yakub Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 Witajcie, Ale dawno mnie tu nie było. Z racji, że coś denerwującego dzieje się z moją asterką, to piszę. Mam taki dziwny objaw delikatnego stukania z przodu. Zauważalny szczególnie jak się w jedzie w jakąś niewielką dziurę przy większej prędkości (ok 60 km/h). Mocniej słyszalny jest przy delikatnie skręconych kołach w prawo. Jest to odgłos jakby coś było luźne. Aha, jest wyraźnie z lewego koła. Żeby nie było tak prosto to w skrócie opiszę co i jak: - diagności nie mieli za bardzo pomysłu co to jest, podejrzewali poduszki - mój mechanik nie był w stanie wymyślić co to jest, bo prawie tego nawet nie słyszał - pod koniec ubiegłego roku stwierdziłem: trudno, wymienię amortyzatory + poduszki - Efekt: wszystko ustało, cichutko, idealnie. - uradowany pojeździłem 2-3 m-ce i wszystko wróciło (po ok 1500 km). Stuka jak stukało. - pojechałem z reklamacją, w tym czasie miałem przegląd: znów zasugerowano poduszki. Mechanik się przejechał, pokazałem co i jak: poduszki. Wymienił na nowe gwarancyjnie: wszystko idealnie. Znów cisza. - 1000 km minęło i zgadnijcie co......... znów stuka. Macie pomysł co to może być? Wygląda jakby się coś odkręcało. Nie chce na razie kolejny raz do niego jechać, póki nie będę miał jakiejś diagnozy. Z góry jestem wdzięczny za wszelkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 > Witajcie, > Ale dawno mnie tu nie było. Z racji, że coś denerwującego dzieje się z moją asterką, to piszę. > Mam taki dziwny objaw delikatnego stukania z przodu. Zauważalny szczególnie jak się w jedzie w > jakąś niewielką dziurę przy większej prędkości (ok 60 km/h). Mocniej słyszalny jest przy > delikatnie skręconych kołach w prawo. Jest to odgłos jakby coś było luźne. Aha, jest wyraźnie > z lewego koła. > Żeby nie było tak prosto to w skrócie opiszę co i jak: > - diagności nie mieli za bardzo pomysłu co to jest, podejrzewali poduszki > - mój mechanik nie był w stanie wymyślić co to jest, bo prawie tego nawet nie słyszał > - pod koniec ubiegłego roku stwierdziłem: trudno, wymienię amortyzatory + poduszki > - Efekt: wszystko ustało, cichutko, idealnie. > - uradowany pojeździłem 2-3 m-ce i wszystko wróciło (po ok 1500 km). Stuka jak stukało. > - pojechałem z reklamacją, w tym czasie miałem przegląd: znów zasugerowano poduszki. Mechanik się > przejechał, pokazałem co i jak: poduszki. Wymienił na nowe gwarancyjnie: wszystko idealnie. > Znów cisza. > - 1000 km minęło i zgadnijcie co......... znów stuka. > Macie pomysł co to może być? Wygląda jakby się coś odkręcało. Nie chce na razie kolejny raz do > niego jechać, póki nie będę miał jakiejś diagnozy. > Z góry jestem wdzięczny za wszelkie sugestie. u mnie tak stukało, stukało, a ja wymieniałem i wymieniałem wszystko po kolei w końcu okazało się, że stukała ... przekładnia kierownicza, a stukała od ok 130kkm aż do sprzedaży kiedy miała 301kkm a ponieważ się nie lała i nie miała innych objawów to jej nie wymieniałem, Nie mówię, że to na 100% to ale ja bym szedł w tę stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakub Napisano 9 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 > u mnie tak stukało, stukało, a ja wymieniałem i wymieniałem wszystko po kolei w końcu okazało się, > że stukała ... przekładnia kierownicza, a stukała od ok 130kkm aż do sprzedaży kiedy miała > 301kkm a ponieważ się nie lała i nie miała innych objawów to jej nie wymieniałem, > Nie mówię, że to na 100% to ale ja bym szedł w tę stronę. Cześć, Też trochę o tym myślałem, ale z drugiej strony, dlaczego po rozebraniu i złożeniu problem na jakiś czas ustępuje? Jeśli by to była przekładnia to by stukało zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 A poduszki jakie masz? Od diesla? Ja po remoncie zawieszenia też tak miałem, miesiąc jazdy i stukanie. Kupiłem poduszki od diesla (dokładnie od diesla VB, ale w AG z silnikiem diesla są te same) i ponad rok spokoju był, właściwie do końca posiadania auta przeze mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakub Napisano 9 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 > A poduszki jakie masz? Od diesla? > Ja po remoncie zawieszenia też tak miałem, miesiąc jazdy i stukanie. Kupiłem poduszki od diesla > (dokładnie od diesla VB, ale w AG z silnikiem diesla są te same) i ponad rok spokoju był, > właściwie do końca posiadania auta przeze mnie. Nie wiem, mechanik kupował i całe szczęście, bo tak to bym miał problem z reklamacją, bo by było, że nie odpowiada za części. Jak wymieniał to mówił, że te kilkumiesięczne wyglądają identycznie jak te nowe - nic się nie odkształciło, nic nie wgniotło. Silnik: Z16XE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 No i tak będzie wyglądać, a łożysko dostaje po Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakub Napisano 9 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 > No i tak będzie wyglądać, a łożysko dostaje po Przejrzałem teraz alledrogo i nie widzę jakiegokolwiek rozróżnienia poduszek po silnikach czy po rodzajach nadwozia. Ta sama jest i do diesla i do benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 > Cześć, > Też trochę o tym myślałem, ale z drugiej strony, dlaczego po rozebraniu i złożeniu problem na jakiś > czas ustępuje? Jeśli by to była przekładnia to by stukało zawsze. sam nie wiem, wyglądało na to, że jak inne elementy trochę zaczynają pracować i nie jest tak sztywne jak na początku to zaczynało stukać, dlatego myślałem kilka razy, że wyeliminowałem przyczynę, co po czasie okazywało się błędne, jedź do gości którzy regenerują przekładnie, ja pojechałem do takiego pod Krakowem, miał urządzenie własnej konstrukcji (kołyskę) do sprawdzania przekładni na aucie, jeden machał tą kołyską a drugi siedział w kanale i sprawdzał, od razu wyszła przekładnia ale mówił, żeby z tym jeździć aż nie zacznie lać, bo mnie nie chciał naciągać na koszty, EDIT w Astrach ważne jest też żeby stosować te poduszki wzmocnione o których pisze analyzer64 mają być OE 03 44 525 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 http://allegro.pl/opel-astra-g-corsa-c-mocowanie-amortyzatora-wzmoc-i5402337372.html W opisach znaleźć też możesz tzw. "wykonanie twarde" i o takie też chodzi. I sprawdź sobie jeszcze łożyska, u mnie całkiem nowe szybko dostały luzów przez te zwykłe poduszki, zmieniałem jeszcze raz komplet łożysko+poduszka, ale potem...cisza jak makiem zasiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 > EDIT w Astrach ważne jest też żeby stosować te poduszki wzmocnione o których pisze analyzer64 mają > być OE 03 44 525 tym akurat nie ma co się sugerować bo zamienniki najczęściej się krosują, 523 = 525 a 525 = 523 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 9 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2015 > tym akurat nie ma co się sugerować bo zamienniki najczęściej się krosują, 523 = 525 a 525 = 523 tak, masz rację, to problem wielu katalogów zamienników (i w efekcie klientów), podałem właściwy nr OE żeby było wiadomo czego szukać, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakub Napisano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > http://allegro.pl/opel-astra-g-corsa-c-mocowanie-amortyzatora-wzmoc-i5402337372.html > W opisach znaleźć też możesz tzw. "wykonanie twarde" i o takie też chodzi. > I sprawdź sobie jeszcze łożyska, u mnie całkiem nowe szybko dostały luzów przez te zwykłe poduszki, > zmieniałem jeszcze raz komplet łożysko+poduszka, ale potem...cisza jak makiem zasiał. Dzięki. Rozważę co i jak. Może zaryzykuję kolejną wymianę. Szczególnie, że okazało się, autko jeszcze trochę ze mną zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakub Napisano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > tak, masz rację, to problem wielu katalogów zamienników (i w efekcie klientów), podałem właściwy nr > OE żeby było wiadomo czego szukać, Dzięki Wam! A co łożysk ... to przy amortyzatorach są nowe? Czy się je osobno kupuje? A jeśli wymiana kolejna: jakie byście polecili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 One są osobno. Ja brałem komplet Febi i byłem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 > Dzięki Wam! > A co łożysk ... to przy amortyzatorach są nowe? Czy się je osobno kupuje? A jeśli wymiana kolejna: > jakie byście polecili? jak już wszystko masz rozebrane i chcesz mieć święty spokój na jakiś czas to łożyska do wymiany. Między najtańszymi a już porządnymi masz różnicę 2-3 dych na stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.