groszek28 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Dzisiaj trafiło i na mnie, niby piątek nie trzynastego, a jednak. Kobieta zagapiła się i wjechała we mnie włączając się z podporządkowanej. Wydaje mi się, że całka będzie jak nic. Nie znam się, ale czy takie uszkodzenia się robi w tak starych autach? Uszkodzone drzwi i rozerwany tylny błotnik. W tym przypadku chyba tylko wspawywanie elementu jest realne, ale to chyba nieopłacalne. Wszelkie przemyślenia mile widziane. Prestiż 1,9 tdi 2000r. Ps. szkoda mi auta, bo był w miarę komfortowy, niezawodny, nie rdzewiał i w zeszłym roku postanowiłem, ze zamiast szukać nowszego auta włożę parę groszy i porobiłem w nim trochę, żeby pojeździł jeszcze kilka lat. Miesiąc temu włożyłem kompletne zawieszenie lemfordera z przodu i z tyłu, rozrząd, hamulece i 3 tys poszło w sumie. Wczoraj zastanawiałem się nad kosmetyką żeby porobić żeby jakoś wyglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 15 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 nie znam się na wycenie, ale z podobnym uszkodzeniem kolega przywiózł BMW nic blachy nie ruszał tylko wyklepał na ile się dało , przecięcia zacynował , szpachla lakier i śladu nie ma klepanie i cynowanie zrobił mu znajomy blacharz, szpachla, lakier i polerka własnoręcznie , śladu nie ma po przygodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Drzwi kup sobie w kolorze, jest masa na szrotach takich passatów. Na zdjeciach widać ze tylny zderzak nie ucierpiał i te ciemne pozostałosci z drugiego auta powinny zejsc pastą polerską, na krawedzi ewentualnie mała zaprawka. A nawet może lakiernik będzie cieniował nadkole i i tak prysnie zderzak. Nadkole Ci wyklepią, nie wiem jakie u Was ceny ale nie wiecej jak tysiąc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 a co ci stoi na przeszkodzie aby takim jeździć?mówię to ja który 8-my rok autem takim przytartym jeżdżę, czyli od chwili zakupu, a resztę obtarć i dokonał mój syn auto zabezpieczone aby nie rdzewiało ale mechanicznie 100% sprawne , pchać kasę w starsze auto żeby ktoś nakład nam szpachli,a ewentualny przyszły kupiec wytykał nam ze bite auto, bierz kasę z ubezpieczenia i się ciesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Bylem u lakiernika. Drzwi do wymiany, blotnik do wyciecia i wspawania nowego. Klepanie nie wchodzi w gre bo w blotniku jest dziura. Koszt calosci na dobrych zamiennikach w granicach 3 tys. Z tego co tutaj czytam to dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > a co ci stoi na przeszkodzie aby takim jeździć?mówię to ja który 8-my rok autem takim przytartym > jeżdżę, czyli od chwili zakupu, a resztę obtarć i dokonał mój syn auto zabezpieczone aby > nie rdzewiało ale mechanicznie 100% sprawne , pchać kasę w starsze auto żeby ktoś nakład nam > szpachli,a ewentualny przyszły kupiec wytykał nam ze bite auto, bierz kasę z ubezpieczenia i > się ciesz No wlasnie chce zrobic bo mechanicznie go ogarnąłem a wyglad dla mnie tez ma znaczenie. Nie ma znaczenia czy stary czy nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Po pierwsze...matko bosko kochano, prestiż uszkodzony Po drugie...na takie uszkodzenie zarezerwowałbym sobie 1500zł-1800zł, wszystko zależy od regionu i kto to będzie robił, ale myślę że w górnych widełkach zmieścisz się z zakupem drzwi oraz ćwiartki i pomalowanie tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 miałem podobnie uszkodzenia od kawała zarośniętego zieleniną muru, u dobrego blacharza, który prócz "bosza" i młotka ma inne narzędzia. Skończyło się na wyciągnięciu bez cięcia i palnika. Nic nie gniło. Każde bawienie się wycinanie i wstawianie nowego elemntu za jakiś czas kończy się wyłażeniem w miejscach spawu rudą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Bylem u lakiernika. Drzwi do wymiany, blotnik do wyciecia i wspawania nowego. Klepanie nie wchodzi > w gre bo w blotniku jest dziura. Koszt calosci na dobrych zamiennikach w granicach 3 tys. > Z tego co tutaj czytam to dużo. Klepanie jak najbardziej wchodzi w grę, tylko blacharz leń i robić nie chce. Wycinka i łata najprościej idzie ale na metrze spawu ruda wyjdzie szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Można by to wyciągnąć tylko co z tą dziurą w błotniku? Tu by trzeba było to zaspawać, więc blacha i tak będzie przegrzana. Dużo zależy od stopnia zabezpieczenia spawów, jak ktoś to tylko zaszpachluje to i owszem - ruda wyjdzie dosyć szybko. Zacynować spawy i wg mnie rdza szybko nie wylezie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Można by to wyciągnąć tylko co z tą dziurą w błotniku? Tu by trzeba było to zaspawać, więc blacha i > tak będzie przegrzana. Dużo zależy od stopnia zabezpieczenia spawów, jak ktoś to tylko > zaszpachluje to i owszem - ruda wyjdzie dosyć szybko. Zacynować spawy i wg mnie rdza szybko > nie wylezie lepiej w jednym miejscu z rudą walczyć niż na całym elemencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Po pierwsze...matko bosko kochano, prestiż uszkodzony Wjechała kobieta dwutygodniowym Nissanem Juke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Klepanie jak najbardziej wchodzi w grę, tylko blacharz leń i robić nie chce. Wycinka i łata > najprościej idzie ale na metrze spawu ruda wyjdzie szybko No może tak, choć chce robić na orginałach albo dobrych zamiennikach ocynkowanych. Ufam ,ze mówi prawdę. Ale właśnie tego spawania boję się najbardziej bo wiem, że zawsze coś wylezie po czasie. Do tej pory nie było nic robione poza drobną obcierką i pomimo 15 lat nic się z blacha nie działo. Poczekam jak wyceni TU i wtedy podejmę decyzję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Bylem u lakiernika. Drzwi do wymiany, blotnik do wyciecia i wspawania nowego. Klepanie nie wchodzi > w gre bo w blotniku jest dziura. Koszt calosci na dobrych zamiennikach w granicach 3 tys. > Z tego co tutaj czytam to dużo. Żadne qfa cięcie-leń i naciągacz. A jeśli już to na zasadzie reperaturki - w żadnym wypadku nie cały błotnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Bylem u lakiernika. Drzwi do wymiany, blotnik do wyciecia i wspawania nowego. Klepanie nie wchodzi > w gre bo w blotniku jest dziura. Koszt calosci na dobrych zamiennikach w granicach 3 tys. > Z tego co tutaj czytam to dużo. Jak nie chcesz wydać dużo, to znacząco można poprawić wygląd tego uszkodzenia za jakieś 50 zł Odkręcasz koło i gumowym młotkiem przywracasz krawędź błotnika (w miejscu gdzie jest najbardziej wbite do środka). Następnie zrzucasz boczek drzwi i wypychasz wgniecenie. Dziury zaklejasz szpachlówką z włóknem szklanym, a następnie szpachlówką bez włókien (małe puszki 2x10zł). Następnie malujesz sprayem uszkodzone miejsca, można lakierem bezbarwnym poprawić lekko porysowane elementy i robota skończona Warto jedynie zwrócić uwagę, aby drzwi po zamknięciu szczelnie zamykały się z nadwoziem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Jak nie chcesz wydać dużo, to znacząco można poprawić wygląd tego uszkodzenia za jakieś 50 zł > Odkręcasz koło i gumowym młotkiem przywracasz krawędź błotnika (w miejscu gdzie jest > najbardziej wbite do środka). Następnie zrzucasz boczek drzwi i wypychasz wgniecenie. > Dziury zaklejasz szpachlówką z włóknem szklanym, a następnie szpachlówką bez włókien (małe puszki > 2x10zł). Następnie malujesz sprayem uszkodzone miejsca, można lakierem bezbarwnym poprawić > lekko porysowane elementy i robota skończona Warto jedynie zwrócić uwagę, aby drzwi po > zamknięciu szczelnie zamykały się z nadwoziem. Najchętniej to bym to zrobił bezgotówkowo tak żeby było zrobione i ładnie i dobrze przede wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Bylem u lakiernika. Drzwi do wymiany, blotnik do wyciecia i wspawania nowego. Klepanie nie wchodzi > w gre bo w blotniku jest dziura. Kiedyś miałem taką sytuację. Na zdjęciu nie widać, ale błotnik wszedł do połowy koła. Zrobili bez cięcia, ba.. nawet szpachli za dużo nie było. Po kilku latach nic nie wyszło więc chyba się przyłożyli. Cena trzycyfrowa, ale robił 'znajomy-znajomego', dlatego było mniej i staranniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Jakie ćwiary jakie wymiany błotnika. Drzwi do wymiany żeby się nie bawić a błotnik spokojnie do wyciągnięcia, nawet dużo szpachlunku nie pójdzie. U mnie w regionie naprawa okolice 1k zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slon Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Hej Ja mając większe uszkodzenia w Skodzie Fabia wstawiłem do aso bezgotówkowo i zrobili jak trzeba na nowych oryginalnych elementach (drzwi, poszycie błotnika). Jako, że z cudzego OC to mogłem naprawiać do wartości auta. Nie wiem czy ja dobrze zrozumiałem, ale odszkodowanie z cudzego oc będzie ? Jeśli tak to czym się przejmować...Nie wiem jak postąpią z tym rocznikiem ale myślę, że na pewno jakiś dobry warsztat zrobi bezgotówkowo i porządnie. Pozdrawiam P.S. W skodzie Fabia 2 lata temu 2006 rok 2x drzwi i błotnik i poprawka progu + odnowienie przedniego błotnika wyniosło ok 11.000 zł. Minęło ponad 2 lata z hakiem auto nie ma żadnych oznak rdzy. Dodam tylko, że mierząc miernikiem lakieru nie widać różnicy w wartościach (są przybliżone z innymi starymi elementami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Jakie ćwiary jakie wymiany błotnika. Drzwi do wymiany żeby się nie bawić a błotnik spokojnie do > wyciągnięcia, nawet dużo szpachlunku nie pójdzie. U mnie w regionie naprawa okolice 1k zł. dokładnie, u mnie we wsi porządny rzemieślnik też za tyle to ogarnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Widać, że też spore wgięcie, tylko u mnie dochodzi jeszcze fakt, że ma drzwi z tyłu i nie wyglada to za ciekawie Jednak z tego co tutaj czytam to faktycznie ten lakiernik chyba sporo chce przyciąć na tej naprawie, chyba że obrzeża Wrocławia takie drogie są. Nie wiem jeszcze co wyliczy TU, ale będę szukał innego zakładu na pewno bo skończy się pewnie na bezgotówkowej naprawie, ale chodzi o to, żeby było dobrze. Tutaj jeszcze inna perspektywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Tutaj jeszcze inna perspektywa jak chcesz spawać zamiast klepać to wymień całe poszycie boku - w sumie to babeczka płaci to miej wymagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Drzwi 300zł w kolorze, nie będą super idealne ale przecież Ty tez na pewno miałeś drobne ryski od myjni itp., wiec takie tez kup. Wyciecie i wspawanie błotnika 600-800zł - pytałem blacharza tez konkretnie o Passata B5 kombi z takim samym uszkodzeniem jak masz Ty bo miałem na oku. Nawet licząc nieco więcej - wiadomo nie zawsze się kupi najtaniej , a czas goni - to mysle ze w 1500zł za wszystko się zmieścisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.