Jump to content

Problem - pompa paliwa?


lepo78
 Share

Recommended Posts

Jest tak, podczas pierwszego przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon nie slychać pompy paliwa, auto odpala na chwilę i gaśnie, bądź nie odpala wcale. Za drugim już wszystko jest ok, pompę słychać, auto w 100/100 odpala i potem jest bezproblemowo. Co jest grane?

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobna historię w focusie mkI 1,6 benzyna. Raz palił raz nie  . Raz miesiąc było ok a  raz 3 razy dziennie nie chciał zagadać.

Winną okazała się upalona wtyczka na pompie paliwa , która łączyła kiedy chciała.

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobna historię w focusie mkI 1,6 benzyna. Raz palił raz nie  . Raz miesiąc było ok a  raz 3 razy dziennie nie chciał zagadać.

Winną okazała się upalona wtyczka na pompie paliwa , która łączyła kiedy chciała.

U mnie jest cały czas ten sam schemat, za pierwszym nie zapala, albo zapala i gaśnie, za drugim słychać pompę i jest super. Dodam, że ta usterka pojawiła się po odbiorze z ASO, ASO nie wie co to się dzieje, byłem u nich dwa razy. Co ciekawe krótkie zgaszenie - np. minuta albo dwie powoduje, że bolid odpala, przy dłuższym jest problem. Idzie się do tego przyzwyczaić, ale wypadałoby z drugiej strony to ogarnąć ;)

CRV 09' 2.0 automat ;)

 

Aaa edit: był okres że palił dobrze - jadąc na wakacje tankowałem na Shellu, miałem wlać 95, ale ni było, to zrobili promocję na jakieś hiper super paliwo w cenie 95. I normalnie po całej nocy palił za pierwszym razem, i tak może z 10 razy, potem paliwo normalne i lipa dalej, może to jest jakiś trop?

Link to comment
Share on other sites

Albo immo nie łapie (ale wtedy oprócz martwej pompy nie odpalałby nawet na moment) albo coś na stykach między kompem a pompą, albo pompa siada w taki dziwny sposób.

Hipotetycznie możliwa tez jest gdzieś słaba masa ale to już mało prawdopodpbne.

Link to comment
Share on other sites

Jest tak, podczas pierwszego przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon nie slychać pompy paliwa, auto odpala na chwilę i gaśnie, bądź nie odpala wcale. Za drugim już wszystko jest ok, pompę słychać, auto w 100/100 odpala i potem jest bezproblemowo. Co jest grane?

Pada pompa, stacyjka, sterowanie pompy (BC?) ?

Jeśli to możliwe, zmierz, czy za 1. razem, gdy pompy nie słychać, dociera do niej napięcie. Będziesz wtedy wiedział, czy ma "ciężki rozruch", czy też jej milczenie jest spowodowane brakiem zasilania.

Wtedy wystarczy już tylko :phi:  prześledzić schemat zasilania pompy i eliminować poszczególne źródła zakłóceń.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.