joozek Napisano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2015 pomocy! dziwna historia, autko jest nowe aktualnie 800km przebiegu, i po wymianie kierownicy na skorzana niewiadomo czemu zaczelo sciagac w prawo. aso kia wykonalo geometrie ale problem zostal (choc mam watpliwosci czy poprawnie) zamieniono opony z przodu lewa/prawa nie pomoglo, wykonano kalibracje czujnika katu skretu - nie pomoglo, bledow brak - co do geometrii mechanik nie uzywal ciezarow do zasymulowania osob (wagi) w pojedzie czy to poprawne dzialanie? pozatym o ile dobrze widze to jest problem z katami pochylenia kola ? ktos pomoze w interpretacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 A kalibracje elektrycznego wspomagania robili czy tylko do VW pojechali? Trzeba kile powiedziec przez kompa kiedy kola sa na wprost. Pewnie aku odlaczali i sie rozjechalo. Generalnie przy wykynowyaniu zbieznosci trzeba podlaczyc pod kompa. Na poczatku jechac do innego ASO zrobic geometrie i nie cudowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 pochylenie poza normą będzie ściągało, problem dlaczego wyszło poza "nawias" jak była tylko obszywana kiera. krateru w drodze nie zaliczył ? to mogło zmienić pochylenie ale trzeba nieźle wydzwonić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joozek Napisano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Chyba jest tak jak mówisz, porzadna geometria i powinno być dobrze. Generalnie oni robią na tym sprzecie od VW z tad taki wydruk. Co masz na myśli mówiąc: Trzeba kile powiedziec przez kompa kiedy kola sa na wprost ? Krateru żadnego nie bylo po drodze chyba ze oni jebneli w krawężnik jak z hali wyjezdzali Ten kat pochylenia kola mi nie pasuje. No cóż zadzwonili przed chwila ze zrobione dowiem sie i napisze co ci magicy wyczarowali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 > sprzecie od VW z tad taki wydruk. Co masz na myśli mówiąc: Trzeba kile powiedziec przez kompa > kiedy kola sa na wprost ? Podlaczasz kompa serwisowego i ustawiasz polozenie kierownicy. Pewnie podczas zakladania zle zalozyli a wystarczy mm roznicy i sciagac bedzie. Po prsotu robia geometrie przy wspomaganiu elektrycznym trzeba podpiac kompa. Ot cala filozofia - zmien ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joozek Napisano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 heh no widzisz pojechalem odebrac auto - mialo byc dobrze! wyobrazcie sobie ze spisalem licznik km jak oddawal i patrze na licznik jak odbieram auto a tam ! 38km pokonali na testy pytam sie panowie wiecie ile to jest 38km? to jest przejechac z jednego konca krakowa na drugi i z powrotem!! pomijam pewna kwestie zwrotu auta zstepczego ktorym zrobil 33km i chcieli zebym go zatankowal (...) wsiadam z panem z recepcji serwisu i jedziemy pierwsze wrazenie... jedzie ale ale... jedzie rowno nie ciagnie ale kierownica jest lekko przekrecona w prawo! no to dawaj autostrada... no nie ciegnie... ale dalej wrazeniem mam kierownicy przekreconej lekko w prawo hmmm zjezdzam na gorsza droge (jasnogorska) puszczam kierownice auto samo parokrotnie skreca w prawo no nie moge... pan mowi droga zla dlatego ciagnie niech pan na lewy pas zjedzie zjechalem dalej sam skreca nie mam sily nie odebralem auta... tutaj nowa geometria cos sie zmienilo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 przekroczone normy kąta wyprzedzania sworznia zwrotnicy - odpowiada to za jazdę na wprost oraz po łukach. Wg załączonego wyciągu norma to 5*20 z odchyłem -+0,5 czyli max może być 5*70 min 4*70. a u Ciebie to ponad 6*21 czyli dwukrotnie przekroczony nominał. po ludzku - kolumna Macphersona lewa jest bardziej odchylona od prawej (łopatologicznie bardziej leci na kabinę) i ciągnie w prawo. Różnicę także powinno czuć się w pokonywaniu zakrętów. Reasumując może coś być z górnym mocowaniem kolumny lub też coś nie tak wahaczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joozek Napisano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 ASO KIA ul. Jasnogórska 62 31-358 Kraków czyli w przypadku gdy punkt przeciecia osi zwrtonicy jets przed punktem styku opony z nawierznia mowimy o dodatnim kacie wyprzedzenia zwrtonicy (moj przypadek) wiec... przy duzym kacie zalety: wieksza statecznosc w czasie jazdy na wprost z wieksza predkoscia mniejsza wrazliwosc na nierownosci jezdni podczas jazdy na zakretach wady: duze sily wystepujace na kierownicy utrudniony skret takze by sie zgadzalo przy duzych predkosciahcponad 120 nie czuc zadnego scigania przy mniejszych juz czuc DALEJ JEST DUPA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 > ASO KIA > ul. Jasnogórska 62 > 31-358 Kraków > czyli > w przypadku gdy punkt przeciecia osi zwrtonicy jets przed punktem styku opony z nawierznia mowimy o > dodatnim kacie wyprzedzenia zwrtonicy (moj przypadek) > wiec... przy duzym kacie > zalety: Nie rozumiem napisalem Ci zmien ASO niech naprawia porzadnie i wroc z pisem przed sadowym to obecnego ASO niech zwracaja za naprawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 szkoda,że nie spisałeś za pierwszym razem stanu licznika, myślę ,że wyq..wili w jakąś dziurę, krawężnik czy zabezpieczenie (może im wpadł do kanału). podobnie miałem jeszcze za Punto Mk I, wywaliłem w krawężnik przy cirka 50 km/h unikając potrącenia psa który wyrwał się właścicielowi, efekt prawe pochylenie koła w kosmos (zgięty amortyzator, felga do wymiany), zbieżność nie pomogły, na szybko poprawione przez rozpiłowanie górnego otworu mocowania amortyzatora do zwrotnicy, docelowo skończyło się na wymianie amortyzatorów z przodu po porównaniu wydruków cały czas coś jest na czerwono czyli źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joozek Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 spisalem zaczelo sie od 819km zobaczymy ile bedzie na koncu. w tym beda moje dwie jazdy probne i niezliczona ilosc ich jazd... heh panowie sukces po tygodniu pracy i 6 probom odbioru samochodu dzisiaj sie udalo geometra ustawiona kierownica rowno auto nie sciaga ! kalibracji i ciaglych ustawien nie bylo konca ale wkoncu sie udalo. z ciekawostek: autko odebral z przebiegem 961km wiec na proby i testy zostalo zrobione 142 kilometry. niezle nie ? oczywiscie przy ktoryms razie jak mialem sprawdzac wskazowka juz leza wiec na stacje pojechalem ja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 16 Maja 2020 Udostępnij Napisano 16 Maja 2020 @joozek Czy możesz napisać co w końcu było przyczyną i co zrobiono aby było dobrze?? Ja mam nową kie ceed z 2019 toku i już 4 razy w serwisie na geometrii bo też ciągle w prawo sciaga. Też miałem ściągają kierownice bo przy zakupie obszyli skora . NIKT nie wie co może być. Jeden serwis pokrzanol i stwierdził że nie wiedzą co . Zauważyłem ostatnio że obrotykieownicy są nierówne w lewo cały obrót i niepełne pół, w lewo cały obrót i ponad pół. Wczoraj pojechałem do zwykłego mechanika na geometrię, ustawił wyjeżdżam a tu dalej ale. Na kostce przy wolnej jeździe kierownica sama lekko ucieka w prawo , przy ruszania gwałtownym kierownica w prawo i samochód też. Przy szybkim jeździe jak ustawie kierownice na wprost to jest Oki. Kto pomoże. Serwiowalem w kia Piaseczno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 16 Maja 2020 Udostępnij Napisano 16 Maja 2020 Czy ktoś może mi pomóc w temacie?? Pomimo kilku prób w serwisie i oststni na 3 d u zwykłego fachowca nadal auto sciaga w prawo. Szczególnie to odczuwalne przy ruszania, przy nagłym to aż kierownica ucieka w prawo,. Podczas jazdy szybkiej Oki, natomiast jak wjazd na bruk lub jakąś nierówność kierownica od razu w prawo i czuć że auto też w prawo. Może ktoś zna jakiegoś dobrego serwowania w okolicach Piaseczna. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 16 Maja 2020 Udostępnij Napisano 16 Maja 2020 Mam wrażenie że jak zgłosiłem że kierownica ma nierówne obroty w prawo i lewo to serwis próbował regulować kierownica to , bo teraz jest jeszcze gorzej i podczas jazdy jaknwychodze z zakrętu lub lekko ruszę kierownica to w prawo zostaje i nie wraca do pozycji 0 a w lewo wraca aż ponadto tak że jest nie na 0ntylko lekko w prawo i zaczyna ściągać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Maja 2020 Udostępnij Napisano 17 Maja 2020 Tam jest elektryzczne wspomaganie wiec po ustawieniu geometrii trzeb podlaczyc i sutawic w kompie. Jak pojechales do zwyklego serwisu to nie ma prawa dzialac. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Niestety w serwisie nie chcieli mi tego zrobić na gwarancji bo tego gwarancja nie obejmuje. Tylko zasrtanawiam się czy to pomoże bo jak wylacze system asystenta pasa ruchu to też jest taka sama sytuacja że kieownica jakby pręzyla w prawo. Po wjechaniu na jakieś łączenie jezdni lub przy jeżdżę po kostce brukowej niezależnie w jaką stronę jezdnnia jest pochylona kierownica ucieka w prawo i samochód też w prawo sciaga. Przy jeździe na trasie po równej jezdni jak stawie kierownice prosto to przez dłuższy czas jedzie prosto do momentu jakiejkolwiek nierówności.. pomyślę o zmianie opon tył na przód. Dziś mam wrażenie że lewa przednia opona się grzeje. Ale może to wrażenie. Ostatnie po serwisie jak ustawili to pojechałem do zwykłego mechanika j poprawił przednie prawe koło bo było za bardzo zbieżne. I teraz jest jeszcze bardziej sciaga w prawo. U niego było prawe koło przednie na czerwono i ustawił ,a dziś byłem w serwisie i kazałem im chociaż wjechac na płytę bo tak tylko sprawdzają i stwierdził że jest minimalnie przetawione ale mieści się w normie . Oni podobno ustawiam na 0 procent A jest '-1 I nie ma potrzeby nic poprawiać. Czy możliwe że jakie simerbloki?? Samochód na 25000 przejechane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 A jak powiedziałem że obroty kierownicy są nierówne w lewo pół obrotu mniej niż w prawo to wielkie pretensje mieli co od nich chce i że tak może być i że w niczym nie przeszkadza. Że tego się nie ustawia..... masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Może ktoś zna dobrego mechanika w okolicach Piaseczna?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Czy ustawienie, kalibracja kierownicy pomoże w ustawieniu kierownicy w pozycji 0?. Kiedyś jak miałem kierownice krzywo i zrobili kalibracja to nie pomogło, dopiero zwykły mechanik ustawił na drązkach prosto kierownice ale rozregulowal zbieznosc i sciagalo dalej. Ostatnio jak ustawiłem zbieznosc u zwykłego mechanika to zbieżność jest ekipa na i kierownica lekko skręcone w prawo. Hmmm już nie wiem co z tym robic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Zbieznosc jest zła i kierownica lekko skręcone w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Na wynikach geometrii wszystko w normie ale samochód przy nagłym ruszania lub przy włączeniu 1, 2 ,i 3 potradi w prawo. Czasem przy pakowaniu jest taki sam objawiaw i kierownica ucieka w prawo . Trzeba mocno trzymać aby jechał prosto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Przy hamowaniu miało byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Maja 2020 Udostępnij Napisano 19 Maja 2020 Chłopie sam sobie odpowiadasz. Na zbieżność jedz do car service w Wawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 20 Maja 2020 Udostępnij Napisano 20 Maja 2020 zobaczymy wkrótce. Jestem umówiony w serwisie na geometrię i się może okaże co było przyczyną. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Samochód po regulacji w serwisie Kierownica została wyregulowana na wałki i ilość obrotow jest równa, ale pozostało dalej lekko skrzywienia w lewo. Podczas jazdy minimalnie jest w lewo, zmierzono na poziomicy i pokazuje że jest równa ale na oko widać że leci w lewo. Geometria idealnie wszystko ustawione wg zakresu, a auto ciągnie lekko w prawo Jak daje gazu i kierownica ustawia prosto to ucieka w prawo, trzeba kontrowac lekko w lewo kierownica.. Dostałem informacje iż w jest z tą kierownica że to wrażenie i pomimo że na poziomicy jest 0 to względem deski wygląda jakby była lekko skręcone w lewo. Czy u Was też tak jest??? Powiedziano mi że jedynie można ustawić próba prób i błędów na oko bez poziomicy ale na to trzeba czasu i dużo prób jazdy samochodem aby to ustawic( na drążkach?? ). Po pierwszym razie wróciłem na poprawkę, Pan wziął poziomicy przyłożył na kierownice i stwierdził że tak ma być, lekko w lewo. Czy ktoś może potwierdzić że tak faktycznie jest w kia ceed 2019 r?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 17 minut temu, Kiaceed2019 napisał: Samochód po regulacji w serwisie Kierownica została wyregulowana na wałki i ilość obrotow jest równa, ale pozostało dalej lekko skrzywienia w lewo. Podczas jazdy minimalnie jest w lewo, zmierzono na poziomicy i pokazuje że jest równa ale na oko widać że leci w lewo. Geometria idealnie wszystko ustawione wg zakresu, a auto ciągnie lekko w prawo Jak daje gazu i kierownica ustawia prosto to ucieka w prawo, trzeba kontrowac lekko w lewo kierownica.. Dostałem informacje iż w jest z tą kierownica że to wrażenie i pomimo że na poziomicy jest 0 to względem deski wygląda jakby była lekko skręcone w lewo. Czy u Was też tak jest??? Powiedziano mi że jedynie można ustawić próba prób i błędów na oko bez poziomicy ale na to trzeba czasu i dużo prób jazdy samochodem aby to ustawic( na drążkach?? ). Po pierwszym razie wróciłem na poprawkę, Pan wziął poziomicy przyłożył na kierownice i stwierdził że tak ma być, lekko w lewo. Czy ktoś może potwierdzić że tak faktycznie jest w kia ceed 2019 r?? Pojeździj. Poobserwuj. Lekkie skręcanie w prawo może wynikać z pochyłości jezdni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Godzinę temu, Kiaceed2019 napisał: Samochód po regulacji w serwisie Kierownica została wyregulowana na wałki i ilość obrotow jest równa, ale pozostało dalej lekko skrzywienia w lewo. Podczas jazdy minimalnie jest w lewo, zmierzono na poziomicy i pokazuje że jest równa ale na oko widać że leci w lewo. Geometria idealnie wszystko ustawione wg zakresu, a auto ciągnie lekko w prawo Jak daje gazu i kierownica ustawia prosto to ucieka w prawo, trzeba kontrowac lekko w lewo kierownica.. Dostałem informacje iż w jest z tą kierownica że to wrażenie i pomimo że na poziomicy jest 0 to względem deski wygląda jakby była lekko skręcone w lewo. Czy u Was też tak jest??? Powiedziano mi że jedynie można ustawić próba prób i błędów na oko bez poziomicy ale na to trzeba czasu i dużo prób jazdy samochodem aby to ustawic( na drążkach?? ). Po pierwszym razie wróciłem na poprawkę, Pan wziął poziomicy przyłożył na kierownice i stwierdził że tak ma być, lekko w lewo. Czy ktoś może potwierdzić że tak faktycznie jest w kia ceed 2019 r?? Ja sie pytam gdzie to ustawiales? Byles w Carservisie? Jak geometria dobra to moze cos z zawieszeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Carserwis warszawa , co do pochylosci jezdni to już to sprawdziłem . Nawet z zmienialem opony jak mi powiedziano w serwisie i nadal tak samo. Ostatnio zauważyłem że jak zadziała mi asystent pasa ruchu to przy najechaniu na prawy pas auto prostuje kierownice w lewo i na wprost a jak ja jadę na lewy pas,środkowy, to kierownica odbija w prawio do środka i powrotem lekko w lewo ( Nie jest idealnie na wptost) jakby ten środek kierownicy był jak pisałem wcześniej przestrzenny lekko w lewo. Zastanawiam się nad wyregulowaniem na wprost na drążkach kierowniczych. Jeśli chodzi o zawieszenie to nie zauważono nic uszkodzonego. Jeszcze się zastanawiam czy geometria mogła być ustawiona na skrzywienie w lewo kierownicy. Pomiary są idealne , auto jedzie prosto jak jest skręcone lekko w lewo a jak wezmę ja na wprost to sciaga auto w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Czy jak będę chciał ustawić minimalnie na drążkach kierowniczych to nie przestawie geometrii??. Kiedyś mechanik w serwisie też ustawiał mi kierownice na drązkach( tak przynajmniej mowil) A potem musiałem geometrię ustawiać bo jakby był na bardzo zbieżne i opony były głośne ale to na zimówkach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Jednym słowem to wygląda tak iż aby jechać prosto kieownica musi być lekko w lewo, po mieście tego tak nie czuć, przy większej prędkości gorzej, ponwyjsciubz łuku lub większym zakręcie jak puszczę kierownice to nie wraca do pozycji 0 a można nawet powiedzieć iż ustawia się lekko w prawo. Trochę to dziwnie brzmi ale niestety już cierpliwość się powoli kończy. Prawie nowy sam a nikt nie potrafi tego dobrze ustawić.panowie prośba serdeczna o jakąś poradę. Czy to ustawienie na samych drążkach może coś pomóc. Serwis nie chciał mi drugi raz geometrii zrobić bo na wydrukaxh jest idealnie. Może jak mi wczesniej ustawiali to kierownica była ustawiona krzywo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Aaaa jak ruszam energicznie to kierownica skręca/ucieka w prawo, tak samo jak podczas jazdy nacisne energicznie na padał gazu to czuć jak przy ucieka w prawo, jak padał puszczę to w miarę prosto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 A do pochylosci jezdni jak jest przechył jezdni w prawną zewnątrz to sciaga w prawo Jak jest ulica przdchylona w lewo do środka to auto jedzie prosto( jakby czuło opór w prawo i nie sciaga) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2020 17 godzin temu, Kiaceed2019 napisał: Czy jak będę chciał ustawić minimalnie na drążkach kierowniczych to nie przestawie geometrii??. Kiedyś mechanik w serwisie też ustawiał mi kierownice na drązkach( tak przynajmniej mowil) A potem musiałem geometrię ustawiać bo jakby był na bardzo zbieżne i opony były głośne ale to na zimówkach). Kierownice na wprost ustawia sie komputerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2020 Hmm jak to komputerem? Jak podejrzalem w serwisie to ustawiali wg poziomicy chociaż i tak ma wrażenie że krzywo ustawili, jak robiłem na 3D w zwykłym warsztacie to też zauważyłem że mechanik ustawił na oko aby było na wprost i blokował do pedały hamulca. Czy mogę rozumieć iż to źle mi ppustawiali? Dziś jak wyskoczglem na trasę to kierownice ustawiam prosto a samochód sciaga w prawo, jak ustawie lekko w lewo to jedzie w miarę prosto do momentu gdy nie dodam energicz ie gazu bo wtedy jak puszczę kierownice to ona lekko się prostuje i samochód ucieka w prawo. Pomyślałem że jakbym ustawił kierownice na wprost to może byłoby lepiej. Może ktoś zna jaki serwis co miał do czynienia z takim przypadkiem i jak to rozwiązał. Dziękuję za pomoc ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2020 Fakt że już wcześniej była regulowana na drążkach ale przy ponownej geometrii chyba powinna być ustawiona na wprost ponownie. Jak rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2020 Po prostu samochod wyposazony w elektryczne wspomaganie wymaga aby po ustwieniu geometrii ustawienia w kompie. Jak Ci ustawili a pozniej jakis mechanik zmienil na drazkach to nie ma prawa dzialac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 1 Września 2020 Udostępnij Napisano 1 Września 2020 Dla zainteresowanych powiem co było...jeden z serwisów jak poprosiłem że po kupnie mam krzywa kierownice zamiast na drążkach ustawili ja na walku kierowniczych co spowodowało nierówna ilość obrotow kierownicy, następne 2 serwisy próbowały to poprawić ale ciągle kierownica podczas jazdy była krzywo. Ostatnio serwis w Warszawie ustawił wszystko ,geometrię i stwierdzili się że wczesniej ustawiane było na walku i wszystko tozpieli i ustawili kierownice dla nich na wprost. Wyjeżdżam a kierownica lekko w lewo, minimalnie. Wracałem 2 razy na gwarancji , zalozyli przy mnie poziomice i faktycznie poziom na 0 a kierownica 2 cm w lewo. Wkoncu majster powiedzieł że kia tak ma i że takie wrażenie wg zegarów i ze oni tego nie ustawia ze wg. Komputera i przyzadow miesci sie w tolerancji. Ale ne odpuściłem i pojechałem do swojego prywatnego mechanika , przejechał się i od razu mówi że coś nie tak. Wjechał na kanał i minimalnie na drążkach ustawił w prawo i wyjeżdżam a kierownica prosto. Tylko trzeba było Jeszce wrócić do serwisu pokazać że można i kazać aby zrobili kalibracja,. Podejrzewam że problem mógł być też , ze od początku że przy zmianie opon po zezonie nie oznaczono ich i założone byle jak. Problem na letnich oponach po 2 sezonie. Nie wiem jak n Bedzie jak teraz założę zimowe. Teraz ostatnio zauważyłem jak jechałem na wakacje, że Kierownica jest super prosto jak jadę sam ale jak tylko wsiada dzieci na tym i bagaże, tzn obciążenie na tył to lekko sciaga w prawo i kierownica trzeba kontrowac lekko w lewo. I tylko jak opony się narzeka mają powyzej 2.4 atmosfery. Jak są zimne tzn 2.2 to tego nie ma tego. Podejrzewam że wina opon tylnej osi ,jakąś ich geometria i lub źle ustawiony kat tylnych opon. Problem przy odciazeniubz tyly. Ale generalnie jest lepiej. Pozdrawiam zainteresowanych 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 1 Września 2020 Udostępnij Napisano 1 Września 2020 Dodam Jeszce że w zeszłym roku zła geometria mi poscinala opony i po ich zmianie po zimie nie były oznaczone gdzie były i możliwe że auto teraz tak sciaga przy obciążeniu. Już też probowalem je przekładać j teraz było lepiej a raz gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 1 Września 2020 Udostępnij Napisano 1 Września 2020 Nie wiem czy tak z tą kierownica jest w każdej kii po 2019 r ale poziomicy w serwisie pokazuje poziom 0 a widać że jest minimalnie krzywo. Dziwna historia ,,,, i mieści się w przedziale komputera a tak faktycznie można na drążkach tonustawic aby było prosto, aby tak wyglądało.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiaceed2019 Napisano 1 Września 2020 Udostępnij Napisano 1 Września 2020 Aaaa i mam Jeszce jedno pytanie, jak opuszce przednia szybe w drzwiach to od pasażera u góry miedzy uszcelka drzwi tą na górze a dachem widać szczelnie, jak zamknę szybe to dochodzi do dachu ale podczas deszczu przepuszcza wodę bo jak otworze drzwi to mam wodę od środka na uszczelkę u góry od środka drzwi. Tam się gromadzi, czasem jak jest dużo potrafi od środka po wnęce przelecieć na uszczelke od witryny drzwi . Do srodka auta jeszce nie.Probowalem drzwi docisnąć, tzn ten cybant na wnęce przy karoserii przesunąć do środka co drzwi się na nim zatrzymują i trochę pomogło ale nie do końca. Czy. Można jakoś inaczej czy tylko teraz opuścić szybę i tą framuge drzwi szyby odgiac w stronę środka aby lepiej polegał do karoserii wnęki drzwi. Dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Września 2020 Udostępnij Napisano 3 Września 2020 U mnie co prawda 2 3D po 5 latach drzwi opadly i musialem wymieniac zawiasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.