Skocz do zawartości
Sim86

Filtr stożkowy ? pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

robię to pierwszy raz więc jeżeli poziom(niski poziom) moich pytani zirytuje kogoś to przepraszam smile.gif

Silnik 4g63 bez turbo. Chciałbym założyć filtr stożkowy, czy trzeba jakieś rury zamiast obudowy standardowej czy jak top zrobić żeby to miało ręce i nogi ? z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> robię to pierwszy raz więc jeżeli poziom(niski poziom) moich pytani zirytuje kogoś to przepraszam

> Silnik 4g63 bez turbo. Chciałbym założyć filtr stożkowy, czy trzeba jakieś rury zamiast obudowy

> standardowej czy jak top zrobić żeby to miało ręce i nogi ? z góry dzięki za odpowiedź

Zeby nie tracić mocy i nie pregrzewać silnika dobrze by było dać mu zasysać chłodne powietrze, a więc spoza komory silnika. Idąc tym tropem, to albo długa rura i filtr w zderzaku/błotniku, albo filtr ściśle zabudowany i doprowadzenie powietrza z zewnątrz do tej zabudowy. W obydwu przypadkach wpływ na działanie mają pojemności i długość elementów, bo słup powietrza w nich pulsuje i zachodzą zjawiska falowe. Popatrz też, czy przypadkiem nie masz w aktualnym dolocie/filtrze czujników temperatury powietrza czy innych cudów/wianków. Jeśli są , trzeba by je przenieść w analogiczne miejsca nowego dolotu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U mnie to wygląda tak:

82e6a26302ff5fafgen.jpg

Nie wiele widac,takie miałem zdjecie. Z błotnika idzie dopływ do powietrza(fabrycznie).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> U mnie to wygląda tak:

> Nie wiele widac,takie miałem zdjecie. Z błotnika idzie dopływ do powietrza(fabrycznie).

Ty masz 1.6 ? Różnica jakaś po zastosowaniu takiego filtra ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Ty masz 1.6 ? Różnica jakaś po zastosowaniu takiego filtra ?

Ogolnie to jest fajowy dzwięk i mniejsze opory zasysania wink.gif Może do Ciebie jest jakis dedykowany KiT komplet wink.gif

Albo może takie coś wink.gif

SIMOTA AIRBOX

Nie będziesz musiał martwic się że zaciąga ciepłe powietrze z komory silnika, a elastyczna rurka doprowadzi chłodne świeże powietrze , oczywiście z przynajmniej jedna warstwą pończochy na początku dolotu i ustawiony tak by jakims cudem nie zassał wody tak jak słoń trąbą przy wodopoju smile.gif

poozdroffka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Ty masz 1.6 ? Różnica jakaś po zastosowaniu takiego filtra ?

Tak jest tam 1.6,po zamontowaniu mam wrażenie że silnik lepiej sie wkreca i taki żwawszy jakiś...no i dzwiek serduszka.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> U mnie to wygląda tak:

> Nie wiele widac,takie miałem zdjecie. Z błotnika idzie dopływ do powietrza(fabrycznie).

Nie chcę wyjść na zgnuśniałego sceptyka, ale mierzyłeś temperaturę zasysanego powietrza przy rozgrzanym silniku? Pod maską jest wtedy piekło - taki montaż poza lepszym dźwiękiem i samopoczuciem daje tylko straty. Może niewielkie, ale jednak...

Osobiście montowałbym zestaw dedykowany. Z pewnością nie należy po tym spodziewać się przyrostów mocy/momentu, ale przynajmniej spadku też nie powinno być. W Mustangu mam coś takiego:

14007079102_4dcf7c2728_z_d.jpg

Szumne zapowiedzi producenta deklarowały przyrosty rzędu 22KM i 20Nm. Pomiary Gtechem wskazały poprawę przyspieszenia o 0.00s . Niewiele, ale też na szczęście nic się nie pogorszyło. Stożek jest osłonięty od boków puszką, od góry szczelnie zamyka go mata wygłuszająca - do tego doprowadzenie zimnego powietrza z dołu.

Dopiero zmiana kolektorów wydechowych, całego wydechu + zrobienie customowej mapy na Pb98 dały realne przyrosty...

Drugi mój pacjent, M54B22. Tu postanowiłem wzbić się na wyżyny moich majsterko-zdolności i wyrzeźbiłem coś takiego:

18542881930_3e2955045c_z_d.jpg

I tu powiem, że różnica jest. Zmieniając kolektor dolotowy, wrzucając stożek w zderzak i dłubiąc cały wydech (kolektory wydechowe + cała reszta) udało mi się realnie zejść o 0.8s do setki . Nie mierzyłem, jak by to było po samym montażu stożka w zderzaku, ale zakładam, że realnie można by uciąć z czasu do setki nawet 0.1, a przy dobrych wiatrach 0.2s ok.gif

Nie oszukujmy się. Dłubanie N/A to takie dłubanie kijkiem w gównie. Nawet grzebiąc przy głowicy i wałkach, przyrosty są symboliczne...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Nie chcę wyjść na zgnuśniałego sceptyka, ale mierzyłeś temperaturę zasysanego powietrza przy

> rozgrzanym silniku? Pod maską jest wtedy piekło - taki montaż poza lepszym dźwiękiem i

> samopoczuciem daje tylko straty. Może niewielkie, ale jednak...

> Osobiście montowałbym zestaw dedykowany. Z pewnością nie należy po tym spodziewać się przyrostów

> mocy/momentu, ale przynajmniej spadku też nie powinno być. W Mustangu mam coś takiego:

> Szumne zapowiedzi producenta deklarowały przyrosty rzędu 22KM i 20Nm. Pomiary Gtechem wskazały

> poprawę przyspieszenia o 0.00s . Niewiele, ale też na szczęście nic się nie pogorszyło. Stożek

> jest osłonięty od boków puszką, od góry szczelnie zamyka go mata wygłuszająca - do tego

> doprowadzenie zimnego powietrza z dołu.

> Dopiero zmiana kolektorów wydechowych, całego wydechu + zrobienie customowej mapy na Pb98 dały

> realne przyrosty...

> Drugi mój pacjent, M54B22. Tu postanowiłem wzbić się na wyżyny moich majsterko-zdolności i

> wyrzeźbiłem coś takiego:

> I tu powiem, że różnica jest. Zmieniając kolektor dolotowy, wrzucając stożek w zderzak i dłubiąc

> cały wydech (kolektory wydechowe + cała reszta) udało mi się realnie zejść o 0.8s do setki .

> Nie mierzyłem, jak by to było po samym montażu stożka w zderzaku, ale zakładam, że realnie

> można by uciąć z czasu do setki nawet 0.1, a przy dobrych wiatrach 0.2s

> Nie oszukujmy się. Dłubanie N/A to takie dłubanie kijkiem w gównie. Nawet grzebiąc przy głowicy i

> wałkach, przyrosty są symboliczne...

Tak dłubanie N/A dobrze ująłeś.

Nic nie mierzyłem ale u mnie zimne powietrze jest bankowo,spadku nie odczułem wgl,na dniach oddziele wszystko z ciekawości czy mogło by sie coś jeszcze poprawic.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Tak dłubanie N/A dobrze ująłeś.

> Nic nie mierzyłem ale u mnie zimne powietrze jest bankowo,spadku nie odczułem wgl,na dniach

> oddziele wszystko z ciekawości czy mogło by sie coś jeszcze poprawic.

bankowo nie jest wink.gif

na rozluznienie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.