Skocz do zawartości

MMC przyczepy po raz kolejny


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pytanko

Mamy taki samochód: rubryka O.2 (maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca) - 650kg.

O.1 to 1600kg, ale nie ma to znaczenia. :)

 

Przyczepa: masa własna 120kg, maksymalna masa całkowita 740kg.

 

Tym autem:

1. nie można ciągnąć

2. można tak załadowaną, żeby całość nie przekroczyła 650kg

 

Która odpowiedź jest prawidłowa, bo już się gubię?
Jechałem dziś z taką, bo nie sądziłem że w dowodzie mam mniej niż 750kg. Załadowane miałem około 100kg. Dopiero po dojechaniu na miejsce zorientowałem się że coś się nie zgadza. Auto które na co dzień to holuje w O.2 ma 400kg. :ooniee:

Wiem że @@Zuraw ma to w małym palcu więc może podpowiedzieć. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Odpowiedź każdego na AK, oraz policji i ITD.

2. Odpowiedź Żurawia.

 

Koniec, kropka. Nie ma sensu ciągnąć wątku... ;]

 

Myślałem że Żuraw ma jakieś poparcie w policji/itd lub sądzie, ale z tego co piszesz wynika że nie. :nie_wiem: 

Dla mnie oczywisty jest punkt 1. ale właśnie Żuraw ze swoimi debatami dał mi do myślenia. :nie_wiem: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ta przyczepa nie ma hamulca, to nie możesz ją ciągnąć, nie ma innej możliwości. Druga sprawa, pewnie nikt, nigdy nie zatrzyma takiego zestawu z mała przyczepką. I tego nie skontroluje... I problem (duzy!) może być jedynie podczas kolizji/wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Ale rozmawiamy o PL, a nie DK.

Wiem, ale biorac pod uwage, ze praktycznie w calej EU jest inaczej niz w Polsce, moze cos poprostu z tymi przepisami w Polsce jest nie tak.

Wkoncu to kompletnie nie ma sensu zabraniac wozic przeczepe ktory w rzeczywistosci z ladnikiem wazy powiedzmy 300kg tylko dlatego ze auto moze ciagnac 600 a przyczepa moze maksymalnie wazyc 750kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale biorac pod uwage, ze praktycznie w calej EU jest inaczej niz w Polsce, moze cos poprostu z tymi przepisami w Polsce jest nie tak.

Wkoncu to kompletnie nie ma sensu zabraniac wozic przeczepe ktory w rzeczywistosci z ladnikiem wazy powiedzmy 300kg tylko dlatego ze auto moze ciagnac 600 a przyczepa moze maksymalnie wazyc 750kg.

 

IMO jakbyś poszedł do sądu to wygrasz, bo w przepisach nie ma jasno napisane że należy brać DMC przyczepy

masz w DR auta wpis o MMC np 750kg, podpinasz przyczepkę która ma RMC 600kg a DMC 900kg 

na jakiej podstawie policja/ITD bierze DMC a nie RMC ? - odpowiedź policji ? - bo nie ma jak zważyć i określić RMC przyczepy   :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krawiec

Ciekawe że w druga stronę to mają jak zważyć. Pewnie jak bym na przyczepę o DMC 1000 (konstrukcyjnie taka sama jak o DMC 1800) załadował paletę kostki to by się szybko waga znalazła..

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taka sytuacja:

1. Auto_1 może ciągnąć przyczepę bez hamulca o masie 750kg

2. Auto_2 może ciągnąć przyczepę bez hamulca o masie 400kg

3. Przyczepa ma DMC 750kg w DR.

 

I co - przy rejestracji przyczepy (która ma homologację od 400 do 750kg, sprzedawca może wydać odpowiedni kwit homologacyjny) należało zarejestrować ją na 400kg, żeby móc oboma autami ciągnąć ją bez obaw o mandat? Przecież to chore i tak na prawdę to psucie przyczepy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO jakbyś poszedł do sądu to wygrasz, bo w przepisach nie ma jasno napisane że należy brać DMC przyczepy

masz w DR auta wpis o MMC np 750kg, podpinasz przyczepkę która ma RMC 600kg a DMC 900kg 

na jakiej podstawie policja/ITD bierze DMC a nie RMC ? - odpowiedź policji ? - bo nie ma jak zważyć i określić RMC przyczepy   :bzik:

 

Jest to określone w rozporządzeniu o DR...  :skromny: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn co ?

że policja ma porównać MMC do DMC a nie RMC ?

możesz wskazać pkt ?

a może porównywać mmc do mmc?

 

we wszyskich małych przyczepach F1=F2 czyli mmc = dmc

 

dopiero gdy mmc zaczyna przekraczać ustawowe masy to są inne pozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tzn co ?

że policja ma porównać MMC do DMC a nie RMC ?

możesz wskazać pkt ?

 

 

a może porównywać mmc do mmc?

 

we wszyskich małych przyczepach F1=F2 czyli mmc = dmc

 

dopiero gdy mmc zaczyna przekraczać ustawowe masy to są inne pozycje.

 

Dokładnie. Patrząc na DR w pozycji O1 lub O2 mamy podaną MMC przyczepy, którą możemy ciągnąć: 

O.1       maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),

O.2       maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),

 

MMC przyczepy sprawdzimy w polu F1 DR przyczepy (bo przyczepa też jest pojazdem): 

F.1       maksymalna masa całkowita pojazdu**), wyłączając motocykle i motorowery (w kg),

 

A w objaśnieniach mamy:

**)     Maksymalna masa całkowita pojazdu jest największą technicznie dopuszczalną masą całkowitą pojazdu wynikającą z jego konstrukcji i wykonania, określoną przez producenta.

 

Tak więc MMC = DMC wg ustawodawcy, a nie RMC jak to niektórzy mądrzy inaczej interpretują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale biorac pod uwage, ze praktycznie w calej EU jest inaczej niz w Polsce, moze cos poprostu z tymi przepisami w Polsce jest nie tak.

Wkoncu to kompletnie nie ma sensu zabraniac wozic przeczepe ktory w rzeczywistosci z ladnikiem wazy powiedzmy 300kg tylko dlatego ze auto moze ciagnac 600 a przyczepa moze maksymalnie wazyc 750kg.

 

Mowa o tym, jaki jest przepis, a nie czy jest logiczny. Dziwne, że jakoś nikt nie dyskutuje dlaczego w PL dopuszczalne jest 0,2 promila, a nie 0,5, jak w innych krajach. Albo dlaczego mamy w nocy "60km/h" w zabudowanym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa o tym, jaki jest przepis, a nie czy jest logiczny. Dziwne, że jakoś nikt nie dyskutuje dlaczego w PL dopuszczalne jest 0,2 promila, a nie 0,5, jak w innych krajach. Albo dlaczego mamy w nocy "60km/h" w zabudowanym...

Ja bym chetnie podyskutowal o obu :)

A co do przyczepy, to ciekawe co by Polscy policmajstrzy powiedzieli, jakby mnie zatrzymali autem z Irlandii w dowodzie ktorego nie ma zadnej wzmianki o haku ani o masach dopuszczalnych przyczepy, a przyczepe ktora bym ciagnal (tez z Irl) mialaby tylko tablice (taka sama jak auto) i nie miala zadnego dowodu rejestracyjnego?

Bo takimi zestawami sie jezdzi w Irlandii.

Wprawdzie juz ciagnalem w PL autem zarejestorwanym w IRL przyczepe, ale byla to polska przeczepa (bez hamulca DMC 750kg).

Moje auto jest dostosowane do ciagniecia przyczepy bez hamulca do 500kg wiec gdyby bylo zarejestrowane w Polsce to by mialo taka wlasnie wartosc (500kg) wpisane w polu O.2 w dowodzie. Wiec gdyby to bylo auto zarejestrowane w Polsce to bym legalnie nie mogl takiej przyczepy ciagnac.

Ale dlatego ze auto jest z Irlandii, to sadze ze nic by mi nie mogli zrobic gdyby mnie zatrzymali (a nie zatrzymali) bo i niby skad by mieli wiedziec, ze cos jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 
 

 

 

Dokładnie. Patrząc na DR w pozycji O1 lub O2 mamy podaną MMC przyczepy, którą możemy ciągnąć: 

O.1       maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),

O.2       maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),

 

MMC przyczepy sprawdzimy w polu F1 DR przyczepy (bo przyczepa też jest pojazdem): 

F.1       maksymalna masa całkowita pojazdu**), wyłączając motocykle i motorowery (w kg),

 

A w objaśnieniach mamy:

**)     Maksymalna masa całkowita pojazdu jest największą technicznie dopuszczalną masą całkowitą pojazdu wynikającą z jego konstrukcji i wykonania, określoną przez producenta.

 

Tak więc MMC = DMC wg ustawodawcy, a nie RMC jak to niektórzy mądrzy inaczej interpretują...

 

 

OK, tylko że pusta laweta nie osiąga MMC więc porównywanie MMC do MMC jest bez sensu

O1/O2 to jest maksymalna masa całkowita przyczepy jaką dopuszcza producent (względy konstrukcyjne)

w czym jest problem żeby holować przyczepę o RMC mniejszej od O1 czy O2 mimo że MMC przyczepy będzie większe ?

 

jeszcze raz

masz auto które ma w O1 MMC na poziomie 1500kg

bierzesz lawetę która ma MMC=DMC=1800kg

i jedziesz na pusto, albo z jakimś pierdzidełkiem i masz RMC na poziomie 500-600kg

 

i jaki sens ma w takim wypadku porównywanie MMC ?

jedyny to pójście na łatwiznę, bo jak na drodze określić RMC

choć przy pustej przyczepie to już łatwo (MW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, tylko że pusta laweta nie osiąga MMC więc porównywanie MMC do MMC jest bez sensu

O1/O2 to jest maksymalna masa całkowita przyczepy jaką dopuszcza producent (względy konstrukcyjne)

w czym jest problem żeby holować przyczepę o RMC mniejszej od O1 czy O2 mimo że MMC przyczepy będzie większe ?

 

jeszcze raz

masz auto które ma w O1 MMC na poziomie 1500kg

bierzesz lawetę która ma MMC=DMC=1800kg

i jedziesz na pusto, albo z jakimś pierdzidełkiem i masz RMC na poziomie 500-600kg

 

i jaki sens ma w takim wypadku porównywanie MMC ?

jedyny to pójście na łatwiznę, bo jak na drodze określić RMC

choć przy pustej przyczepie to już łatwo (MW)

w zapisach ustawowych - ustawodawca podał że MMC przyczepy ma wynosić tyle i już.

mówimy o zapisach w ustawach i definicjach oznaczeń wg ustawy a nie wg potocznego znaczenia.

 

jeśli masz z tym problem - to pisz do swojego posła/senatora - idą wybory w końcu....

 

a sens porównywania - wynika z ustawy.

 

wg Twojej logiki pustą 6 tonową ciężąrówką też możesz kierować bo waży pusta mniej niż 3,5 t....

 

i ustalmy wreszcie o czym dyskutujemy - o zapisach ustawy czy o tym co by było lepsze

 

bo to dwie  zupełnie inne kwestie...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko

Mamy taki samochód: rubryka O.2 (maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca) - 650kg.

O.1 to 1600kg, ale nie ma to znaczenia. :)

 

Przyczepa: masa własna 120kg, maksymalna masa całkowita 740kg.

 

Tym autem:

1. nie można ciągnąć

2. można tak załadowaną, żeby całość nie przekroczyła 650kg

 

Która odpowiedź jest prawidłowa, bo już się gubię?

Jechałem dziś z taką, bo nie sądziłem że w dowodzie mam mniej niż 750kg. Załadowane miałem około 100kg. Dopiero po dojechaniu na miejsce zorientowałem się że coś się nie zgadza. Auto które na co dzień to holuje w O.2 ma 400kg. :ooniee:

Wiem że @@Zuraw ma to w małym palcu więc może podpowiedzieć. :)

 

Formalnie nie można ciągnąć.

W Polsce obowiązuje to co jest w dowodzie rejestracyjnym. Nikogo nie obchodzi to, że akurat ciągniesz pustą przyczepę lub nie do końca obciążoną.

 

Maksymalna masa całkowita to wartość określona przez konstruktora/inżyniera/producenta.

Zakłada on, że przyczepa wytrzyma łącznie np.: 1000kg i już. Taka wartość ujęta jest w homologacji.

 

Dopuszczalna masa całkowita to wartość określona przepisami. Tutaj wartość wcale nie musi pokrywać się z tym co założył producent. Może być oczywiście taka sama ale nie musi. Zależy co ustalisz sobie z producentem lub jak ugadasz się z urzędnikiem, który będzie wystawiał dowód rejestracyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.