Jump to content
Colin

Polerka reflektorów - robić samemu czy dać dla fachowca?

Recommended Posts

Chciałbym zregenerować szkła (plastiki) reflektorów w Passacie i zastanawiam się, czy dam radę zrobić to dobrze własnoręcznie. Nie mam polerki ale mam wiertarkę. Da radę przy pomocy jakiejś nakładki na wiertarkę przeprowadzić taką operację z dobrym skutkiem? Jeżeli tak, to czy możecie polecić jakieś sprawdzone zestawy zawierające utwardzany lakier UV?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

próbowałem zrobić wiertarka i pasta g3 - gówno wyszło ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama polerka bez lakierowania zapewne? :hush:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym zregenerować szkła (plastiki) reflektorów w Passacie i zastanawiam się, czy dam radę zrobić to dobrze własnoręcznie. Nie mam polerki ale mam wiertarkę. Da radę przy pomocy jakiejś nakładki na wiertarkę przeprowadzić taką operację z dobrym skutkiem? Jeżeli tak, to czy możecie polecić jakieś sprawdzone zestawy zawierające utwardzany lakier UV?

 

Kumpel w Passacie B5 plastiki/szkła regenerował sam. Złotą rączką nie jest, a wyszło ok :ok: Ale jak lustra wypalone, to niewiele to da...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lustra ok :ok: Pamiętasz może czym to robił?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjezdzaj stowke za komplet cenie :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama polerka bez lakierowania zapewne? :hush:

dasz radę, pasta polerska jakiś pad który da radę zamocować na wiertarkę, obroty nie za wysokie, najlepiej takie jak zaleca producent pasty. Pół roku temu polerowałem, niczym potem nie lakierowałem tylko jakimś plastyfikatorem dołączonym do zestawu i nic się póki co nie matowi.

 

Używałem do polerki 

Meguiar's Headlight Restoration Plus

i do zabezpieczania wypolerowanego reflektora 

Meguiar's Headlight Protectant

 

Jak nie masz 2 lewych łap dasz sobie radę na spokojnie, a i środków zostanie na kilka polerek

Edited by r1sender

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym zregenerować szkła (plastiki) reflektorów w Passacie i zastanawiam się, czy dam radę zrobić to dobrze własnoręcznie. Nie mam polerki ale mam wiertarkę.

 

Zrobiłem taką operację własnoręcznie i to dosłownie, bo bez użycia maszyny. Papier ścierny 1500, dużo wody, 2000, dużo wody, 2500, dużo wody i na koniec lakier bezbarwny z plastyfikatorem, dedykowany do plastiku :]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli tak, to czy możecie polecić jakieś sprawdzone zestawy zawierające utwardzany lakier UV?

 

Te zestawy to po prostu papier ścierny - różne "gramatury", coś do odtłuszczenia i lakier 2k np. http://www.pielegnowacauto.pl/lakier-bezbarwny-w-sprayu-2k-z-utwardzaczem-motip-500ml.html

U mnie taki zestaw kosztuje ponad 70zł, kompletując samemu można trochę przyoszczędzić, ale i tak lakier 200ml to duża za dużo na jeden komplet lamp, więc sporą część wyrzucasz do kosza - chyba że znajdziesz kogoś jeszcze do regeneracji razem z Tobą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ja zapewne zapodam najtańszy i najszybszy sposób regeneracji kloszy, już tu kiedyś pisałem ze tak robiłem i wyszło dobrze , i nie chrzaniłem się z tyloma papierami drobnoziarnistymi bo to czasochłonne i niepotrzebne, a tak jak na tym filmiku użyłem tylko papieru 600 tak tylko 600, jak ktoś się boi tym papierem 600 to niech najpierw spróbuje na jakimś kawałku plexi przezroczystej zmatowić ja tym papierem a potem odtłuścić i trysnąć lakierem i zobaczyć jak plastik zupełnie matowy nieprzezroczysty po tryśnięciu lakierem robi się zupełnie przezroczysty, ja kupiłem na znanym portalu aukcyjnym lakier z utwardzaczem w puszce i pociagnełem po lampie kilka warstw i jest na razie dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Reflektory od 1:40

Nie wiem ile w tym prawdy

Sam się zastanawiam, aby spróbować z lakierem, bo mam delikatne wżery.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

użyłem tylko papieru 600 tak tylko 600, jak ktoś się boi tym papierem 600

 

wszystko fajnie tylko po samej 600 i lakierze lampa nie będzie idealnie gładka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem taką operację własnoręcznie i to dosłownie, bo bez użycia maszyny. Papier ścierny 1500, dużo wody, 2000, dużo wody, 2500, dużo wody i na koniec lakier bezbarwny z plastyfikatorem, dedykowany do plastiku :]

 

Zrób ja kolega pisze.Papier scierny i zobaczysz efekt na pewno.Nie kupuj żadnych zestawów do polerowania lamp bo szkoda pieniądza.Jak nie bedziesz zadowolony to wdedy wiertarka filc i pasta lekoscierna.

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem sam. Papier ścierny o dwóch grammaturach plus dużo wody. A na koniec psiknąłem lakierem z utwardzaczem. Jedna puszka wystarczyla na lampy w Maździe MPV oraz Alfie Romeo 156 (robiliśmy razem z kumplem). Efekt w obydwu autach bardzo spoko, poprawa świecenia reflektorów odczuwalna w nocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko fajnie tylko po samej 600 i lakierze lampa nie będzie idealnie gładka.

a zdziwiłbyś się, lakier nakładasz w 2-3 warstwach,mi szkoda mi było wyrzucić puszki z lakierem wiec nałożyłem na lampę 7 warstw, na filmiku masz pokazany efekt, efekt chyba zadowalający?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio się "bawiłem" w te rzeczy, po kolei:

-papier wodny 800

-papier wodny 1500

-papier wodny 2000

-polerka pastą g3

-zabezpieczenie reflektorów środkiem Meguiar's Headlight Protectant jak kolega wyżej pisał, zamiast lakierowania bezbarwnym akrylem. Jak środek będzie do "bani" będę się bawił w lakierowanie. Papierem wodny moczyłem w roztworze wody z mydłem. Jako maszyny polerskiej użyłem "chińską wkrętarkę" :hehe:  Efekt jak dla mnie bardzo zadowolający, byłem zaskoczony po robocie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak zrobiłeś polerkę lamp oraz zabezpieczyłeś lampy przed promieniami uv  żeby klosz nie zrobił się za jakiś czas  żółty środkiem Meguiar's Headlight Protectant i jest ok, tylko pytanie na jak długo?  nowe klosze maja specjalną twarda zewnętrzną powlokę, po zdarciu jej klosz szybciej matowieje, jest to sprawdzone [rzez kilku moich znajomych co robili tylko samą polerkę , efekt po polerce na początku och i ach a za jakiś czas beeeeee , przecież wiadomo że jadąc autem lecą na auto drobinki kurzu,pyłu, piasku itp badziewia ,to jeśli klosz nie jest zabezpieczony po polerce twardą powłoką to wiadomo że w niedługim czasie problem matowych lamp powróci

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak zrobiłeś polerkę lamp oraz zabezpieczyłeś lampy przed promieniami uv  żeby klosz nie zrobił się za jakiś czas  żółty środkiem Meguiar's Headlight Protectant i jest ok, tylko pytanie na jak długo?  nowe klosze maja specjalną twarda zewnętrzną powlokę, po zdarciu jej klosz szybciej matowieje, jest to sprawdzone [rzez kilku moich znajomych co robili tylko samą polerkę , efekt po polerce na początku och i ach a za jakiś czas beeeeee , przecież wiadomo że jadąc autem lecą na auto drobinki kurzu,pyłu, piasku itp badziewia ,to jeśli klosz nie jest zabezpieczony po polerce twardą powłoką to wiadomo że w niedługim czasie problem matowych lamp powróci

 

przecież napisałem że czas pokaże, nie nastawiam się na "cuda na kiju" ;) Wytrzyma kilka miesięcy to same lampy potraktuje pastą g3 i bedzie efekt ten sam. Wolę co kilka miesięcy zrobić taką "polerkę" niż jeździć z zamglonymi reflektorami zwlaszcza w nocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak zrobiłeś polerkę lamp oraz zabezpieczyłeś lampy przed promieniami uv  żeby klosz nie zrobił się za jakiś czas  żółty środkiem Meguiar's Headlight Protectant i jest ok, tylko pytanie na jak długo? 

na razie jest przez pół roku spokój i nic z poliwęglanem się nie dzieje, nie matowieje, także nie panikuj :oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadnej pasty, pasta jest niepotrzebna. Po papierze lakier jak już

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Wolę co kilka miesięcy zrobić taką "polerkę" niż jeździć z zamglonymi reflektorami zwlaszcza w nocy.

Każdy robi, jak uważa, ale wolałem zrobić raz, z lakierem i mieć spokój na kilka lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czyta, i faktycznie na logikę to wystarczy grubym papierem zmatowić. Zmatowionej powierzchni lakier powinien się lepiej trzymać, niż spolerowanej na lustro.

Jak się kładzie kilka warstw farby czy lakieru to też zazwyczaj producent zaleca zmatowić nawet między warstwami.

 

Nabieram ochoty na taki zabieg. Wcześniej zniechęcała mnie pracochłonność....

Tylko jaki lakier polecacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zdziwiłbyś się, lakier nakładasz w 2-3 warstwach,mi szkoda mi było wyrzucić puszki z lakierem wiec nałożyłem na lampę 7 warstw, na filmiku masz pokazany efekt, efekt chyba zadowalający?

 

nie muszę się dziwić bo wiem jaki jest efekt 2 warstw lakieru na kloszu po drobniejszym papierze, a co dopiero po 600.

Nawaliłeś 7. warstw i może dlatego masz gładko, ale to przesada, lakieru nie powinno być więcej jak 3. warstwy i to cienkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gładko było  już po 2 warstwach, ja miałem w plastiku klosza gorszy problem a mianowicie tz pajączki czyli drobne jakby pęknięcia, i to osunąć drobnym papierem nie było by sensu, jeszcze raz wam mowie róbcie grubszym papierem mniej się natyracie

Share this post


Link to post
Share on other sites

co najwyżej mniej czasu to zajmie, bo żeby męczące jakoś wybitnie było to nie powiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki wszystkim za pomoc  :piwko:  Zakupy poczynione. Wybrałem opcję ręczną :gay::] 1500->2000->2500 + Motip 2K. Efekty pokażę w przyszłym tygodniu  :oki: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gładko było  już po 2 warstwach, ja miałem w plastiku klosza gorszy problem a mianowicie tz pajączki czyli drobne jakby pęknięcia, i to osunąć drobnym papierem nie było by sensu, jeszcze raz wam mowie róbcie grubszym papierem mniej się natyracie

Możesz pokazać zdjęcia jak wyszło po tym papierze 600 ? Podoba mi się opcja z jednym papierem zamiast z całym zestawem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki wszystkim za pomoc  :piwko:  Zakupy poczynione. Wybrałem opcję ręczną :gay::] 1500->2000->2500 + Motip 2K. Efekty pokażę w przyszłym tygodniu  :oki:

 

Jak masz mocno zółte lampy to zacznij od papieru 800-1200 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama polerka bez lakierowania zapewne? :hush:

Ja zrobiłem samą polerkę, bez zabezpieczania 2 lata temu i bdb efekt utrzymuje się do dzisiaj.

Robiłem ręcznie, na mokro, papierem 800/1500/2500 i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym zregenerować szkła (plastiki) reflektorów w Passacie i zastanawiam się, czy dam radę zrobić to dobrze własnoręcznie. Nie mam polerki ale mam wiertarkę. Da radę przy pomocy jakiejś nakładki na wiertarkę przeprowadzić taką operację z dobrym skutkiem? Jeżeli tak, to czy możecie polecić jakieś sprawdzone zestawy zawierające utwardzany lakier UV?

 

Papier wodny 500, 1000, 1500 i jak chcesz to i 2000 na koniec, potem lakierujesz np lakierem bezbarwnym z utwardzaczem i wszystko. Lakier kupiłem kiedyś na alle z puszki. Mnie zajęło do 1h oba reflektory z przerwami na łyki piwa

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

I jakie odczucia w nocy?;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jakie odczucia w nocy? ;)

Jeszcze nie wiem :skromny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ostatnio małe zlecenie i użyłem własnie tego zestawu z TurtleWax efekty takie:

przed:

http://pl.tinypic.com/r/15fjbz8/8

http://pl.tinypic.com/r/1zp3z11/8

po:

http://pl.tinypic.com/r/kb90nc/8

http://pl.tinypic.com/r/2bct45/8

Pasta była nakładana i polerowana ręcznie.

 

I za pół roku powtórka ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie że nie, w samochodzie ojca robiłem identycznie, już rok wytrzymały :)

Mimo wszystko u mnie od lakierowania już 3 rok mija i nic z nimi od tamtego czasu nie robię

wytapane domofonem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabieg wykonany. Jest dużo lepiej, niż było, ale do ideału daleko. Trzy razy w sumie lakierowałem (zdążyłem, przed zaschnięciem szpreja).

Szlifowałem najpierw papierem 320, potem 500 i 1000. Dlaczego tak? Bo takie miałem pod ręką. A i tak ten 320 męczyłem chyba z pół godziny, żeby zeszlifować zżółknięcia i rysy. Potem już lekko tylko przetarłem 500 i 1000

Za pierwszym razem chyba dałem za cienkie warstwy. I wyszedł taki drobny baranek. Po wyschnięciu przeszlifowałem papierem 1000 i położyłem trzy nowe warstwy - tym razem za grube i porobiły się zacieki. Za trzecim razem miejscami jest ciut za cienko, a w jednym miejscu mam mały zaciek (trzeba dobrze się przypatrzeć). Efekt w nocy - ogromna zmiana na plus. Jak dla mnie za 50 zł i ze dwie godziny zabawy - warto. Ale fajnie jak ktoś ma wprawę i położy idealne warstwy - ja nie mam. Wtedy bez problemu można zmieścić się w godzinie i efekt lepszy byłby. No i spraya wystarczyłoby na 3-4 samochody po 2-3 warstwy.

 

Lakier bezbarwny z utwardzaczem - mały sprey 200ml Motip ColorMatic 2K Clear Coat

 

Przed - jak widać sporo żółtego, kilka głębszych rys, masa drobnych i odbitych ziarenek piasku:

 

post-134597-0-01333600-1440612926_thumb.jpg

 

post-134597-0-92066000-1440612935_thumb.jpg

 

post-134597-0-75686400-1440612980_thumb.jpg

 

Po przetarciu wszystkimi papierami:

post-134597-0-68311300-1440613019_thumb.jpg

 

I efekt końcowy:

post-134597-0-19251200-1440613048_thumb.jpg

 

post-134597-0-55146200-1440613056_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lewa wyszło bardzo fajnie, prawa trochę słabiej :) ale ogolnie na + bo wyglądają niebo lepiej 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę że same chwalipięty, więc ja tez wrzucę efekt swojej pracy sprzed miesiąca:

lewa lampa po, prawa przed dla zobrazowania efektu. Obie lampy wyglądały tak samo przed pracą ;)

Ale czym się tu chwalić? Nawaliłeś tyle lakieru, że zacieki masz aż na zderzaku... :hehe::phi:;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę że same chwalipięty, więc ja tez wrzucę efekt swojej pracy sprzed miesiąca:

Papierem do matu i klar czy tylko polerka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lewa wyszło bardzo fajnie, prawa trochę słabiej :) ale ogolnie na + bo wyglądają niebo lepiej 

 

Obie wyszły bardzo podobnie. Tylko fotka prawej jakoś tak mi się chyba zrobiła i obrobiła, że są artefakty (widać tez na uszczelce). Lakier nie jest idealnie gładki, jak w nówce, ale trzeba się naprawdę dobrze przyglądać, żeby to zauważyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papierem do matu i klar czy tylko polerka?

papierem do matu, następnie pasta g3 i środek Meguiars-a odporny na promienie UV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czym się tu chwalić? Nawaliłeś tyle lakieru, że zacieki masz aż na zderzaku... :hehe::phi:;)

 

racja, za dużą dysze w pistolecie miałem :skromny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie w tym wszystkim najbardziej niepokoi lakier wokół reflektorów.

Zamierzam kupić tak izestaw z allegro z krążkami i adapterem na wiertarkę ale jak to dobrze polerować, żeby nie zniszczyć lakieru i bez konieczności wyjmowania lamp z budy.

Czym okleić, przecież zwykła taśma to się porwie raz dwa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.