Harnas80 Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Witam, przymierzam się do zakupu wymarzonego autka dla żony. Do tej pory myślałem o garbusie w benzynie 1,6 lub 2,0 plus lpg. Ale mam okazję kupić autko z Włoch właśnie z silnikiem tdi przypuszczam że wersja 90 konna jakoś o ten szczegół nie dopytałem. Autko wiadomo jak z przebiegiem niby 170 tyś przejechane. Żona będzie tym autkiem dojeżdżać do pracy około 20 kilosów w jedną stronę z czego około 15-16 km poza miastem. Tu mam pytanko jak ze spalaniem w tych silnikach? Opinie o wytrzymałości tych silników to już legendy . Jak myślicie lepszym wyborem(bezpieczniejszym) będzie benzyna czy warto rozważyć tdi? Myślę że benzyny spalą tak między 9 a 12 gazu co na dzień dzisiejszy jest troszku tańszym rozwiązanie(nie wydaje mi się żeby tdi zamykał się w 5 litrach ropy). Oczywiście pomijam koszty samej instalacji i przeglądów. Ale troszku korci mnie takie tdi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Jeżeli będzie jeździła spokojnie to w 5l/100 się zmieści. Jest to silnik na pompie, uchodzi za najtrwalszy i pali naprawdę mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 24 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 Witam, przymierzam się do zakupu wymarzonego autka dla żony. Do tej pory myślałem o garbusie w benzynie 1,6 lub 2,0 plus lpg. Ale mam okazję kupić autko z Włoch właśnie z silnikiem tdi przypuszczam że wersja 90 konna jakoś o ten szczegół nie dopytałem. Autko wiadomo jak z przebiegiem niby 170 tyś przejechane. Żona będzie tym autkiem dojeżdżać do pracy około 20 kilosów w jedną stronę z czego około 15-16 km poza miastem. Tu mam pytanko jak ze spalaniem w tych silnikach? Opinie o wytrzymałości tych silników to już legendy . Jak myślicie lepszym wyborem(bezpieczniejszym) będzie benzyna czy warto rozważyć tdi? Myślę że benzyny spalą tak między 9 a 12 gazu co na dzień dzisiejszy jest troszku tańszym rozwiązanie(nie wydaje mi się żeby tdi zamykał się w 5 litrach ropy). Oczywiście pomijam koszty samej instalacji i przeglądów. Ale troszku korci mnie takie tdi. Przy takich przebiegach i delikatnej nodze, stawiam ze raz do roku geometra sprezarki do czyszczenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harnas80 Napisano 24 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 Od czasu do czasu ja bym się pewnie troszku szybciej nim przejechał. Ale chyba skoncentruje się na benzynie i raczej 1,6. Wydaje mi się jednak bardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 24 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 Benzyna 1,6 jest za słaba do tak ciężkiego auta. Za to 2.0 ma fabryczną wadę pierścieni. Ten diesel, jeśli w dobrym stanie, będzie lepszym wyborem niż benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 25 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2015 Zapewnia jeśli mówisz że diesel 90KM to mogą być dwa Modele silnika. AGR - bez zmiennej geometrii turbo ALH - że zmienna geometria. silniki na pompie sekcyjnej bardzo ekonomiczne (miałem Octavię z tym motorem palila po mieście około 6l/100km a w trasie około 4,5) niedrogi w utrzymaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi39 Napisano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 Czy te starsze beetle chodzi mi o roczniki 98-99 w silnikach 2.0tez maja te wady pierscieni? Rowniez sie rozgladam za wozidlem dla zony :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Czy te starsze beetle chodzi mi o roczniki 98-99 w silnikach 2.0tez maja te wady pierscieni? Rowniez sie rozgladam za wozidlem dla zony :-) Wydaje mi sie ze wade pierscieni mialy silniki ALT montowane w audi i majace 130KM ten z garbusa ma chyba 115 koni o problemach z tymi silnikami osobiscie nie slyszalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Czy te starsze beetle chodzi mi o roczniki 98-99 w silnikach 2.0tez maja te wady pierscieni? Rowniez sie rozgladam za wozidlem dla zony :-) Mam 2.0 115KM AQY i te silniki miały wadę pierścieni. Poza tym sporo wiedzy o wadliwych pierścieniach miałem z polskiego forum New Beetle, także radzę uważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi39 Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Czyli latwo sie naciac na remont tuz po zakupie? Wybor silnika jest ograniczony do 2,0lpg lub 1.9 tdi. Poszukiwania mam o tyle trudniejsze bo ma byc czerwony i zaden inny. Wszystkie benzyny z 2.o mialy te wady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Czyli latwo sie naciac na remont tuz po zakupie? Wybor silnika jest ograniczony do 2,0lpg lub 1.9 tdi. Poszukiwania mam o tyle trudniejsze bo ma byc czerwony i zaden inny. Wszystkie benzyny z 2.o mialy te wady? W Golfie 4, New Beetle, Octavii I był ten sam konstrukcyjnie silnik 2,0. Czy łatwo się naciąć to nie wiem - to nie wychodzi od razu, ale jakby sprawdzić kompresję, ile bierze oleju itp. to się dowiesz, czy ta wada fabryczna pierścieni została wyeliminowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2015 Pomiar kompresji nic nie wyjasni. Poniewaz uszkodzone moga byc pierscienie olejowe a kompresyjne beda dobre. A jezeli olejowka jest uszkodzona to olej nie zgarniety z cylindra uszczelnia tlok i kompresja moze byc wieksza... BTW wymiana pierscieni ani nie jest trudna i kosztowna w tych silnikach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.