slon Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Hej Od jakiegoś czasu auto po zaliczeniu głębszej studzienki ucieka tyłem. Zdecydowanie da się odczuć tył prawy. Co sprawdzałem : - luzy na tulejach przed gemoetrią na poodnośniku - luzy na tulejach w SKP na szarpakach - amortyzatory 75% i 74% - geometria pełna zrobiona (wydruk na dole) - ciśnienie w oponach (zalecane producenta) - zamieniłem lewą oponę na prawą Wszystko bez zmian. Czy jest szansa, że np jest gdzieś pęknięta sprężyna? Są luzy ale ich nie widać...ktoś spieprzył geometrię?Opony są kiepskie? Felgi? Autem jeżdżę głównie sam wożąc powietrze.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joszkobroda Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 nie wiem jakie masz zawieszenie , u mnie to był łącznik stabilizatora tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > nie wiem jakie masz zawieszenie , u mnie to był łącznik stabilizatora tył. W Nubirze mialem podobnie. Laczniki + tuleje i po wymianie problem ustapil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > nie wiem jakie masz zawieszenie , u mnie to był łącznik stabilizatora tył. Rzucę okiem na łącznik tam nie zaglądałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 U kuzyna podobny problem występował przez opony. Po wymienia jak ręką odjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 jesli to 407, to do sprawdzenia wszystkie tuleje w zawieszeniu tylnym, jest ich troche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > U kuzyna podobny problem występował przez opony. Po wymienia jak ręką odjął. Kurde...opony końcówka 2012 holenderskiej produkcji, z tego co wiem jak wyważane były to okazały się lekkimi jajami, jedna ma bąbelek itp. Felgi prostowane były. Zamieniałem stronami, ale to nic nie dało.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Kurde...opony końcówka 2012 holenderskiej produkcji, z tego co wiem jak wyważane były to okazały > się lekkimi jajami, jedna ma bąbelek itp. Felgi prostowane były. Zamieniałem stronami, ale to > nic nie dało.. Z opisu wynika że auto to złom na kółkach a ty się zastanawiasz czemu buja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Z opisu wynika że auto to złom na kółkach a ty się zastanawiasz czemu buja. Tzn podejrzewasz, że opony są po prostu do wyrzucenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Tzn podejrzewasz, że opony są po prostu do wyrzucenia? A nie boisz sie jezdzic na takich oponach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > A nie boisz sie jezdzic na takich oponach? Efekt jest taki, że trzęsie budą przy 140 tak to poza tym nie ma objawów. Niestety dowiedziałem się już o tym, jak wulkanizator je założył i poprawił jedną felgę. Wiadomo wyważenie nieprzelotowych ok 120-150 zł więc postanowiłem je "rozjeździć", ale skoro tak mówicie to chyba lepiej kupić nowe...widocznie kobita jeździła na niskim ciśnieniu i je zrypała..ehh albo coś przemycała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Z opisu wynika że auto to złom na kółkach a ty się zastanawiasz czemu buja. Pamiętam, jak bał się tego kupić, ale mu brać AK pomogła w decyzji i teraz lata jak kot z pęcherzem z coraz to nowymi problemami. 407 to auto dla kogoś, komu nie przeszkadza walenie z zawiasu, ciągłe kontrolki na desce i problemy z elektryką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Nie masz przypadkiem Mustanga rocznik 2014 lub wcześniej? W tym samochodzie zarzucanie tyłem na wybojach lub po prostu bez powodu dla zdziwienia kierowcy to norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Pamiętam, jak bał się tego kupić, ale mu brać AK pomogła w decyzji i teraz lata jak kot z pęcherzem > z coraz to nowymi problemami. 407 to auto dla kogoś, komu nie przeszkadza walenie z zawiasu, > ciągłe kontrolki na desce i problemy z elektryką. w/w problemy u mnie póki co nie występują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Pamiętam, jak bał się tego kupić, ale mu brać AK pomogła w decyzji i teraz lata jak kot z pęcherzem > z coraz to nowymi problemami. 407 to auto dla kogoś, komu nie przeszkadza walenie z zawiasu, > ciągłe kontrolki na desce i problemy z elektryką. Jak sie kupi zajechanego trupa, to tak wlasnie moze byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Nie masz przypadkiem Mustanga rocznik 2014 lub wcześniej? W tym samochodzie zarzucanie tyłem na > wybojach lub po prostu bez powodu dla zdziwienia kierowcy to norma. Nie Puga 407 Takie niezdefiniowane zarzucanie to kiedyś miałem w Kia Sportage i jak ją sprzedawałem to dużo ludzi dzwoniło..żeby się zapytać czy tak samo mam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Nie Puga 407 Takie niezdefiniowane zarzucanie to kiedyś miałem w Kia Sportage i jak ją > sprzedawałem to dużo ludzi dzwoniło..żeby się zapytać czy tak samo mam.. To może zamiast szukać przyczyny potraktuj to jako formę rozrywki? Jak nic nie stuka i sie nie wlecze po asfalcie to może tak ma byc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > To może zamiast szukać przyczyny potraktuj to jako formę rozrywki? Jak nic nie stuka i sie nie > wlecze po asfalcie to może tak ma byc? Wiesz możliwe, że tak jednak po Waszych postach skłaniam się ku zmianie opon i właśnie zacząłem ich szukać. Nie spełniają moich oczekiwań i tak..a może się okazać, że to jest właśnie przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Wiesz możliwe, że tak jednak po Waszych postach skłaniam się ku zmianie opon i właśnie zacząłem ich > szukać. Nie spełniają moich oczekiwań i tak..a może się okazać, że to jest właśnie przyczyna. Dla mnie to bardziej skutek zużytych amortyzatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Dla mnie to bardziej skutek zużytych amortyzatorów. Też je obstawiałem. Jednak sprawdzałem w SKP wartości są prawie identyczne, nic z nich nie cieknie. Jak jedziesz po wertepach jest wszystko oki, tak samo po kocich łbach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Też je obstawiałem. Jednak sprawdzałem w SKP wartości są prawie identyczne, nic z nich nie > cieknie. Jak jedziesz po wertepach jest wszystko oki, tak samo po kocich łbach. Akurat tutaj tłumienie jak i inne parametry mogą być w porządku a jakiś luz mógł w nich powstać, którego maszyna na SKP nie widzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Akurat tutaj tłumienie jak i inne parametry mogą być w porządku a jakiś luz mógł w nich powstać, > którego maszyna na SKP nie widzi. Możliwe, ja ich wyniki traktuje z przymrużeniem oka. Zawsze sugerowałem się ewentualnie różnicą w amorkach, jak była 20%-30% to wychodziło zwykle, że amor wylał. Tak czy owak zmienię opony bo i tak już decyzja zapadła a co dalej zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Też je obstawiałem. Jednak sprawdzałem w SKP wartości są prawie identyczne, nic z nich nie > cieknie. Jak jedziesz po wertepach jest wszystko oki, tak samo po kocich łbach. Sam napisałeś że : - felgi prostowane ( mogą być źle wyprostowane) - opony to szmelc ale wyważone Zaczął bym od wymiany opon później ewentualnie felgi. Skoro zawias jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Sam napisałeś że : > - felgi prostowane ( mogą być źle wyprostowane) > - opony to szmelc ale wyważone > Zaczął bym od wymiany opon później ewentualnie felgi. Skoro zawias jest ok. Sorry nie precyzyjnie się wyraziłem, jedna była lekko krzywa i wulkanizator ją naprawił. Pozostałe były w normie. Co do opon fakt, założone więc nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem tylko je zmienić bo i tak są do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Hej > Od jakiegoś czasu auto po zaliczeniu głębszej studzienki ucieka tyłem. Zdecydowanie da się odczuć > tył prawy. Co sprawdzałem : > - luzy na tulejach przed gemoetrią na poodnośniku > - luzy na tulejach w SKP na szarpakach > - amortyzatory 75% i 74% > - geometria pełna zrobiona (wydruk na dole) > - ciśnienie w oponach (zalecane producenta) > - zamieniłem lewą oponę na prawą > Wszystko bez zmian. Czy jest szansa, że np jest gdzieś pęknięta sprężyna? Są luzy ale ich nie > widać...ktoś spieprzył geometrię?Opony są kiepskie? Felgi? Autem jeżdżę głównie sam wożąc > powietrze.. > > Pozdrawiam prawdopodobnie luzy w zawieszeniu z tyłu ... ale nie rozumiem czemu ustawił Ci zbieżnośc przód na 18 minut skoro zalecane to 14 ...15 ( z czego ja byłbym za 14 )\ nie wczytuje mi się pół "Wydruku " i nie widzę parametrów tylnej osi jutro sprawdzę co podaje HUNTER do Twojego auta ale po pierwsze nie wiem w jakich jednostkach ten wydruk jest bo stopień z założenia ma 60 minut a tutaj podane jest np. 72 minuty .... a druga sprawa to tylna oś strasznie duża zbieżność jak na auto przednionapędowe ( w sumie widział bym w tym przyczyne ) podjedź gdzieś gdzie mają nowego Huntera chociaż na kontrole ... naprawdę w tej chwili nie ma lepszego urządzenia. Paweł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > Akurat tutaj tłumienie jak i inne parametry mogą być w porządku a jakiś luz mógł w nich powstać, > którego maszyna na SKP nie widzi. maszyny z zasady nie widzą żadnych luzów widzi je diagnosta który korzysta z urządzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > prawdopodobnie luzy w zawieszeniu z tyłu ... > ale nie rozumiem czemu ustawił Ci zbieżnośc przód na 18 minut skoro zalecane to 14 ...15 ( z czego > ja byłbym za 14 )\ > nie wczytuje mi się pół "Wydruku " i nie widzę parametrów tylnej osi > jutro sprawdzę co podaje HUNTER do Twojego auta ale po pierwsze nie wiem w jakich jednostkach ten > wydruk jest bo stopień z założenia ma 60 minut a tutaj podane jest np. 72 minuty .... > a druga sprawa to tylna oś strasznie duża zbieżność jak na auto przednionapędowe ( w sumie widział > bym w tym przyczyne ) > podjedź gdzieś gdzie mają nowego Huntera chociaż na kontrole ... naprawdę w tej chwili nie ma > lepszego urządzenia. > Paweł. No właśnie..duża korekta tył prawy a ten tył prawy zarzuca. Geometrię robiłem w aso..mam pewne obiekcje co do tej roboty, na moją sugestię kontroli na razie cisza. Zastanawiam się czy tak jak nie piszesz , pojechać gdzieś indziej gdzie mają właśnie takie urządzenie. Pzdr Słoń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > No właśnie..duża korekta tył prawy a ten tył prawy zarzuca. Geometrię robiłem w aso..mam pewne > obiekcje co do tej roboty, na moją sugestię kontroli na razie cisza. Zastanawiam się czy tak > jak nie piszesz , pojechać gdzieś indziej gdzie mają właśnie takie urządzenie. > Pzdr > Słoń pojechać pojechac , jutro napisz mi sms to sprawdzę co u nas program podaje jako właściwe wartości ale nie sądze żebyś dał radę ocenić która strona Ci "zarzuca " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > pojechać pojechac , jutro napisz mi sms to sprawdzę co u nas program podaje jako właściwe wartości > ale nie sądze żebyś dał radę ocenić która strona Ci "zarzuca " Będę wdzięczny, niestety do Was mam daleko Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 doprawdy ciekawy przypadek. Mialem kiedys identyczny przypadek ale po tym jak przyladowalem MX5 w kraweznik, tak ze felga sie rozleciala i opona poszla na smietnik. Potem jezdzilem przez jakis czas na zastepczej feldze kompletnie innej (bardzo malo czasu bylo na szukanie ) bo stalowej i od Opla, geometria byla pokrzywiona w kosmos. Ale po naprawie tego co bylo zepsute, wymianie felgi, ustawieniu geo temat sie skonczyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 Jak mialem podobne objawy w audi to sprężyna byla peknieta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 8 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 > pojechać pojechac , jutro napisz mi sms to sprawdzę co u nas program podaje jako właściwe wartości > ale nie sądze żebyś dał radę ocenić która strona Ci "zarzuca " Dzięki. Po korektach geometrii, auto nie jest już podatne na zarzucanie tyłem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 uszkodzony amortyzator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 > Dzięki. Po korektach geometrii, auto nie jest już podatne na zarzucanie tyłem. > Pozdrawiam Widzę że zanim zdążyłem napisać problem rozwiązany. Ale napiszę - Pug 607 identyczna rzecz, - geometria tyłu do poprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krajowy Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 Jeśli masz Uniroyal Rainsport 3, to zmień opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 > Nie masz przypadkiem Mustanga rocznik 2014 lub wcześniej? W tym samochodzie zarzucanie tyłem na > wybojach lub po prostu bez powodu dla zdziwienia kierowcy to norma. Nie gadaj, nie ma tragi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.