kolos7 Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 Pacjent VC 2004 1.9 CDTi 150 KM. Po wymianie kolektora z klapami wirowymi niby wszystko OK. lecz co kilka dni zaraz po odpaleniu silnika po dłuższym postoju pokazuje się błąd "awaria filtra cząstek stałych". Wtedy wyłączam zapłon odpalam ponownie i samochód śmiga normalnie. Mało tego po skasowaniu błędu DPF się wypalił normalnie i po jego wypaleniu po jakiś 350 km znowu to samo, czyli odpalenie zimnego silnika i po sekundzie zapala się samochodzik z kluczem. Wyłączam zapłon, odpalam ponownie i jeźdźę normalnie. Jadę na kompa i ten sam błąd a filtr wypalony w 44% i ciśnienia tak jak poprzednio książkowe. Niechce sugerować jakiegoś luźnego styku po tej wymianie kolektora ale czy coś takiego możliwe ? Proszę o posty i z góry za nie dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 U mnie po wymianie kolektora na pospawany po kilku kilometrach zapaliła się kontrolka emisji spalin (symbol silnika). Ponieważ było już późno nie podłączyłem kompa. Następnego dnia rano pojechałem do roboty i miałem podpiąć po robocie ale w drodze powrotnej kontrolka zgasła i się więcej nie zapaliła więc olałem temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 U mnie po wymianie kolektora na nowy nic się nie zapalało. Skutkiem padnięcia kolektora było też całkowite zapchanie DPF aż do unieruchomienia silnika. Po wymianie filtr był czyszczony i pierwsze wypalanie miał po 100 km. Każde następne co 30 km później. Dzisiaj wypalał się po 200 km. Wcześniej w mieście wypalał się co ok. 400km. Zobaczymy co dalej, czy się sam doczyści, czy nie. Jak na razie silnik pracuje bez zarzutu, po wymianie przejechałem ok. 1000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolos7 Napisano 31 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Błędy skasowane raz, drugi raz też i...dalej to samo tylko częściej. Od trzech dni rano po zapaleniu od razu zaświeca się żólty zilnik z kluczem po czym wyłączam silnik, zapalam ponownie i jadę w trase i wszystko OK. Nic nie świeci nic się nie zapala, auto normalnie pracuje. Może koledzy podpowiedzą które wtyczki są wypinane przy wymianie kolektora ssącego bo może tam dopatrywać się problemu. Nawet po wypaleniu DPF przy stanie 44% nasycenia też tak samo się działo, komp odczytywał błąd "filtra cząstek stałych". Czy jest opacja , że inny komp odczyta inaczej ten błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 31 Maja 2015 Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Mialem wymieniac w takim silniku kolektor ale ze klient bardzo mocno upierdliwy wywalilem go Pozniej tylko przyjezdzal co chwile na kompa, przy wymianie uszkodzili mu przewod podcisnieniowy idacy do filtra i walil bledami, juz nie pamietam jakimi. Moze to naprowadzi Ciebie na Twoj problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 31 Maja 2015 Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 > U mnie po wymianie kolektora na pospawany Jakis inny silnik ja tam widzialem plastyk ale i plastyk mozna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 31 Maja 2015 Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 > Jakis inny silnik ja tam widzialem plastyk ale i plastyk mozna Przecież kolektor ssący jest cały z jakiegoś stopu aluminio-podobnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.