mateusz1407 0 Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Witam, posiadam Astrę G 2001 rok, z silnikiem 1.6 8v 85KM. Nadszedł czas wymiany tłumika końcowego. Oryginalnie zamontowana jest taka dość spora "bańka", jednak mechanik zaproponował mi zamówienie zwykłego mniejszego tłumika, ponoć tańszy ale żadnej różnicy w działaniu nie ma. Moje pytanie brzmi czy na pewno? Jaka jest tak naprawdę różnica między tymi tłumikami oprócz wielkości? Quote Link to post Share on other sites
master22221 11 Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Oryginalnie zamontowana jest taka dość spora "bańka", jednak mechanik zaproponował mi zamówienie zwykłego mniejszego tłumika, 14 lat tłumik nie zmieniany? A konkrety dot. "zwykłego" tłumika: marka, model, cena? Pozdr. Quote Link to post Share on other sites
mateusz1407 0 Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 14 lat tłumik nie zmieniany? A konkrety dot. "zwykłego" tłumika: marka, model, cena? Pozdr. Źle się wyraziłem, pisząc oryginalny. Mój błąd. A tłumik proponowany przez mechanika to takie coś: https://eautosklep.com.pl/tlumik-koncowy-asmet/05.160,427,02501711,a.aspx Quote Link to post Share on other sites
master22221 11 Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Asmet puszka, miałem przez chyba 2 wymiany, ogólnie byłem zadowolony, teraz testuję droższy Walker skorupowy, jest trochę cichszy i mam nadzieję, że bardziej trwały, mam LPG, które zżera tłumiki parą wodną i intensyfikuje korozję... Pozdr. Quote Link to post Share on other sites
benypb 3 Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Asmet puszka, miałem przez chyba 2 wymiany, ogólnie byłem zadowolony, teraz testuję droższy Walker skorupowy, jest trochę cichszy i mam nadzieję, że bardziej trwały, mam LPG, które zżera tłumiki parą wodną i intensyfikuje korozję... Pozdr. Zgadza się LPG powoduje zbieranie się pary wodnej w tłumiku, ale jeżdżąc na dłuższe dystanse taki tłumik wytrzyma o wiele dłużej, jest też metoda robienia - tkz odpływu w tłumiku aby woda schodziła z tłumika. Quote Link to post Share on other sites
nigro 7 Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Zgadza się LPG powoduje zbieranie się pary wodnej w tłumiku, ale jeżdżąc na dłuższe dystanse taki tłumik wytrzyma o wiele dłużej, jest też metoda robienia - tkz odpływu w tłumiku aby woda schodziła z tłumika. Ja u siebie mam Asmet i jestem zadowolony. W najniższym punkcie bańki mam wywiercony mały otworek i widać jak woda kapie kiedy wydech jeszcze nie jest mocniej rozgrzany. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.