Skocz do zawartości

bezproblemowe diesle z okolic 2010


nunu7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć koledzy.

Dawno mnie tu nie było, ale w czasach mojej codziennej bytnosci na AK czesto zdobywałem potrzebne mi informacje wiec spróbuje i tym razem.

Otóz chce sie pozbyc mojej almery n16 i na jej miejsce szukam czegos z okolic ~2010 roku wielkoscia przypominajacego almere, raczej hatchbacka z w miare prostym i bezproblemowym silnikiem diesla (najlepiej jeszcze bez dwumasy i dpf)

sa jeszcze takie auta, czy raczej "takie rzeczy tylko w erze"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć koledzy.

> Dawno mnie tu nie było, ale w czasach mojej codziennej bytnosci na AK czesto zdobywałem potrzebne

> mi informacje wiec spróbuje i tym razem.

> Otóz chce sie pozbyc mojej almery n16 i na jej miejsce szukam czegos z okolic ~2010 roku wielkoscia

> przypominajacego almere, raczej hatchbacka z w miare prostym i bezproblemowym silnikiem diesla

> (najlepiej jeszcze bez dwumasy i dpf)

> sa jeszcze takie auta, czy raczej "takie rzeczy tylko w erze"?

1.6 hdi w wersji 90KM powinny byc jeszcze bez DPFa a DKZ chyba nigdy nie mialy.

Zerknij na C4 czy P308, ewentualnie Forda Focusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 hdi w wersji 90KM powinny byc jeszcze bez DPFa a DKZ chyba nigdy nie mialy.

> Zerknij na C4 czy P308, ewentualnie Forda Focusa.

Nie dam głowy, ale w Focusie chyba DKZ występowało... trza po vin sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otóz chce sie pozbyc mojej almery n16 i na jej miejsce szukam czegos z okolic ~2010 roku wielkoscia

> przypominajacego almere, raczej hatchbacka z w miare prostym i bezproblemowym silnikiem diesla

> (najlepiej jeszcze bez dwumasy i dpf)

Toyota Auris 1,4 D4-D.

dranio

> sa jeszcze takie auta, czy raczej "takie rzeczy tylko w erze"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli diesel może być bezproblemowy to Fiat/AR/Lancia MJTD.

> Pozdrawiam BAS

Klapy, EGR i cos tam jeszcze grinser006.gif. Najbardziej bezproblemowy bedzie 1.6 kily bez dpf bez dwu masy na lancuchu. Ale trzeba starszego kupic bo w 2010 juz dpf byl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klapy,

Temat klap skończył się w momencie zastąpienia metalowego kolektora plastikowym czyli gdzieś w okolicach 2007/2008. We wrześniu 2008 na 100% był już plastikowy.

> EGR

To w każdym dieslu jeżdżącym po mieście. W MJTD jest to dobrze rozpracowane i szybkie do zrobienia raz na zawsze.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Temat klap skończył się w momencie zastąpienia metalowego kolektora plastikowym czyli gdzieś w

> okolicach 2007/2008. We wrześniu 2008 na 100% był już plastikowy.

> To w każdym dieslu jeżdżącym po mieście. W MJTD jest to dobrze rozpracowane i szybkie do zrobienia

> raz na zawsze.

> Pozdrawiam BAS

jeżeli coś przy silniku trzeba "robić", to nie jest już bezproblemowy. Podobnie pewnie jak turbo ze zmienną geometrią. Nie można za bardzo zamulać, bo się zapiecze, lepiej mieć cięższą nogę. zlosnik.gif Bezproblemowy silnik to taki, przy którym nic nie trzeba robić poza serwisem typu wymiana oleju, na nic nie trzeba uważać, można jeździć jak emeryt jeśli ma się taką ochotę, albo wręcz przeciwnie i w żadnym wypadku nic się nie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli coś przy silniku trzeba "robić", to nie jest już bezproblemowy. Podobnie pewnie jak turbo ze

> zmienną geometrią. Nie można za bardzo zamulać, bo się zapiecze, lepiej mieć cięższą nogę.

> Bezproblemowy silnik to taki, przy którym nic nie trzeba robić poza serwisem typu wymiana

> oleju, na nic nie trzeba uważać, można jeździć jak emeryt jeśli ma się taką ochotę, albo wręcz

> przeciwnie i w żadnym wypadku nic się nie stanie

Czy turbo czy EGR to bez znaczenia bo oba problemy występują w każdym dieslu w tego okresu. Zwyczajnie te silniki nie były projektowane do jazdy po mieście na krótkich odcinkach i tyle.

Nie chcesz mieć problemów z EGR to jeździj głównie po autostradach, jak będziesz jeździł do pracy, tak jak ja, 7km w jedną stronę do tego powrót w korkach to będzie się zapychał EGR i tyle.

Z różnych względów jeżdżę LPG i jest to optymalne rozwiązanie dla mnie, chociaż co weekend robię 2x (100km+50km innymi trasami) autostradą i przydałby się silnik, który przy przelotowej na A1 ma 2krpm a nie 4,5krpm, ale...

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli coś przy silniku trzeba "robić", to nie jest już bezproblemowy.

Kolega na kąciku Opla ładnie wypisał, ile kosztowała go przyjemność posiadania Zafiry z silnikiem 1.9 CDTI i jaki to on był bezproblemowy hehe.gif Ale jak mówicie, że on taki super to ja wysiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Si, si.. silniczek zacny. Nie jest domonem przyśpieszeń, ale napędza fajnie, jest bezproblemowy i

> przynajmniej mi nie brał oleju..

U mnie brał trochę oleju i po 145 000 km padła uszczelka pod głowicą.

Ktoś musiał go wcześniej przegrzać - auto było sprowadzone - Niemiec nie płakał jak sprzedawał zlosnik.gif

Poza tym Yaris do ponad 200 000 km jeździł bez uwag ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega na kąciku Opla ładnie wypisał, ile kosztowała go przyjemność posiadania Zafiry z silnikiem

> 1.9 CDTI i jaki to on był bezproblemowy Ale jak mówicie, że on taki super to ja wysiadam.

Bezproblemowy to on nie jest, ale jest dość tani w naprawach i nie ma poważnych wad konstrukcyjnych. Niestety, ale po 2010 nie ma co liczyć na absolutnie bezproblemowe diesle, ewentualnie szukać 1.6HDI 75/90KM, ale nawet te mają już DPFa. Ogólnie należy wykluczyć diesle ze zmienną geometrią (która wymaga odpowiedniego stylu jazdy - korzystanie z pelnego zakresu obrotów - bo inaczej się zapieka). DPF do przebiegu ok. 200tys i dystansach większych niż 10km nie powinien powodować problemów (przynajmniej fiatowski - przez ponad 2lata jeździłem takim praktycznie tylko po mieście). EGR... no cóż w 1.9jtd najczęściej to on "bruździ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli coś przy silniku trzeba "robić", to nie jest już bezproblemowy. Podobnie pewnie jak turbo ze

> zmienną geometrią. Nie można za bardzo zamulać, bo się zapiecze, lepiej mieć cięższą nogę.

> Bezproblemowy silnik to taki, przy którym nic nie trzeba robić poza serwisem typu wymiana

> oleju, na nic nie trzeba uważać, można jeździć jak emeryt jeśli ma się taką ochotę, albo wręcz

> przeciwnie i w żadnym wypadku nic się nie stanie

Pozostaje napisać do Mercedesa, żeby z części z najgłębszych czeluści magazynów, poskładali nowe W123 200D - sprzedadzą je drożej niż C63 AMG. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozostaje napisać do Mercedesa, żeby z części z najgłębszych czeluści magazynów, poskładali nowe

> W123 200D - sprzedadzą je drożej niż C63 AMG.

Ale wiesz, jaką on miał prędkość maksymalną?

Przyspieszenie 0-100 km/h w okolicach 30 s też jakoś wygląda blado. zlosnik.gif

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wiesz, jaką on miał prędkość maksymalną?

> Przyspieszenie 0-100 km/h w okolicach 30 s też jakoś wygląda blado.

> dranio

była fajna 3L z turbo która odpychała się nieco lepiej

tylko jak to zmieścić w obecnych kompaktach wink.gif

ujeżdżałem chwilę 1.6HDI 90KM - imo fajny i bezproblemowy silnik

zdawałem przy 140kkm i nic w silniku nie było robione (choć to żaden przebieg)

dobre opinie mają też 1.9TDI na pompie, ale ich w 2010 chyba już nie wkładali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega na kąciku Opla ładnie wypisał, ile kosztowała go przyjemność posiadania Zafiry z silnikiem

> 1.9 CDTI i jaki to on był bezproblemowy Ale jak mówicie, że on taki super to ja wysiadam.

moj kolega z vectra 1.9cdti ma jakies 180kkm na liczniku-wymienil EGR,DPF,2 wtryski,DKZ i cos tam jeszcze zlosnik.gif sprezyn w zawieszeniu juz nie liczy hehe.gifw sumie czysta eksploatacja ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moj kolega z vectra 1.9cdti ma jakies 180kkm na liczniku-wymienil EGR,DPF,2 wtryski,DKZ i cos tam

> jeszcze sprezyn w zawieszeniu juz nie liczy w sumie czysta eksploatacja

1.9CDTI ASTRA H 2008

kupiony z nalotem 90 000km jako młode auto

dziś ma 190 000

I?

Rozrząd razy dwa, łożysko alternaroa, filtry oleje (kilka razy bo co 10 000km) i miesiac temu świece i oring przy pompie, bo się zapowietrzał (stary jakiś sztywny się zrobił)

do tego tarcze i klocki raz i teraz wypadało by dobić klimę bo chłodzi ale nie najlepiej i wahacz jeest do wymiany bo tuleja się wybiła....

Jakiś popsuty chyba ten samochód jak się nie chce nic innego psuć...?!

Wy piszecie o jakiś klapach, egieerach, wtryskach, turbo... a tu nic...

Noszę się z zamiarem kupna tego auta... normalnie aż się boję ooniee.gif że kupię zepsutego palacz.gif

(auto rodziców tak nawiasem mówiąc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wiesz, jaką on miał prędkość maksymalną?

> Przyspieszenie 0-100 km/h w okolicach 30 s też jakoś wygląda blado.

200D to przegięcie ale 240D z automatem do dzisiejszego miasta z fotoradarami, korkami etc to byłby bardzo przyjemny wóz, byle klime miał i ja mogę jeździć i do końca życia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku diesla szedłbym w stronę popularności -> 1.4 Toyoty, 1.6 HDI, 2.0 HDI, 2.0 TDI CR, 1.9 JTDm - to każdy mechanik ogarnia.

Nie nastawiałbym się na bezproblemowego diesla w aucie 5-6 letnim.Coś tam trzeba będzie zrobić - lepiej żeby było łatwo znaleźć kogoś kto zrobi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 200D to przegięcie ale 240D z automatem do dzisiejszego miasta z fotoradarami, korkami etc to byłby

> bardzo przyjemny wóz, byle klime miał i ja mogę jeździć i do końca życia

Parkowanie na zatłoczonych parkingach to pewnie sama przyjemność. zlosnik.gif

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.9CDTI ASTRA H 2008

> kupiony z nalotem 90 000km jako młode auto

> dziś ma 190 000

> I?

> Rozrząd razy dwa, łożysko alternaroa, filtry oleje (kilka razy bo co 10 000km) i miesiac temu

> świece i oring przy pompie, bo się zapowietrzał (stary jakiś sztywny się zrobił)

> do tego tarcze i klocki raz i teraz wypadało by dobić klimę bo chłodzi ale nie najlepiej i wahacz

> jeest do wymiany bo tuleja się wybiła....

> Jakiś popsuty chyba ten samochód jak się nie chce nic innego psuć...?!

> Wy piszecie o jakiś klapach, egieerach, wtryskach, turbo... a tu nic...

> Noszę się z zamiarem kupna tego auta... normalnie aż się boję że kupię zepsutego

> (auto rodziców tak nawiasem mówiąc)

to dla kontrastu: Vectra C 1.9 CDTI 150KM. Do 200 tys. km psuło się wszystko co mogło związsane z silnikiem: turbo, wtryski,dwumas,egr. Do tego mnóstwo innych rzeczy: ciągle jakiś czujniczek, zaworek, nawet mechanizm podnoszenia klapy bagażnika się zepsuł, elektronika wariowała. Ogólnie cały samochód to porażka, a z dieslem podwójna. Jedyna rzecz nie ruszana i nie sprawiająca problemów to był chyba jak na ironię DPF hehe.gif

Dla właścicieli tego złomu dzień jego sprzedaży był jednym ze szczęśliwyszych w życiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Parkowanie na zatłoczonych parkingach to pewnie sama przyjemność.

> dranio

bardzo dobry promień skrętu, podobnie jak np Volvem 960 nieraz wjade w ciaśniejsza dziurę niż małym FWD badziewiem baby ok.gif

zresztą dzień w dzień jeżdżę dużymi samochodami po centrum Krakowa i żyję grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Temat klap skończył się w momencie zastąpienia metalowego kolektora plastikowym czyli gdzieś w

> okolicach 2007/2008. We wrześniu 2008 na 100% był już plastikowy.

Jesteś pewien, bo podobno w plastikowym klapki potrafią się urwać i namieszać w silniku. Przynajmniej na alfaholikach się tym "chwalą"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupione nowe czy używane

używane. Wiem do czego zmierzasz, możesz mieć rację, chociaż samochód był sprawdzony także przez ludzi obeznanych, miał wszystkie papiery i wyglądał na uczciwy.

Ale znam też inną Vectrę C od nowości. Z silnikiem 1.8 benzyna i też były z nią ciągłe problemy od nowości. Np. padło sprzęgło przy około 50 tys. km przebiegu, a właściciel jeżdżący normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> używane. Wiem do czego zmierzasz, możesz mieć rację, chociaż samochód był sprawdzony także przez

> ludzi obeznanych, miał wszystkie papiery i wyglądał na uczciwy.

> Ale znam też inną Vectrę C od nowości. Z silnikiem 1.8 benzyna i też były z nią ciągłe problemy od

> nowości. Np. padło sprzęgło przy około 50 tys. km przebiegu, a właściciel jeżdżący normalnie.

Znaczy ja opla nie bronię bo wiem co do insignia zlosnik.gif

Ale mimo wszystko - wiadomo jak siętrafi tak się ma. Czasem się kupi niby pancerny silnik a wychodzą różne nie miłe rzeczy w trakcie esploatacji bo np poprzedni właściciel wymieniał olej co 40 tysięcy niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli diesel może być bezproblemowy to Fiat/AR/Lancia MJTD.

> Pozdrawiam BAS

ależ mi sie temat rozwinał.

apropos diesli od fiata, brat ma zafire z 1,9cdti i przyznam szczerze, nie chciałym miec nic wspolngo z tym autem.

egra juz 2 razy regenerował, dpf chyba zdecyduje sie na wyciecie bo mimo czyszczenia za spore pieniadze w serwisie znów sie wypala za czesto (a tras wcale nei robi krotkich, bo do pracy ma 30k w jedna strone i to albo poza miasm albo obwodnica. dwumas przy wyłaczaniu silnika zaczyna klekotac jak wściekły...

to nie dla mnie.

znalazłem fajne z wygladu c4 z 1,6hdi 90KM w okolicy, jutro chyba pojade ogladac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku diesla szedłbym w stronę popularności -

> Nie nastawiałbym się na bezproblemowego diesla w aucie 5-6 letnim.Coś tam trzeba będzie zrobić -

> lepiej żeby było łatwo znaleźć kogoś kto zrobi

Żadne z powyższych

Sami stali bywalcy warsztatu

1,6hdi/tdci to jest konkret parch

Jak juz to 2,2 hondy, 2,0 hdi po 11 lub cdi mercedesa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.