Skocz do zawartości

auto zarzuca tyłem na studzienkach


slon

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Od jakiegoś czasu auto po zaliczeniu głębszej studzienki ucieka tyłem. Zdecydowanie da się odczuć tył prawy. Co sprawdzałem :

- luzy na tulejach przed gemoetrią na poodnośniku

- luzy na tulejach w SKP na szarpakach

- amortyzatory 75% i 74%

- geometria pełna zrobiona (wydruk na dole)

- ciśnienie w oponach (zalecane producenta)

- zamieniłem lewą oponę na prawą

Wszystko bez zmian. Czy jest szansa, że np jest gdzieś pęknięta sprężyna? Są luzy ale ich nie widać...ktoś spieprzył geometrię?Opony są kiepskie? Felgi? Autem jeżdżę głównie sam wożąc powietrze..

caa278639c92.jpg

6565fd1e4112.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U kuzyna podobny problem występował przez opony. Po wymienia jak ręką odjął.

Kurde...opony końcówka 2012 holenderskiej produkcji, z tego co wiem jak wyważane były to okazały się lekkimi jajami, jedna ma bąbelek itp. Felgi prostowane były. Zamieniałem stronami, ale to nic nie dało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurde...opony końcówka 2012 holenderskiej produkcji, z tego co wiem jak wyważane były to okazały

> się lekkimi jajami, jedna ma bąbelek itp. Felgi prostowane były. Zamieniałem stronami, ale to

> nic nie dało..

Z opisu wynika że auto to złom na kółkach a ty się zastanawiasz czemu buja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie boisz sie jezdzic na takich oponach?

Efekt jest taki, że trzęsie budą przy 140 tak to poza tym nie ma objawów. Niestety dowiedziałem się już o tym, jak wulkanizator je założył i poprawił jedną felgę. Wiadomo wyważenie nieprzelotowych ok 120-150 zł więc postanowiłem je "rozjeździć", ale skoro tak mówicie to chyba lepiej kupić nowe...widocznie kobita jeździła na niskim ciśnieniu i je zrypała..ehh albo coś przemycała smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z opisu wynika że auto to złom na kółkach a ty się zastanawiasz czemu buja.

Pamiętam, jak bał się tego kupić, ale mu brać AK pomogła w decyzji i teraz lata jak kot z pęcherzem z coraz to nowymi problemami. 407 to auto dla kogoś, komu nie przeszkadza walenie z zawiasu, ciągłe kontrolki na desce i problemy z elektryką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętam, jak bał się tego kupić, ale mu brać AK pomogła w decyzji i teraz lata jak kot z pęcherzem

> z coraz to nowymi problemami. 407 to auto dla kogoś, komu nie przeszkadza walenie z zawiasu,

> ciągłe kontrolki na desce i problemy z elektryką.

w/w problemy u mnie póki co nie występują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętam, jak bał się tego kupić, ale mu brać AK pomogła w decyzji i teraz lata jak kot z pęcherzem

> z coraz to nowymi problemami. 407 to auto dla kogoś, komu nie przeszkadza walenie z zawiasu,

> ciągłe kontrolki na desce i problemy z elektryką.

Jak sie kupi zajechanego trupa, to tak wlasnie moze byc grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie masz przypadkiem Mustanga rocznik 2014 lub wcześniej? W tym samochodzie zarzucanie tyłem na

> wybojach lub po prostu bez powodu dla zdziwienia kierowcy to norma.

Nie Puga 407 smile.gif Takie niezdefiniowane zarzucanie to kiedyś miałem w Kia Sportage i jak ją sprzedawałem to dużo ludzi dzwoniło..żeby się zapytać czy tak samo mam..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie Puga 407 Takie niezdefiniowane zarzucanie to kiedyś miałem w Kia Sportage i jak ją

> sprzedawałem to dużo ludzi dzwoniło..żeby się zapytać czy tak samo mam..:)

To może zamiast szukać przyczyny potraktuj to jako formę rozrywki? Jak nic nie stuka i sie nie wlecze po asfalcie to może tak ma byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może zamiast szukać przyczyny potraktuj to jako formę rozrywki? Jak nic nie stuka i sie nie

> wlecze po asfalcie to może tak ma byc?

Wiesz możliwe, że tak jednak po Waszych postach skłaniam się ku zmianie opon i właśnie zacząłem ich szukać. Nie spełniają moich oczekiwań i tak..a może się okazać, że to jest właśnie przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz możliwe, że tak jednak po Waszych postach skłaniam się ku zmianie opon i właśnie zacząłem ich

> szukać. Nie spełniają moich oczekiwań i tak..a może się okazać, że to jest właśnie przyczyna.

Dla mnie to bardziej skutek zużytych amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie to bardziej skutek zużytych amortyzatorów.

Też je obstawiałem. Jednak sprawdzałem w SKP wartości są prawie identyczne, nic z nich nie cieknie. Jak jedziesz po wertepach jest wszystko oki, tak samo po kocich łbach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też je obstawiałem. Jednak sprawdzałem w SKP wartości są prawie identyczne, nic z nich nie

> cieknie. Jak jedziesz po wertepach jest wszystko oki, tak samo po kocich łbach.

Akurat tutaj tłumienie jak i inne parametry mogą być w porządku a jakiś luz mógł w nich powstać, którego maszyna na SKP nie widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat tutaj tłumienie jak i inne parametry mogą być w porządku a jakiś luz mógł w nich powstać,

> którego maszyna na SKP nie widzi.

Możliwe, ja ich wyniki traktuje z przymrużeniem oka. Zawsze sugerowałem się ewentualnie różnicą w amorkach, jak była 20%-30% to wychodziło zwykle, że amor wylał. Tak czy owak zmienię opony bo i tak już decyzja zapadła a co dalej zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też je obstawiałem. Jednak sprawdzałem w SKP wartości są prawie identyczne, nic z nich nie

> cieknie. Jak jedziesz po wertepach jest wszystko oki, tak samo po kocich łbach.

Sam napisałeś że :

- felgi prostowane ( mogą być źle wyprostowane)

- opony to szmelc ale wyważone zlosnik.gif

Zaczął bym od wymiany opon później ewentualnie felgi. Skoro zawias jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam napisałeś że :

> - felgi prostowane ( mogą być źle wyprostowane)

> - opony to szmelc ale wyważone

> Zaczął bym od wymiany opon później ewentualnie felgi. Skoro zawias jest ok.

Sorry nie precyzyjnie się wyraziłem, jedna była lekko krzywa i wulkanizator ją naprawił. Pozostałe były w normie. Co do opon fakt, założone więc nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem tylko je zmienić bo i tak są do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej

> Od jakiegoś czasu auto po zaliczeniu głębszej studzienki ucieka tyłem. Zdecydowanie da się odczuć

> tył prawy. Co sprawdzałem :

> - luzy na tulejach przed gemoetrią na poodnośniku

> - luzy na tulejach w SKP na szarpakach

> - amortyzatory 75% i 74%

> - geometria pełna zrobiona (wydruk na dole)

> - ciśnienie w oponach (zalecane producenta)

> - zamieniłem lewą oponę na prawą

> Wszystko bez zmian. Czy jest szansa, że np jest gdzieś pęknięta sprężyna? Są luzy ale ich nie

> widać...ktoś spieprzył geometrię?Opony są kiepskie? Felgi? Autem jeżdżę głównie sam wożąc

> powietrze..

>

> Pozdrawiam

prawdopodobnie luzy w zawieszeniu z tyłu ...

ale nie rozumiem czemu ustawił Ci zbieżnośc przód na 18 minut skoro zalecane to 14 ...15 ( z czego ja byłbym za 14 )\

nie wczytuje mi się pół "Wydruku " i nie widzę parametrów tylnej osi smile.gif

jutro sprawdzę co podaje HUNTER do Twojego auta ale po pierwsze nie wiem w jakich jednostkach ten wydruk jest bo stopień z założenia ma 60 minut a tutaj podane jest np. 72 minuty ....

a druga sprawa to tylna oś strasznie duża zbieżność jak na auto przednionapędowe ( w sumie widział bym w tym przyczyne )

podjedź gdzieś gdzie mają nowego Huntera chociaż na kontrole ... naprawdę w tej chwili nie ma lepszego urządzenia.

Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat tutaj tłumienie jak i inne parametry mogą być w porządku a jakiś luz mógł w nich powstać,

> którego maszyna na SKP nie widzi.

maszyny z zasady nie widzą żadnych luzów smile.gif

widzi je diagnosta który korzysta z urządzeń smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawdopodobnie luzy w zawieszeniu z tyłu ...

> ale nie rozumiem czemu ustawił Ci zbieżnośc przód na 18 minut skoro zalecane to 14 ...15 ( z czego

> ja byłbym za 14 )\

> nie wczytuje mi się pół "Wydruku " i nie widzę parametrów tylnej osi

> jutro sprawdzę co podaje HUNTER do Twojego auta ale po pierwsze nie wiem w jakich jednostkach ten

> wydruk jest bo stopień z założenia ma 60 minut a tutaj podane jest np. 72 minuty ....

> a druga sprawa to tylna oś strasznie duża zbieżność jak na auto przednionapędowe ( w sumie widział

> bym w tym przyczyne )

> podjedź gdzieś gdzie mają nowego Huntera chociaż na kontrole ... naprawdę w tej chwili nie ma

> lepszego urządzenia.

> Paweł.

No właśnie..duża korekta tył prawy a ten tył prawy zarzuca. Geometrię robiłem w aso..mam pewne obiekcje co do tej roboty, na moją sugestię kontroli na razie cisza. Zastanawiam się czy tak jak nie piszesz , pojechać gdzieś indziej gdzie mają właśnie takie urządzenie.

Pzdr

Słoń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie..duża korekta tył prawy a ten tył prawy zarzuca. Geometrię robiłem w aso..mam pewne

> obiekcje co do tej roboty, na moją sugestię kontroli na razie cisza. Zastanawiam się czy tak

> jak nie piszesz , pojechać gdzieś indziej gdzie mają właśnie takie urządzenie.

> Pzdr

> Słoń

pojechać pojechac , jutro napisz mi sms to sprawdzę co u nas program podaje jako właściwe wartości

ale nie sądze żebyś dał radę ocenić która strona Ci "zarzuca "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pojechać pojechac , jutro napisz mi sms to sprawdzę co u nas program podaje jako właściwe wartości

> ale nie sądze żebyś dał radę ocenić która strona Ci "zarzuca "

Będę wdzięczny, niestety do Was mam daleko frown.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doprawdy ciekawy przypadek. Mialem kiedys identyczny przypadek ale po tym jak przyladowalem MX5 w kraweznik, tak ze felga sie rozleciala i opona poszla na smietnik. Potem jezdzilem przez jakis czas na zastepczej feldze kompletnie innej (bardzo malo czasu bylo na szukanie zlosnik.gif) bo stalowej i od Opla, geometria byla pokrzywiona w kosmos. Ale po naprawie tego co bylo zepsute, wymianie felgi, ustawieniu geo temat sie skonczyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> pojechać pojechac , jutro napisz mi sms to sprawdzę co u nas program podaje jako właściwe wartości

> ale nie sądze żebyś dał radę ocenić która strona Ci "zarzuca "

Dzięki. Po korektach geometrii, auto nie jest już podatne na zarzucanie tyłem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki. Po korektach geometrii, auto nie jest już podatne na zarzucanie tyłem.

> Pozdrawiam

Widzę że zanim zdążyłem napisać problem rozwiązany. Ale napiszę - Pug 607 identyczna rzecz, - geometria tyłu do poprawy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.