Skocz do zawartości

akumulator - rychły zgon?


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

> wystarczy, że postoi ze dwa dni nieodpalany - już ledwie kręci (niekoniecznie na miejscu silnie

> nasłonecznionym). Znaczy b. szybko traci pojemność.

> To jego koniec czy może być inna przyczyna?

jaki pobór prądu przy zamkniętym aucie?

jakie ładowanie - bieg jałowy i włączone światła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wystarczy, że postoi ze dwa dni nieodpalany - już ledwie kręci (niekoniecznie na miejscu silnie

> nasłonecznionym). Znaczy b. szybko traci pojemność.

> To jego koniec czy może być inna przyczyna?

2 opcje jeśli masz od kogo pożyczyć -założy inny akumulator i zobacz co się będzie działa np przez tydzień.Druga opcja to jedź do elektryka i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wystarczy, że postoi ze dwa dni nieodpalany - już ledwie kręci (niekoniecznie na miejscu silnie

> nasłonecznionym). Znaczy b. szybko traci pojemność.

> To jego koniec czy może być inna przyczyna?

Ile ma lat ten akumulator? Zakładając, że nie ma problemów z elektryką, to rzeczywiście jest jego koniec. W swojej karierze wymieniałem już dwukrotnie leciwy akumulator po wystąpieniu podobnych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaki pobór prądu przy zamkniętym aucie?

> jakie ładowanie - bieg jałowy i włączone światła?

Więc tak: napiecie ładowania 14,25-35

pod obciążeniem - nie spadło poniżej 8,9V

spoczynkowe 13,2-3 (!)

O czym tak wysokie spoczynkowe świadczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc tak: napiecie ładowania 14,25-35

> pod obciążeniem - nie spadło poniżej 8,9V

> spoczynkowe 13,2-3 (!)

> O czym tak wysokie spoczynkowe świadczy?

Miałeś podać wiek akumulatora i prąd pobierany z niego , gdy wyłączony jest silnik i odbiorniki prądu! Jakie jest napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem? Spadek poniżej 10V świadczy o rozładowaniu akumulatora, lub jego zużyciu.

A w ogóle to jaki to akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem 2 lata temu Akcel (budżetowa Varta) i nie narzekam

I słusznie. Akcel za 200 zł i Bosch za 800 będą działać tak samo i tak samo padną po 4 latach, więc nie widzę sensu przepłacać za banalne urządzenie z ołowiu i kwasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie 12,5 a 13,2!

Masz zmierzyć pobór prądu (miernik szeregowo włączony na A/mA-ale jak nie masz pojęcia to nie kombinuj, bo spalisz miernik lub kable) a Ty podajesz napięcie spoczynkowe, to nie jest to samo grinser006.gif

Co do tego napięcia to trzeba je mierzyć po kilku godzinach po zaprzestaniu ładowania lub używania auta, jak mierzysz od razu to wychodzi ponad 13V i nie ma nic w tym dziwnego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I słusznie. Akcel za 200 zł i Bosch za 800 będą działać tak samo i tak samo padną po 4 latach, więc

> nie widzę sensu przepłacać za banalne urządzenie z ołowiu i kwasu.

Myślisz, że w Twoim nowym BMW też jest jakiś turecki aku za 200 zł hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I słusznie. Akcel za 200 zł i Bosch za 800 będą działać tak samo i tak samo padną po 4 latach, więc

> nie widzę sensu przepłacać za banalne urządzenie z ołowiu i kwasu.

Ale fabryczne aku dzialaja po 8 lat, a nie 4...

4 to trochę mało jak na aku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> POdepnę się pod temat - a jakie marki aku są warte zakupu?

Z tego co rozmawiałem z człowiekiem z branży akumulatorów to obecnie Fiamm i Banner - to jego wybór w stosunku do ilości sprzedanych/ilość reklamacji, a za nimi cała reszta to jeden azor,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz zmierzyć pobór prądu (miernik szeregowo włączony na A/mA-ale jak nie masz pojęcia to nie

> kombinuj, bo spalisz miernik lub kable) a Ty podajesz napięcie spoczynkowe, to nie jest to

> samo

> Co do tego napięcia to trzeba je mierzyć po kilku godzinach po zaprzestaniu ładowania lub używania

> auta, jak mierzysz od razu to wychodzi ponad 13V i nie ma nic w tym dziwnego

Podeślij jakieś zdjęcie pogladowe. NA razie wynika, że parametry są poprawne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc tak: napiecie ładowania 14,25-35

> pod obciążeniem - nie spadło poniżej 8,9V

> spoczynkowe 13,2-3 (!)

> O czym tak wysokie spoczynkowe świadczy?

Pod obciążeniem musi być minimum 13,5V !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku na zimno kręci normalnie. Na ciepło też przeważnie ok. Ale zdarza się (nie jest to regułą), że po solidnym nagrzaniu (po trasie) akumulator ledwie kręci (charakterystyczne "łech-łech" zlosnik.gif). Ładowanie ok. Instalacja LPG też co jakiś czas się drze, że napięcie zasilania za niskie...

Miał ktoś podobnie? Przeważnie akumulatory siadają na zimno, a tutaj odwrotnie. Może jakieś połączenie wewnętrzne pod wpływem temperatury się rozłącza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aku na zimno kręci normalnie. Na ciepło też przeważnie ok. Ale zdarza się (nie jest to regułą), że

> po solidnym nagrzaniu (po trasie) akumulator ledwie kręci (charakterystyczne "łech-łech" ).

> Ładowanie ok. Instalacja LPG też co jakiś czas się drze, że napięcie zasilania za niskie...

> Miał ktoś podobnie? Przeważnie akumulatory siadają na zimno, a tutaj odwrotnie. Może jakieś

> połączenie wewnętrzne pod wpływem temperatury się rozłącza...

Może być winne niepewne połączenie z + lub masą, którego opór pod wpływem temperatury rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aku na zimno kręci normalnie. Na ciepło też przeważnie ok. Ale zdarza się (nie jest to regułą), że

> po solidnym nagrzaniu (po trasie) akumulator ledwie kręci (charakterystyczne "łech-łech" ).

> Ładowanie ok.

> Miał ktoś podobnie?

Mam tak w 2oo: na zimno pali OK, a na ciepło ledwie zipie... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.