dippaolo Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 Po dłuższym zastanowieniu się nad wyborem skrzyni doszedłem do wniosku że najlepiej złożyć sobie coś samemu. Z tego co się orientuje skrzyń C510 jest masa, z różnym przełożeniami. Chciałbym sobie coś z dwóch skrzyń złożyć (mam nadzieję że z dwóch wystarczy). A że worka złota nie posiadam i niechałbym niepotrzebnie wydawać kasy na źle dobrane skrzynie więc pytanie do obeznanych w skrzyniach zaraz będzie Założenie jest takie żeby 4 bieg starczył do 200km/h. 2 bieg mógłby być podobny do tego który jest w skrzyni 6 biegowej od stilo, starcza gdzieś do 85-90km/h. Silnik wiadomo że T-Jet i będzie kręcony do 7500obr. Turbo wstaje przed 4000obr a pełny boost coś przy 4500obr.Od czego/jakie numery szukać skrzyń aby dobrać w przybliżeniu to co podałem ?Czy półosie mogłyby zostać te co mam? Przykładowa skrzynia do fiata 500 - widać że jest na suche półosie i wygląda podobnie jak w "naszych". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 C514 a nie c510. Polosie pasuja, Co do mixowania skrzyn byly 514 ktore mialy lozyskowane przelozenia na lozyskach igielkowych i byly z lozyskami slizgowymi. Nie pasują zamiennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 No dobra. Ale bym sie jeszcze proponowal zastanowic nad wzgledami wytrzymalosciowymi... ile taka 514 wytrzyma? Raczej nie wiele... chyba, ze wsadziny do niej cos ciekawszego....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 Kurcze... raczej C510 Widziałem twój wątek na RF gdzie dopytywałeś się o skrzynie i tam pisali że brać C510, że przełożeń jest masa i można coś sobie złożyć. Co w 510 jest nie tak że piszesz o C514 są jakieś przeszkody? Czyżby było coś o czym nie wiem/nie doczytałem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 no dobra bo wkleiłeś skerzynię od 500 a to "zwykła" 514 jest na zdjęciach. Jak chcesz 510 mocniejszą to najlepiej kupić skrzynie właśnie z A500 lub linea tjet, skrzynia jako dawca podstawowy. Do tego możesz trochę pomiksować przełożeniem głównym i przełożeniami poszczególnymi. Proponję zapytać się Ahiego jak u niego to działa, on ma mix jakiś, główne chyba z dizla a biegi z Alfa 2.0 TS? Poza tym do 510 musisz dorabiać półośki, inny wybierak z linkami, hydrauliczne sprzęgło, trzeba treoszkę modyfikować przekładnię kierowniczą żeby wszystko się mieściło. Chyba szybciej i taniej będzie rqaz na sezon wymienić 514 z sejka VAN niż tworzyć komplet do 510 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Konkretna odpowiedź znalazłem jeszcze taki komentarz w sieci: kombinacja skrzyni biegów z fiata 500abarth , doblo jtd i alfy 2.0 ts. Sprzegło z kołem dmumasowym z 500abarth. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matynjo89 Napisano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 no dobra bo wkleiłeś skerzynię od 500 a to "zwykła" 514 jest na zdjęciach. Jak chcesz 510 mocniejszą to najlepiej kupić skrzynie właśnie z A500 lub linea tjet, skrzynia jako dawca podstawowy. Do tego możesz trochę pomiksować przełożeniem głównym i przełożeniami poszczególnymi. Proponję zapytać się Ahiego jak u niego to działa, on ma mix jakiś, główne chyba z dizla a biegi z Alfa 2.0 TS? Poza tym do 510 musisz dorabiać półośki, inny wybierak z linkami, hydrauliczne sprzęgło, trzeba treoszkę modyfikować przekładnię kierowniczą żeby wszystko się mieściło. Chyba szybciej i taniej będzie rqaz na sezon wymienić 514 z sejka VAN niż tworzyć komplet do 510 polosie dorobic to nie problem , wybierak z linkami kupisz z jakiegos modelu z ktorego bedzie pochodzic skrzynia i wybierak na niej , hydrauliczne sprzeglo to tez nie problem dla kogos kto lubi zabawy z spawarka jedyne co to dorobienie lapy od strony skrzyni i ulozenie silnika , a przekladni nie ruszasz , mi spasowalo idealnie . jak bedziesz podnosic moc to i tak czeka cie wymiana na ta skrzynie . mie cala operacja wyniosla niewiele ponad 2k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 @@matynjo89 a od czego masz skrzynie? Jakiś konkretny numer możesz podać? Dobrego spawacza mam zawsze pod ręką, zawsze realizuje moje zachcianki i mówi że się nie da... ale zawsze mu to wychodzi idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RUFF Napisano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 A tak się spytam co się sypie w tych 514 przy tych 300-400KM? i jeszcze który wariant na pojedynczych czy podwójnych synchro i skręcanym czy na wcisk różnicowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 A tak się spytam co się sypie w tych 514 przy tych 300-400KM? i jeszcze który wariant na pojedynczych czy podwójnych synchro i skręcanym czy na wcisk różnicowym?No np. 3 bieg Ale co dokladnie, to bede wiedzial, jak zdejme skrzynie z auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matynjo89 Napisano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 skrzynia jest z alfy mito 1.4 turbo jak na zdjeciu , numer c510 jak cos jeszcze wyczytom z ty skrzyni to wpisza w temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 A może ktoś zmierzyć tą odległość co zaznaczyłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matynjo89 Napisano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 jak chcesz porównac do c514 to jest wieksza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Zdaję sobie sprawę że jest większa... ale o ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Zdaję sobie sprawę że jest większa... ale o ile? Lezy mi taka skrzynia w garazu. W przyszlym tygodniu moge Ci pomierzyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dippaolo Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 ... W przyszlym tygodniu moge Ci pomierzyc. Super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matynjo89 Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 pare cm , jest ciasno ale sie miesci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.