Skocz do zawartości

Jazda o kropelce...


arad1994

Rekomendowane odpowiedzi

> To i tak kipsko bo ja zajade szybciej swoja 2.0 benzyna na lpg i taniej mnie wyjdzie

W sytuacji mojej wczorajszej nie pojechałbyś szybciej 270751858-jezyk.gif a jakie spalanie przy takiej jeździe byś miał w 2.0 b+g to nie wiem, bo nie miałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ~4*4,60=18,4zł

> 8,5*1,79=15,2zł

> Ty się na tym paliwie rolniczym namęczysz jadąc 70

> przy umiarkowanie dynamicznej jeździe na gazie i tak wychodzi taniej i nie trzeba się bujać 70

Kurczę każdy kto ma auto na lpg od razu wyliczenia pokazuje zlosnik.gif

Jechałem cały czas 90, bo na tyle ciężarówka co ze mną jechała ma kaganiec 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurczę każdy kto ma auto na lpg od razu wyliczenia pokazuje

> Jechałem cały czas 90, bo na tyle ciężarówka co ze mną jechała ma kaganiec

bo jak dużo się jeździ to niekoniecznie człowiek chce zostawić majątek na stacji benzynowej.

a jechać np ekspresówką 90km/h a 120km/h jest różnica

przy 400km masz 1h w kieszeni ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo jak dużo się jeździ to niekoniecznie człowiek chce zostawić majątek na stacji benzynowej.

> a jechać np ekspresówką 90km/h a 120km/h jest różnica

> przy 400km masz 1h w kieszeni

Doskonale Cię rozumiem smile.gif

Z tym, że ja ani słowem nie odezwałem się o kosztach- ot pokazałem "możliwości" tego dieselka 270751858-jezyk.gif

Tutaj tak czy inaczej nie mogłem jechać szybciej, bo jak wspomniałem wcześniej- jechałem z ciężarówką smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy czy zaraz przyjdą TSi-sowcy i napiszą że ich VW spaliłby 4l, Dla mnie jak na 2,5 litrowy

> motor wynik bardzo dobry

A co masz do TSI-owców? Prawdę piszą, a niektórych skręca grinser006.gif Jak na 2,5 l motor wynik 8 z kawałkiem jest niezły, choć jazdą o kropelce bym tego nie nazwał ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie raz się udało zejść do 7 litrów

> Ale to wyjątkowo, nie mam zamiaru jezdzic trybem emeryckim

> Także poniżej 10 litrów benzyny nie schodzi mi spalanie

Jak jechałem teraz do PL, to po bardzo spokojnej jeździe (ze względu na uszkodzony czujnik) komputer na odcinku ok. 630 km pokazał 6,1l/100km. Jak zatankuję jutro do pełna to będę wiedział ile rzeczywiście spalił. Jak jadę "normalnie" to 7,5l jak nic łyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak jechałem teraz do PL, to po bardzo spokojnej jeździe (ze względu na uszkodzony czujnik)

> komputer na odcinku ok. 630 km pokazał 6,1l/100km. Jak zatankuję jutro do pełna to będę

> wiedział ile rzeczywiście spalił. Jak jadę "normalnie" to 7,5l jak nic łyka.

7,5 średnio czy tylko na trasie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rzeczywiste wyszło 4,2-4,3 pewnie 270751858-jezyk.gif

A nawet gdyby nie to 3,8 * 4,6 = 17,48zł

W przypadku jazdy moją Xantia 1.8 PB + LPG 9l LPG * 1,85 = 16,65

No i turbo nie padnie, dwumas i wtryski wink.gif

Teraz doczytałem, że cały czas 90km/h, to przy takiej jeździe to i pewnie z 8l spaliła Xantia 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A rzeczywiste wyszło 4,2-4,3 pewnie

> A nawet gdyby nie to 3,8 * 4,6 = 17,48zł

> W przypadku jazdy moją Xantia 1.8 PB + LPG 9l LPG * 1,85 = 16,65

> No i turbo nie padnie, dwumas i wtryski

> Teraz doczytałem, że cały czas 90km/h, to przy takiej jeździe to i pewnie z 8l spaliła Xantia

A skuterem byłoby jeszcze taniej tylko co z tego?

Nie o tym wątek idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ~4*4,60=18,4zł

> 8,5*1,79=15,2zł

> Ty się na tym paliwie rolniczym namęczysz jadąc 70

> przy umiarkowanie dynamicznej jeździe na gazie i tak wychodzi taniej i nie trzeba się bujać 70

dolicz paliwo potrzene do odpalania i przeglądy droższe o pisiont złoty oink.gif;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sytuacji mojej wczorajszej nie pojechałbyś szybciej a jakie spalanie przy takiej jeździe byś

> miał w 2.0 b+g to nie wiem, bo nie miałem

Na bardzo eco trybie czyli 70-80km/h bez gwałtowny wyprzedzań to mi wychodzi koło 7,6-8l ok.gif

Moje byłe PII rekord spalania na trasie 200km miałem poniżej 4l ale to była katorga dla psychiki grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na bardzo eco trybie czyli 70-80km/h bez gwałtowny wyprzedzań to mi wychodzi koło 7,6-8l

Ostatnio jechałem bardzo spokojnie do Kielc, trzymając właśnie cały czas 70-80 i udało się zejść do 7 icon_eek.gificon_eek.gificon_eek.gif Z powrotem jechałem normalnie i wyszło 12 cool.gif Rekord w mieście - minimum 14, maksimum 20. Maksimum na trasie (autostrada ponad 250 km, ruch był minimalny) - 28/100. Ale nie jechałem 140, oczywiście wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio jechałem bardzo spokojnie do Kielc, trzymając właśnie cały czas 70-80 i udało się zejść do

> 7 Z powrotem jechałem normalnie i wyszło 12 Rekord w mieście - minimum 14, maksimum 20.

> Maksimum na trasie (autostrada ponad 250 km, ruch był minimalny) - 28/100. Ale nie jechałem

> 140, oczywiście

Jak uto waży swoje i ma odpowiednią ilość koniuff to palić musi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak uto waży swoje i ma odpowiednią ilość koniuff to palić musi

Oczywiście. "Fizyki się nie oszuka" © Benzyna ma określoną karolyczność, czyli energię. Auto ma swoją masę i żeby rozpędzić go do prędkości X i przyspieszeniu Y trzeba spalić odpowienią ilość energii. I nic tego nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...czy coś takiego były tu kiedyś takie wątki to i ja się postanowiłem "pochwalić"

> Samochód to Fiat Grande Punto 1.9 mJTD 120KM 2005r

> Spalanie:

> Oraz dystans na jakim zostało uzyskane:

przelicz to wg wskazań dystrybutora a nie z komputera bo te lubią oszukiwać nawet 1-1,5 l

mój rekord to 3,7 l/100 km fiesta 1,4 tdci 68KM na dystansie katowice-poznań-katowice DK11 liczone wg dystansu i przepalonego paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przelicz to wg wskazań dystrybutora a nie z komputera bo te lubią oszukiwać nawet 1-1,5 l

> mój rekord to 3,7 l/100 km fiesta 1,4 tdci 68KM na dystansie katowice-poznań-katowice DK11

Dystrybuor kłamie jeszcze bardziej hehe.gif Pamiętaj o powietrzu w zbiorniku i takie tam. Nawet jeżeli to jest ten sam dystrybutor i np. tankujesz od zapalenia się rezerwy, różnica może sięgać bez problemu 5 litrów. Że już nie wspomnę o tym, że do kanistra 10 litrów wchodzi od 10 do 12 smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dystrybuor kłamie jeszcze bardziej Pamiętaj o powietrzu w zbiorniku i takie tam. Nawet jeżeli to

> jest ten sam dystrybutor i np. tankujesz od zapalenia się rezerwy, różnica może sięgać bez

> problemu 5 litrów. Że już nie wspomnę o tym, że do kanistra 10 litrów wchodzi od 10 do 12

niedawno na stacji byłem świadkiem sytuacji, gdy klient się wykłócał, że do kanistra 5l weszło mu według dystrybutora 6l benzyny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dystrybuor kłamie jeszcze bardziej Pamiętaj o powietrzu w zbiorniku i takie tam. Nawet jeżeli to

> jest ten sam dystrybutor i np. tankujesz od zapalenia się rezerwy, różnica może sięgać bez

> problemu 5 litrów. Że już nie wspomnę o tym, że do kanistra 10 litrów wchodzi od 10 do 12

tankując na tej samej stacji do pełna i potem znowu do pełna wychodzi mi realnie ile przepaliłem litrów i ile to kosztowało (pomijam kwestię dokładności 1l na stacji vs. 1 litra rzeczywiście)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niedawno na stacji byłem świadkiem sytuacji, gdy klient się wykłócał, że do kanistra 5l weszło mu

> według dystrybutora 6l benzyny

Normalka wink.gif Przy czym jest to zgodne z homologacją - nie wolno odmierzać mniej niż chyba 3 litry, bo dystrybutor źle zlicza. Jeżeli np. zatankujesz 2, potem pistolet odbije, znowu tankujesz 2, potem jeszcze dotankujesz, to do 10-litrowego kanistra wejdzie nawet i 15 zlosnik.gif Ze zbiornikiem jest tak samo. Oczywiście, dystrybutor "myli się" tylko i wyłącznie na korzyść stacji, takie jest prawo natury zlosnik.gif A zbiornik od rezerwy do rezerwy też mieści różną ilość - np. w Fabii był znany patent, jak tankując pod odpowiednim kątem możesz wlać o 10 (!) litrów więcej, zalewając kanały odpowietrzające. Liczenie spalanie z dystrybutora jest mocno, MOCNO niemiarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tankując na tej samej stacji do pełna i potem znowu do pełna wychodzi mi realnie ile przepaliłem

> litrów i ile to kosztowało (pomijam kwestię dokładności 1l na stacji vs. 1 litra rzeczywiście)

NIE wychodzi Ci realnie. Zapełnienie zbiornika bywa różne - czasami odbije przy faktycznych 60 litrach, czasami przy 55, czasami przy 65. Konstrukcja kanałów odpowietrzających i nie tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niekoniecznie. Lepiej po prostu nauczyć się ekonomicznej jazdy. Co nie znaczy wolniej

Albo ekonomiczna albo szybka. Nie istnieje cos takiego jak szybko i ekonomiczie. Może być oczywiście kompromis pomiędzy prędkością a spalaniem. Ale zasada jest jedna im szybciej tym spalanie większe. Piszę oczywiście o jeździe jednostajnej na trasie.

W miescie to juz w ogóle mocno naciagana teoria z tą eko jazdą. Pokażcie takiego co spali tyle ile poducent podaje w duzym miescie w godzinach szczytu. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...czy coś takiego były tu kiedyś takie wątki to i ja się postanowiłem "pochwalić"

> Samochód to Fiat Grande Punto 1.9 mJTD 120KM 2005r

> Spalanie:

> Oraz dystans na jakim zostało uzyskane:

Podaj jeszcze ile osób i bagażu było na pokładzie, czy klima była włączona itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIE wychodzi Ci realnie. Zapełnienie zbiornika bywa różne - czasami odbije przy faktycznych 60

> litrach, czasami przy 55, czasami przy 65. Konstrukcja kanałów odpowietrzających i nie tylko.

dziwne-kilka razy zdarzylo mi sie tankowac zaraz po zapaleniu rezerwy[roznica kilkuset metrow] i zawsze wchodzi tyle samo[czyli 50 -50,5 l] do drugiego odbicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIE wychodzi Ci realnie. Zapełnienie zbiornika bywa różne - czasami odbije przy faktycznych 60

> litrach, czasami przy 55, czasami przy 65. Konstrukcja kanałów odpowietrzających i nie tylko.

Zawsze tankuje do pelna po zapaleniu sie rezerwy i roznice w ilosci paliwa nie przekraczaja 1-1,5 litraok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przelicz to wg wskazań dystrybutora a nie z komputera bo te lubią oszukiwać nawet 1-1,5 l

> mój rekord to 3,7 l/100 km fiesta 1,4 tdci 68KM na dystansie katowice-poznań-katowice DK11 liczone

> wg dystansu i przepalonego paliwa

Jak już się tak chwalicie to Corollą kobiety uzyskałem 2,9l - silnik 90KM 2.0 D4D autko w kombiaku zlosnik.gif

ps. jechałem 120km za autobusem/ciężarówką między 90-110km/h co się napatoczyło i nie zjeżdżało z A4, a później na stację sprawdzić to co komputer pokazał grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to może jazda o kropelce, ale w służbowym megane 3 kombi 1.5dci średnie spalanie z 60000km wychodzi 4,4l/100km. Wg mnie bardzo mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przelicz to wg wskazań dystrybutora a nie z komputera bo te lubią oszukiwać nawet 1-1,5 l

> mój rekord to 3,7 l/100 km fiesta 1,4 tdci 68KM na dystansie katowice-poznań-katowice DK11 liczone

> wg dystansu i przepalonego paliwa

mnie z dystrybutora wyszlo ostatnio 32/100 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jest to może jazda o kropelce, ale w służbowym megane 3 kombi 1.5dci średnie spalanie z 60000km

> wychodzi 4,4l/100km. Wg mnie bardzo mało

Kolega takim powozi i faktycznie to mu mało pali nawet po mieście ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podaj jeszcze ile osób i bagażu było na pokładzie, czy klima była włączona itp.

Sam byłem, z bagażu to "skrzynka pierwszej potrzeby do ciężarówki": lewarek, klucz, szybkozłączki, przewód powietrzny itp, zapas i tego typu pierdoły do GP, jazda bez klimy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo ekonomiczna albo szybka. Nie istnieje cos takiego jak szybko i ekonomiczie. Może być

> oczywiście kompromis pomiędzy prędkością a spalaniem. Ale zasada jest jedna im szybciej tym

> spalanie większe. Piszę oczywiście o jeździe jednostajnej na trasie.

> W miescie to juz w ogóle mocno naciagana teoria z tą eko jazdą. Pokażcie takiego co spali tyle

> ile poducent podaje w duzym miescie w godzinach szczytu.

korek w godzinach szczytu w dużym mieście, to są już warunki skrajne i nie ma sensu podawać dla takich spalania. Producenci mierzą spalanie według określonych norm, przewidujących jakieś tam średnie warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Ci wyszło REALNIE nie wiesz.

jezeli 5 razy z rzedu po zapaleniu kontrolki wchodzi 50 litrow to chyba jest spore prawdopodobienstwo ze wychodzi dokladnie tyle samo niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niedawno na stacji byłem świadkiem sytuacji, gdy klient się wykłócał, że do kanistra 5l weszło mu według dystrybutora 6l benzyny

benzynę kilka razy lałem do bańki 5l i zawsze weszło 5. ale raz miałem z gazem jaja, bo do butli 45l weszło mi 65l hehe.gif

jak zacząłem awanture z obsługą, to mi zaczęli wykrzykiwać o jakiejs homologacji, ze mają dystrybutory po legalizacji, to w końcu odpuściłem i już na tamtą stację nie jeżdżę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> benzynę kilka razy lałem do bańki 5l i zawsze weszło 5.

Dokładnie. Regularnie tankuję do kanistra 5l, z którego zasilam 2oo. Zawsze, ale to zawsze aby wlać 5l i nie rozlać, muszę przechylić kanister do tyłu, a po zatankowaniu paliwo widać w "gardzieli" kanistra.

Nie wiem więc, skąd te rewelacje o MOCNO niemiarodajnym liczeniu spalania wg saturatora.

Liczę wg saturatora, widzę pewną powtarzalność wyników, widzę wzrost spalania w okresie zimowym, widzę wyraźny spadek po trasie, komputr pokładowy zaniża mi wynik o ok. 0,7l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja dziś zrobiłem 13,6 l / 100 km w trasie (300 km autostradą).

> mar00ha

Musiało być pod wiatr.

Ja kiedyś swoim 1,8 12 l/100 km osiągnąłem - z wiatrem wyszło kole 10 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lata temu na trasie Opole-Rimini (Włochy) moim Fabianem miałem spalanie 4.2l/100km. Bagażnik załadowany do oporu, 4 pasażerów (w tym 1 dziecko). Klima non-stop. Prędkości zgodne z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.