Skocz do zawartości

Nowy segment B do 50k - Note czy Clio?


alkor

Rekomendowane odpowiedzi

Założenia są takie:

- drugi samochód w rodzinie, segment B, nowy lub roczny,

- auto w leasing na 5 lat, używane będzie koło 8 lat i sprzedaż,

- do 50k max, chętniej koło 45kPLN, przebieg roczny 15-20kkm, mała benzyna,

- do tej pory jest GP 77KM i wystarczało

Na razie po wstępnych oględzinach i przejażdżkach faworytami są:

- Note 1.2 80KM

/klima auto, 4 szyby el, 6 poduszek, baaardzo dużo shocked.gif miejsca w środku, przesuwana tylna kanapa, podłokietnik ok.gif , bluetooth w radiu, przyciemniane tylne szyby, automatyczne światła i wycieraczki, gejowski panel od klimy zlosnik.gif /

- Clio 1.0Tce 90KM

/ładniejszy od Note w środku i na zewnątrz, 'tablet' z navi, klima manualna, 2 szyby el, 2 na korbę, 4 poduszki, BT w radiu, brak CD (tylko USB)/

pozostają jeszcze w rozważaniu:

- Fiesta 1.0ecoboost (fajny silnik)

- C3 1.2 (taki sobie, fajnie wyposażony, fajna przednia szyba ale jakiś taki nijaki trochę)

- Mitsu SpaceStar 1.2 (dużo mniejszy od starego SpaceStara który był takim trochę vanem, mały też jak na segment B)

Wszystkie to trzycylindrowe kosiarki. W Clio jest T więc fajniej się zbiera od dołu.

Aha, odpadają Dacie (nie jestem uprzedzony ale nie), VW (trochę drogi), Skoda (trochę smutna), Toyota (trochę droga) i Fiat (miałem parę i czas na zmianę) zlosnik.gif

Jakieś rady, opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a Kia? Ja kupiłem Rio poniżej 50 tys PLN. 1.4 benzyna 109KM. Prosty silnik, całkiem żwawy w tym

> autku, skrzynia 6b, w środku bardzo przestronny jak na klasę B

Muszę się przejechać i zobaczyć. Plus ma taki, że 4 cylindry zlosnik.gif , minus - spalanie w mieście na papierze powyżej 7. Wolałbym bliżej 6 (Note 5,9, Clio 6,2).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nowe I 20 ?

na razie jest drogie.

oglądałem to autko, porównując ze swoim Rio. Z zewnątrz ładne, ale w środku imho jakoś tak bardziej plastikowo i szaro, mniej wygodne fotele. Może to kwestia konkretnych wersji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych co podales to nie zastanawiac sie tylko brac Note. Dodatkowo 5 lat gwarancji no i jest ladny zarowno wewnatrz jak i na zewnatrz. Niskie spalanie i zaskakujaco dobrze sie prowadzi ok.gif

Mozna tez rozwazyc Fieste 1.0T ale bedzie IMO mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tych co podales to nie zastanawiac sie tylko brac Note. Dodatkowo 5 lat gwarancji no i jest ladny

> zarowno wewnatrz jak i na zewnatrz. Niskie spalanie i zaskakujaco dobrze sie prowadzi

> Mozna tez rozwazyc Fieste 1.0T ale bedzie IMO mniejsza.

Note jest fajny ale żona wybrała sobie z klimą automatyczną a panel od klimy w nowym Note jest straszny.

288391877-Nissan-Note_2014_1024x768_wallpaper_90.jpg

Tylko w mojej wersji byłby bez tego 'tableta'. Ale panel taki sam gay.gif

Dla porównania Clio:

288391877-20130314_071.jpg

post-32829-14352530352702_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może Corsa? Widzę, że w sprzedaży jest starszy model z 2014 roku i nowy z tego roku, więc wybór

> spory.

Jakoś mi się nie podoba. Poprzednia Corsa była bliźniakiem mojego GP a chciałem coś nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko Clio ma T - Fiesta 1.0 ecoboost też jest turbodoładowana.

Nissan fajny, ma ciekawe wnętrze i ta ilosć miejsca w środku robi wrażenie. A nie przeszkadza Ci, że z tym silnikiem jest bardzo ociężały (osiągi jak Panda 1.1)?

Ja bym Ci polecał Fiestę - jeśli nie zniechęca Cię, że to już stary model (na rynku od 2008). Wersją sprzed liftingu zrobiłem 80 000 km i mogę powiedzieć że samochód bezproblemowy i fajnie się prowadzi. Z tego co na AK pamiętam kolega MARS jeździ wersją 1.0 ecoboost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Note jest fajny ale żona wybrała sobie z klimą automatyczną a panel od klimy w nowym Note jest

> straszny.

> Tylko w mojej wersji byłby bez tego 'tableta'. Ale panel taki sam

Ale to Tobie sie ma podobac czy zonie? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tylko Clio ma T - Fiesta 1.0 ecoboost też jest turbodoładowana.

Prawda.

> Nissan fajny, ma ciekawe wnętrze i ta ilosć miejsca w środku robi wrażenie.

Bardzo. Aż w szoku byłem. Usiadłem za kierownicą wygodnie i nie ruszając fotela usiadłem z tyłu. Przy wzroście 182 miałem jeszcze sporo luzu nad głową i przed kolanami.

> A nie przeszkadza Ci,

> że z tym silnikiem jest bardzo ociężały (osiągi jak Panda 1.1)?

W sumie to ma on służyć do jazdy miejsko-podmiejskiej na dojazdy do klientów. Tu się przychylę z osiągów w stronę oszczędności.

> Ja bym Ci polecał Fiestę - jeśli nie zniechęca Cię, że to już stary model (na rynku od 2008).

> Wersją sprzed liftingu zrobiłem 80 000 km i mogę powiedzieć że samochód bezproblemowy i fajnie

> się prowadzi. Z tego co na AK pamiętam kolega MARS jeździ wersją 1.0 ecoboost.

Jutro idę jeździć Fiestą i B-Maxem. B-Max ma czaderskie drzwi zlosnik.gif Ale trochę przekroczy budżet z ecoboostem frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Muszę się przejechać i zobaczyć. Plus ma taki, że 4 cylindry , minus - spalanie w mieście na

> papierze powyżej 7. Wolałbym bliżej 6 (Note 5,9, Clio 6,2).

Jak weźmiesz te auta na jazdę próbną, to wtedy rozważaj spalanie - w moim przypadku Renault trochę zaskakuje na minus. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak weźmiesz te auta na jazdę próbną, to wtedy rozważaj spalanie - w moim przypadku Renault trochę

> zaskakuje na minus.

Jeździłem już ale na krótkiej próbnej jedzie to zawsze wychodzi mi 8/100 zlosnik.gif

Ale rzeczywiście też się spotkałem z opinią, że w Tce to spalanie sporo mija się papierami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Note jest fajny ale żona wybrała sobie z klimą automatyczną a panel od klimy w nowym Note jest

> straszny.

> Tylko w mojej wersji byłby bez tego 'tableta'. Ale panel taki sam

> Dla porównania Clio:

o rany, widze nawiewy z Dacii Duster grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Nissanie, nie?

W sumie to tam cala deska wyglada bardzo podobnie do tej z Sandera/Dustera .. materialy tez.

A Nissan ... Renault ... Dacia ... to ta sama rodzina wink.gif I w sumie nowy Nissan Terrano to Duster w innym opakowaniu

pLqnqZ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie to tam cala deska wyglada bardzo podobnie do tej z Sandera/Dustera .. materialy tez.

> A Nissan ... Renault ... Dacia ... to ta sama rodzina I w sumie nowy Nissan Terrano to Duster w

> innym opakowaniu

No wiem. Nawiewy jeszcze przeżyję ale tego 'panela' do klimy auto... będę najwyżej jeździł z zamkniętymi oczami. Albo czymś zasłonię, jakimś kocem, może naklejkę jakąś dam zlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiem. Nawiewy jeszcze przeżyję ale tego 'panela' do klimy auto... będę najwyżej jeździł z

> zamkniętymi oczami. Albo czymś zasłonię, jakimś kocem, może naklejkę jakąś dam

my z żoną ostatnio kupowaliśmy samochód w sumie bardziej dla niej, ale ja też nim czasem jeżdżę i nie kupiłbym czegoś, co mi się nie podoba. Ta okrągła patelnia z przyciskami i okiem w środku wygląda masakrycznie i nie chciałbym na to patrzeć często, jeszcze za 50 tys. pln. zlosnik.gif

Na szczęście żonie spodobało się Rio, które może piękne nie jest, ale jest poprawne i dla mnie do zaakceptowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> my z żoną ostatnio kupowaliśmy samochód w sumie bardziej dla niej, ale ja też nim czasem jeżdżę i

> nie kupiłbym czegoś, co mi się nie podoba. Ta okrągła patelnia z przyciskami i okiem w środku

> wygląda masakrycznie i nie chciałbym na to patrzeć często, jeszcze za 50 tys. pln.

Jest. Ale jest też wersja z klimą auto i wygląda dużo lepiej.

Tak (tylko bez 'tableta'):

288391984-nissan-versa-note-2014-i4.jpg

post-32829-14352530353494_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Note jest fajny ale żona wybrała sobie z klimą automatyczną a panel od klimy w nowym Note jest

> straszny.

> Tylko w mojej wersji byłby bez tego 'tableta'. Ale panel taki sam

> Dla porównania Clio:

Clio wygląda paskudnie, połącenie cerni fortepianowej na środku z plastikiem, który na fotce wygląda nędznie. W Note na fotce kontrast jakości tworzyw jest mniejszy, jakoś to lepiej ze sobą współgra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niewiem jak jest w nowym Note, ale w poprzednich wersjach [~2010r] przeraziły mnie plastiki i

> spasowanie elementów karoserii na samochodzie bezwypadkowym

Dobrze, że o tym wspominasz. Wszystkie Note (w salonie jeden, używki 3 sztuki) miały odstające zewnętrzne uszczelki szyb w przednich drzwiach. Ciekawe, widać, że to reguła. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Note jest fajny ale żona wybrała sobie z klimą automatyczną a panel od klimy w nowym Note jest

> straszny.

> Tylko w mojej wersji byłby bez tego 'tableta'. Ale panel taki sam

> Dla porównania Clio:

Dla mnie Nissan bomba w srodku vs Clio. Jednak kazdy ma inny gust.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie Nissan bomba w srodku vs Clio. Jednak kazdy ma inny gust.

Note nie ma sensownych silników. Clio niby ma 120 KM ale łączą go tylko z pseudo automatem. Czyli i tu i tu lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do miasta 80KM malo? Dodatkowo jest bardzo fajny z kompresorem.

Myślałem o sobie a raczej o sobie i żonie. Żonie bardzo się podoba Captur ale ja nie chce już auta ze słabym silnikiem bo też dużo nim jeżdże nie tylko po mieście. Taki Captur był kiedyś z silnikiem 120 KM i w manualu ale już nie ma. Nie rozumiem tej polityki Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem o sobie a raczej o sobie i żonie. Żonie bardzo się podoba Captur ale ja nie chce już auta

> ze słabym silnikiem bo też dużo nim jeżdże nie tylko po mieście. Taki Captur był kiedyś z

> silnikiem 120 KM i w manualu ale już nie ma. Nie rozumiem tej polityki Renault.

A to EDC to nie jest cos jak DSG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to EDC to nie jest cos jak DSG?

Podobno jest ale mi to niewiele mówi bo nie znam DSG. Auto nie ma pedału sprzęgła, dopłata w Renault do EDC to 7 tys zł. Kupuję nowe auto i używam do 200 kkm a to już może nawalić. Same minusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No pewnie! To jest chyba jakiś nowy trend: do miasta min. 150KM, a na trasę co najmniej 200-250 -

> inaczej "to nie jedzie"...

Jeżdże do 100 km od miasta CODZIENNIE i na naszych kretych drogach musze mieć możliwość bezpiecznego (szybkiego) wyprzedzania. Po drugie nie kupię auta z 3 cylindrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdże i na naszych kretych drogach musze mieć możliwość

> bezpiecznego (szybkiego) wyprzedzania.

Musisz? Naprawdę? No to 250KM to zdecydowanie zbyt mało grinser006.gif

> Po drugie nie kupię auta z 3 cylindrami.

Ja też nie! R4 to minimum, chociaż V4 w moim skuterku brzmi o wiele lepiej grinser006.gif001.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka, że 20-30 KM więcej w małym aucie robi różnicę i to sporą ok.gif Mam porównanie do clio II jedna z silnikiem 1.2 8v i 14. 16V. Pierwsza ma około 60 KM druga prawie 100 KM. W mieście i ruchu miejskim może i nie ma większej różnicy ale wystarczy wyjechac z miasta i różnica staje się zauważalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem o sobie a raczej o sobie i żonie. Żonie bardzo się podoba Captur ale ja nie chce już auta

> ze słabym silnikiem bo też dużo nim jeżdże nie tylko po mieście. Taki Captur był kiedyś z

> silnikiem 120 KM i w manualu ale już nie ma. Nie rozumiem tej polityki Renault.

Pewnie wiekszosc kupowala podstawowe wersje. Ciezko zrozumiec francuzow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprecyzować czym ta fajność się objawia, bo jak dla mnie to ani w osiągach ani w spalaniu zlosnik.gifzlosnik.gif

> Do miasta 80KM malo? Dodatkowo jest bardzo fajny z kompresorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tylko Clio ma T - Fiesta 1.0 ecoboost też jest turbodoładowana.

> ...

> Ja bym Ci polecał Fiestę - jeśli nie zniechęca Cię, że to już stary model (na rynku od 2008).

> Wersją sprzed liftingu zrobiłem 80 000 km i mogę powiedzieć że samochód bezproblemowy i fajnie

> się prowadzi. Z tego co na AK pamiętam kolega MARS jeździ wersją 1.0 ecoboost.

Moja mulher.gif wybrała fiestę po lifcie zamiast clio 4 ze względu na wygląd zewnętrzny i widoczność z wnętrza auta podczas cofania. Wbrew pozorom, facelifting bardzo dużo zmienił w aucie. Mnie przekonał EcoBoost i pewność prowadzenia się auta. TCe o mocy 90 KM i 135 Nm ma pojemność 899 cm3, a nie 1,0 l, jak to napisał autor wątku; EcoBoost 100 KM ( lub 125 KM ) i 170 Nm z poj. 1,0 l.

Jak ktoś chce się posiłkować kredytem, to FCE Bank ma świetne warunki na forda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz sprecyzować czym ta fajność się objawia, bo jak dla mnie to ani w osiągach ani w spalaniu

> > Do miasta 80KM malo? Dodatkowo jest bardzo fajny z kompresorem.

Moja drogo do pracy to korek, kawalek S8 + znow korek. To i 50KM wystarczy. Note jest wyzszy - wiecej widac, dobrze wyposazony, pojemny. Jak ktos ma dzieci tez sie zmieszcza. 80KM pozwoli pojechac do Kampinosu czy nad Zegrze. Ba i z wyjazdem nad morze jak ktos lubi nie bedzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie to tam cala deska wyglada bardzo podobnie do tej z Sandera/Dustera .. materialy tez.

> A Nissan ... Renault ... Dacia ... to ta sama rodzina I w sumie nowy Nissan Terrano to Duster w

> innym opakowaniu

Sibui by Cie zjadl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A Citroen C4 Cactus? Po rabatach powinien zjeść z cena poniżej 50

Dla mojej mamy byłby dobry. Z takimi obiciami dookoła zlosnik.gif

Tak poważnie to za duży trochę. Potrzebuję segment B. Do miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.