Skocz do zawartości

kosmodrom


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

im wiecej z tym autem obcuje tym w coraz wiekszym podziwie jestem do inzynierów ktorzy go zaporjektowali. Widac ze majac zaplecze gotowych czesci od innych modeli z palety subaru nie poszli na latwizne tylko wszystko konstruowali konkretnie tylko pod ten model.

 

calkowicie nowe zawieszeni, hamulce, silnik, skrzynia, o design zew. czy wew. nawet wspomnę. Przyciski od el. szyb itp sa tylko do SVX 

 

widac ze nie liczyli sie z kosztami....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek mnie zmotywowal do dalszego zamieszczania ciekawostek o komodromie

 

SVX ma tylko 4biegowa skrzynie automatyczna ale za to bardzo ciekawie zestopniowana: piersza 100ka  po 7,3s a przy 260km/h ma ~5000obr

 

attachicon.gifSubaru_SVX_Mario_259_600_450.jpg

 

 

jutro C.D.N.

 

szybko to jeździ 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

850 nie ma 400KM a 300 przekracza

 

 

Na tym filmiku dobili do licznikowego 297. Ile było naprawdę to trudno powiedzieć. Poza tym nie wiadomo czy nie było wiatru w plecy. 

 

Edycja - popatrzyłem na dane różnych samochodów i nie widzę niczego z mniej niż 400 KM będącego w stanie dobić do 300 km/h - np. 400KM Porsche 911 Carrera S ma maksymalną prędkość 302 km/h, Moja Corvette z 460 KM i niskim współczynnikiem CX dobija do 305 km/h. 

 

Edycja 2 - lista samochodów z maksymalnymi prędkościami - 300 km/h to 186.5 MPH :

 

http://www.autosnout.com/Car-Top-Speed-List.php

 

Jest sporo samochodów które przekraczają tą wartość, ale przeglądając tą listę trudno mi znaleźć coś o mocy poniżej 400 KM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Na tym filmiku dobili do licznikowego 297. Ile było naprawdę to trudno powiedzieć. Poza tym nie wiadomo czy nie było wiatru w plecy

 

2:31 ma 303km/h

 


Edycja 2 - lista samochodów z maksymalnymi prędkościami - 300 km/h to 186.5 MPH :

 

ale to sa oficjalne dane a wiadomo ze wiele z tych aut ma kaganiec....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2:31 ma 303km/h

ale to sa oficjalne dane a wiadomo ze wiele z tych aut ma kaganiec....

Zauważ ze te bez kagańca maja dużo większe moce silników niz te z kagańcach i ledwo co do 300 dobijają. Opory powietrza rosną z kwadratem prędkości - osiągniecie 250 km/h jest nieporównanie łatwiejsze niż 300 km/h. Do tego musisz pilnować żeby samochód nie odleciał - zapewnić odpowiednią siłę dociskającą koła do ziemi - słynny problem z Audi TT w pierwszych wersjach które przy 250 km/h jechało na dwóch kołach (przednich). Najlepszym przykładem jest Lexus IS-F - nie miał on ogranicznika prędkości ale powyżej 270 nie pojechał. 420 KM...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik SVX tez jest bardzo ciekawy:

 

post-129742-0-04448800-1454354215_thumb.jpg

 

zaprojektowany tylko do tego modelu

 

 

jak na tamte lata to jest dosyc nowoczesny: podwojna przepusnica, zmienna dlugosc kanalow dolotowych, podwojny wtrysk paliwa (wie wiem jak to przetlumaczyc), naped walkow wydechowych przez kola zebate

 

post-129742-0-51455400-1454352115_thumb.jpg

 

podstawowe dane:

 

Type: 6-cylinder horizontally-opposed (boxer) for low center of gravity and reduced vibration Construction: Die-cast aluminum ally block, cast aluminum alloy heads with 4 valves per cylinder and centrally located spark plugs Valve Train: 24-valve, with dual overhead camshafts (DOHC) and hydraulic valve lash adjusters Displacement: 3.3 liter / 3318 cc / 202.5 cubic inches Bore and Stroke: 96.9 mm x 75 mm / 3.815 inches x 2.95 inches Compression Ratio: 10.0:1 Horsepower: 240KM @ 6000 rpm Torque: 315Nm @ 4,400 rpm Maximum Engine Speed: 7,000 rpm Engine Management: Integrated fuel and ignition systems. Engine Control Unit (ECU) computer with learning and aging controls, self-diagnosis and limp-home features. Twin knock sensors and oxygen sensors provide separate control of each cylinder bank. Fuel System: Multi-port electronic fuel injection with dual-spray fuel injectors Fuel Required: Unleaded 95 octane Ignition System: Distributorless electronic crank-angle-dependent direct-fire ignition with individual spark/coil units at each platinum-tipped spark plug Exhaust System: Twin downtube headers and dual catalytic converters for reduced back pressure

 

 

powyzsze dane sa dla silnikow tylko z 91 i 92 roku pozniesze (do 94) mialy 230KM@309Nm w latach  94-97 "tylko" 220KM@304Nm wynika to dostosowywania do norm emisji 

 

z ciekawostek silnik EG33 jest w USA  jednym z chetniej w stawianych jako swap do VW transporter 

post-129742-0-65852600-1454354152_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W to mi trochę trudno uwierzyć. Nawet przy dobrej aerodynamice trzeba ze 400 KM żeby przekroczyć 300 km/h.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

jest wiele przykładów bolidów F1 z lat 50 które zadają kłam Twej tezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest wiele przykładów bolidów F1 z lat 50 które zadają kłam Twej tezie.

 

Chodziło mi o cywilne pojazdy - bolidy F1 miały dużo mniejsze opory powietrza z uwagi na małą powierzchnię czołową. Podejrzewam że np. Honda Insight osiągnęła by 300 km/h bez 400 km pod maską - przede wszystkim dzięki temu że jest mała i ma dobrą aerodynamikę. Choć wcale tego nie wiadomo - nawet 300 KM silnik wymaga odprowadzania sporej ilości ciepła = trzeba zainstalować duże chłodnice. A to zwiększa opór powietrza co wymaga zwiększenia mocy. 

 

Tu dochodzi jeszcze jeden aspekt - można tak zaprojektować samochód by mógł na moment osiągnąć 300 km/h, ale potem musi szybko zwolnić by nie przegrzać silnika, skrzyni biegów, mechanizmu różnicowego itp. Samochody w zestawieniu jakie podałem zazwyczaj są w stanie jechać z prędkością maksymalną przez dłuższy czas - np. Corvette jest tak zaprojektowana że możesz z prędkością ponad 300 na godzinę zużyć cały bak benzyny bez ryzyka że coś się przegrzeje itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady

Niskie 7s czy dobrze ponad 240km/h chyba jeszcze dlugo nie bedzie standardem

Poza tym dzieki stalemu 4x4 osiagi te sa dostepne nie tylko w "sloneczne dni"

Kolejny temat to do czego to auto zostalo zbudowane... napewno nie do wyscigow z pod swiatel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis o chlubie subaru czyli napedzie sAWD czy symentryczny staly naped na 4 kola.

 

post-129742-0-53406700-1454658910_thumb.jpg

 

w SVX w zaleznosci od rynku stosowany sa dwa rodzeje napedow:

 

wersje US oparte na sprzegle wieloplytkowym tzw. MPT. jest to dosc porsty system (obecnie nagminie stosowany pzrez subra- koszty...) ktry nie posiada centralnego dyferencjalu tylko samo spzreglo wieloplytkowe. biorac pod uwage stopien wcisniecia gazu, odczytow z ABS, kacie skretu kol przednich, aktualnego biegu. majac te dane ECU spina mocniej lub slabiej spzreglo a tym samym tranfer momentu na tyl jest mniej lub wiekszy. inicjalny rozklad jest 90:10 przod:tyl graniczne wartosci jakie moze osiagnac ten uklad to 50:50. czyli taki obecny haldex tylko ze ponad 20 lat temu

 

 

 

wersje JP i EU oparte sa na najbardziej zaawansowynym sysytemie napedu jaki SUBARU posiadalo (i nadal posiada) w swojej ofercie. jest to centralny dyferencjal o nieproprcjonalnych przelozeniach wspomagany sprzeglem wieloplytkowym zwany VTD Ukąłd ten plynnie potrafi  blokowac dyfer w zakresie od 0 do 100%. inicjalny podzial momentu to 36:64 przd tyl. i potrafi zmianiac wartosci w zakresie 10:90 do 90:10 w zaleznosci od potzreby. podobnie jak MPT uklad czerpie info z wcisniecia gazu, odczytow z ABS, kacie skretu kol przednich, aktualnego biegu. Takie uklady sa stosowane do dzis np w Imprezie STI tylko ze tam dodatkowko kierowca ma wplyw na inicjalny podzial i prace spzregla blokujacego centralny dyfer

 

obie wersje posidaja tylny dyfer ze szpera LSD oprata na wisco. szpra jest dosyc mocna. zamiatanie tylem "z gazu" w wersji JP czy EU nie stanowi zadnego problemu

 

 

oba rozwiazania MPT i VTD sa absoltnie pancencerne i odporne na przegrzanie z uwagi na to ze parcuja w ogrolmnej ilosci oleju - ponad 10L i sa dodatkowo chlodzone na wymienniku w chodncy wody

 

post-129742-0-99419100-1454658947_thumb.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dwie dysze w jedym wtrysku. Kazda skiewowana na jeden zaworow ssacych

To obecnie nic dziwnego - kształt chmury rozpylanego paliwa jest modelowany komputerowo tak by uzyskać jak najbardziej dokładne spalanie w jak najniższej temperaturze. Ale w tamtych czasach kiedy to dopiero pojawiały się pierwsze samochody z wtryskiem, wielopunktowy wtrysk z dwukierunkowymi wtryskiwaczami był rewolucyjnym rozwiązaniem.

P.S. Nadal uważam ze Toyota i jej mieszany system z wtryskiwaczami zarówno w dolocie jak i w cylindrze jest najciekawszym rozwiązaniem - silniki chodzą "miękko" a jednocześnie palą tak mało jak te z bezpośrednim.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym filmiku dobili do licznikowego 297. Ile było naprawdę to trudno powiedzieć. Poza tym nie wiadomo czy nie było wiatru w plecy. 

 

Edycja - popatrzyłem na dane różnych samochodów i nie widzę niczego z mniej niż 400 KM będącego w stanie dobić do 300 km/h - np. 400KM Porsche 911 Carrera S ma maksymalną prędkość 302 km/h, Moja Corvette z 460 KM i niskim współczynnikiem CX dobija do 305 km/h. 

 

Edycja 2 - lista samochodów z maksymalnymi prędkościami - 300 km/h to 186.5 MPH :

 

http://www.autosnout.com/Car-Top-Speed-List.php

ł

Jest sporo samochodów które przekraczają tą wartość, ale przeglądając tą listę trudno mi znaleźć coś o mocy poniżej 400 KM. 

 mitsu 3000gt ma max 300KM w serii i jedzie 300+

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mitsu 3000gt ma max 300KM w serii i jedzie 300+

pzdr

Popatrzyłem na internecie i ludzie twierdza ze max 160 MPH osiąga = 260 km/h

Tak, jest kilka filmików z 3000 GT osiągających 300 km/h ale pod każdym możesz przeczytać ze to mocno zmodyfikowane wersje z ostro podrasowanymi silnikami.

Warto tez poczytać fora właścicieli - licznik w 3000 GT był znany z tego ze pokazywał znacznie większa prędkość niz prawdziwa :)

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, trochę bez sensu ta dyskusja.

 

Na przykładzie mojego samochodu - dobija do 250kmh.

Ale jak jest +6st C. za oknem to dobija szybciej niż w południe gdy jest +28.

To gdzie jedziemy tez robi różnicę bo wystarczy jeździć w Holandii i mocy będzie więcej niż w Szwajcarii.

O tym, że np minimalnie obniżone zawieszenie (powierzchnia czołowa) poprawi prędkość maksymalną nawet nie wspominam.

O tym, ze opony różnych producentów ją zmienią też nie (średnica koła).

Warunki pogodowe (wiatr) też zmieniają wiele.

Sama maksymalna moc silnika to też nie wszystko. Np moje auto swoją maksymalną moc rozwija przy 5600RPM a kręci do 7000. Gdyby miało tą moc przy 6500 tez by było szybsze chociaż moc by się nie zmieniła.

Skrzynia biegów też swoje robi...

 

Dużo zmiennych które sprawiają, że dwa jutjubowe filmy z różnych krajów potrafią pokazywać różne prawdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.