grzees Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 W związku z potrzebą zakupu auta z większa przestrzenią bagażową od aktualnie dostępnej w astrze h hatchback rozglądam się mocno za nowym kombi. Obecnie stanąłem przed wyborem Mazda 6 vs. Toyota Avensis z silnikiem benzynowym oraz manualną skrzynią biegów. O ile w przypadku Mazdy 6 sporo można poczytać, o tyle o nowej Avensis jest niewiele. Może macie jakieś większe doświadczenia, cenne spostrzeżenia odnośnie nowego modelu Toyoty ? Zastanawiam się, czy da radę poruszać się 147 konnym silnikiem w miarę dynamicznie, czy może wybrać silnik 152 konny ze skrzynią CVT? Dodam, że nigdy nie użytkowałem auta z automatyczną skrzynią i mocno obawiam się po przeczytaniu opinii o tym typie skrzyń. Czy może jednak wybrać Mazdę pomimo opisywanych problemów z hałasem, ale za to z dynamiczniejszym silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 różnica 147 a 152 konie nie jest odczuwalna. natomiast skrzynia CVT jest specyficzna, nie wiem jak w Avensis ale z reguły zabija dynamike silnika. z reguły tez trzeba się przyzwyczaic do specyficznego sposobu pracy CVT, najlepiej jak wsiądziesz i sie przejedziesz. mnie w cvt wkurza to że silnik notorycznie był na wysokich obrotach zanim skrzynia zmieniła "bieg" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 @@chrom ale cvt nie zmienia biegow bo jest... tak, bezstopniowa :D @@grzees przejedz sie, ja mimo ze mam Ave (rocznik 2009) to patrzac na wyposazenie, silniki itp to kupiujac nastepne raczej wezme Mazde Raz ze ladniejsza (ale gust to wiadomo) i w srodku i z zewnatrz, dwa jednak duzy wolnossacy silnik, do tego aktywne systemy bezpieczenstwa oraz aktywny tempomat (ktorego w nowym Ave zabraklo, mimo ze w 2009 je mozna bylo jako opcje wziac). Cenowo Mazda chyba wychodzi drozej niz Ave ale jest lepiej wyposazona. co do cvt - jechalem i idzie sie przyzwyczaic, podobnie jak do jazdy hydraulicznym automatem - nie wiem jak moglem sie bez automatu kiedys obejsc :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrom Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 @@chrom ale cvt nie zmienia biegow bo jest... tak, bezstopniowa :D @@grzees przejedz sie, ja mimo ze mam Ave (rocznik 2009) to patrzac na wyposazenie, silniki itp to kupiujac nastepne raczej wezme Mazde Raz ze ladniejsza (ale gust to wiadomo) i w srodku i z zewnatrz, dwa jednak duzy wolnossacy silnik, do tego aktywne systemy bezpieczenstwa oraz aktywny tempomat (ktorego w nowym Ave zabraklo, mimo ze w 2009 je mozna bylo jako opcje wziac). Cenowo Mazda chyba wychodzi drozej niz Ave ale jest lepiej wyposazona. co do cvt - jechalem i idzie sie przyzwyczaic, podobnie jak do jazdy hydraulicznym automatem - nie wiem jak moglem sie bez automatu kiedys obejsc :D wiem że jest bezstopniowa, dlatego napisałem "bieg" w cudzysłowiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzees Napisano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Cenowo Mazda chyba wychodzi drozej niz Ave ale jest lepiej wyposazona. co do cvt - jechalem i idzie sie przyzwyczaic, podobnie jak do jazdy hydraulicznym automatem - nie wiem jak moglem sie bez automatu kiedys obejsc :D generalnie jeśli chodzi o wyposażenie to jest bardzo podobne, małe różnice występują w systemach bezpieczeństwa, wydaje mi się jednak, że w maździe systemy takie jak monitorowanie martwej strefy czy ruchu poprzecznego w stosunku do monitorowania znaków drogowych w ave są bardziej przydatne niestety jeszcze nie jeździłem avensis, zastanawiam się więc jak wygląda sprawa komfortu podróżowania, ponoć toyotą podróżowanie jest mniej męczące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 27 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 wiem że jest bezstopniowa, dlatego napisałem "bieg" w cudzysłowiu ale wlasnie cala ide CVT polega na tym ze przyspieszenie jest zalezne od a skrzynia stara sie zeby silnik byl na optymalnym momencie obrotowym - czyli mial najwieksza efektywnosc. To 'szarpanie' bez ktorego niektorzy nie moga zyc to tylko taka podpucha dla europejczykow Do CVT sie trzeba przyzwyczaic i ja polubic, albo nie... najlepiej sie przejechac takim autem przed zakupem i to najlepiej nie rundke wokolo salonu ale gdzies troche dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.