polo Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Miałem problem z moim Stilo. Po zmierzeniu kompresji okazało się, że ma połowę wartości i bierze olej. Decyzja zapadła na wymianę pierścieni tłokowych,poradźcie jakiej firmy najlepiej wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 goetze , powerseal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 NPR, Mahle, kolbensmitch, goetze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > NPR, Mahle, kolbensmitch, goetze mahle lub Kolbenshmidt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Wybrałem Goetze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veenom Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 > Wybrałem Goetze. Jaki koszty jesli mozna wiedziec?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 > Wybrałem Goetze. Wymieniłeś już? Poszło dołem? Co trzeba było rozkręcać? Jakie były niespodzianki? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 > Jaki koszty jesli mozna wiedziec?? 50-70zł per tłok zależnie jakiej firmy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tate11 Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Byłem kiedyś posiadaczem Stilo (kupiłem go synowi) z tym nieszczęsnym silnikiem 1.6 po przebiegu 130 tyś podkusiło mnie założyć mu gaz i wtedy się zaczęło . Zużycie oleju wzrosło z 0,1 l na 1000 km do 0,5 l i wpadłem na pomysł wymiany pierścieni tłokowych, robota na dwa dni : włożyłem pierścienie goetza nominał. Tłoki wyjmuje się górą czyli trzeba ściągać głowicę odkręcić kolektory wlotowy i wydechowy - dostęp tragiczny plus trzeba się liczyć z urwaniem , ukręceniem szpilek przy kolektorze wydechowym, zdemontować miskę olejową , Nie wspomnę o całym demontażu osprzętu z góry silnika . Zrobiłem planowanie głowicy test na szczelność itp. Do tej roboty naprawdę trzeba mieć profesjonalny sprzęt warsztatowy, same włożenie pierścieni i tłoka z powrotem to 3 godziny. I tak cała operacja nie dała dobrego efektu po tej operacji zużycie oleju spadło do 0,2 l , po 3 tyś zużycie wzrosło do 0,3 l i wtedy podjąłem decyzję o sprzedaniu go i kupieniu diesla 1.9 Grande Punto. I teraz mam Stilo 1.9 i Grande 1.9 i mondeo 2.0 Tdci i nie wiem co to jest dolewanie oleju między przeglądami. Pozdrawiam, Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Mój 1.6 też palił olej, jak go kupiłem. Miał wtedy 150 kkm najechane i wciągał 0,4/1000km przy normalnej jeździe. Podczas podróży do Chorwacji miałem w jedną stronę 1600 km i spalił przy tym równy litr oleju, ale średnia prędkość ponad 100 była. Przy wymianie oleju zrobiłem płukankę - pomogło prawie w 100%, po kolejnych 15 kkm znów wymiana oleju i płukanka. W sobotę sprawdzałem olej, przejechane od wymiany prawie 4 kkm i ubyło ok 0,2L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Jaki koszty jesli mozna wiedziec?? Jakieś 80 zł za kpl na jeden tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Wymieniłeś już? Poszło dołem? Co trzeba było rozkręcać? Jakie były niespodzianki? > Pozdrawiam BAS Rozkręcić trzeba dużo łącznie z wyjęciem skrzyni biegów. Niespodzianek żadnych, a tłoki można wyjąć tylko górą. głowica do planowania (podobno tak trzeba no i przy jednej robocie kosmetyczne szlifowanie zaworów łącznie z gniazdami. Porządne mycie kolektora ssącego, EGR-a i innych elementów. Nowy kpl sprzęgła Valeo, uszczelki itp łączny wydatek ok 3,5 tysia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Byłem kiedyś posiadaczem Stilo (kupiłem go synowi) z tym nieszczęsnym silnikiem 1.6 po przebiegu > 130 tyś podkusiło mnie założyć mu gaz i wtedy się zaczęło . Zużycie oleju wzrosło z 0,1 l na > 1000 km do 0,5 l i wpadłem na pomysł wymiany pierścieni tłokowych, robota na dwa dni : > włożyłem pierścienie goetza nominał. > Tłoki wyjmuje się górą czyli trzeba ściągać głowicę odkręcić kolektory wlotowy i wydechowy - dostęp > tragiczny plus trzeba się liczyć z urwaniem , ukręceniem szpilek przy kolektorze wydechowym, > zdemontować miskę olejową , Nie wspomnę o całym demontażu osprzętu z góry silnika . Zrobiłem > planowanie głowicy test na szczelność itp. > Do tej roboty naprawdę trzeba mieć profesjonalny sprzęt warsztatowy, same włożenie pierścieni i > tłoka z powrotem to 3 godziny. > I tak cała operacja nie dała dobrego efektu po tej operacji zużycie oleju spadło do 0,2 l , po 3 > tyś zużycie wzrosło do 0,3 l i wtedy podjąłem decyzję o sprzedaniu go i kupieniu diesla 1.9 > Grande Punto. I teraz mam Stilo 1.9 i Grande 1.9 i mondeo 2.0 Tdci i nie wiem co to jest > dolewanie oleju między przeglądami. > Pozdrawiam, > Marcin A coś ty robił przez trzy godziny z tymi pierścieniami i tłokami. Wkładanie pierścieni i tłoków z powrotem do bloku t może 5 min na tłok. A wymiana pierścieni na tłokach to ostrożnie 10 min na tłok. Bez profesjonalnego sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tate11 Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > A coś ty robił przez trzy godziny z tymi pierścieniami i tłokami. > Wkładanie pierścieni i tłoków z powrotem do bloku t może 5 min na tłok. > A wymiana pierścieni na tłokach to ostrożnie 10 min na tłok. Bez profesjonalnego sprzętu. Jak rozumiem robiłeś to wszystko sam bez profesjonalnego sprzętu? Czy piszesz sobie o tak bo ktoś Ci opowiedział albo wyczytałeś to gdzieś na necie? Życzę miłego dnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Jak rozumiem robiłeś to wszystko sam bez profesjonalnego sprzętu? > Czy piszesz sobie o tak bo ktoś Ci opowiedział albo wyczytałeś to gdzieś na necie? > Życzę miłego dnia. Kilka silników sam robiłem,mnóstwo wymian pierścieni widziałem. Trzy godziny /tak piszesz/ z profesjonalnym sprzętem to trochę za dużo. Jest z czego spuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Jak rozumiem robiłeś to wszystko sam bez profesjonalnego sprzętu? > Czy piszesz sobie o tak bo ktoś Ci opowiedział albo wyczytałeś to gdzieś na necie? > Życzę miłego dnia. Sam robię takie rzeczy i nie posiadam profesjonalnego sprzętu do zakładania pierścieni. Jeszcze nie tak dawno o takim sprzęcie jak dzisiaj można było sobie pomarzyć więc trzeba było wykazać się pomysłowością. I przepraszam jeśli poczułeś się urażony. Miłego dnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.