Ralfik77 Napisano 7 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2015 (edytowane) No to zlokalizowałem kolejną usterkę w moim samochodzie, mianowicie króciec od zaworu zwrotnego na przewodzie od serwa hamulcowego do kolektora ssącego był pęknięty, teraz jest złamany , oraz przewód na króćcu był pęknięty wzdłuż. Ale mam pytanie:1. Jak rozłączyć ten przewód od kolektora ssącego, jest tam taka niby złączka z żółtym plastikiem,2. Jak go odłączyć od serwa? Czy mam ciągnąć na siłę?Może ktoś już wymieniał ten przewód i wie jak go porozłączać? Usterkę zauważyłem, ponieważ chciałem sprawdzić szczelność dolotu bo mi obroty na wolnych falują przy włączonej klimie. Mam nadzieję że naprawa tej usterki wyeleminuje falowanie obrotów.Przewód wygląda tak:http://cartews.webd.pl/images/rozne31-05-12/SDC17101%20(Kopiowanie).JPG Edytowane 7 Lipca 2015 przez Ralfik77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
midas_friend Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Co prawda nie wiem jak toto ściągnąć ale mam identyczne objawy jak Ty. Ten sam silnik i falujące obroty przy włączonej klimie. Mam do Ciebie prośbę- jak uporasz się z wężykiem daj znać czy objawy ustąpiły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 8 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 (edytowane) Jesli mogę coś dodać to falowanie jest dosyć specyficzne, mianowicie gdy obroty spadają z ok. 3000obr/min to silnik faluje, gdy spadają z mniejszego pułapu to wydaje mi się że mniej falują. Poza tym czasami podczas dojeżdżania do skrzyżowania i wrzuceniu na luz obroty najpierw spadały i utrzymywały się na jednym poziome, by po chwili same z siebie wzrosnąć do około 1500 i znowu spaść. Być może było to związane z wciskaniem hamulca, poprostu nie zwróciłem na to zupełnie uwagi, ale z drugiej strony to urwany króciec mam od strony serwa, teoretycznie zaworek na tym przewodzie jest sprawny, więc nie wiem czy wymiana coś pomoże na falowanie obrotów, chyba że po wciśnięciu hamulca przez nieszczelność wchodziło więcej powietrza niż powinno do kolektora i stąd podwyższenie obrotów - tak próbuję sobie to wytłumaczyć. Dzisiaj jadę po cały przewód wraz zaworem, zdecydowałem się na uzywkę w komplecie, ponieważ z tego co czytałem ciężko jest zdjąć przewód z króćców i nałożyć go spowrotem. Po wymianie napiszę o efektach, aczkolwiek nadal nie bardzo wiem jak wypiąć przewód zarówno z serwa jak i z kolektora - nie chciałbym czegoś połamać. Problem rozwiązany, wymiana przewodu podciśnienia serwa wraz z zaworem zwrotnym pomogła, falujących obrotów brak. Pedał hamulca też zrobił się jakby trochę twardszy i lepiej autko hamuje. Edytowane 8 Lipca 2015 przez Ralfik77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2015 Moja radość była przedwczesna, silnik znowu zaczyna falować na wolnych obrotach przy włączonej klimie i przy spadku obrotów powyżej 3000obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.