Skocz do zawartości

Zastava 1100p - Problem z ustawieniem zapłonu


Rekomendowane odpowiedzi

Może mi tutaj ktoś pomoże.

 

Problem jest taki - jechałem sobie Zastavką z Bydgoszczy do Torunia, i po 30km, zaczęła pyrkać i zgasła. Z cylindrów poleciała woda, więc stwierdzam UPG. Doholowaliśmy do garażu, rozłożyłem silnik i okazało się, że większy kawałek tego metalowego pierścienia z UPG na jednym cylindrze wpadł do środka cylindra i tak go zmieliło, że zespawał się dosłownie ze ścianą cylindra, do tego uszkodził górę tłoka...

 

Niewiele się zastanawiając, zmieniłem dół silnika na drugi, który miałem pod ręką - wcześniej jeździł do złomowania auta. Góra została ta sama. Po włożeniu silnika, dokładnemu złożeniu rozrządu (2 razy sprawdzałem), zalaniu nowych płynów i ustawieniu zapłonu - auto nie chce zapalić. Z początku rozrusznik nie odpowiadał, ale dołożyłem dodatkową masę od akumulatora na silnik i już kręci. Koło zamachowe jakimś cudem jest przestawione o 270 stopni (tak, przy ustawieniu zapłonu na kropkę na kole, sprężanie jest na 2 cylindrze. Dorobiłem dodatkowo znak na kole na 1 cylinder. Ustawiałem wszystkie możliwe kombinacje i kicha. W pewnym momencie zaczęła prychać z gaźnika przy próbie odpalenia, ale coś przestawiłem i zgubiłem moment kichania.

 

Co zrobiłem w tym kierunku.

- wymieniłem styki przerywacza na nówkę

- pomierzyłem napięcia i jest ok

- podmieniałem kopułki, kable, świece na inne komplety i to samo

- pompka paliwo podaje, świece mają iskrę

- poczyściłem punkty masowe

 

Czy mimo, że napięcie jest dobre na każdym zakresie, to cewka może być niesprawna? (Co do cewki, to dzisiaj wymieniałem sprzęgło w cieńkim i przed wjazdem do garażu pracował na 4 garach, a przy poróbie odpalenia już po cewka umarła i pracował na 2 - podmieniłem cewkę i gadał już równo), więc to mój główny podejrzany

Co jeszcze i jak posprawdzać? Dać jakąś jeszcze dodatkową masę np. skrzynia-silnik? Już kolejny tydzień próbuję to rozpracować i łapska opadają... Pomóżcie  :chory:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody zapłonowe również wnikliwie obserwowałem i po kolei od zera złożylem - zresztą nawet na kopułce mam napisane numery cylindrów w kolejności 1342  ;( Cewkę również można wykluczyć, bo włożona sprawna ze jeżdżącego auta również nie dała efektów  :: Jutro powalczę dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.