Skocz do zawartości
czachabrava

Drgania kierownicy przy ok 120km/h

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie już brak mi sił do walki z drgająca kierownicą. Pacjent to Vectra C 1.8.

Otóż drganie jest tak perfidne, że raz sie pojawią a raz nie. Ale zawsze w okolicy 120km/h. I znika już przy 130-140km/h

Luzów nie mam, opony mam nowe, zamieniałem je miejscami i wyważałem chyba z 5 razy w tym roku w różnych zakładach.

Tarcze dałem do przetoczenia i dalej to samo.

Logicznie też mysląc, jakby opony były kiepsko wyważone to chyba cały czas kierownica by mi drgała, to samo tyczyło by sie tarcz.

A nie jade do pracy i jest ok, a wracając telepie kierowcą:/

Spotkał się może ktoś z takim problemem..?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Może wyważone, ale krzywe ? Gumiarze sprawdzali felgi ? Opona kręci się ładnie (tzn. nie "chodzi" góra-dół lub prawo-lewo ?) ? Pozostaje jeszcze wyważarka z testem drogowym (mało zakładów to ma, zdaje się, że jedynym producentem jest firma Hunter). Ja tak miałem (właśnie w Vectrze), biło przy ok 120 km/h, raz mocniej, a raz ledwo wyczuwalnie. Pomogło wyważenie na Hunterze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Panowie już brak mi sił do walki z drgająca kierownicą. Pacjent to Vectra C 1.8.

> Otóż drganie jest tak perfidne, że raz sie pojawią a raz nie. Ale zawsze w okolicy 120km/h. I znika

> już przy 130-140km/h

> Luzów nie mam, opony mam nowe, zamieniałem je miejscami i wyważałem chyba z 5 razy w tym roku w

> różnych zakładach.

> Tarcze dałem do przetoczenia i dalej to samo.

> Logicznie też mysląc, jakby opony były kiepsko wyważone to chyba cały czas kierownica by mi drgała,

> to samo tyczyło by sie tarcz.

> A nie jade do pracy i jest ok, a wracając telepie kierowcą:/

> Spotkał się może ktoś z takim problemem..?

Tam mam tak samo, pojawia się w ok 90 - 120 km.h wcześniej i później ginie. Nie są to duże wibracje, opony wyważane z 5 razy (serwis opon, serwis Subaru, inny serwis opon) + optymalizacja na nowym Hunterze. Zawsze ładnie się wyważało. Opony reklamowałem, odrzucili, że niby trzymają parametry. Sprawdzany też był wał, wszystko ok tongue.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Może wyważone, ale krzywe ? Gumiarze sprawdzali felgi ? Opona kręci się ładnie (tzn. nie "chodzi"

> góra-dół lub prawo-lewo ?) ? Pozostaje jeszcze wyważarka z testem drogowym (mało zakładów to

> ma, zdaje się, że jedynym producentem jest firma Hunter). Ja tak miałem (właśnie w Vectrze),

> biło przy ok 120 km/h, raz mocniej, a raz ledwo wyczuwalnie. Pomogło wyważenie na Hunterze.

Patrzyłem na maszynie i nie było widac by koło miało jakieś wielkie odchyły na wywazarce. Do tego dużo cieżarków też nie kleili, wiec raczej ok. U innych wulkanizatorów tez kleili podobną ilosc ciezarków na felge.

Kurcze u mnie na wiosce raczej nie znajdę zakładu z taką wyważarką, ale podzwonie jutro po zakładach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź łożysko na dłuższej półosi... to na środku o ile w tym aucie jest.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tez kiedyś kupiłem nowe fuldy i biły przy tych prędkościach, też byłem u pięciu rożnych wulkanizatorów na wyważarce i wszystko niby było dobrze, po zmianie opon na zimowe efekt bicia ustąpił, czyli opony letnie były wadliwe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A to są stalowe, czy aluminiowe felgi? O ile się nie mylę w alusach takie objawy daje brak lub niedopasowany pierścień centrujący.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jakie auto?

Ja walczę z E39, w której czuć każdą niedoskonałość. Kupiłem ją na zimówkach, było ok.

Założyłem letnie, waliło kierownicą. Sprawdzenie, 3 sztuki krzywe, sprzedałem je, kupiłem oryginalne BMW.

Po wyważeniu i założeniu dalej drgało choć mniej. Wymieniłem opony, bo było podejrzenie, że ze starości mają niewidoczne odkształcenia (2004 rok), dalej drgania.

W końcu zaczęliśmy sprawdzać każdą po kolei ale mega dokładnie pod względem skrzywień, wyszło że dwie mają minimalne odchylenia - ledwo widoczne gołym okiem, ale były.

Oddałem do prostowania, dzisiaj odbieram. Aż się boję co będzie znowu, a w piątek wypad za granicę na 3000 km...

Najlepsze, że te drgania ustępują po 140 km/h.

Najważniejsze, że przy hamowaniu też drga mocno kierownica i to właściwie przekracza mi najbardziej.

Reasumując - ściągnij, daj na wyważarkę i sam wpatruj się w felgę z obu stron po kolei...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Spotkał się może ktoś z takim problemem..?

W focusie podobne objawy dawał przegub wewnętrzny / półoś.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo tylko w okolicach 120 - 140 km/h. Powodem były opony NOWE Uniroyal. Reklamacji oczywiście nie uznali.

Spróbuj podmienić od kogoś całe koła dla testu.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> W focusie podobne objawy dawał przegub wewnętrzny / półoś.

Miałem dokładnie tak samo w Marei 1.8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

...

> Spotkał się może ktoś z takim problemem..?

Tak, krzywa opona lub felga. Wyważanie choćby na najlepszej maszynie nie pomoże.

Krzywizna może być bardzo, bardzo mała, kilka mm. Trudno w ogóle ją zauważyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Spróbuj podmienić od kogoś całe koła dla testu.

A nie wystarczy zamienić przodu z tyłem hmm.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

kiedy s w mojej ISi walczyłem z KAczorekiem

80 i potem powyzej 110 to ponoc opona/felga... na innym komplecie zimowe letnie innych felgach jest to samo?

czy jes jakas róznica gdy jedziesz przy tych prędkościahc pod górę?

od 120wzwyż (zauważalne zwłacza przy obciązeniu typu jazda pod górę) okaząło się że wymiana tuleji tylnych w wachaczach przednich poskutkowały-ale to w Insigni (po ok 80kkm) nie wiem jak tam zawiecha w Vectrze jest-tez zwykły trójkątny?

tyleje wyglądały jak nowe i na postoju zero przy spradzania zero problemów... a jendak dopiero ich wymiana poskutkowała

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> poszukaj takiej usługi

robiłem pomogło na chwile jak felga opona trefna

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> A to są stalowe, czy aluminiowe felgi? O ile się nie mylę w alusach takie objawy daje brak lub

> niedopasowany pierścień centrujący.

Opony wykluczam, bo z zimówkami był taki sam objaw.

Felgi bez opon zakładali na wywazarce i nie było widac nic nie pokojącego.

Alufelgi mam oryginalne i nie potrzebują pierscienia centrujacego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> kiedy s w mojej ISi walczyłem z KAczorekiem

> 80 i potem powyzej 110 to ponoc opona/felga... na innym komplecie zimowe letnie innych felgach jest

> to samo?

> czy jes jakas róznica gdy jedziesz przy tych prędkościahc pod górę?

> od 120wzwyż (zauważalne zwłacza przy obciązeniu typu jazda pod górę) okaząło się że wymiana tuleji

> tylnych w wachaczach przednich poskutkowały-ale to w Insigni (po ok 80kkm) nie wiem jak tam

> zawiecha w Vectrze jest-tez zwykły trójkątny?

> tyleje wyglądały jak nowe i na postoju zero przy spradzania zero problemów... a jendak dopiero ich

> wymiana poskutkowała

Własnie przez cały rok jezdze na oryginalnych alufelgach, wiec zmieniam aby opony. Niby jak założyłem zestaw felg z drugiej VC to drgań nie było, ale po tym załozyłem znowu stary komplet i też nie było.

Własnie nie ma chyba zaleznosci, czy jade pod góre, czy nie. Bo na tym samym odcinku do pracy raz wystepują, a innym razem nie. Dzisiaj jadąc do pracy problemu już nie miałem...

Tak, Vectra tez ma zwykłą zawieche

Chyba rzeczywiscie przyjdzie mi sprawdzić ten przegub.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak mialem zwichrowane tarcze to drgalo w okolicach 140 pozniej przestawalo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

zle wywazone kola nie beda bily caly czas - zazwyczaj bija tylko w pewnych zakresach predkosci obrotowej kola

moze tzreba jednak dowazyc kola do duzo wyzszej predkosci

albo poszukac warsztatu gdzie wywaza Ci kola na samochodzie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Felgi odebrane, tak jak przypuszczałem po wyprostowaniu felg, dokładnym wyważeniu i założeniu na auto drgania ustąpiły, zarówno te w zakresie 70-120 km/h jak i przy hamowaniu.

Pozostało delikatnie wyczuwalne drganie przy 70km/h, ale to zapewne w związku z jedną z felg - ustaliliśmy że jej nie prostujemy bo krzywizna było ledwie wyczuwalna, w większości samochodów ponoć nie do odczucia, E39 jednak wrażliwa jest.

Proponuję oddać do prostowania felgi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Felgi odebrane, tak jak przypuszczałem po wyprostowaniu felg, dokładnym wyważeniu i założeniu na

> auto drgania ustąpiły, zarówno te w zakresie 70-120 km/h jak i przy hamowaniu.

> Pozostało delikatnie wyczuwalne drganie przy 70km/h, ale to zapewne w związku z jedną z felg -

> ustaliliśmy że jej nie prostujemy bo krzywizna było ledwie wyczuwalna, w większości samochodów

> ponoć nie do odczucia, E39 jednak wrażliwa jest.

> Proponuję oddać do prostowania felgi.

Ale miales uderzone te felgi,miales je od nowego ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w Cromie II telepie kierownicą w zakresie 110 do 140, koła wyważane, drążki wymienione a cały czas jest ten objaw.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Ale miales uderzone te felgi,miales je od nowego ?

nie wiem czy uderzone, bo kupiłem je razem z autem

na zimówkach było OK, jak przełożyłem zaczęły się cyrki, więc wymieniłem opony, wyprostowałem felgi i teraz jest OK

jeszcze został mi hałas z przedniej szyby, ale niestety przed wyjazdem tego nie ogarnę..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy uderzone, bo kupiłem je razem z autem

> na zimówkach było OK, jak przełożyłem zaczęły się cyrki, więc wymieniłem opony, wyprostowałem felgi

> i teraz jest OK

> jeszcze został mi hałas z przedniej szyby, ale niestety przed wyjazdem tego nie ogarnę..

Jak pokrzywione felgi to prosta sprawa wink.gif.

Swoje mam od nowości i w sumie nie mają większych rysek, uderzone też nie były. Wyważają się ładnie a kierownica lata tongue.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Jak pokrzywione felgi to prosta sprawa .

> Swoje mam od nowości i w sumie nie mają większych rysek, uderzone też nie były. Wyważają się ładnie

> a kierownica lata

ale one też się ładnie wyważały, te skrzywienia ciężko było dostrzec, ale trafiłem na dobrego oponiarza i nie odpuścił, szukał aż znalazł..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Jak pokrzywione felgi to prosta sprawa .

> Swoje mam od nowości i w sumie nie mają większych rysek, uderzone też nie były. Wyważają się ładnie

> a kierownica lata

Ja tak mialem w C4.

Doraznie pomagalo dowazenie dynamiczne na aucie.

Problem ustapil calkwicie po wymianie opon na inny model.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

CO do drgania przy hamowaniu - e39 i e60 mają jedną prostą zasade - wyłącznie oryginalne tarcze hamulcowe. Wsadzisz zamiennik - każdy jeden będzie bił.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Ja tak mialem w C4.

> Doraznie pomagalo dowazenie dynamiczne na aucie.

> Problem ustapil calkwicie po wymianie opon na inny model.

Niby nowe opony, ale chinczyki. Zaryzykuje i kupie inne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> CO do drgania przy hamowaniu - e39 i e60 mają jedną prostą zasade - wyłącznie oryginalne tarcze

> hamulcowe. Wsadzisz zamiennik - każdy jeden będzie bił.

tarcze mam oryginalne, ale klocki ktoś wsadził jakieś chińskie chyba, nie dość że szurają przy hamowaniu z 20 km/h, bardzo powoli, to makabrycznie brudzą felgi, po paru dniach od umycia mam czarny nalot na całych felgach z przodu

dojeżdżę je teraz i zmieniam na porządne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> Ja tak mialem w C4.

> Doraznie pomagalo dowazenie dynamiczne na aucie.

> Problem ustapil calkwicie po wymianie opon na inny model.

No właśnie u mnie opony były reklamowane, odpisali, że trzymaja parametry i że mogę sobie ekspertyzę robić na zewn (500zl/szt) jak chce dalej walczyć tongue.gif. Podobno przy większych kołach obecnie większość to problemy z drganiem kierownicy, bo nie można opon wyważyć tongue.gif.

Doważanie na aucie imho nie wiele da, bo i tak wyważałem z min tolerancją chyba 3g, w tym raz u znajomego na nowej maszynie. Jak wyważyć na aucie to przy kole o średnicy prawie 70cm będzie tak mała różnica, że nawet zjazd z krawężnika może to zmienić - tak przynajmniej mi się wydaje hmm.gif

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

> CO do drgania przy hamowaniu - e39 i e60 mają jedną prostą zasade - wyłącznie oryginalne tarcze

> hamulcowe. Wsadzisz zamiennik - każdy jeden będzie bił.

nie jest prawdą co piszesz, u mnie oryginalne tarcze też z czasem sie pokrzywiły.

Poza tym tematem wątku jest drganie kierownicy podczas jazdy a nie przy naciskaniu hamulca, to dwa rózne problemy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba znalazłem winowajce, od 4 dni jeżdżę z pożyczonymi dwiema felgami 16" na przodzie i jeszcze ani razu mi nie zadrgała kierownica.

W zakładzie sprawdzali mi moje 17-tki na wywazarce i nie było widac bicia. Ciezarków na jednej jest 15g, a na drugiej 50g.

Czyli dac je do prostowania, czy jak?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.