velo86 Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Witam, Przepraszam, jesli watek zostal przeze mnie powielony. Mam problem z moim v50 2.0 D. Wczoraj po zatankowaniu do pelna ( palila sie rezerwa, w zbiorniku byly tylko 4 litry paliwa ) wyswietlilo mi komunikat Motorsystem wart. erforderl. Czytalem, ze jedyny sposob na znalezienie winowajcy to wykrycie bledow komputerem. Jako, ze mieszkam w Szwajcarii i koszty serwisow sa olbrzymie pomyslalem nad zakupem interfejsu. Czy moglibyscie podpowiedziec jakie zlacze zakupic i jakie oprogramowanie jest kompatybilne ? Zalezy mi wylacznie na odczycie kodow usterek. Z gory dziekuje za informacje. Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Myślę że VOLVO VIDA-DICE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 > Myślę że VOLVO VIDA-DICE Dzieki za informacje. Musze poszukac. Dzis za pomoca przycisku zerowania kilometrow udalo mi sie wyswietlic 2 kody: 006 019 Czy podpowiecie czego one dotycza ? Dodam, ze brak jakichkolwiek objawow uszkodzenia, auto chodzi prawidlowo, wkreca sie na obroty w kazdym ich zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 019-Jest to typowy bład czujnika DPF .Przyczyną może być zignorowanie informacji o zbyt malym poziomie płynu eol,zanieczyszczenie lub uszkodzenie samego czujnika ,paliwo o niewłasciwych parametrach,wyłączanie silnika podczas procesu dopalania itp. Poczytaj może sie przyda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 > 019-Jest to typowy bład czujnika DPF .Przyczyną może być zignorowanie informacji o zbyt malym > poziomie płynu eol,zanieczyszczenie lub uszkodzenie samego czujnika ,paliwo o niewłasciwych > parametrach,wyłączanie silnika podczas procesu dopalania itp. > Poczytaj może sie przyda? Dzieki za informacje. Sprawdzalem bledy jeszcze raz i 019 obecnei nie jest wyswietlany. Pozostal jedynie 006. Do tego sprawdzilem moduly: ECM DTC SET CEM DTC SET CCM DTC SET ICM DTC SET PMM DTC SET ADM ( z tego co czytalem odpowiedzialny za DPF ) READY W jaki sposob auto informuje o niskim poziomie plynu w DPF ? Auto regularnie co 2 miesiace jest podpinane pod komputer, w ostatnich 6 miesiacach przeszedl dwa kompletne przeglady i nic nie bylo widac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 > W jaki sposob auto informuje o niskim poziomie plynu w DPF ? Auto regularnie co 2 miesiace jest > podpinane pod komputer, w ostatnich 6 miesiacach przeszedl dwa kompletne przeglady i nic nie > bylo widac. Czytaj Czytaj 2 Czytaj 3 Czytaj 4 Myślę że najlepszym rozwiązaniem jest usunięcie dpf-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Myślę że najlepszym rozwiązaniem jest usunięcie dpf-u W Szwajcarii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > W Szwajcarii? A do Polski to daleko ma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > A do Polski to daleko ma ? No wlasnie tu pojawia sie pytanie czy moj los da rade dojechac do Polski ( 1300 km ) czy raczej bezpieczniej wrzucic go na lawete ? Jak to jest tez z tym mokrym dpfem, czy to tyko kwestia ilosci plynu, czy raczej z racji wieku (2007r ) i nalotu 255 kkm bedzie sprawial coraz wiecej problemow ? Pytam bo zastanawiam sie czy nie zaryzykowac uzupelnienia plynu tu w CH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > No wlasnie tu pojawia sie pytanie czy moj los da rade dojechac do Polski ( 1300 km ) czy raczej > bezpieczniej wrzucic go na lawete ? > Jak to jest tez z tym mokrym dpfem, czy to tyko kwestia ilosci plynu, czy raczej z racji wieku > (2007r ) i nalotu 255 kkm bedzie sprawial coraz wiecej problemow ? Pytam bo zastanawiam sie > czy nie zaryzykowac uzupelnienia plynu tu w CH. Jak masz możliwość to pakuj na lawete i wal do Volvo techu w Chorzowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Laweta to nie problem, w rzmach assistance mam lawete do 1000 km wiec zeby miec ja bezkosztowo musialbym ruszyc w kierunku PL jakies 300 km. Dzis musze to ogarnac, bo podejrzewam ze naprawa w CH kosztowalaby ok 2000-3000 CHF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Laweta to nie problem, w rzmach assistance mam lawete do 1000 km wiec zeby miec ja bezkosztowo > musialbym ruszyc w kierunku PL jakies 300 km. Dzis musze to ogarnac, bo podejrzewam ze naprawa > w CH kosztowalaby ok 2000-3000 CHF Zadzwoń do volvotechu i dowiedz się o ewentulne koszty jakiś tekst Pamietaj ze same wycięcie to nie wszystko musi być jeszcze kompleksowe przeprogramowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Zadzwoń do volvotechu i dowiedz się o ewentulne koszty > jakiś tekst > Pamietaj ze same wycięcie to nie wszystko musi być jeszcze kompleksowe przeprogramowanie Najpierw to niech moze sprawdzi jakie sa skutki jazdy bez DPFa w CH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Najpierw to niech moze sprawdzi jakie sa skutki jazdy bez DPFa w CH Myślę że wie co robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Myślę że wie co robi Dzwonilem dzisiaj do nich, odradzali wyciecie jesli auto jezdzi w CH. Jutro jade do tutejszego serwisu, zobacze ile zaspiewaja i czy tylko o dolweke chodzi. Wtedy zdecyduje gdzie bedzie sie bardzij oplacalo naprawiac, choc podejrzewam ze laweta i naprawa w PL bedzie sporo tansza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Dzwonilem dzisiaj do nich, odradzali wyciecie jesli auto jezdzi w CH. Jutro jade do tutejszego > serwisu, zobacze ile zaspiewaja i czy tylko o dolweke chodzi. Wtedy zdecyduje gdzie bedzie sie > bardzij oplacalo naprawiac, choc podejrzewam ze laweta i naprawa w PL bedzie sporo tansza No faktycznie jeżeli tak Ci doradzili to nie ma co ryzykować ! Posprawdzaj koszty i zadecyduj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > A do Polski to daleko ma ? Ale jak go bez DPFu złapią w Szwajcarii to może mu kasy ze sprzedaży auta braknąć na mandat... Sprawdź co mu jest - moze sie po prostu płyn skonczył w DPF. W najgorszym wypadku, jak bedzie DPf do wymiany - kup używkę z anglika. W każdym razie pozbycie sie DPfu to najgorsza opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Ale jak go bez DPFu złapią w Szwajcarii to może mu kasy ze sprzedaży auta braknąć na mandat... > Sprawdź co mu jest - moze sie po prostu płyn skonczył w DPF. > W najgorszym wypadku, jak bedzie DPf do wymiany - kup używkę z anglika. > W każdym razie pozbycie sie DPfu to najgorsza opcja. Doszliśmy już do tego ,spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 30 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 W przyszly piatek mam wizyte w tutejszym ASO Volvo. Ceny nie sa tragiczne - 300 CHF jesli na uzupelnieniu oleju sie skonczy, a 1100 CHF jesli bedzie konieczna wymiana filtra ( nowy ). Balem sie ze bedzie drozej, ale mysle ze ceny porownywalne do polskiego ASO. Trzymam kciuki, zeby skonczylo sie tylko na uzupelnieniu oleju. BTW - nie zauwazylem zwiekszenia poziomu oleju w silniku, ale czy bezpeczniej nie byloby moze wymienic go przy okazji ? Olej wymieniany poltora miesiaca temu, przejechane 5 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 > W przyszly piatek mam wizyte w tutejszym ASO Volvo. Ceny nie sa tragiczne - 300 CHF jesli na > uzupelnieniu oleju sie skonczy, a 1100 CHF jesli bedzie konieczna wymiana filtra ( nowy ). > Balem sie ze bedzie drozej, ale mysle ze ceny porownywalne do polskiego ASO. > Trzymam kciuki, zeby skonczylo sie tylko na uzupelnieniu oleju. > BTW - nie zauwazylem zwiekszenia poziomu oleju w silniku, ale czy bezpeczniej nie byloby moze > wymienic go przy okazji ? Olej wymieniany poltora miesiaca temu, przejechane 5 kkm. Myśle ze lepiej dmuchać na zimne i jedz w piątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 30 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 > Myśle ze lepiej dmuchać na zimne i jedz w piątek Jade oczywiscie, licze tylko ze do tego piatku auto wytrzyma Jezeli okaze sie filtr do wymiany, sprobuje go moze regenerowac, za tydzien sie okaze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 > Jade oczywiscie, licze tylko ze do tego piatku auto wytrzyma > Jezeli okaze sie filtr do wymiany, sprobuje go moze regenerowac, za tydzien sie okaze Zdaj relacje po wizycie w ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 6 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 > Zdaj relacje po wizycie w ASO Jestem po wizycie w Aso. Uzupelnili plyn, zrobili 3 krotna regeneracje filtra, skasowali blad i volvo smiga az milo. Powiedzieli, ze nie wiedza jak dlugo taki stan bedzie sie utrzymywal bo filtr jednak nie byl w rewelacyjnym stanie, ale na chwile obecna jest OK. Koszta: 66 CHF uzupelnienie plynu 190 CHF koszt plynu 130 CHF trzykrotne wypalanie filtra 35 CHF skasowanie bledu Sporo drozej niz w PL, jednak porownujac zarobki, nie ma tragedii. Dzieki Wam Wszystkim za podpowieci i informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 421x3,97=~1700pln jak na ASO VOLVO to doopy nie urywa Najważniejsze że masz zrobione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velo86 Napisano 6 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 > 421x3,97=~1700pln jak na ASO VOLVO to doopy nie urywa > Najważniejsze że masz zrobione Dokladnie, znajac koszty zycia w CH bylem przerazony przed otrzymaniem faktury, ale milo jestem zaskoczony, zwlaszcza wsiadajac do auta i nie widzac komunikatow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.