Skocz do zawartości

Odpowietrzenie hamulców SC z ABS


Astyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pany mam dylemat. Na zgaszonym czy na załączonym silniku?

-Znajomy mechanik mówił że od najdalszego koła do najbliższego pompy na wyłączonym.

- Na jakimś forum że od najbliższego koła do najdalszego na wyłączonym.

- W jakimś poradniku że przód na wyłączonym zapłonie a tył na załączonym.

- A znajomy że wpierw na zgaszonym a pozniej na odpalonym wszystkie koła.

I zgłupiałem.....

Hamować hamuje ale do połowy pedał jest miekkawy póżniej robi sie twardy.

A pytam bo jestem bo kompletnym remoncie hamulców,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Pany mam dylemat. Na zgaszonym czy na załączonym silniku?

> -Znajomy mechanik mówił że od najdalszego koła do najbliższego pompy na wyłączonym.

> - Na jakimś forum że od najbliższego koła do najdalszego na wyłączonym.

> - W jakimś poradniku że przód na wyłączonym zapłonie a tył na załączonym.

> - A znajomy że wpierw na zgaszonym a pozniej na odpalonym wszystkie koła.

> I zgłupiałem.....

> Hamować hamuje ale do połowy pedał jest miekkawy póżniej robi sie twardy.

> A pytam bo jestem bo kompletnym remoncie hamulców,

na wylaczonym od najdalszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc od tyłu auta: Prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. Odpalasz auto i znowu prawy

> tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.

Czyli na odpalonym powtórzyć ? ;>

Stara szkoła zawsze mówi że od prawego tylniego zaczynać a kończyć na lewym przednim ( najblizzym pompy ). Za to coraz cześciej spotykam sie z takimi poradnikami LINK > gdzie wyraźnie pisze że z ABS od najbliższego pompy czyli od lewego przedniego zaczynać....

Dobra to bym może jeszcze przyją ale w tym pierwszym poradniku już zgłupłem bo przód na wyłączonym a tył na załączonym zapłonie i tego ni ujjjj nie umiem ogranąć czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ruszałeś pompę to zacznij od przednich kół, szybciej odpowietrzą się sekcje w pompie. Odpowietrzanie od najdalszego koła jest dla mnie herezją. Zawsze każdemu zależy na szybkim odpowietrzeniu, zatem trzeba zacząć od odpowietrzenia samej pompy przez przednie koła, która już dalej sobie będzie tłoczyć płyn a nie powietrze. Jeśli jest układ tylko trochę zapowietrzony to tak naprawdę nie ma najmniejszego znaczenia od którego koła zaczniesz. Najważniejsze to odpowietrzyć wszystkie, ot cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli ruszałeś pompę to zacznij od przednich kół, szybciej odpowietrzą się sekcje w pompie.

> Odpowietrzanie od najdalszego koła jest dla mnie herezją. Zawsze każdemu zależy na szybkim

> odpowietrzeniu, zatem trzeba zacząć od odpowietrzenia samej pompy przez przednie koła, która

> już dalej sobie będzie tłoczyć płyn a nie powietrze. Jeśli jest układ tylko trochę

> zapowietrzony to tak naprawdę nie ma najmniejszego znaczenia od którego koła zaczniesz.

> Najważniejsze to odpowietrzyć wszystkie, ot cała filozofia.

Mam kolegę co pracuje w BOSMAL'u i poprosiłem go żaby obczaił co i jak z odpowietrzaniem SC z ABS bo ma dostęp do wszystkiego z FIATA.

No i znalazł eLearn Seicento w którym pisało tylko że odpowietrzenie pompy ABS wykonjemy poprzez przednie koła. Nastepnie standardowo od LP aż do PT.

Czyli miałeś racje 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.