Jump to content

Recommended Posts

a i felgi ma w dobra strone zalozone :)

 

Te felgi są różne na prawą i lewą stronę? btw. ten na obrazku ma inaczej założone z przodu i z tyłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, sa lewe i prawe. Prawidlowo zalozpne sa tak aby "zagarnialy" powietrze na hamulce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyglada na nie skundlonego ,a i felgi ma w dobra strone zalozone :)

 

Eeee, przednią ma inaczej, tylną inaczej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjecia z ostatniego zlotu

na  allegrogo  lezy  SVX   z  manualem   0.o  ktoś  z podwarszawia  nie ogarnął (zapewne  finansowo) wymiany  skrzyni :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzialem. 5MT nie daje rady przy Nm z GT a co dopiero przy Nm z 3.3l

Poza tym w svx jest dosyc wasko w nogach wiec pedal sprzegla jest mega nie optymalnie. Najlepsza opcja to przeszczep na automat z przelozeniem 4.44 (seria svx ma 4.11) od legacy twinTurbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka to wersja CXa?

A co to 240 to tego 245T ostatnio spotkałem w ruchu ulicznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CX prestige = przedluzony i max wypas lacznie z winylowym dachem i podnozkami dla pasazerow

Share this post


Link to post
Share on other sites

co szanowne grono mysli o takim tuningu:

 

felgi, clary, grill

 

popzytywnie  ;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejrzałem ten wątek i po pierwsze uważam ze to super samochód. 20 lat temu mi sie bardzo podobał. A drugie to nie znalazłem wielu informacji o Twoim egzemplarzu - np. Który AWD ma.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

im wiecej z tym autem obcuje tym w coraz wiekszym podziwie jestem do inzynierów ktorzy go zaporjektowali. Widac ze majac zaplecze gotowych czesci od innych modeli z palety subaru nie poszli na latwizne tylko wszystko konstruowali konkretnie tylko pod ten model.

 

calkowicie nowe zawieszeni, hamulce, silnik, skrzynia, o design zew. czy wew. nawet wspomnę. Przyciski od el. szyb itp sa tylko do SVX 

 

widac ze nie liczyli sie z kosztami....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od czasu do czasu każda firma samochodowa wpada na taki pomysł. Czasem kończy sie to sukcesem, ale zwykle firma na tym traci i po jednym modelu sie poddaje.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek mnie zmotywowal do dalszego zamieszczania ciekawostek o komodromie

 

SVX ma tylko 4biegowa skrzynie automatyczna ale za to bardzo ciekawie zestopniowana: piersza 100ka  po 7,3s a przy 260km/h ma ~5000obr

 

post-129742-0-19943000-1454012368_thumb.jpg

 

 

jutro C.D.N.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marek mnie zmotywowal do dalszego zamieszczania ciekawostek o komodromie

 

SVX ma tylko 4biegowa skrzynie automatyczna ale za to bardzo ciekawie zestopniowana: piersza 100ka  po 7,3s a przy 260km/h ma ~5000obr

 

attachicon.gifSubaru_SVX_Mario_259_600_450.jpg

 

 

jutro C.D.N.

 

szybko to jeździ 8]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dolozeniu kompresora akcesoryjnego bariera 300 nie stanowi problemu :)

W to mi trochę trudno uwierzyć. Nawet przy dobrej aerodynamice trzeba ze 400 KM żeby przekroczyć 300 km/h.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

850 nie ma 400KM a 300 przekracza

 

 

Na tym filmiku dobili do licznikowego 297. Ile było naprawdę to trudno powiedzieć. Poza tym nie wiadomo czy nie było wiatru w plecy. 

 

Edycja - popatrzyłem na dane różnych samochodów i nie widzę niczego z mniej niż 400 KM będącego w stanie dobić do 300 km/h - np. 400KM Porsche 911 Carrera S ma maksymalną prędkość 302 km/h, Moja Corvette z 460 KM i niskim współczynnikiem CX dobija do 305 km/h. 

 

Edycja 2 - lista samochodów z maksymalnymi prędkościami - 300 km/h to 186.5 MPH :

 

http://www.autosnout.com/Car-Top-Speed-List.php

 

Jest sporo samochodów które przekraczają tą wartość, ale przeglądając tą listę trudno mi znaleźć coś o mocy poniżej 400 KM. 

Share this post


Link to post
Share on other sites


Na tym filmiku dobili do licznikowego 297. Ile było naprawdę to trudno powiedzieć. Poza tym nie wiadomo czy nie było wiatru w plecy

 

2:31 ma 303km/h

 


Edycja 2 - lista samochodów z maksymalnymi prędkościami - 300 km/h to 186.5 MPH :

 

ale to sa oficjalne dane a wiadomo ze wiele z tych aut ma kaganiec....

Share this post


Link to post
Share on other sites

2:31 ma 303km/h

ale to sa oficjalne dane a wiadomo ze wiele z tych aut ma kaganiec....

Zauważ ze te bez kagańca maja dużo większe moce silników niz te z kagańcach i ledwo co do 300 dobijają. Opory powietrza rosną z kwadratem prędkości - osiągniecie 250 km/h jest nieporównanie łatwiejsze niż 300 km/h. Do tego musisz pilnować żeby samochód nie odleciał - zapewnić odpowiednią siłę dociskającą koła do ziemi - słynny problem z Audi TT w pierwszych wersjach które przy 250 km/h jechało na dwóch kołach (przednich). Najlepszym przykładem jest Lexus IS-F - nie miał on ogranicznika prędkości ale powyżej 270 nie pojechał. 420 KM...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik SVX tez jest bardzo ciekawy:

 

post-129742-0-04448800-1454354215_thumb.jpg

 

zaprojektowany tylko do tego modelu

 

 

jak na tamte lata to jest dosyc nowoczesny: podwojna przepusnica, zmienna dlugosc kanalow dolotowych, podwojny wtrysk paliwa (wie wiem jak to przetlumaczyc), naped walkow wydechowych przez kola zebate

 

post-129742-0-51455400-1454352115_thumb.jpg

 

podstawowe dane:

 

Type: 6-cylinder horizontally-opposed (boxer) for low center of gravity and reduced vibration Construction: Die-cast aluminum ally block, cast aluminum alloy heads with 4 valves per cylinder and centrally located spark plugs Valve Train: 24-valve, with dual overhead camshafts (DOHC) and hydraulic valve lash adjusters Displacement: 3.3 liter / 3318 cc / 202.5 cubic inches Bore and Stroke: 96.9 mm x 75 mm / 3.815 inches x 2.95 inches Compression Ratio: 10.0:1 Horsepower: 240KM @ 6000 rpm Torque: 315Nm @ 4,400 rpm Maximum Engine Speed: 7,000 rpm Engine Management: Integrated fuel and ignition systems. Engine Control Unit (ECU) computer with learning and aging controls, self-diagnosis and limp-home features. Twin knock sensors and oxygen sensors provide separate control of each cylinder bank. Fuel System: Multi-port electronic fuel injection with dual-spray fuel injectors Fuel Required: Unleaded 95 octane Ignition System: Distributorless electronic crank-angle-dependent direct-fire ignition with individual spark/coil units at each platinum-tipped spark plug Exhaust System: Twin downtube headers and dual catalytic converters for reduced back pressure

 

 

powyzsze dane sa dla silnikow tylko z 91 i 92 roku pozniesze (do 94) mialy 230KM@309Nm w latach  94-97 "tylko" 220KM@304Nm wynika to dostosowywania do norm emisji 

 

z ciekawostek silnik EG33 jest w USA  jednym z chetniej w stawianych jako swap do VW transporter 

post-129742-0-65852600-1454354152_thumb.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

w brew pozorem to dosyc prosta operacja.

 

wiatraki out, chlodnica wody out i jest swobodny dostep

 

gozej z czesciami. trzeba targac z USA lub tylko ASO - chora cena

 

w europie nie wystepuje pompa woda i pasek w zamienniku 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W to mi trochę trudno uwierzyć. Nawet przy dobrej aerodynamice trzeba ze 400 KM żeby przekroczyć 300 km/h.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

jest wiele przykładów bolidów F1 z lat 50 które zadają kłam Twej tezie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest wiele przykładów bolidów F1 z lat 50 które zadają kłam Twej tezie.

 

Chodziło mi o cywilne pojazdy - bolidy F1 miały dużo mniejsze opory powietrza z uwagi na małą powierzchnię czołową. Podejrzewam że np. Honda Insight osiągnęła by 300 km/h bez 400 km pod maską - przede wszystkim dzięki temu że jest mała i ma dobrą aerodynamikę. Choć wcale tego nie wiadomo - nawet 300 KM silnik wymaga odprowadzania sporej ilości ciepła = trzeba zainstalować duże chłodnice. A to zwiększa opór powietrza co wymaga zwiększenia mocy. 

 

Tu dochodzi jeszcze jeden aspekt - można tak zaprojektować samochód by mógł na moment osiągnąć 300 km/h, ale potem musi szybko zwolnić by nie przegrzać silnika, skrzyni biegów, mechanizmu różnicowego itp. Samochody w zestawieniu jakie podałem zazwyczaj są w stanie jechać z prędkością maksymalną przez dłuższy czas - np. Corvette jest tak zaprojektowana że możesz z prędkością ponad 300 na godzinę zużyć cały bak benzyny bez ryzyka że coś się przegrzeje itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajne auto! Gratki! :):oki:

Szkoda że osiągi jak na dzisiejsze czasy lekko śmieszne. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady

Niskie 7s czy dobrze ponad 240km/h chyba jeszcze dlugo nie bedzie standardem

Poza tym dzieki stalemu 4x4 osiagi te sa dostepne nie tylko w "sloneczne dni"

Kolejny temat to do czego to auto zostalo zbudowane... napewno nie do wyscigow z pod swiatel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzis o chlubie subaru czyli napedzie sAWD czy symentryczny staly naped na 4 kola.

 

post-129742-0-53406700-1454658910_thumb.jpg

 

w SVX w zaleznosci od rynku stosowany sa dwa rodzeje napedow:

 

wersje US oparte na sprzegle wieloplytkowym tzw. MPT. jest to dosc porsty system (obecnie nagminie stosowany pzrez subra- koszty...) ktry nie posiada centralnego dyferencjalu tylko samo spzreglo wieloplytkowe. biorac pod uwage stopien wcisniecia gazu, odczytow z ABS, kacie skretu kol przednich, aktualnego biegu. majac te dane ECU spina mocniej lub slabiej spzreglo a tym samym tranfer momentu na tyl jest mniej lub wiekszy. inicjalny rozklad jest 90:10 przod:tyl graniczne wartosci jakie moze osiagnac ten uklad to 50:50. czyli taki obecny haldex tylko ze ponad 20 lat temu

 

 

 

wersje JP i EU oparte sa na najbardziej zaawansowynym sysytemie napedu jaki SUBARU posiadalo (i nadal posiada) w swojej ofercie. jest to centralny dyferencjal o nieproprcjonalnych przelozeniach wspomagany sprzeglem wieloplytkowym zwany VTD Ukąłd ten plynnie potrafi  blokowac dyfer w zakresie od 0 do 100%. inicjalny podzial momentu to 36:64 przd tyl. i potrafi zmianiac wartosci w zakresie 10:90 do 90:10 w zaleznosci od potzreby. podobnie jak MPT uklad czerpie info z wcisniecia gazu, odczytow z ABS, kacie skretu kol przednich, aktualnego biegu. Takie uklady sa stosowane do dzis np w Imprezie STI tylko ze tam dodatkowko kierowca ma wplyw na inicjalny podzial i prace spzregla blokujacego centralny dyfer

 

obie wersje posidaja tylny dyfer ze szpera LSD oprata na wisco. szpra jest dosyc mocna. zamiatanie tylem "z gazu" w wersji JP czy EU nie stanowi zadnego problemu

 

 

oba rozwiazania MPT i VTD sa absoltnie pancencerne i odporne na przegrzanie z uwagi na to ze parcuja w ogrolmnej ilosci oleju - ponad 10L i sa dodatkowo chlodzone na wymienniku w chodncy wody

 

post-129742-0-99419100-1454658947_thumb.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtryskiwacz jest dwukierunkowy a nie "podwójny"

 

Na czym polega różnica w stosunku do zwykłego wtryskiwacza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwie dysze w jedym wtrysku. Kazda skiewowana na jeden zaworow ssacych

To obecnie nic dziwnego - kształt chmury rozpylanego paliwa jest modelowany komputerowo tak by uzyskać jak najbardziej dokładne spalanie w jak najniższej temperaturze. Ale w tamtych czasach kiedy to dopiero pojawiały się pierwsze samochody z wtryskiem, wielopunktowy wtrysk z dwukierunkowymi wtryskiwaczami był rewolucyjnym rozwiązaniem.

P.S. Nadal uważam ze Toyota i jej mieszany system z wtryskiwaczami zarówno w dolocie jak i w cylindrze jest najciekawszym rozwiązaniem - silniki chodzą "miękko" a jednocześnie palą tak mało jak te z bezpośrednim.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tym filmiku dobili do licznikowego 297. Ile było naprawdę to trudno powiedzieć. Poza tym nie wiadomo czy nie było wiatru w plecy. 

 

Edycja - popatrzyłem na dane różnych samochodów i nie widzę niczego z mniej niż 400 KM będącego w stanie dobić do 300 km/h - np. 400KM Porsche 911 Carrera S ma maksymalną prędkość 302 km/h, Moja Corvette z 460 KM i niskim współczynnikiem CX dobija do 305 km/h. 

 

Edycja 2 - lista samochodów z maksymalnymi prędkościami - 300 km/h to 186.5 MPH :

 

http://www.autosnout.com/Car-Top-Speed-List.php

ł

Jest sporo samochodów które przekraczają tą wartość, ale przeglądając tą listę trudno mi znaleźć coś o mocy poniżej 400 KM. 

 mitsu 3000gt ma max 300KM w serii i jedzie 300+

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

naped walkow wydechowych przez kola zebate

 

to nie jest jakiś wyjątek w przypadku japońców

 

Ale auta zazdraszczam

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

pierwsze miały 300KM i robiły 300+ km/h, całej historii modelu nie znam, widać Japońce się postarały ze wszystkim że te 80-100 km nie robi im różnicy w stosunku do reszty

 

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mitsu 3000gt ma max 300KM w serii i jedzie 300+

pzdr

Popatrzyłem na internecie i ludzie twierdza ze max 160 MPH osiąga = 260 km/h

Tak, jest kilka filmików z 3000 GT osiągających 300 km/h ale pod każdym możesz przeczytać ze to mocno zmodyfikowane wersje z ostro podrasowanymi silnikami.

Warto tez poczytać fora właścicieli - licznik w 3000 GT był znany z tego ze pokazywał znacznie większa prędkość niz prawdziwa :)

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, trochę bez sensu ta dyskusja.

 

Na przykładzie mojego samochodu - dobija do 250kmh.

Ale jak jest +6st C. za oknem to dobija szybciej niż w południe gdy jest +28.

To gdzie jedziemy tez robi różnicę bo wystarczy jeździć w Holandii i mocy będzie więcej niż w Szwajcarii.

O tym, że np minimalnie obniżone zawieszenie (powierzchnia czołowa) poprawi prędkość maksymalną nawet nie wspominam.

O tym, ze opony różnych producentów ją zmienią też nie (średnica koła).

Warunki pogodowe (wiatr) też zmieniają wiele.

Sama maksymalna moc silnika to też nie wszystko. Np moje auto swoją maksymalną moc rozwija przy 5600RPM a kręci do 7000. Gdyby miało tą moc przy 6500 tez by było szybsze chociaż moc by się nie zmieniła.

Skrzynia biegów też swoje robi...

 

Dużo zmiennych które sprawiają, że dwa jutjubowe filmy z różnych krajów potrafią pokazywać różne prawdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.