jarosz19 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Witam, miałem ostatnio przetaczane tarcze hamulcowe w aucie i po tym zabiegu obie są matowe (dość duża chropowatość powierzchni), dodatkowo na jednej tarczy są rysy, które idzie wyczuć palcami. Czy takie tarcze się dotrą? Czy mam reklamować tą usługę? Tarcze były przetaczane na piastach bez demontażu z powodu drgań kierownicy przy hamowaniu, po tym zabiegu drgania ustąpiły, jednak niepokoi mnie wygląd tych tarcz, szczególnie te rysy (nie wykończą mi szybciej nowych klocków)? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Czy takie tarcze się dotrą? "Rysy" po nożu tokarskim się dotrą. Pozostałych nie widzimy, więc nie ma co o nich mówić :D . Jak po naprawie jest dobrze, to jeździj i się nie przejmuj. Swoją drogą - ile kosztuje takie przetaczanie w stosunku do nowych, nawet budżetowych tarcz? Przecież za chwilę i tak trzeba je będzie wymienić na nowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Tarcza powinna byc gładka i nie powinno byc zadnych 'rys' na niej po przetaczaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarosz19 Napisano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 "Rysy" po nożu tokarskim się dotrą. Pozostałych nie widzimy, więc nie ma co o nich mówić :D . Jak po naprawie jest dobrze, to jeździj i się nie przejmuj. Swoją drogą - ile kosztuje takie przetaczanie w stosunku do nowych, nawet budżetowych tarcz? Przecież za chwilę i tak trzeba je będzie wymienić na nowe. 100 za oś. Nowe tarcze około 300 na oś. Tamte miały 10kkm nalatane i tylko dlatego się zdecydowałem je przetoczyć 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Tarcza powinna byc gładka i nie powinno byc zadnych 'rys' na niej po przetaczaniu. Zależy co rozumieć przez rysy, ale ślady po przetaczaniu czyli koliste rysy są nawet na nowych tarczach, co nie znaczy, że nie są gładkie i coś z nimi nie tak. A tym że są matowe się nie przejmuj, to normalne za chwilę się dotrą i będziesz miał błyszczące 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 miałem ostatnio przetaczane tarcze hamulcowe w aucie i po tym zabiegu obie są matowe (dość duża chropowatość powierzchni), tarcza powinna być gładka. tarcza jest sporo twardsza niż klocek, więc jeśli ma rysy to takie same rysy będzie miał klocek, którego zadaniem jest ścieranie się czyli dopasowanie do tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 tarcza powinna być gładka. No popatrz, a ludzie jeszcze dopłacają, żeby tarcze miały "rysy" i "dziury". Takie lepiej hamują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 A dziury w tarczy są dla hamowania czy chłodzenia? No pomyśl zanim napiszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 tarcza powinna być gładka. Pojęcie względne, nowe tarcze nie są i dopiero po czasie stają się gładkie. Jeżeli tarcze wyglądają jak na zdjęciu poniżej to nie zawracaj sobie tym głowy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 czekaj wylezę na balkon i sprawdzę tarcze jak wyglądają po przetaczaniu,a wiec tak tarcze są matowe ale gładziutkie , ten twój tokarz najzwyczajniej dał małe obroty a duży posuw i masz to co masz, pewnie klocki będą miały bruzdy, ja zaniosłem 2 tarcze do przetoczenia za 60zł ps. ta usługa toczenia tarcz na aucie to toczą tez tarcze od wewnętrznej strony? czyli tarcze tarczy po obu jej stronach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Tutaj jeszcze jedna fotka dla porównania, nowa tarcza OE Renault, chyba jeszcze bardziej 'porysowana' niż ta wyżej po przetoczeniu, tyle tylko że się bardziej błyszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Oczywiście, że bez zdejmowania z piasty też toczą po obu stronach. Robiłem i zdecydowanie polecam jeśli tarcza się pokrzywiła już po niewielkim przebiegu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Oczywiście, że bez zdejmowania z piasty też toczą po obu stronach. Robiłem i zdecydowanie polecam jeśli tarcza się pokrzywiła już po niewielkim przebiegu. Jak się pokrzywiła po niewielkim przebiegu to prawdopodobnie błąd mechanika, toczenie na samochodzie pomoże ale przy następnej wymianie tarcz warto poszukać jakiegoś bardziej skrupulatnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 A dziury w tarczy są dla hamowania czy chłodzenia? No pomyśl zanim napiszesz A chłodzenie jest dla szpanu, czy dla lepszego hamowania? Pomyśl, zanim napiszesz. Do tego lepsze chłodzenie to nie jedyne zadanie dziur. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 no pacz toś wymyślił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 dotrze się elegancko nie bój nic kupe kasy za to dałeś... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Jak się pokrzywiła po niewielkim przebiegu to prawdopodobnie błąd mechanika, toczenie na samochodzie pomoże ale przy następnej wymianie tarcz warto poszukać jakiegoś bardziej skrupulatnego. A na tokarce nie pomoże, bo chyba byłoby taniej i jednak łatwiej, o tokarkę jednak łatwiej niż o taką maszynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Też pomoże ale wtedy dobrze by było żeby się mechanik pofatygował z czujnikiem zegarowym itd., w końcu bez powodu się nie pokrzywiły poprzednim razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarosz19 Napisano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Tarcze zaczynają już wyglądać trochę lepiej Ta gorsza wygląda tak A ta lepsza tak jak te zdjęcia co wrzucaliście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 takie rowki mam po kilku tysiącach km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 Ja przetaczalem tarcze jakies 5kkm temu,jak do tej pory jest wszystko ok.Koszt z tego co pamietam to 40pln. Wiec 1/10 ceny nowych tarcz,to mozna i zaryzykowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 Ja reklamowałem tarcze bo po 5 tys km zaczęły bić. Odpowiedź firmy jest taka Odpowiadając na zgłoszoną dnia 04.07.2015r. oraz dostarczoną do naszej firmy dnia 07.08.2015r. reklamację, z przykrością stwierdzamy, że przyczyną problemów z układem hamulcowym nie jest wada jakościowa dostarczonych przez nas produktów. Po przeprowadzonej analizie wizualnej przesłanych do nas tarcz i klocków stwierdzono obecność obcych ciał (kawałów tarczy hamulcowej) w mieszance ciernej klocków. Wada ta nie jest wadą materiałową tarcz ani klocków, a powstaje na skutek: - szybkiego schłodzenia tarczy hamulcowej przy bardzo wysokiej temperaturze, np. poprzez zalanie tarczy hamulcowej, - starcia warstwy korozji poprzez mieszankę cierną klocka po dłuższym postoju samochodu, gdy na powierzchni tarczy powstała gruba warstwa korozji. Po przeprowadzonej analizie tarcz i klocków oraz porównaniu widocznych wad z przykładami w literaturze fachowej stwierdzamy, że przyczyną wibracji przy hamowaniu jest właśnie złuszczenie tarczy hamulcowej i jej wykruszenie do mieszanki ciernej co doprowadziło do nierównomiernego zużycia tarcz hamulcowych. Do poniższej odpowiedzi załączamy zdjęcia otrzymanych przedmiotów z widocznymi wadami oraz artykuł z literatury fachowej dotyczący problemów z układami hamulcowymi. Z powyżej wymienionych powodów reklamacja nie może zostać rozpatrzona pozytywnie. Fajnie że auto robi po 200km dziennie, i tarcze nigdy nie były zalane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 Ja reklamowałem tarcze bo po 5 tys km zaczęły bić. Odpowiedź firmy jest taka Odpowiadając na zgłoszoną dnia 04.07.2015r. oraz dostarczoną do naszej firmy dnia 07.08.2015r. reklamację, z przykrością stwierdzamy, że przyczyną problemów z układem hamulcowym nie jest wada jakościowa dostarczonych przez nas produktów. Po przeprowadzonej analizie wizualnej przesłanych do nas tarcz i klocków stwierdzono obecność obcych ciał (kawałów tarczy hamulcowej) w mieszance ciernej klocków. Wada ta nie jest wadą materiałową tarcz ani klocków, a powstaje na skutek: - szybkiego schłodzenia tarczy hamulcowej przy bardzo wysokiej temperaturze, np. poprzez zalanie tarczy hamulcowej, - starcia warstwy korozji poprzez mieszankę cierną klocka po dłuższym postoju samochodu, gdy na powierzchni tarczy powstała gruba warstwa korozji. Po przeprowadzonej analizie tarcz i klocków oraz porównaniu widocznych wad z przykładami w literaturze fachowej stwierdzamy, że przyczyną wibracji przy hamowaniu jest właśnie złuszczenie tarczy hamulcowej i jej wykruszenie do mieszanki ciernej co doprowadziło do nierównomiernego zużycia tarcz hamulcowych. Do poniższej odpowiedzi załączamy zdjęcia otrzymanych przedmiotów z widocznymi wadami oraz artykuł z literatury fachowej dotyczący problemów z układami hamulcowymi. Z powyżej wymienionych powodów reklamacja nie może zostać rozpatrzona pozytywnie. Fajnie że auto robi po 200km dziennie, i tarcze nigdy nie były zalane. Fajnie, że auto robi 6 tyś. km miesięcznie i nie widziało deszczu To torchę w żartch napisałem, ale jeżeli jesteś pewien swojej racji to się odwołuj. Droczę się, ale to troche spowodowane bezpośrednią stycznością z problemem zarówno od strony producenta jak i klienta/dysrybutora i z przykrością stwierdzam że zwykle to nie wada produktu, ale montażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 A jakiż to okrutny błąd można popełnić przy montażu tarcz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 można np. posmarować piastę smarem miedzianym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 można np. posmarować piastę smarem miedzianym... bądź jej dobrze nie oczyścić z rudej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 można np. posmarować piastę smarem miedzianym... I co się stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Fajnie, że auto robi 6 tyś. km miesięcznie i nie widziało deszczu To torchę w żartch napisałem, ale jeżeli jesteś pewien swojej racji to się odwołuj. Droczę się, ale to troche spowodowane bezpośrednią stycznością z problemem zarówno od strony producenta jak i klienta/dysrybutora i z przykrością stwierdzam że zwykle to nie wada produktu, ale montażu To było ironiczne że deszczu nie widziało, bo nie da się przecież tego uniknąc, ale według tej firmy tarcze nie powinny widzieć wody. Jestem w 200% pewny swojej racji, i napewno nie było błędnego montażu, nie robiłem tego pierwszy raz. Pomiar bicia piasty zmierzony przed założeniem tarcz, piasty, jarzma wyczyszczone były. I nie jestem pierwszą osobą, która ma problem z taki zestawem tarcz i klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 I co się stanie? w zasadzie z automatu tracisz gwarancję na tarcze, bo piasty nie powinno się traktować smarami. Pasta miedziana generuje różnicę potencjałów, a co za tym idzie korozja elektrochemiczna jest większa niż bez pasty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 w zasadzie z automatu tracisz gwarancję na tarcze, bo piasty nie powinno się traktować smarami. Pasta miedziana generuje różnicę potencjałów, a co za tym idzie korozja elektrochemiczna jest większa niż bez pasty. jeżeli nawet to nie dzieje się po miesiącu użytkowania i 5kkm... to wina albo tarczy z gównolitu albo nieoczyszczonej powierzchni piasty lub mix jednego i drugiego. Prawda jest taka, że gwarancja na tarcze, opony czy np. wahacze to fikcja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 w zasadzie z automatu tracisz gwarancję na tarcze, bo piasty nie powinno się traktować smarami. Pasta miedziana generuje różnicę potencjałów, a co za tym idzie korozja elektrochemiczna jest większa niż bez pasty. Chyba nawet w instrukcji montażu tarcz pisze żeby nie stosować smarów, tym bardziej miedzianego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 jeżeli nawet to nie dzieje się po miesiącu użytkowania i 5kkm... to wina albo tarczy z gównolitu albo nieoczyszczonej powierzchni piasty lub mix jednego i drugiego. oczywiście, że nie po miesiącu ale fakt jest faktem i użycie smaru miedzianego = montaż niezgodny z zaleceniami producenta Chyba nawet w instrukcji montażu tarcz pisze żeby nie stosować smarów, tym bardziej miedzianego. dokładnie, ale kto by instrukcję czytał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 oczywiście, że nie po miesiącu ale fakt jest faktem i użycie smaru miedzianego = montaż niezgodny z zaleceniami producenta dokładnie, ale kto by instrukcję czytał Ja nigdy nie czytam, ale jakoś mi do głowy nigdy nie przyszło żeby tam smar dawać. Tak moje tarcze wyglądały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 wydaje mi się, czy na tych tarczach już rant widać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Już powoli się robił :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Jaki producent tarcz? Gównolit i nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Jaki producent tarcz? Gównolit i nic więcej. zimmermann a klocki ebc yellow stuff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Jaki producent tarcz? Gównolit i nic więcej. Dokładnie. Błąd montażu? To dlaczego od razu po montażu nie było bicia tylko pojawiło się później? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Już powoli się robił :-) po 5kkm na intensywnie używanym aucie i rant? Zestaw klocek+tarcza wybitnie ze sobą nie gada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 po 5kkm na intensywnie używanym aucie i rant? Zestaw klocek+tarcza wybitnie ze sobą nie gada. Tak,i miały to być klocki o wysokim pyleniu,a felga po 2 tygodniach ledwie zapylona była. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
likeWhat Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Ja tam się nie bawię w przetaczanie. Jak coś nie halo to niech znajomy mechanik je bierze a ja sobie kupuję nowe. Po co mam ryzykować, że coś się w trasie stanie, a wolno to ja nie jeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RegenTarczHam Napisano 27 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2022 W dniu 5.08.2015 o 18:39, amazaque napisał: "Rysy" po nożu tokarskim się dotrą. Pozostałych nie widzimy, więc nie ma co o nich mówić :D . Jak po naprawie jest dobrze, to jeździj i się nie przejmuj. Swoją drogą - ile kosztuje takie przetaczanie w stosunku do nowych, nawet budżetowych tarcz? Przecież za chwilę i tak trzeba je będzie wymienić na nowe. Przy prawidłowym przetoczeniu nie ma miejsca na rysy po nożu. Za taką robotę by mnie klient zabił śmiechem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 1 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2022 W dniu 27.06.2022 o 18:52, RegenTarczHam napisał: Przy prawidłowym przetoczeniu nie ma miejsca na rysy po nożu. Za taką robotę by mnie klient zabił śmiechem. Widać, że jesteś nowy więc dobra rada - to nie jest forum archeologiczne i nie odpowiadamy bezsensownie na tematy sprzed kilku lat. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 2 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2022 W dniu 5.08.2015 o 11:44, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Tarcza powinna byc gładka i nie powinno byc zadnych 'rys' na niej po przetaczaniu. Przyjmijmy, że rysy to pojęcie względne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 2 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2022 W dniu 5.08.2015 o 11:54, jarosz19 napisał: 100 za oś. Nowe tarcze około 300 na oś. Tamte miały 10kkm nalatane i tylko dlatego się zdecydowałem je przetoczyć Tarcze hamulcowe mają dopuszczalną minimalną grubość. Czyli odchudzanie ich poprzez planowanie/wyrównywanie zabiera materiał. Może to spowodować "wykręcenie/zwichrowanie" chudych tarcz poprzez gwałtowną zmianę temperatury. Na przykład jeśli masz rozgrzane tarcze i wjedziesz w kałużę. Ja stosuję od lat metodę 2x klocki 1x tarcze. Nie wywalam kasy na wyrównywanie i to działa. Jeśli masz grubszy problem z tarczami to szkoda kasy na przetaczanie. Ma ktoś podobne zdanie w tym temacie ? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 4 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2022 W dniu 2.07.2022 o 03:18, HanYs napisał: Przyjmijmy, że rysy to pojęcie względne. W dniu 2.07.2022 o 03:25, HanYs napisał: Tarcze hamulcowe mają dopuszczalną minimalną grubość. Czyli odchudzanie ich poprzez planowanie/wyrównywanie zabiera materiał. Może to spowodować "wykręcenie/zwichrowanie" chudych tarcz poprzez gwałtowną zmianę temperatury. Na przykład jeśli masz rozgrzane tarcze i wjedziesz w kałużę. Ja stosuję od lat metodę 2x klocki 1x tarcze. Nie wywalam kasy na wyrównywanie i to działa. Jeśli masz grubszy problem z tarczami to szkoda kasy na przetaczanie. Ma ktoś podobne zdanie w tym temacie ? I tak po siedmiu latach dopiero zdecydowałeś się odpowiedzieć? Fajnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2022 W dniu 2.07.2022 o 02:25, HanYs napisał: Tarcze hamulcowe mają dopuszczalną minimalną grubość. Czyli odchudzanie ich poprzez planowanie/wyrównywanie zabiera materiał. Może to spowodować "wykręcenie/zwichrowanie" chudych tarcz poprzez gwałtowną zmianę temperatury. Na przykład jeśli masz rozgrzane tarcze i wjedziesz w kałużę. Ja stosuję od lat metodę 2x klocki 1x tarcze. Nie wywalam kasy na wyrównywanie i to działa. Jeśli masz grubszy problem z tarczami to szkoda kasy na przetaczanie. Ma ktoś podobne zdanie w tym temacie ? Jeśli woda z kałuży chlapnie na rozgrzane tarcze to możesz je wykrzywić niezależnie od ich grubości. Grubość tarcz jest przede wszystkim powiązana z grubością klocka. Jeśli kierowca zjedzie klocki do zera (zostaje sama blacha) to tłoczek w zacisku wysuwa się dość mocno. Jeśli do tego jest cienka tarcza to tłoczek będzie jeszcze bardziej wysunięty. A jeśli tarcza będzie eksploatowana sporo poniżej minimalnej grubości to istnieje ryzyko, że zjeżdżając klocki do samej blachy tłoczek wypadnie i nastąpi całkowita utrata działania hamulców. Drugi powód to zdolność akumulacji ciepła powstającego wskutek gwałtownego hamowania z dużej prędkości. Jedziesz autostradą i zdarzy Ci się kilka razy konretnie zahamować. Na cieńszej tarczy szybciej dojdzie do utraty skuteczności hamulców, bo cienka tarcza to po prostu mniejsza bryła metalu, która przyjmuje na siebie tą samą ilość ciepła. Jeździsz w chłodnym klimacie, nie zdarza Ci się używać hamulców ostro raz po raz ani nie zjeżdżasz nigdy klocków do zera to możesz jeździć na dużo cieńszych tarczach niż minimalna grubość i nie zrozumiesz problemu. Ale różni są kierowcy i różna ich kultura techniczna na co odpowiedzią jest zalecana minimalna grubość tarcz hamulcowych. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2022 On 7/1/2022 at 2:04 PM, Mike_wwl said: Widać, że jesteś nowy więc dobra rada - to nie jest forum archeologiczne i nie odpowiadamy bezsensownie na tematy sprzed kilku lat. A dlaczego? Wyszukiwarka najwyraźniej znalazla, to ktoś inny też może wątek znaleść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2022 14 hours ago, Igorek said: Jeśli woda z kałuży chlapnie na rozgrzane tarcze to możesz je wykrzywić niezależnie od ich grubości. Woda z kałuży to nie jest jakiś super dziwny ewenement na drodze, porównywalny z pyłem z meteorytu zmieszanym z mlekiem peruwiańskiej kozy. Jeśli zwykła kałuża powoduje fochy tarczy, to znaczy tarcza nie jest przeznaczona do użytku w klimacie, gdzie pada deszcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2022 2 minuty temu, grogi napisał: Woda z kałuży to nie jest jakiś super dziwny ewenement na drodze, porównywalny z pyłem z meteorytu zmieszanym z mlekiem peruwiańskiej kozy. Jeśli zwykła kałuża powoduje fochy tarczy, to znaczy tarcza nie jest przeznaczona do użytku w klimacie, gdzie pada deszcz. Woda jak woda, to tarcza jest niezwykła bo musi być bardzo nagrzana. Tarcza może się wykrzywić a zapobiegając temu stosuje się metalowe osłony na tarcze od wewnętrznej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.