Skocz do zawartości

v50 - interfejs diagnostyczny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przepraszam, jesli watek zostal przeze mnie powielony. Mam problem z moim v50 2.0 D. Wczoraj po zatankowaniu do pelna ( palila sie rezerwa, w zbiorniku byly tylko 4 litry paliwa ) wyswietlilo mi komunikat Motorsystem wart. erforderl. Czytalem, ze jedyny sposob na znalezienie winowajcy to wykrycie bledow komputerem.

Jako, ze mieszkam w Szwajcarii i koszty serwisow sa olbrzymie pomyslalem nad zakupem interfejsu.

Czy moglibyscie podpowiedziec jakie zlacze zakupic i jakie oprogramowanie jest kompatybilne ? Zalezy mi wylacznie na odczycie kodow usterek.

Z gory dziekuje za informacje.

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę że VOLVO VIDA-DICE

Dzieki za informacje. Musze poszukac.

Dzis za pomoca przycisku zerowania kilometrow udalo mi sie wyswietlic 2 kody:

006

019

Czy podpowiecie czego one dotycza ?

Dodam, ze brak jakichkolwiek objawow uszkodzenia, auto chodzi prawidlowo, wkreca sie na obroty w kazdym ich zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

019-Jest to typowy bład czujnika DPF .Przyczyną może być zignorowanie informacji o zbyt malym poziomie płynu eol,zanieczyszczenie lub uszkodzenie samego czujnika ,paliwo o niewłasciwych parametrach,wyłączanie silnika podczas procesu dopalania itp.

Poczytaj może sie przyda? ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 019-Jest to typowy bład czujnika DPF .Przyczyną może być zignorowanie informacji o zbyt malym

> poziomie płynu eol,zanieczyszczenie lub uszkodzenie samego czujnika ,paliwo o niewłasciwych

> parametrach,wyłączanie silnika podczas procesu dopalania itp.

> Poczytaj może sie przyda?

Dzieki za informacje. Sprawdzalem bledy jeszcze raz i 019 obecnei nie jest wyswietlany. Pozostal jedynie 006.

Do tego sprawdzilem moduly:

ECM DTC SET

CEM DTC SET

CCM DTC SET

ICM DTC SET

PMM DTC SET

ADM ( z tego co czytalem odpowiedzialny za DPF ) READY

W jaki sposob auto informuje o niskim poziomie plynu w DPF ? Auto regularnie co 2 miesiace jest podpinane pod komputer, w ostatnich 6 miesiacach przeszedl dwa kompletne przeglady i nic nie bylo widac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jaki sposob auto informuje o niskim poziomie plynu w DPF ? Auto regularnie co 2 miesiace jest

> podpinane pod komputer, w ostatnich 6 miesiacach przeszedl dwa kompletne przeglady i nic nie

> bylo widac.

Czytaj ok.gif

Czytaj 2

Czytaj 3

Czytaj 4

Myślę że najlepszym rozwiązaniem jest usunięcie dpf-u ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do Polski to daleko ma ?

No wlasnie tu pojawia sie pytanie czy moj los da rade dojechac do Polski ( 1300 km ) czy raczej bezpieczniej wrzucic go na lawete ?

Jak to jest tez z tym mokrym dpfem, czy to tyko kwestia ilosci plynu, czy raczej z racji wieku (2007r ) i nalotu 255 kkm bedzie sprawial coraz wiecej problemow ? Pytam bo zastanawiam sie czy nie zaryzykowac uzupelnienia plynu tu w CH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie tu pojawia sie pytanie czy moj los da rade dojechac do Polski ( 1300 km ) czy raczej

> bezpieczniej wrzucic go na lawete ?

> Jak to jest tez z tym mokrym dpfem, czy to tyko kwestia ilosci plynu, czy raczej z racji wieku

> (2007r ) i nalotu 255 kkm bedzie sprawial coraz wiecej problemow ? Pytam bo zastanawiam sie

> czy nie zaryzykowac uzupelnienia plynu tu w CH.

Jak masz możliwość to pakuj na lawete i wal do Volvo techu w Chorzowie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laweta to nie problem, w rzmach assistance mam lawete do 1000 km wiec zeby miec ja bezkosztowo musialbym ruszyc w kierunku PL jakies 300 km. Dzis musze to ogarnac, bo podejrzewam ze naprawa w CH kosztowalaby ok 2000-3000 CHF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Laweta to nie problem, w rzmach assistance mam lawete do 1000 km wiec zeby miec ja bezkosztowo

> musialbym ruszyc w kierunku PL jakies 300 km. Dzis musze to ogarnac, bo podejrzewam ze naprawa

> w CH kosztowalaby ok 2000-3000 CHF

Zadzwoń do volvotechu i dowiedz się o ewentulne koszty ok.gif

jakiś tekst

Pamietaj ze same wycięcie to nie wszystko musi być jeszcze kompleksowe przeprogramowanie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadzwoń do volvotechu i dowiedz się o ewentulne koszty

> jakiś tekst

> Pamietaj ze same wycięcie to nie wszystko musi być jeszcze kompleksowe przeprogramowanie

Najpierw to niech moze sprawdzi jakie sa skutki jazdy bez DPFa w CH grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę że wie co robi

Dzwonilem dzisiaj do nich, odradzali wyciecie jesli auto jezdzi w CH. Jutro jade do tutejszego serwisu, zobacze ile zaspiewaja i czy tylko o dolweke chodzi. Wtedy zdecyduje gdzie bedzie sie bardzij oplacalo naprawiac, choc podejrzewam ze laweta i naprawa w PL bedzie sporo tansza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzwonilem dzisiaj do nich, odradzali wyciecie jesli auto jezdzi w CH. Jutro jade do tutejszego

> serwisu, zobacze ile zaspiewaja i czy tylko o dolweke chodzi. Wtedy zdecyduje gdzie bedzie sie

> bardzij oplacalo naprawiac, choc podejrzewam ze laweta i naprawa w PL bedzie sporo tansza

No faktycznie jeżeli tak Ci doradzili to nie ma co ryzykować !

Posprawdzaj koszty i zadecyduj ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A do Polski to daleko ma ?

Ale jak go bez DPFu złapią w Szwajcarii to może mu kasy ze sprzedaży auta braknąć na mandat... zlosnik.gif

Sprawdź co mu jest - moze sie po prostu płyn skonczył w DPF.

W najgorszym wypadku, jak bedzie DPf do wymiany - kup używkę z anglika.

W każdym razie pozbycie sie DPfu to najgorsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jak go bez DPFu złapią w Szwajcarii to może mu kasy ze sprzedaży auta braknąć na mandat...

> Sprawdź co mu jest - moze sie po prostu płyn skonczył w DPF.

> W najgorszym wypadku, jak bedzie DPf do wymiany - kup używkę z anglika.

> W każdym razie pozbycie sie DPfu to najgorsza opcja.

Doszliśmy już do tego ,spokojnie ok.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszly piatek mam wizyte w tutejszym ASO Volvo. Ceny nie sa tragiczne - 300 CHF jesli na uzupelnieniu oleju sie skonczy, a 1100 CHF jesli bedzie konieczna wymiana filtra ( nowy ). Balem sie ze bedzie drozej, ale mysle ze ceny porownywalne do polskiego ASO.

Trzymam kciuki, zeby skonczylo sie tylko na uzupelnieniu oleju.

BTW - nie zauwazylem zwiekszenia poziomu oleju w silniku, ale czy bezpeczniej nie byloby moze wymienic go przy okazji ? Olej wymieniany poltora miesiaca temu, przejechane 5 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przyszly piatek mam wizyte w tutejszym ASO Volvo. Ceny nie sa tragiczne - 300 CHF jesli na

> uzupelnieniu oleju sie skonczy, a 1100 CHF jesli bedzie konieczna wymiana filtra ( nowy ).

> Balem sie ze bedzie drozej, ale mysle ze ceny porownywalne do polskiego ASO.

> Trzymam kciuki, zeby skonczylo sie tylko na uzupelnieniu oleju.

> BTW - nie zauwazylem zwiekszenia poziomu oleju w silniku, ale czy bezpeczniej nie byloby moze

> wymienic go przy okazji ? Olej wymieniany poltora miesiaca temu, przejechane 5 kkm.

Myśle ze lepiej dmuchać na zimne i jedz w piątek ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myśle ze lepiej dmuchać na zimne i jedz w piątek

Jade oczywiscie, licze tylko ze do tego piatku auto wytrzyma smile.gif

Jezeli okaze sie filtr do wymiany, sprobuje go moze regenerowac, za tydzien sie okaze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jade oczywiscie, licze tylko ze do tego piatku auto wytrzyma

> Jezeli okaze sie filtr do wymiany, sprobuje go moze regenerowac, za tydzien sie okaze

Zdaj relacje po wizycie w ASO ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdaj relacje po wizycie w ASO

Jestem po wizycie w Aso. Uzupelnili plyn, zrobili 3 krotna regeneracje filtra, skasowali blad i volvo smiga az milo. Powiedzieli, ze nie wiedza jak dlugo taki stan bedzie sie utrzymywal bo filtr jednak nie byl w rewelacyjnym stanie, ale na chwile obecna jest OK.

Koszta:

66 CHF uzupelnienie plynu

190 CHF koszt plynu

130 CHF trzykrotne wypalanie filtra

35 CHF skasowanie bledu

Sporo drozej niz w PL, jednak porownujac zarobki, nie ma tragedii. Dzieki Wam Wszystkim za podpowieci i informacje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 421x3,97=~1700pln jak na ASO VOLVO to doopy nie urywa

> Najważniejsze że masz zrobione

Dokladnie, znajac koszty zycia w CH bylem przerazony przed otrzymaniem faktury, ale milo jestem zaskoczony, zwlaszcza wsiadajac do auta i nie widzac komunikatow smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.