Skocz do zawartości

Wymiana pierścieni tłokowych


polo

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem problem z moim Stilo. Po zmierzeniu kompresji okazało się, że ma połowę wartości i bierze olej. Decyzja zapadła na wymianę pierścieni tłokowych,poradźcie jakiej firmy najlepiej wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem kiedyś posiadaczem Stilo (kupiłem go synowi) z tym nieszczęsnym silnikiem 1.6 po przebiegu 130 tyś podkusiło mnie założyć mu gaz i wtedy się zaczęło frown.gif . Zużycie oleju wzrosło z 0,1 l na 1000 km do 0,5 l i wpadłem na pomysł wymiany pierścieni tłokowych, robota na dwa dni : włożyłem pierścienie goetza nominał.

Tłoki wyjmuje się górą czyli trzeba ściągać głowicę odkręcić kolektory wlotowy i wydechowy - dostęp tragiczny plus trzeba się liczyć z urwaniem , ukręceniem szpilek przy kolektorze wydechowym, zdemontować miskę olejową , Nie wspomnę o całym demontażu osprzętu z góry silnika . Zrobiłem planowanie głowicy test na szczelność itp.

Do tej roboty naprawdę trzeba mieć profesjonalny sprzęt warsztatowy, same włożenie pierścieni i tłoka z powrotem to 3 godziny.

I tak cała operacja nie dała dobrego efektu po tej operacji zużycie oleju spadło do 0,2 l , po 3 tyś zużycie wzrosło do 0,3 l i wtedy podjąłem decyzję o sprzedaniu go i kupieniu diesla 1.9 Grande Punto. I teraz mam Stilo 1.9 i Grande 1.9 i mondeo 2.0 Tdci i nie wiem co to jest dolewanie oleju między przeglądami.

Pozdrawiam,

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój 1.6 też palił olej, jak go kupiłem. Miał wtedy 150 kkm najechane i wciągał 0,4/1000km przy normalnej jeździe. Podczas podróży do Chorwacji miałem w jedną stronę 1600 km i spalił przy tym równy litr oleju, ale średnia prędkość ponad 100 była. Przy wymianie oleju zrobiłem płukankę - pomogło prawie w 100%, po kolejnych 15 kkm znów wymiana oleju i płukanka. W sobotę sprawdzałem olej, przejechane od wymiany prawie 4 kkm i ubyło ok 0,2L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniłeś już? Poszło dołem? Co trzeba było rozkręcać? Jakie były niespodzianki?

> Pozdrawiam BAS

Rozkręcić trzeba dużo łącznie z wyjęciem skrzyni biegów. Niespodzianek żadnych, a tłoki można wyjąć tylko górą. głowica do planowania (podobno tak trzeba no i przy jednej robocie kosmetyczne szlifowanie zaworów łącznie z gniazdami. Porządne mycie kolektora ssącego, EGR-a i innych elementów. Nowy kpl sprzęgła Valeo, uszczelki itp łączny wydatek ok 3,5 tysia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem kiedyś posiadaczem Stilo (kupiłem go synowi) z tym nieszczęsnym silnikiem 1.6 po przebiegu

> 130 tyś podkusiło mnie założyć mu gaz i wtedy się zaczęło . Zużycie oleju wzrosło z 0,1 l na

> 1000 km do 0,5 l i wpadłem na pomysł wymiany pierścieni tłokowych, robota na dwa dni :

> włożyłem pierścienie goetza nominał.

> Tłoki wyjmuje się górą czyli trzeba ściągać głowicę odkręcić kolektory wlotowy i wydechowy - dostęp

> tragiczny plus trzeba się liczyć z urwaniem , ukręceniem szpilek przy kolektorze wydechowym,

> zdemontować miskę olejową , Nie wspomnę o całym demontażu osprzętu z góry silnika . Zrobiłem

> planowanie głowicy test na szczelność itp.

> Do tej roboty naprawdę trzeba mieć profesjonalny sprzęt warsztatowy, same włożenie pierścieni i

> tłoka z powrotem to 3 godziny.

> I tak cała operacja nie dała dobrego efektu po tej operacji zużycie oleju spadło do 0,2 l , po 3

> tyś zużycie wzrosło do 0,3 l i wtedy podjąłem decyzję o sprzedaniu go i kupieniu diesla 1.9

> Grande Punto. I teraz mam Stilo 1.9 i Grande 1.9 i mondeo 2.0 Tdci i nie wiem co to jest

> dolewanie oleju między przeglądami.

> Pozdrawiam,

> Marcin

A coś ty robił przez trzy godziny z tymi pierścieniami i tłokami.

Wkładanie pierścieni i tłoków z powrotem do bloku t może 5 min na tłok.

A wymiana pierścieni na tłokach to ostrożnie 10 min na tłok. Bez profesjonalnego sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A coś ty robił przez trzy godziny z tymi pierścieniami i tłokami.

> Wkładanie pierścieni i tłoków z powrotem do bloku t może 5 min na tłok.

> A wymiana pierścieni na tłokach to ostrożnie 10 min na tłok. Bez profesjonalnego sprzętu.

Jak rozumiem robiłeś to wszystko sam bez profesjonalnego sprzętu?

Czy piszesz sobie o tak bo ktoś Ci opowiedział albo wyczytałeś to gdzieś na necie?

Życzę miłego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak rozumiem robiłeś to wszystko sam bez profesjonalnego sprzętu?

> Czy piszesz sobie o tak bo ktoś Ci opowiedział albo wyczytałeś to gdzieś na necie?

> Życzę miłego dnia.

Kilka silników sam robiłem,mnóstwo wymian pierścieni widziałem.

Trzy godziny /tak piszesz/ z profesjonalnym sprzętem to trochę za dużo.

Jest z czego spuścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak rozumiem robiłeś to wszystko sam bez profesjonalnego sprzętu?

> Czy piszesz sobie o tak bo ktoś Ci opowiedział albo wyczytałeś to gdzieś na necie?

> Życzę miłego dnia.

Sam robię takie rzeczy i nie posiadam profesjonalnego sprzętu do zakładania pierścieni. Jeszcze nie tak dawno o takim sprzęcie jak dzisiaj można było sobie pomarzyć więc trzeba było wykazać się pomysłowością. I przepraszam jeśli poczułeś się urażony.

Miłego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.