Skocz do zawartości

kia ceed - sciaga w prawo


Rekomendowane odpowiedzi

pomocy!

dziwna historia, autko jest nowe aktualnie 800km przebiegu, i po wymianie kierownicy na skorzana niewiadomo czemu zaczelo sciagac w prawo.

aso kia wykonalo geometrie ale problem zostal (choc mam watpliwosci czy poprawnie) zamieniono opony z przodu lewa/prawa nie pomoglo, wykonano kalibracje czujnika katu skretu - nie pomoglo, bledow brak

- co do geometrii mechanik nie uzywal ciezarow do zasymulowania osob (wagi) w pojedzie czy to poprawne dzialanie?

pozatym o ile dobrze widze to jest problem z katami pochylenia kola ? ktos pomoze w interpretacji?

qivju2fpdf3s_t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kalibracje elektrycznego wspomagania robili czy tylko do VW pojechali? zlosnik.gif Trzeba kile powiedziec przez kompa kiedy kola sa na wprost. Pewnie aku odlaczali i sie rozjechalo. Generalnie przy wykynowyaniu zbieznosci trzeba podlaczyc pod kompa. Na poczatku jechac do innego ASO zrobic geometrie i nie cudowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pochylenie poza normą będzie ściągało, problem dlaczego wyszło poza "nawias" jak była tylko obszywana kiera. krateru w drodze nie zaliczył ? to mogło zmienić pochylenie ale trzeba nieźle wydzwonić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jest tak jak mówisz, porzadna geometria i powinno być dobrze. Generalnie oni robią na tym sprzecie od VW z tad taki wydruk. Co masz na myśli mówiąc: Trzeba kile powiedziec przez kompa kiedy kola sa na wprost ?

Krateru żadnego nie bylo po drodze chyba ze oni jebneli w krawężnik jak z hali wyjezdzali confused.gifniewiem.gif Ten kat pochylenia kola mi nie pasuje. No cóż zadzwonili przed chwila ze zrobione dowiem sie i napisze co ci magicy wyczarowali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprzecie od VW z tad taki wydruk. Co masz na myśli mówiąc: Trzeba kile powiedziec przez kompa

> kiedy kola sa na wprost ?

Podlaczasz kompa serwisowego i ustawiasz polozenie kierownicy. Pewnie podczas zakladania zle zalozyli a wystarczy mm roznicy i sciagac bedzie. Po prsotu robia geometrie przy wspomaganiu elektrycznym trzeba podpiac kompa. Ot cala filozofia - zmien ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh no widzisz pojechalem odebrac auto - mialo byc dobrze! wyobrazcie sobie ze spisalem licznik km jak oddawal i patrze na licznik jak odbieram auto a tam ! 38km pokonali na testy icon_eek.gifpad.gif pytam sie panowie wiecie ile to jest 38km? to jest przejechac z jednego konca krakowa na drugi i z powrotem!! pomijam pewna kwestie zwrotu auta zstepczego ktorym zrobil 33km i chcieli zebym go zatankowal (...) wsiadam z panem z recepcji serwisu i jedziemy pierwsze wrazenie... jedzie clown.gif ale ale... jedzie rowno nie ciagnie ale kierownica jest lekko przekrecona w prawo! no to dawaj autostrada... no nie ciegnie... ale dalej wrazeniem mam kierownicy przekreconej lekko w prawo hmmm zjezdzam na gorsza droge (jasnogorska) puszczam kierownice auto samo parokrotnie skreca w prawo sick.gif no nie moge... pan mowi droga zla dlatego ciagnie niech pan na lewy pas zjedzie nono.gif zjechalem dalej sam skreca zlosnik2.gif nie mam sily slinka.gif nie odebralem auta... tutaj nowa geometria cos sie zmienilo ?

e24f4nogsw31_t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekroczone normy kąta wyprzedzania sworznia zwrotnicy - odpowiada to za jazdę na wprost oraz po łukach. Wg załączonego wyciągu norma to 5*20 z odchyłem -+0,5 czyli max może być 5*70 min 4*70. a u Ciebie to ponad 6*21 czyli dwukrotnie przekroczony nominał.

po ludzku - kolumna Macphersona lewa jest bardziej odchylona od prawej (łopatologicznie bardziej leci na kabinę) i ciągnie w prawo.

Różnicę także powinno czuć się w pokonywaniu zakrętów.

Reasumując może coś być z górnym mocowaniem kolumny lub też coś nie tak wahaczem.

kat-wyprzedzenia-sworzenia_KDU-0.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO KIA

ul. Jasnogórska 62

31-358 Kraków

czerwona.gifhorse.gif

czyli

w przypadku gdy punkt przeciecia osi zwrtonicy jets przed punktem styku opony z nawierznia mowimy o dodatnim kacie wyprzedzenia zwrtonicy (moj przypadek)

wiec... przy duzym kacie

zalety:

wieksza statecznosc w czasie jazdy na wprost z wieksza predkoscia

mniejsza wrazliwosc na nierownosci jezdni podczas jazdy na zakretach

wady:

duze sily wystepujace na kierownicy utrudniony skret

takze by sie zgadzalo przy duzych predkosciahcponad 120 nie czuc zadnego scigania przy mniejszych juz czuc

DALEJ JEST DUPA sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ASO KIA

> ul. Jasnogórska 62

> 31-358 Kraków

> czyli

> w przypadku gdy punkt przeciecia osi zwrtonicy jets przed punktem styku opony z nawierznia mowimy o

> dodatnim kacie wyprzedzenia zwrtonicy (moj przypadek)

> wiec... przy duzym kacie

> zalety:

Nie rozumiem napisalem Ci zmien ASO niech naprawia porzadnie i wroc z pisem przed sadowym to obecnego ASO niech zwracaja za naprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda,że nie spisałeś za pierwszym razem stanu licznika, myślę ,że wyq..wili w jakąś dziurę, krawężnik czy zabezpieczenie (może im wpadł do kanału).

podobnie miałem jeszcze za Punto Mk I, wywaliłem w krawężnik przy cirka 50 km/h unikając potrącenia psa który wyrwał się właścicielowi, efekt prawe pochylenie koła w kosmos (zgięty amortyzator, felga do wymiany), zbieżność nie pomogły, na szybko poprawione przez rozpiłowanie górnego otworu mocowania amortyzatora do zwrotnicy, docelowo skończyło się na wymianie amortyzatorów z przodu

po porównaniu wydruków cały czas coś jest na czerwono czyli źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spisalem grinser006.gif zaczelo sie od 819km zobaczymy ile bedzie na koncu. w tym beda moje dwie jazdy probne i niezliczona ilosc ich jazd...

heh panowie sukces po tygodniu pracy i 6 probom odbioru samochodu dzisiaj sie udalo claps.gif geometra ustawiona kierownica rowno auto nie sciaga ! kalibracji i ciaglych ustawien nie bylo konca ale wkoncu sie udalo.

z ciekawostek: autko odebral z przebiegem 961km wiec na proby i testy zostalo zrobione 142 kilometry. niezle nie ? oczywiscie przy ktoryms razie jak mialem sprawdzac wskazowka juz leza wiec na stacje pojechalem ja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

@joozek Czy możesz napisać co w końcu było przyczyną i co zrobiono aby było dobrze?? Ja mam nową kie ceed z 2019 toku i już 4 razy w serwisie na geometrii bo też ciągle w prawo sciaga. Też miałem ściągają kierownice  bo przy zakupie obszyli skora . NIKT nie wie co może być. Jeden serwis pokrzanol i stwierdził że nie wiedzą co . Zauważyłem ostatnio że obrotykieownicy są nierówne w lewo cały obrót i niepełne pół,  w lewo cały obrót i ponad pół. Wczoraj pojechałem do zwykłego mechanika na geometrię, ustawił   wyjeżdżam a tu dalej ale.  Na kostce przy wolnej jeździe kierownica sama lekko ucieka w prawo , przy ruszania gwałtownym kierownica w prawo i samochód też. Przy szybkim jeździe jak ustawie kierownice na wprost to jest Oki. Kto pomoże. Serwiowalem w kia Piaseczno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi pomóc w temacie??

Pomimo kilku prób w serwisie i oststni na 3 d u zwykłego fachowca nadal auto sciaga w prawo. Szczególnie to odczuwalne przy ruszania, przy nagłym to aż kierownica ucieka w prawo,.

Podczas jazdy szybkiej Oki, natomiast jak wjazd na bruk lub jakąś nierówność kierownica od razu w prawo i czuć że auto też w prawo.

Może ktoś zna jakiegoś dobrego serwowania w okolicach Piaseczna.  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że jak zgłosiłem że kierownica ma nierówne obroty w prawo i lewo to serwis próbował regulować kierownica to , bo teraz jest jeszcze gorzej i podczas jazdy jaknwychodze z zakrętu lub lekko ruszę kierownica to w prawo zostaje i nie wraca do pozycji 0 a w lewo wraca aż ponadto tak że jest  nie na 0ntylko lekko w prawo i zaczyna ściągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w serwisie nie chcieli mi tego zrobić na gwarancji bo tego gwarancja  nie obejmuje. Tylko zasrtanawiam się czy to pomoże bo jak wylacze system asystenta pasa ruchu to też jest taka sama sytuacja że kieownica jakby pręzyla w prawo. Po wjechaniu na jakieś łączenie jezdni lub przy jeżdżę po kostce brukowej niezależnie w jaką stronę jezdnnia jest pochylona kierownica ucieka w prawo i samochód też w prawo sciaga. Przy jeździe na trasie po równej jezdni jak stawie kierownice prosto to przez dłuższy czas jedzie prosto do momentu jakiejkolwiek nierówności.. pomyślę o zmianie opon tył na przód. Dziś mam wrażenie że lewa przednia opona się grzeje. Ale może to wrażenie.

Ostatnie po serwisie jak ustawili to pojechałem do zwykłego mechanika j poprawił przednie prawe koło  bo było za bardzo zbieżne. I teraz jest jeszcze bardziej sciaga w prawo. U niego było prawe koło przednie na czerwono i ustawił ,a dziś byłem w serwisie i kazałem im chociaż wjechac na płytę bo tak tylko sprawdzają i stwierdził że jest minimalnie przetawione ale mieści się w normie . Oni podobno ustawiam na 0 procent A jest '-1 I nie ma potrzeby nic poprawiać. Czy możliwe że jakie simerbloki?? Samochód na 25000 przejechane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ustawienie,  kalibracja kierownicy pomoże w ustawieniu kierownicy w pozycji 0?. Kiedyś jak miałem kierownice krzywo i zrobili kalibracja to nie pomogło, dopiero zwykły mechanik ustawił na drązkach  prosto kierownice ale rozregulowal zbieznosc i sciagalo dalej. Ostatnio jak ustawiłem zbieznosc u zwykłego mechanika to zbieżność jest ekipa na i kierownica lekko skręcone w prawo. Hmmm już nie wiem co z tym robic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Samochód po regulacji w serwisie

Kierownica została wyregulowana na wałki i ilość obrotow jest równa, ale pozostało dalej lekko skrzywienia w lewo. Podczas jazdy minimalnie jest w lewo, zmierzono na  poziomicy i pokazuje że jest równa ale na oko widać że leci w lewo.

Geometria idealnie wszystko ustawione wg zakresu, a auto ciągnie lekko w prawo Jak daje gazu i kierownica ustawia prosto to ucieka w prawo, trzeba kontrowac lekko w lewo kierownica.. Dostałem informacje iż w jest z tą kierownica że to wrażenie i pomimo że na poziomicy jest 0 to względem deski wygląda jakby była lekko skręcone w lewo. Czy u Was też tak jest??? Powiedziano mi że jedynie można ustawić próba prób i błędów na oko bez poziomicy ale na to trzeba czasu i dużo prób jazdy samochodem aby to ustawic( na drążkach?? ). Po pierwszym razie wróciłem na poprawkę, Pan wziął poziomicy przyłożył na kierownice i stwierdził że tak ma być,  lekko w lewo. Czy ktoś może potwierdzić że tak faktycznie jest  w kia ceed 2019 r??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Kiaceed2019 napisał:

Samochód po regulacji w serwisie

Kierownica została wyregulowana na wałki i ilość obrotow jest równa, ale pozostało dalej lekko skrzywienia w lewo. Podczas jazdy minimalnie jest w lewo, zmierzono na  poziomicy i pokazuje że jest równa ale na oko widać że leci w lewo.

Geometria idealnie wszystko ustawione wg zakresu, a auto ciągnie lekko w prawo Jak daje gazu i kierownica ustawia prosto to ucieka w prawo, trzeba kontrowac lekko w lewo kierownica.. Dostałem informacje iż w jest z tą kierownica że to wrażenie i pomimo że na poziomicy jest 0 to względem deski wygląda jakby była lekko skręcone w lewo. Czy u Was też tak jest??? Powiedziano mi że jedynie można ustawić próba prób i błędów na oko bez poziomicy ale na to trzeba czasu i dużo prób jazdy samochodem aby to ustawic( na drążkach?? ). Po pierwszym razie wróciłem na poprawkę, Pan wziął poziomicy przyłożył na kierownice i stwierdził że tak ma być,  lekko w lewo. Czy ktoś może potwierdzić że tak faktycznie jest  w kia ceed 2019 r??

Pojeździj. Poobserwuj.

Lekkie skręcanie w prawo może wynikać z pochyłości jezdni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kiaceed2019 napisał:

Samochód po regulacji w serwisie

Kierownica została wyregulowana na wałki i ilość obrotow jest równa, ale pozostało dalej lekko skrzywienia w lewo. Podczas jazdy minimalnie jest w lewo, zmierzono na  poziomicy i pokazuje że jest równa ale na oko widać że leci w lewo.

Geometria idealnie wszystko ustawione wg zakresu, a auto ciągnie lekko w prawo Jak daje gazu i kierownica ustawia prosto to ucieka w prawo, trzeba kontrowac lekko w lewo kierownica.. Dostałem informacje iż w jest z tą kierownica że to wrażenie i pomimo że na poziomicy jest 0 to względem deski wygląda jakby była lekko skręcone w lewo. Czy u Was też tak jest??? Powiedziano mi że jedynie można ustawić próba prób i błędów na oko bez poziomicy ale na to trzeba czasu i dużo prób jazdy samochodem aby to ustawic( na drążkach?? ). Po pierwszym razie wróciłem na poprawkę, Pan wziął poziomicy przyłożył na kierownice i stwierdził że tak ma być,  lekko w lewo. Czy ktoś może potwierdzić że tak faktycznie jest  w kia ceed 2019 r??

Ja sie pytam gdzie to ustawiales? Byles w Carservisie? Jak geometria dobra to moze cos z zawieszeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carserwis warszawa , co do pochylosci jezdni to już to sprawdziłem . Nawet z zmienialem opony jak mi powiedziano w serwisie i nadal tak samo. Ostatnio zauważyłem że jak zadziała mi asystent pasa ruchu to przy najechaniu na prawy pas auto prostuje kierownice w lewo i na wprost a jak ja jadę na lewy pas,środkowy, to kierownica odbija  w prawio do środka i powrotem lekko w lewo ( Nie jest idealnie na wptost) jakby ten środek kierownicy był jak pisałem wcześniej przestrzenny lekko w lewo. Zastanawiam się nad wyregulowaniem na wprost na drążkach kierowniczych. Jeśli  chodzi o zawieszenie to nie zauważono nic uszkodzonego.

 Jeszcze się zastanawiam czy geometria mogła być ustawiona na skrzywienie w lewo kierownicy. Pomiary są idealne , auto jedzie prosto jak jest skręcone lekko w lewo a jak wezmę ja na wprost to sciaga auto w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak będę chciał ustawić minimalnie na drążkach kierowniczych to nie przestawie geometrii??. 

Kiedyś mechanik w serwisie też ustawiał mi kierownice na drązkach( tak przynajmniej mowil) A potem musiałem geometrię ustawiać bo jakby był na bardzo zbieżne i opony były głośne ale to na zimówkach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem to wygląda tak iż aby jechać prosto kieownica musi być lekko w lewo, po mieście tego tak nie czuć,  przy większej prędkości gorzej, ponwyjsciubz łuku lub większym zakręcie jak puszczę kierownice to nie wraca do pozycji 0 a można nawet powiedzieć iż ustawia się lekko w prawo. Trochę to dziwnie brzmi ale niestety już cierpliwość się powoli kończy. Prawie nowy sam a nikt nie potrafi tego dobrze ustawić.panowie prośba serdeczna o jakąś poradę. Czy to ustawienie na samych drążkach może coś pomóc. Serwis nie chciał mi drugi raz geometrii zrobić bo na wydrukaxh jest idealnie. Może jak mi wczesniej ustawiali to kierownica była ustawiona krzywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Kiaceed2019 napisał:

Czy jak będę chciał ustawić minimalnie na drążkach kierowniczych to nie przestawie geometrii??. 

Kiedyś mechanik w serwisie też ustawiał mi kierownice na drązkach( tak przynajmniej mowil) A potem musiałem geometrię ustawiać bo jakby był na bardzo zbieżne i opony były głośne ale to na zimówkach).

Kierownice na wprost ustawia sie komputerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jak to komputerem? Jak podejrzalem w serwisie to ustawiali wg poziomicy chociaż i tak ma wrażenie że krzywo ustawili, jak robiłem na 3D w zwykłym warsztacie to też zauważyłem że mechanik ustawił na oko aby było na wprost i blokował do pedały hamulca.

Czy mogę rozumieć iż to źle mi ppustawiali? Dziś jak wyskoczglem na trasę to kierownice ustawiam prosto a samochód sciaga w prawo, jak ustawie lekko w lewo to jedzie w miarę prosto do momentu gdy nie dodam energicz ie gazu bo wtedy jak puszczę kierownice to ona lekko się prostuje i samochód ucieka w prawo.  Pomyślałem że jakbym ustawił kierownice na wprost to może byłoby lepiej. Może ktoś zna jaki serwis co miał do czynienia z takim przypadkiem i jak to rozwiązał. Dziękuję za pomoc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Dla zainteresowanych powiem co było...jeden z serwisów jak poprosiłem że po kupnie mam krzywa kierownice zamiast na drążkach ustawili ja  na walku kierowniczych co spowodowało nierówna ilość obrotow kierownicy, następne 2 serwisy próbowały to poprawić ale ciągle kierownica podczas jazdy była krzywo. Ostatnio serwis w Warszawie ustawił wszystko ,geometrię i stwierdzili się że wczesniej ustawiane było na walku i wszystko tozpieli  i ustawili kierownice dla nich na wprost. Wyjeżdżam a kierownica lekko w lewo, minimalnie. Wracałem 2 razy na gwarancji , zalozyli przy mnie poziomice i faktycznie poziom na 0 a kierownica 2 cm w lewo. Wkoncu majster powiedzieł że kia tak ma i że takie wrażenie wg zegarów i ze oni tego nie ustawia ze wg. Komputera i przyzadow miesci sie w tolerancji. Ale ne odpuściłem i pojechałem do swojego prywatnego mechanika , przejechał się i od razu mówi że coś nie tak. Wjechał na kanał i minimalnie na drążkach ustawił w prawo i wyjeżdżam a kierownica prosto. Tylko trzeba było Jeszce wrócić do serwisu pokazać że można i kazać aby zrobili kalibracja,.  Podejrzewam że problem mógł być też , ze od początku że przy zmianie opon po zezonie nie oznaczono ich i założone byle jak. Problem na letnich oponach po 2 sezonie. Nie wiem jak n

Bedzie jak teraz założę zimowe. Teraz ostatnio zauważyłem jak jechałem na wakacje, że  Kierownica jest super prosto jak jadę sam ale jak tylko wsiada dzieci na tym i bagaże,  tzn obciążenie na tył to lekko sciaga w prawo i kierownica trzeba kontrowac lekko w lewo. I tylko jak opony się narzeka  mają powyzej 2.4 atmosfery. Jak są zimne tzn 2.2 to tego nie ma tego. Podejrzewam że wina opon tylnej osi ,jakąś ich geometria  i lub źle ustawiony kat tylnych opon. Problem przy odciazeniubz tyly. Ale generalnie jest lepiej. Pozdrawiam zainteresowanych 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa i mam Jeszce jedno pytanie, jak opuszce przednia szybe w drzwiach to od pasażera u góry miedzy uszcelka drzwi tą na górze a dachem widać szczelnie, jak zamknę szybe to dochodzi do dachu ale podczas deszczu przepuszcza wodę bo jak otworze drzwi to mam wodę od środka na uszczelkę u góry od środka drzwi. Tam się gromadzi,  czasem jak jest dużo potrafi od środka po wnęce przelecieć na uszczelke od witryny drzwi . Do srodka auta jeszce nie.Probowalem drzwi docisnąć, tzn ten cybant na wnęce  przy karoserii przesunąć do środka co drzwi się na nim zatrzymują i trochę pomogło ale nie do końca. Czy. Można jakoś inaczej czy tylko teraz opuścić szybę i tą framuge drzwi szyby odgiac w stronę środka aby lepiej polegał do karoserii wnęki drzwi. Dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.