Skocz do zawartości

Polerka reflektorów - robić samemu czy dać dla fachowca?


Colin

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zregenerować szkła (plastiki) reflektorów w Passacie i zastanawiam się, czy dam radę zrobić to dobrze własnoręcznie. Nie mam polerki ale mam wiertarkę. Da radę przy pomocy jakiejś nakładki na wiertarkę przeprowadzić taką operację z dobrym skutkiem? Jeżeli tak, to czy możecie polecić jakieś sprawdzone zestawy zawierające utwardzany lakier UV?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zregenerować szkła (plastiki) reflektorów w Passacie i zastanawiam się, czy dam radę zrobić to dobrze własnoręcznie. Nie mam polerki ale mam wiertarkę. Da radę przy pomocy jakiejś nakładki na wiertarkę przeprowadzić taką operację z dobrym skutkiem? Jeżeli tak, to czy możecie polecić jakieś sprawdzone zestawy zawierające utwardzany lakier UV?

 

Kumpel w Passacie B5 plastiki/szkła regenerował sam. Złotą rączką nie jest, a wyszło ok :ok: Ale jak lustra wypalone, to niewiele to da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama polerka bez lakierowania zapewne? :hush:

dasz radę, pasta polerska jakiś pad który da radę zamocować na wiertarkę, obroty nie za wysokie, najlepiej takie jak zaleca producent pasty. Pół roku temu polerowałem, niczym potem nie lakierowałem tylko jakimś plastyfikatorem dołączonym do zestawu i nic się póki co nie matowi.

 

Używałem do polerki 

Meguiar's Headlight Restoration Plus

i do zabezpieczania wypolerowanego reflektora 

Meguiar's Headlight Protectant

 

Jak nie masz 2 lewych łap dasz sobie radę na spokojnie, a i środków zostanie na kilka polerek

Edytowane przez r1sender
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zregenerować szkła (plastiki) reflektorów w Passacie i zastanawiam się, czy dam radę zrobić to dobrze własnoręcznie. Nie mam polerki ale mam wiertarkę.

 

Zrobiłem taką operację własnoręcznie i to dosłownie, bo bez użycia maszyny. Papier ścierny 1500, dużo wody, 2000, dużo wody, 2500, dużo wody i na koniec lakier bezbarwny z plastyfikatorem, dedykowany do plastiku :]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeżeli tak, to czy możecie polecić jakieś sprawdzone zestawy zawierające utwardzany lakier UV?

 

Te zestawy to po prostu papier ścierny - różne "gramatury", coś do odtłuszczenia i lakier 2k np. http://www.pielegnowacauto.pl/lakier-bezbarwny-w-sprayu-2k-z-utwardzaczem-motip-500ml.html

U mnie taki zestaw kosztuje ponad 70zł, kompletując samemu można trochę przyoszczędzić, ale i tak lakier 200ml to duża za dużo na jeden komplet lamp, więc sporą część wyrzucasz do kosza - chyba że znajdziesz kogoś jeszcze do regeneracji razem z Tobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja zapewne zapodam najtańszy i najszybszy sposób regeneracji kloszy, już tu kiedyś pisałem ze tak robiłem i wyszło dobrze , i nie chrzaniłem się z tyloma papierami drobnoziarnistymi bo to czasochłonne i niepotrzebne, a tak jak na tym filmiku użyłem tylko papieru 600 tak tylko 600, jak ktoś się boi tym papierem 600 to niech najpierw spróbuje na jakimś kawałku plexi przezroczystej zmatowić ja tym papierem a potem odtłuścić i trysnąć lakierem i zobaczyć jak plastik zupełnie matowy nieprzezroczysty po tryśnięciu lakierem robi się zupełnie przezroczysty, ja kupiłem na znanym portalu aukcyjnym lakier z utwardzaczem w puszce i pociagnełem po lampie kilka warstw i jest na razie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem taką operację własnoręcznie i to dosłownie, bo bez użycia maszyny. Papier ścierny 1500, dużo wody, 2000, dużo wody, 2500, dużo wody i na koniec lakier bezbarwny z plastyfikatorem, dedykowany do plastiku :]

 

Zrób ja kolega pisze.Papier scierny i zobaczysz efekt na pewno.Nie kupuj żadnych zestawów do polerowania lamp bo szkoda pieniądza.Jak nie bedziesz zadowolony to wdedy wiertarka filc i pasta lekoscierna.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem sam. Papier ścierny o dwóch grammaturach plus dużo wody. A na koniec psiknąłem lakierem z utwardzaczem. Jedna puszka wystarczyla na lampy w Maździe MPV oraz Alfie Romeo 156 (robiliśmy razem z kumplem). Efekt w obydwu autach bardzo spoko, poprawa świecenia reflektorów odczuwalna w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko fajnie tylko po samej 600 i lakierze lampa nie będzie idealnie gładka.

a zdziwiłbyś się, lakier nakładasz w 2-3 warstwach,mi szkoda mi było wyrzucić puszki z lakierem wiec nałożyłem na lampę 7 warstw, na filmiku masz pokazany efekt, efekt chyba zadowalający?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio się "bawiłem" w te rzeczy, po kolei:

-papier wodny 800

-papier wodny 1500

-papier wodny 2000

-polerka pastą g3

-zabezpieczenie reflektorów środkiem Meguiar's Headlight Protectant jak kolega wyżej pisał, zamiast lakierowania bezbarwnym akrylem. Jak środek będzie do "bani" będę się bawił w lakierowanie. Papierem wodny moczyłem w roztworze wody z mydłem. Jako maszyny polerskiej użyłem "chińską wkrętarkę" :hehe:  Efekt jak dla mnie bardzo zadowolający, byłem zaskoczony po robocie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak zrobiłeś polerkę lamp oraz zabezpieczyłeś lampy przed promieniami uv  żeby klosz nie zrobił się za jakiś czas  żółty środkiem Meguiar's Headlight Protectant i jest ok, tylko pytanie na jak długo?  nowe klosze maja specjalną twarda zewnętrzną powlokę, po zdarciu jej klosz szybciej matowieje, jest to sprawdzone [rzez kilku moich znajomych co robili tylko samą polerkę , efekt po polerce na początku och i ach a za jakiś czas beeeeee , przecież wiadomo że jadąc autem lecą na auto drobinki kurzu,pyłu, piasku itp badziewia ,to jeśli klosz nie jest zabezpieczony po polerce twardą powłoką to wiadomo że w niedługim czasie problem matowych lamp powróci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak zrobiłeś polerkę lamp oraz zabezpieczyłeś lampy przed promieniami uv  żeby klosz nie zrobił się za jakiś czas  żółty środkiem Meguiar's Headlight Protectant i jest ok, tylko pytanie na jak długo?  nowe klosze maja specjalną twarda zewnętrzną powlokę, po zdarciu jej klosz szybciej matowieje, jest to sprawdzone [rzez kilku moich znajomych co robili tylko samą polerkę , efekt po polerce na początku och i ach a za jakiś czas beeeeee , przecież wiadomo że jadąc autem lecą na auto drobinki kurzu,pyłu, piasku itp badziewia ,to jeśli klosz nie jest zabezpieczony po polerce twardą powłoką to wiadomo że w niedługim czasie problem matowych lamp powróci

 

przecież napisałem że czas pokaże, nie nastawiam się na "cuda na kiju" ;) Wytrzyma kilka miesięcy to same lampy potraktuje pastą g3 i bedzie efekt ten sam. Wolę co kilka miesięcy zrobić taką "polerkę" niż jeździć z zamglonymi reflektorami zwlaszcza w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak zrobiłeś polerkę lamp oraz zabezpieczyłeś lampy przed promieniami uv  żeby klosz nie zrobił się za jakiś czas  żółty środkiem Meguiar's Headlight Protectant i jest ok, tylko pytanie na jak długo? 

na razie jest przez pół roku spokój i nic z poliwęglanem się nie dzieje, nie matowieje, także nie panikuj :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czyta, i faktycznie na logikę to wystarczy grubym papierem zmatowić. Zmatowionej powierzchni lakier powinien się lepiej trzymać, niż spolerowanej na lustro.

Jak się kładzie kilka warstw farby czy lakieru to też zazwyczaj producent zaleca zmatowić nawet między warstwami.

 

Nabieram ochoty na taki zabieg. Wcześniej zniechęcała mnie pracochłonność....

Tylko jaki lakier polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


a zdziwiłbyś się, lakier nakładasz w 2-3 warstwach,mi szkoda mi było wyrzucić puszki z lakierem wiec nałożyłem na lampę 7 warstw, na filmiku masz pokazany efekt, efekt chyba zadowalający?

 

nie muszę się dziwić bo wiem jaki jest efekt 2 warstw lakieru na kloszu po drobniejszym papierze, a co dopiero po 600.

Nawaliłeś 7. warstw i może dlatego masz gładko, ale to przesada, lakieru nie powinno być więcej jak 3. warstwy i to cienkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gładko było  już po 2 warstwach, ja miałem w plastiku klosza gorszy problem a mianowicie tz pajączki czyli drobne jakby pęknięcia, i to osunąć drobnym papierem nie było by sensu, jeszcze raz wam mowie róbcie grubszym papierem mniej się natyracie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gładko było  już po 2 warstwach, ja miałem w plastiku klosza gorszy problem a mianowicie tz pajączki czyli drobne jakby pęknięcia, i to osunąć drobnym papierem nie było by sensu, jeszcze raz wam mowie róbcie grubszym papierem mniej się natyracie

Możesz pokazać zdjęcia jak wyszło po tym papierze 600 ? Podoba mi się opcja z jednym papierem zamiast z całym zestawem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zregenerować szkła (plastiki) reflektorów w Passacie i zastanawiam się, czy dam radę zrobić to dobrze własnoręcznie. Nie mam polerki ale mam wiertarkę. Da radę przy pomocy jakiejś nakładki na wiertarkę przeprowadzić taką operację z dobrym skutkiem? Jeżeli tak, to czy możecie polecić jakieś sprawdzone zestawy zawierające utwardzany lakier UV?

 

Papier wodny 500, 1000, 1500 i jak chcesz to i 2000 na koniec, potem lakierujesz np lakierem bezbarwnym z utwardzaczem i wszystko. Lakier kupiłem kiedyś na alle z puszki. Mnie zajęło do 1h oba reflektory z przerwami na łyki piwa

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I jakie odczucia w nocy?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio małe zlecenie i użyłem własnie tego zestawu z TurtleWax efekty takie:

przed:

http://pl.tinypic.com/r/15fjbz8/8

http://pl.tinypic.com/r/1zp3z11/8

po:

http://pl.tinypic.com/r/kb90nc/8

http://pl.tinypic.com/r/2bct45/8

Pasta była nakładana i polerowana ręcznie.

 

I za pół roku powtórka ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zabieg wykonany. Jest dużo lepiej, niż było, ale do ideału daleko. Trzy razy w sumie lakierowałem (zdążyłem, przed zaschnięciem szpreja).

Szlifowałem najpierw papierem 320, potem 500 i 1000. Dlaczego tak? Bo takie miałem pod ręką. A i tak ten 320 męczyłem chyba z pół godziny, żeby zeszlifować zżółknięcia i rysy. Potem już lekko tylko przetarłem 500 i 1000

Za pierwszym razem chyba dałem za cienkie warstwy. I wyszedł taki drobny baranek. Po wyschnięciu przeszlifowałem papierem 1000 i położyłem trzy nowe warstwy - tym razem za grube i porobiły się zacieki. Za trzecim razem miejscami jest ciut za cienko, a w jednym miejscu mam mały zaciek (trzeba dobrze się przypatrzeć). Efekt w nocy - ogromna zmiana na plus. Jak dla mnie za 50 zł i ze dwie godziny zabawy - warto. Ale fajnie jak ktoś ma wprawę i położy idealne warstwy - ja nie mam. Wtedy bez problemu można zmieścić się w godzinie i efekt lepszy byłby. No i spraya wystarczyłoby na 3-4 samochody po 2-3 warstwy.

 

Lakier bezbarwny z utwardzaczem - mały sprey 200ml Motip ColorMatic 2K Clear Coat

 

Przed - jak widać sporo żółtego, kilka głębszych rys, masa drobnych i odbitych ziarenek piasku:

 

post-134597-0-01333600-1440612926_thumb.jpg

 

post-134597-0-92066000-1440612935_thumb.jpg

 

post-134597-0-75686400-1440612980_thumb.jpg

 

Po przetarciu wszystkimi papierami:

post-134597-0-68311300-1440613019_thumb.jpg

 

I efekt końcowy:

post-134597-0-19251200-1440613048_thumb.jpg

 

post-134597-0-55146200-1440613056_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że same chwalipięty, więc ja tez wrzucę efekt swojej pracy sprzed miesiąca:

lewa lampa po, prawa przed dla zobrazowania efektu. Obie lampy wyglądały tak samo przed pracą ;)

Ale czym się tu chwalić? Nawaliłeś tyle lakieru, że zacieki masz aż na zderzaku... :hehe::phi:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa wyszło bardzo fajnie, prawa trochę słabiej :) ale ogolnie na + bo wyglądają niebo lepiej 

 

Obie wyszły bardzo podobnie. Tylko fotka prawej jakoś tak mi się chyba zrobiła i obrobiła, że są artefakty (widać tez na uszczelce). Lakier nie jest idealnie gładki, jak w nówce, ale trzeba się naprawdę dobrze przyglądać, żeby to zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie w tym wszystkim najbardziej niepokoi lakier wokół reflektorów.

Zamierzam kupić tak izestaw z allegro z krążkami i adapterem na wiertarkę ale jak to dobrze polerować, żeby nie zniszczyć lakieru i bez konieczności wyjmowania lamp z budy.

Czym okleić, przecież zwykła taśma to się porwie raz dwa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.