gala Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Czołem, Myślę nad wypolerowaniem auta z podpisu. Kolor czerwony niemetaliczny. Mam białą gąbkę polerską (ztcs kolor gąbki ma znaczenie) ipastę G3. Kiedyś tak polerowałem srebrne auto i wynik był bardzo dobry. Tyle, że tam był lakier metalik. Czy zwykły czerwony bądź czarny też mogę w/w zestawem potraktować bez żadnych konsekwencji w stylu rys, przypaleń lakieru itp.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Możesz . Jeśli będziesz robił to ręcznie i na wodę , to na pewno nie przypalisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 > Czołem, > Myślę nad wypolerowaniem auta z podpisu. Kolor czerwony niemetaliczny. Mam białą gąbkę polerską > (ztcs kolor gąbki ma znaczenie) ipastę G3. > Kiedyś tak polerowałem srebrne auto i wynik był bardzo dobry. Tyle, że tam był lakier metalik. > Czy zwykły czerwony bądź czarny też mogę w/w zestawem potraktować bez żadnych konsekwencji w stylu > rys, przypaleń lakieru itp.? na odwrocie pasty masz napisane jakimi obrotami daną pasta polerować jak nie będziesz polerki w jednym miejscu za długo trzymał to nic nie przypalisz Generalnie kolor gabki ma znaczenie, biała jest przeznaczona do stosowania z mocno ściernymi pastami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 > Możesz . Jeśli będziesz robił to ręcznie i na wodę , to na pewno nie przypalisz. jak ręcznie? g3 se ne da polerką na wodzie i niskich obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 > na odwrocie pasty masz napisane jakimi obrotami daną pasta polerować jak nie będziesz polerki w > jednym miejscu za długo trzymał to nic nie przypalisz > biała jest przeznaczona do stosowania z mocno ściernymi pastami słyszałem, że biała jest najtwardsza ale nie pamiętam do konkretnie jakich lakierów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 > słyszałem, że biała jest najtwardsza ale nie pamiętam do konkretnie jakich lakierów... pewnie mocno zniszczonych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Biała gąbka jest najtwardsza i w połączeniu z G3 może narobic Ci dużo rys widocznych w słoncu. Po tym możesz jednak to jeszcze wykonczyc np G6 na pomaranczowej gąbce. Oklej dobrze plastiki i gumy, bo po G3 i dużej ilosci wody jest masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Przerzuć się na suche pasty typu menzerna czy 3M, do jako takiego efektu polecam 3M z zielonym korkiem lub menzerna 2500. Najlepiej całe auto zrobić papierkiem na mokro 2500-3000 i dopiero polerować. Po polerce jakieś mleczko i powinno być spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 > Przerzuć się na suche pasty typu menzerna czy 3M, do jako takiego efektu polecam 3M z zielonym > korkiem lub menzerna 2500. Najlepiej całe auto zrobić papierkiem na mokro 2500-3000 i dopiero > polerować. Po polerce jakieś mleczko i powinno być spoko Nie widzę sensu tarcia papierem 2500 auta w akrylu. I tak bedzie zadowolony z efektu na czerwonym aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 > Czołem, > Myślę nad wypolerowaniem auta z podpisu. Kolor czerwony niemetaliczny. Mam białą gąbkę polerską > (ztcs kolor gąbki ma znaczenie) ipastę G3. > Kiedyś tak polerowałem srebrne auto i wynik był bardzo dobry. Tyle, że tam był lakier metalik. > Czy zwykły czerwony bądź czarny też mogę w/w zestawem potraktować bez żadnych konsekwencji w stylu > rys, przypaleń lakieru itp.? tylko uwazaj bo akryl w przeciwienstwie do metalika grzeje sie szybciej i bardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 > Biała gąbka jest najtwardsza i w połączeniu z G3 może narobic Ci dużo rys widocznych w słoncu. Po > tym możesz jednak to jeszcze wykonczyc np G6 na pomaranczowej gąbce. > Oklej dobrze plastiki i gumy, bo po G3 i dużej ilosci wody jest masakra. myślałem, aby po g3 nałożyć wosk, do tej pory używałem takiego: i zawsze było Czyli twierdzisz, że po białej gąbce atakować pomarańczową na G6? Nie mam aż tak zniszczonego lakieru, ot zwyczajnie ma już 9 lat i przydałoby się odświeżyć. To może w ogóle zacząć od lżejszego kalibru jak piszesz z tą pomarańczową i G6? Ale ztcw g6 jest mocnościerna a g3 nieco łagodniejsza...więc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
santa Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 efekt będzie napewno , ale czy używałeś kiedyś g3 i polerki mechanicznej ?? bo ja rezygnuje z takiego połączenia bo dłużej póżniej jest domyć auto w zakamarkach których nie zakleiłeś, niż wypolerować, a ta pasta strasznie sie rozpryskuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 > efekt będzie napewno , ale czy używałeś kiedyś g3 i polerki mechanicznej ?? tak, ale na metaliku, stąd pytanie o akryl > bo ja rezygnuje z takiego połączenia bo dłużej póżniej jest domyć auto w zakamarkach których nie > zakleiłeś, niż wypolerować, a ta pasta strasznie sie rozpryskuje dlatego zawsze oklejam auto: szyby, plastiki itp. A potem dokładne sprzątanie jeszce pytanie: po G3 nałożyć wosk? myślę, że tak a co powiedzą fachury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 > Czołem, > Myślę nad wypolerowaniem auta z podpisu. Kolor czerwony niemetaliczny. Mam białą gąbkę polerską > (ztcs kolor gąbki ma znaczenie) ipastę G3. > Kiedyś tak polerowałem srebrne auto i wynik był bardzo dobry. Tyle, że tam był lakier metalik. > Czy zwykły czerwony bądź czarny też mogę w/w zestawem potraktować bez żadnych konsekwencji w stylu > rys, przypaleń lakieru itp.? Z mojej strony Meguirs Ultimate Compound następnie odtłuścić/zmyś IPĄ lub zmywaczem silikonu i na to wosk, ale nie taki merketowy, ja polecam FINISH KARE 1000P HI-TEMP PASTE WAX, próbka za 25 zeta i zrobione już 4 auta i ledwo widać, że ubyło wosku w pudełeczku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Dokładnie, nie raz już robiłem na szybko czerwony akryl UC Megsa i efekt był zawsze pozytywny. Pasta nie jest az tak grubo ziarnista i nie zostawi rysek. Myśle, że bedziesz bardziej zadowolony, bo mniej roboty a koszt pasty niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > Czołem, > Myślę nad wypolerowaniem auta z podpisu. Kolor czerwony niemetaliczny. Mam białą gąbkę polerską > (ztcs kolor gąbki ma znaczenie) ipastę G3. > Kiedyś tak polerowałem srebrne auto i wynik był bardzo dobry. Tyle, że tam był lakier metalik. > Czy zwykły czerwony bądź czarny też mogę w/w zestawem potraktować bez żadnych konsekwencji w stylu > rys, przypaleń lakieru itp.? masz najgorszy -tj najbardziej agresywny zestaw do polerowania - biorąc pod uwagę lakier jaki chcesz zrobić to prawie pewne ze go na kantach poprzecierasz i samochód będzie do ...malowania. Kwestia lakieru - czy to jest lakier klasyczny akryl i np jak używasz pasty to farbuje kolorem karoserii czy też pokryty jest bezbarwnym lakierem? na tego typu lakier potrzebny jest zestaw gąbek od twardej przez średnią do miękkiej i podobnie past - zawsze testujesz mniej agresywną bo może okazać się wystarczająca. natomiast nie ma szans aby nie było potrzeby polerować lakieru pastą wykańczającą inaczej będzie tak jak na foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 Robisz na mokro. Wodą regulujesz poziom ścierności. I jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > Robisz na mokro. Wodą regulujesz poziom ścierności. > I jest ok. tak się dawniej robiło- obecne pasty ( 3M , Menzerna itp) nie potrzebują wody. Inna sprawa, że jak ktoś nie ma wprawy i doświadczenia narobi takiej masakry że tylko lakiernik pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > tak się dawniej robiło- obecne pasty ( 3M , Menzerna itp) nie potrzebują wody. > Inna sprawa, że jak ktoś nie ma wprawy i doświadczenia narobi takiej masakry że tylko lakiernik > pomoże czy urodziłeś się z wprawą i doświadczeniem? nie sądzę, uważam za to, że niezbędna jest wiedza, dobór produktów i dokładność oraz brak pośpiechu, zdarzyło mi się kilka razy polerować samochód i nie miałem nigdy żadnych kwiatków... Ale do rzeczy: skoro mój zestaw się nie nadaje, to podpowiedzcie z Waszego doświadczenia co konkretnie i w jakim zestawie aha, lakier akryl bez bezbarwnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2015 Pewnie że niezbędna jest wiedza i doświadczenie , dlatego pisze Ci, że na lakierze akrylowym nie pokrytym bezbarwnym tą swoją kombinacją możesz naprawdę narobić kołopotów. moja rada - kup zestaw past menzerny (wystarczy Ci spokojnie zestaw po 250 ml) i zestaw gąbek twarda, średnia i wykończeniowa. Zacznij od średniej gąbki i średniej pasty oraz uważaj na kantach i przetłoczeniach. Następnie jak wypolerujesz kawałek np IPĄ czyli alkoholem izopropytlowym przemyj i zerknij ile wad lakieru zniknęło. Jeśli efekt Cię zadowala lecisz dalej. Jeśłi nie bierzesz ciut mocniejszą pastę i gąbkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.