Skocz do zawartości

100kkm w Renault Megane II 1,6


pejus1982

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj w mojej renówce licznik wskazał ponad 100kkm przebiegu.

W związku z tym lista wydatków na auto w ciągu 11 lat:

(oczywiście nie będę się rozpisywał o oleju i filtrach oleju i powietrza)

- 95 900 filtr paliwa

- 89 564 przegub lewy + osłona przegubu

- 88 634 świece zapłonowe

- 81 132 płyn hamulcowy

- 73 578 czujnik świateł cofania + pompka spryskiwacza

- 71 786 poduszka zawieszenia silnika dolna/górna

- 57 703 pasek rozrządu + KZFR

- 57 300 klocki hamulcowe tył + tarcze

- 49 345 klocki hamulcowe przód

Jest to nasze drugie auto więc stąd tak niski przebieg w ciągu 11 lat. Przeglądy okresowe (olej, filtry, klimatyzacja) - co 12 miesięcy.

EDIT: zapomniałem, że przy 3800kkm w ramach gwarancji zmienione zostały cewki zapłonowe na BERU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj w mojej renówce licznik wskazał ponad 100kkm przebiegu.

> W związku z tym lista wydatków na auto w ciągu 11 lat:

> (oczywiście nie będę się rozpisywał o oleju i filtrach oleju i powietrza)

> - 95 900 filtr paliwa

> - 89 564 przegub lewy + osłona przegubu

> - 88 634 świece zapłonowe

> - 81 132 płyn hamulcowy

> - 73 578 czujnik świateł cofania + pompka spryskiwacza

> - 71 786 poduszka zawieszenia silnika dolna/górna

> - 57 703 pasek rozrządu + KZFR

> - 57 300 klocki hamulcowe tył + tarcze

> - 49 345 klocki hamulcowe przód

> Jest to nasze drugie auto więc stąd tak niski przebieg w ciągu 11 lat. Przeglądy okresowe (olej,

> filtry, klimatyzacja) - co 12 miesięcy.

Do 50 nic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> KZFR

Taka wada tego silnika.

> Ciekawe, że jeszcze tarcz na przodzie nie wymieniał

Byłem na przeglądzie miesiąc temu i zaprzyjaźniony mechanik powiedział, że jeszcze z 10kkm wytrzymają.

> IMHO bardzo dużo dziwnych rzeczy było wymienianych

Coś więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kzfr, poduszka, świece, czujnik świateł, pompka spryskiwacza to takie normalne w przebiegu do 80k

> km?

KZFR jak pisałem taka wada silnika. Przy rozrządzie miałem to robione w ramach GWARANCJI. Podobno po wymianie KZFR więcej tego tematu nie ma.

Ze świecami to chyba sobie żartujesz? zlosnik.gif

Pompka spryskiwacza - 80zł + wymiana we własnym zakresie.

Czujnik wstecznego nie pamiętam dokładnej ceny, ale spokojnie mniej niż 200zł w warsztacie zapłaciłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> KZFR jak pisałem taka wada silnika. Przy rozrządzie miałem to robione w ramach GWARANCJI. Podobno

> po wymianie KZFR więcej tego tematu nie ma.

Czyli producent się przyznaje, że jest to dziwne ok.gif

> Ze świecami to chyba sobie żartujesz?

We fiacie nigdy nie wymieniałem ale sprzedałem przy 70k km icon_eek.gif

> Czujnik wstecznego nie pamiętam dokładnej ceny, ale spokojnie mniej niż 200zł w warsztacie

> zapłaciłem

W Volvo też mi się uszkodził czujnik wstecznego, trzeba mocniej docisnąć bieg by się zapaliły światła (podobno wystarczy poprawić kostkę). Przebieg to 300tys. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj w mojej renówce licznik wskazał ponad 100kkm przebiegu.

> W związku z tym lista wydatków na auto w ciągu 11 lat:

> (oczywiście nie będę się rozpisywał o oleju i filtrach oleju i powietrza)

> - 95 900 filtr paliwa

> - 89 564 przegub lewy + osłona przegubu

> - 88 634 świece zapłonowe

> - 81 132 płyn hamulcowy

> - 73 578 czujnik świateł cofania + pompka spryskiwacza

> - 71 786 poduszka zawieszenia silnika dolna/górna

> - 57 703 pasek rozrządu + KZFR

> - 57 300 klocki hamulcowe tył + tarcze

> - 49 345 klocki hamulcowe przód

> Jest to nasze drugie auto więc stąd tak niski przebieg w ciągu 11 lat. Przeglądy okresowe (olej,

> filtry, klimatyzacja) - co 12 miesięcy.

> EDIT: zapomniałem, że przy 3800kkm w ramach gwarancji zmienione zostały cewki zapłonowe na BERU.

Czyli z usterek: przegub i osłona, czujnik cofania, pompka spryskiwacza, poduszki silnika, cewki.

Teraz dla porównania CR-V II gen: nic.

Do 300 tys. km. jeden amortyzator przy 260tys. (wymieniono oba z konieczności) i krzyżaki na wale przy 300 tys.

Prawie nie ma różnicy.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No całkiem całkiem jak na francuza, moje Bravo też na dole statystyk usterkowości, za rok czy dwa dobije do 100kkm to też zrobię podsumowanie ale z grubsza to z nie eksploatacji

-wahacze przód

-akumulator

reszta tak jak instrukcja przykazała zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli producent się przyznaje, że jest to dziwne

> We fiacie nigdy nie wymieniałem ale sprzedałem przy 70k km

> W Volvo też mi się uszkodził czujnik wstecznego, trzeba mocniej docisnąć bieg by się zapaliły

> światła (podobno wystarczy poprawić kostkę). Przebieg to 300tys.

Dziwny jestes. Masz szczescie i tyle. Niestety moge skontaktowac Cie z wlascicielem s60 2.0T, ktory ma auto od nowosci a serwisanci to juz chyba z nim na Ty sa. Auto 60tys nalotu i najwyrazniej wielki pech.

Uwazam ze podliczajac koszty uzytkowania tej meganki jest naprawde niezle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli z usterek: przegub i osłona, czujnik cofania, pompka spryskiwacza, poduszki silnika, cewki.

> Teraz dla porównania CR-V II gen: nic.

> Do 300 tys. km. jeden amortyzator przy 260tys. (wymieniono oba z konieczności) i krzyżaki na wale

> przy 300 tys.

> Prawie nie ma różnicy.

Boszzzeee porównaj ceny aut icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwny jestes. Masz szczescie i tyle. Niestety moge skontaktowac Cie z wlascicielem s60 2.0T, ktory

> ma auto od nowosci a serwisanci to juz chyba z nim na Ty sa. Auto 60tys nalotu i najwyrazniej

> wielki pech.

> Uwazam ze podliczajac koszty uzytkowania tej meganki jest naprawde niezle.

W służbowym fiacie (za pilnowanie stanu swoich samochodów sami odpowiadaliśmy jak np. odwiezienie samochodu do aso etc) wymieniane były filtry, olej, żarówki, tarcze+klocki, opony i łożyska macphersona, przebieg 150k km nabity w ciągu 2 lat, koszt nowego to coś koło 60 tysi brutto ok.gif

Więcej nie pamiętam niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Megane I ph II 1.4 16V 2001r kupiona z przebiegiem 160 tys km. Obecnie 242 tys km. Jeżdżona codziennie po wsiach i polnych drogach. Praca weta. Od razu zagazowana. Co przez ten okres zrobiłem: poduszka silnika + skrzyni biegów, świeczki x 2, rozrząd x 2, 2 wahacze (jeden po dzwonie), przegub, klocki + tarcze, łożysko koła, sprężarka klimy + napełnienie, siłowniki tylnej klapy i ostatnio belka z tyłu poszła ale pochodziła by dłużej bo mechanik ostrzegał że prawego amorka już nie mam...

Podsumowując następne autko też będzie to Renault może Kangoo może Megane II czy Laguna jak na razie tego chce dociągnąć tak do 300 tys km, a może i więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje Megane I ph II 1.4 16V 2001r kupiona z przebiegiem 160 tys km. Obecnie 242 tys km. Jeżdżona

> codziennie po wsiach i polnych drogach. Praca weta. Od razu zagazowana. Co przez ten okres

> zrobiłem: poduszka silnika + skrzyni biegów, świeczki x 2, rozrząd x 2, 2 wahacze (jeden po

> dzwonie), przegub, klocki + tarcze, sprężarka klimy + napełnienie, siłowniki tylnej klapy i

> ostatnio belka z tyłu poszła ale pochodziła by dłużej bo mechanik ostrzegał że prawego amorka

> już nie mam...

> Podsumowując następne autko też będzie to Renault może Kangoo może Megane II czy Laguna jak na

> razie tego chce dociągnąć tak do 300 tys km, a może i więcej...

Czyli z usterek: poduszka silnika i skrzyni, wahacz, przegub, sprężarka klimy, siłownik klapy, belka.

Porównam w takim razie do Daihatsu Sirion. Kupione z przebiegiem niby 82tys. Ile naprawdę? Nie wiadomo. Jeżdżone codziennie. W bardzo rożnych miejscach. Dzisiaj 160tys.

Nic.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli z usterek: poduszka silnika i skrzyni, wahacz, przegub, sprężarka klimy, siłownik klapy,

> belka.

> Porównam w takim razie do Daihatsu Sirion. Kupione z przebiegiem niby 82tys. Ile naprawdę? Nie

> wiadomo. Jeżdżone codziennie. W bardzo rożnych miejscach. Dzisiaj 160tys.

> Nic.

Łączny koszt napraw to ok. 1500zł, belka kupiona z tego co mój mechanik mówił po regeneracji, cała kompletna z linkami, czujnikami ABS, bębnami i co ciekawsze prawie nowymi szczękami niezłej firmy (chyba ATE?) czyli też na duży + . Moim zdaniem jak na moje jazdy w takim terenie po którym się poruszam to bardzo dobry wynik... Jestem naprawdę zadowolony, na drodze nigdy nie stanęła. Nawet po dzwonie wjechałem na kołach na plac 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łączny koszt napraw to ok. 1500zł...

W kupionym za 2500zł od handlarza 13-letnim Cuore (dziadka z Niemiec, który płakał jak sprzedawał) z 62tys. na liczniku, w ciągu trzech lat i 40 tys. km. też na razie prawie nic.

Tylko tłumik przegnił ze starości, więc 150zł poszło na nowy.

Żeby nie było tak różowo, w moim YRV musiałem naprawić jeden amor po 150tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może być Civic. To to samo.

> Tylko krzyżaki na wale nie padną. Nawet po milionie km.

Taaa to zapytaj się jednego kolegi z AK ile razy już komputer wymieniał w swoim Civicu za równowartość tej Meganki z wątku i ile rzeczy mu padło ok.gif

Aaaaa i lakier w hondach jest super rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W kupionym za 2500zł od handlarza 13-letnim Cuore (dziadka z Niemiec, który płakał jak sprzedawał)

> z 62tys. na liczniku, w ciągu trzech lat i 40 tys. km. też na razie prawie nic.

> Tylko tłumik przegnił ze starości, więc 150zł poszło na nowy.

> Żeby nie było tak różowo, w moim YRV musiałem naprawić jeden amor po 150tys.

Ale co próbujesz udowodnić? Auta się psują i psuć będą. Jedne mniej drugie więcej.

Uważasz, że biorąc 100 sztuk danego modelu auta w każdym z nich nic się nie popsuje?

W firmie są 4 Sharany w jednym DSG padło 3 dzień po odbiorze, w innym padł wentylator a w dwóch nic się nie stało jaki wniosek z tego można wyciągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj w mojej renówce licznik wskazał ponad 100kkm przebiegu.

> W związku z tym lista wydatków na auto w ciągu 11 lat:

> (oczywiście nie będę się rozpisywał o oleju i filtrach oleju i powietrza)

> - 95 900 filtr paliwa

> - 89 564 przegub lewy + osłona przegubu

> - 88 634 świece zapłonowe

> - 81 132 płyn hamulcowy

> - 73 578 czujnik świateł cofania + pompka spryskiwacza

> - 71 786 poduszka zawieszenia silnika dolna/górna

> - 57 703 pasek rozrządu + KZFR

> - 57 300 klocki hamulcowe tył + tarcze

> - 49 345 klocki hamulcowe przód

Dla porownania, w mojej Megane która właśnie skończyła 3 lata i 32.000 km przebiegu.

Używam jej głownie do jazdy torowej plus dojazdy na tory:

18.000 przednie klocki hamulcowe wymienione na twarde + płyn hamulcowy

28.000 tylne klocki hamulcowe

32.000 znów tylne klocki hamulcowe + płyn hamulcowy

Niedługo muszę wymienić przednie tarcze hamulcowe bo seryjne nie wytrzymują dohamowań z 200 km/h.

Prócz wymian oleju i opon - to wszystko. I niech mi ktoś powie, że F się psuje smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj w mojej renówce licznik wskazał ponad 100kkm przebiegu.

> W związku z tym lista wydatków na auto w ciągu 11 lat:

> (oczywiście nie będę się rozpisywał o oleju i filtrach oleju i powietrza)

> - 95 900 filtr paliwa

> - 89 564 przegub lewy + osłona przegubu

> - 88 634 świece zapłonowe

> - 81 132 płyn hamulcowy

> - 73 578 czujnik świateł cofania + pompka spryskiwacza

> - 71 786 poduszka zawieszenia silnika dolna/górna

> - 57 703 pasek rozrządu + KZFR

> - 57 300 klocki hamulcowe tył + tarcze

> - 49 345 klocki hamulcowe przód

> Jest to nasze drugie auto więc stąd tak niski przebieg w ciągu 11 lat. Przeglądy okresowe (olej,

> filtry, klimatyzacja) - co 12 miesięcy.

> EDIT: zapomniałem, że przy 3800kkm w ramach gwarancji zmienione zostały cewki zapłonowe na BERU.

Chyba nie jest źle. Ja w astrze jeżeli chodzi o zawieszenie to sprężyny komplet i łącznik stabilizatora ale auto ma 230 tyś. Oczywiście klocki i tarcze też były wymieniane(tarcze raz). Śledząc ak i patrząc po znajomych i porównując astre do moich byłych fiatów to mogę powiedzieć że astra jest naprawdę twardym autem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacznij nią jeździć...

Jeden dzień na torze to około 100 km przejechanych na 100% możliwości auta.

Spalanie dochodzi wtedy do 40 l/100. W pół godziny można zużyć nowe opony

i spalić hamulce, więc jeden taki dzień to jak tysiące zwyczajnych km.

Tym autem byłem na torze około 30 razy. NIC się nie psuje, mimo że na F 270751858-jezyk.gif

Civic Type-R tak samo, a miałem dwa.

Natomiast poprzednie auto na F, Focus RS - ciągle był warsztat no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane II nie jest może wzorem bezawaryjnego auta, ale ja na tą sytuację patrzę tak:

w 2004 roku Megane II kosztowało w salonie 58kzł, za Golfa V wołali do odbioru 72kzł przy czym należy zaznaczyć, że Golf V miał słabsze wyposażenie. Tak więc auta francuskie mogą być ciekawą alternatywą dla aut niemieckich biorąc pod uwagę aspekt finansowy. Za dużo mniejsze pieniądze kupujemy produkt, który jest do zaakceptowania. Oczywiście zakładamy, że nic nie będzie się przez pierwsze 100kkm działo z naszym Golfem, co patrząc na przykład słynnych silników TSI należy włożyć między bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdam raport w takim razie z tego samego silnika 1.6 110KM w Megane III, obecny przebieg 65kkm:

35444 - uszczelka światła STOP (gwarancja);

49317 - żarówka przód po stronie kierowcy, uszczelka korka oleju, klocki hamulcowe przód;

58288 - klocki hamulcowe tył;

61814 - świece zapłonowe, płyn hamulcowy, wahacz przód prawy;

Światły komentarz jednego z userów powyżej każe mi stwierdzić że strasznie dużo dziwnych rzeczy było wymienianych i do dupy auto - w końcu francuz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zdam raport w takim razie z tego samego silnika 1.6 110KM w Megane III, obecny przebieg 65kkm:

> 35444 - uszczelka światła STOP (gwarancja);

> 49317 - żarówka przód po stronie kierowcy, uszczelka korka oleju, klocki hamulcowe przód;

> 58288 - klocki hamulcowe tył;

> 61814 - świece zapłonowe, płyn hamulcowy, wahacz przód prawy;

> Światły komentarz jednego z userów powyżej każe mi stwierdzić że strasznie dużo dziwnych rzeczy

> było wymienianych i do dupy auto - w końcu francuz.

Przebijam. zlosnik.gif

Fluence 1.6 110KM 2011. Kupiony z przebiegiem 12kkm w 2012. Aktualnie przebieg 65kkm.

do 50kkm spaliła się żarówka mijania (wymieniłem sobie od razu dwie),

50kkm założyłem LPG i przy okazji wymienione świece (w sumie eksploatacja),

55kkm wymieniłem czujnik położenia wału ale okazało się, że niepotrzebnie bo winna była zabrudzona przepustnica, została wyczyszczona (jedyna usterka tego auta, rano odpalał za 2-3 razem),

olej i filtry wymieniane przy 30kkm i przy 60kkm, kabinowy co wiosnę,

klocki i tarcze ori fabryczne

BTW co ile w tym rozrząd wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Megane II nie jest może wzorem bezawaryjnego auta, ale ja na tą sytuację patrzę tak:

> w 2004 roku Megane II kosztowało w salonie 58kzł,

Moje w 2012 kosztowało 2x tyle więc uważam że mam prawo oczekiwać bezawaryjności zlosnik.gif

Golfa i tak nie kupiłbym bo jest gorszy pod każdym względem (prowadzenie, hamulce, silnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj w mojej renówce licznik wskazał ponad 100kkm przebiegu.

Gratulacje! ok.gif

> - 89 564 przegub lewy + osłona przegubu

Przegub to niepełna odpowiedź. Przegub z półosią zgodnie z francuską filozofią "jeśli zatnie ci się spłuczka w ubikacji, zmień flizy w łazience". zlosnik.gif

> - 57 300 klocki hamulcowe tył + tarcze

Warto też tu dopisać piasty z łożyskami jako elementy występujące - w sposób charakterystyczny dla Renault - w całości z tarczami. zlosnik.gif

> - 49 345 klocki hamulcowe przód

Wyjątkowo nie są dostępne tylko razem z zaciskami. ok.gif

Powodzenia, niech służy dalej. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegub to ja w Fordzie Focusie 1.6 wymieniałem przy około 18000. 2 miechy po gwarancji.

Zresztą mój Ford miał fabrycznie skopaną zbieżność aż się panowie w niezależnym serwisie dziwili że taka zbieżność przy bezwypadkowym aucie. Teraz zauważyłem że listwa przy klapie bagażnika się troszeczkę odkleiła i już spowodowała zdarcie lakieru i wychodzi rdza (w 4 letnim aucie). Zawaliłem że rok temu nie zrobiłem przeglądu blacharskiego w ASO także muszę to załatwić na własną rękę. mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla porownania, w mojej Megane która właśnie skończyła 3 lata i 32.000 km przebiegu.

> Używam jej głownie do jazdy torowej plus dojazdy na tory:

> 18.000 przednie klocki hamulcowe wymienione na twarde + płyn hamulcowy

> 28.000 tylne klocki hamulcowe

> 32.000 znów tylne klocki hamulcowe + płyn hamulcowy

> Niedługo muszę wymienić przednie tarcze hamulcowe bo seryjne nie wytrzymują dohamowań z 200 km/h.

> Prócz wymian oleju i opon - to wszystko. I niech mi ktoś powie, że F się psuje

A jak tam zwrotnice? Nie dotyczy, bo nie mieszkasz w BRoP? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma zrobić jak padł?

Pojechać do kogoś kto zna się na robocie a nie dawać się dymać patałachom.

Komputery nie psują się bez powodu.

Mi też patałachy kazały komputer i immobilizer wymieniać i w końcu stwierdzili, że nie ma w Polce fachowca, który by to naprawił.

Sam w 15 minut z multimetrem znalazłem niedokręconą przez innego patałacha, nakrętkę masy w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pisali to w PL wymieniaja na gwarancji bez szemrania.

Mnie bardziej interesuje sam fakt padania lub nie, niż to, czy wymieniają.

Jakoś ciągle wierzyć mi się nie chce, by sama różnica w stanie dróg miała na to tak wielki wpływ.

Chyba poczekam aż mabz napisze o wymianie i skonfrontuję jego przebieg wówczas z tym co pisze np. Marcinekkk o wymianie co 20kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli z usterek: przegub i osłona, czujnik cofania, pompka spryskiwacza, poduszki silnika, cewki.

> Teraz dla porównania CR-V II gen: nic.

> Do 300 tys. km. jeden amortyzator przy 260tys. (wymieniono oba z konieczności) i krzyżaki na wale

> przy 300 tys.

> Prawie nie ma różnicy.

do 300tys. nie zmieniales rozrządu, swiec, tarcz, klocków? yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.