Skocz do zawartości

SCS 1.1 spi problem z wentylatorem


PicioS2286

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z wentylatorem w moim SCS spi, mianowicie na zimnym silniku zworka włożona we wtyczkę od czujnika załączającego wentylator uruchamia go. Gdy jednak silnik się zagrzeje wentylator się nie włącza. 

 

Czyżby pod wpływem temperatury silnik wentylatora odmówił posłuszeństwa??

Wg schematu +12 idzie przez bezpiecznik,  wentylator i trafia do czujnika załączającego wentylator gdzie tam po zwarciu z masą przez ten czujnik wentylator się załącza. Bezpiecznik za akumulatorem jest ok, +12 wchodzi jak i wychodzi z silnika wentylatora a po nagrzaniu na wtyku czujnika wentylatora jest Masa i +12. 

Jeśli faktycznie padł wentylator to czy może ktoś polecić gdzie taki wentylator w okolicach Sosnowca można w rozsądnej cenie kupić

 

Dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traktowałem zworką wtyczkę od czujnika ale o ile na zimnym silniki jeszcze czasem się odzywał to po rozgrzaniu już nie. 

Zgodnie ze schematem +12 przez bezpiecznik za aku idzie przez silnik wentylatora i dalej do czujnika który go zwiera z masą i zamyka obwód. 
Tak też właśnie jest. Mimo że na wtyczce od czujnika w chłodnicy jest +12 i masa (sprawdzone miernikiem) wentylator nie działa mimo włożonej zworki.

Dziś rano odkryłem jeszcze jedną rzecz. Podłączony miernik do wtyczki czujnika w chłodnicy pokazywał około 9,5V. Na wtyczce od wentylatora cały czas równo +12, natomiast jak pokręciłem śmigłem wentylatora napięcie na wtyczce czujnika zaczęło skakać do 12,6V a gdy się zatrzymał napięcie z powrotem spadło do wartości początkowej. 
 

Kabel prądowy pod kontem przejścia też przemierzyłem przy okazji ruszając nim na wielu odcinkach, 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pociągnij kable bezpośrednio od aku do wentyla i zobacz czy będzie reagował na każde odpięcie. Jeśli tak, to masz gdzieś kabel dziabnięty po drodze od bezpiecznika.

 

Poprowadziłem. Sytuacja była podobna jak opisałem wcześniej. Po podłączeniu na zimno kręcił natomiast kiedy podłączony na krótko dostał trochę temperatury od silnika stawał. Wymieniłem wentylator wraz ze stelażem i problem ustał. Na wskaźniku AG i dwu pinowym czujniku polecanym an stronie CM pokazuje 90 st C i załącza się wentyl.

 

Jedno co mnie zastanawia to sytuacja na postoju włącza się przy 90 st. C (wg wskaźnika) natomiast w czasie jazdy włącza się przy 95 st C, Czy to normalne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego tematu więc zapytam się tutaj :

 

Czy termostat z 1.4 (z czujnikiem i dwoma wyjściami) podpasuje pod 1.1 8v ?

I jaka jest średnica tych dwóch mniejszych krócców ?

Podpasuje.

Średnic nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.