Skocz do zawartości

Z18XE zawór/przewód podciśnienia serwo-kolektor


Ralfik77

Rekomendowane odpowiedzi

No to zlokalizowałem kolejną usterkę w moim samochodzie, mianowicie króciec od zaworu zwrotnego na przewodzie od serwa hamulcowego do kolektora ssącego był pęknięty, teraz jest złamany :hehe: , oraz przewód na króćcu był pęknięty wzdłuż. Ale mam pytanie:
1. Jak rozłączyć ten przewód od kolektora ssącego, jest tam taka niby złączka z żółtym plastikiem,
2. Jak go odłączyć od serwa? Czy mam ciągnąć na siłę?
Może ktoś już wymieniał ten przewód i wie jak go porozłączać?

Usterkę zauważyłem, ponieważ chciałem sprawdzić szczelność dolotu bo mi obroty na wolnych falują przy włączonej klimie. Mam nadzieję że naprawa tej usterki wyeleminuje falowanie obrotów.
Przewód wygląda tak:http://cartews.webd.pl/images/rozne31-05-12/SDC17101%20(Kopiowanie).JPGSDC17101%20%28Kopiowanie%29.JPG

Edytowane przez Ralfik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie wiem jak toto ściągnąć ale mam identyczne objawy jak Ty. Ten sam silnik i falujące obroty przy włączonej klimie. Mam do Ciebie prośbę- jak uporasz się z wężykiem daj znać czy objawy ustąpiły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mogę coś dodać to falowanie jest dosyć specyficzne, mianowicie gdy obroty spadają z ok. 3000obr/min to silnik faluje, gdy spadają z mniejszego pułapu to wydaje mi się że mniej falują. Poza tym czasami podczas dojeżdżania do skrzyżowania i wrzuceniu na luz obroty najpierw spadały i utrzymywały się na jednym poziome, by po chwili same z siebie wzrosnąć do około 1500 i znowu spaść. Być może było to związane z wciskaniem hamulca, poprostu nie zwróciłem na to zupełnie uwagi, ale z drugiej strony to urwany króciec mam od strony serwa, teoretycznie zaworek na tym przewodzie jest sprawny, więc nie wiem czy wymiana coś pomoże na falowanie obrotów, chyba że po wciśnięciu hamulca przez nieszczelność wchodziło więcej powietrza niż powinno do kolektora i stąd podwyższenie obrotów - tak próbuję sobie to wytłumaczyć.

Dzisiaj jadę po cały przewód wraz zaworem, zdecydowałem się na uzywkę w komplecie, ponieważ z tego co czytałem ciężko jest zdjąć przewód z króćców i nałożyć go spowrotem.

Po wymianie napiszę o efektach, aczkolwiek nadal nie bardzo wiem jak wypiąć przewód zarówno z serwa jak i z kolektora - nie chciałbym czegoś połamać.

 

;l Problem rozwiązany, wymiana przewodu podciśnienia serwa wraz z zaworem zwrotnym pomogła, falujących obrotów brak. Pedał hamulca też zrobił się jakby trochę twardszy i lepiej autko hamuje.

Edytowane przez Ralfik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.