze raz i musze powiedziec ze w porownaniu do SYMa widac niedorobki jakosciowe. Jest gorzej spasowany, schowek pod siedzeniem jakis plytki, 2 kaski wejda pod warunkiem ze jeden z nich to bedzie "orzeszek". jakies dziury w schowku przez ktore widac silnik, siedzienie na poczatku wydaje sie super wygodne jednak po chwili dociera do ciebie ze zasadniczo jest twarde, nawet nie pod tylkiem, ale z jakiegos powodu pod... jajkami zlosnik.gif Ciezko to opisac, trzeba samemu usiasc. wymusza pozycje bardO "wbitą" w ten walek na kanapie, inaczej jest niewygodnie. Moze trzeba sie przyzwyczaic, ale to zwrocilo moja uwage, czego w symie nie doswiadczylem. Z tym SYMem bylo chyba tak, ze jak usiadlem na jego siedzeniu pierwszy raz to juz wiedzialem zlosnik.gif ale glos rozsadku kazal sprawdzic inne opcje zlosnik.gif

Poza tym - moj boze,jak to duzo dobry srzedawca wzbudzajacy zaufanie. Takie wrazenie na mnie wywarl ten Sebastian z sebbike. Widac ze wie co mowi. Spokojny,rzeczowy, cierpliwy. Jego cierliwosc zostanie nagrodzona juz w przyszlym tygodniu zlosnik.gif kusi mnie tylko wersja "sport" - cena ta sama w sumie drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciało mi się założyć konto bo faktycznie SYM jest tego wart smile.gif i nie mam za to żadnym tantiemów od Sebastiana żeby nie było smile.gif

Ja też jak usiadłem to od razu wiedziałem że to jest to smile.gif jak na razie w jednym przelocie zrobiłem ok 250km bez przystanku i trochę się wtedy robi niewygodnie ale po kilu minutach przerwy na tankowanie i jakąś przekąskę można jeździć dalej.

Sebastian na mnie sprawił wrażenie że bardziej robi to z pasji a przy okazji dla pieniędzy.

Nie dziwię się że wersja sport Ci się bardziej podoba smile.gif Ja tylko ze względów praktycznych wybrałem zwykłą. Przy obecnych korkach mam nadzieję jeździć do pierwszych mrozów. Wersja sport to w moim wydaniu będzie jakieś moto w okolicach 500cc na weekendowe wypady smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.