fred77 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Czy tylko Audi takie coś produkowało? Czemu takie, a nie tradycyjne? Jaki jest cel stosowania takich tarcz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Im większa powierzchnia tym szybciej oddają ciepło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Miałem takie tarcze w Audi V8. Cel: 300mm tarczy, a felga 15". Nie do osiągnięcia przy klasycznej tarczy. Tu zacisk jest pod powierzchnią roboczą. Wady: podatne na wichrowanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 Tzw. ufo Audi V8 miało to w serii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 Tzw. ufo Audi V8 miało to w serii. Tavria też Tyle, ze tam czort wie po co takie cudo założyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 Miałem takie tarcze w Audi V8. Cel: 300mm tarczy, a felga 15". Nie do osiągnięcia przy klasycznej tarczy. Tu zacisk jest pod powierzchnią roboczą. Wady: podatne na wichrowanie.Taka kombinacja, żeby zyskać 1 cal wiekości felgi? Bez sensu... Toż na tarcze 305mm z tradycyjnymi zaciskami wchodzi zwykła felga 16". Ponoć wchodzą również niektóre, specjanie dostosowane 15". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 Może mają też inne zalety np. wyższą trwałość czy szybsze odprowadzanie ciepła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 i większą masę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 Może mają też inne zalety np. wyższą trwałość czy szybsze odprowadzanie ciepła Gdyby były takie super, to by je dalej używali - przynajmniej w tych droższych autach. Wygląda na to, że tarcze "ufo" były ślepą uliczką w rozwoju hamulców samochodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 Taka kombinacja, żeby zyskać 1 cal wiekości felgi? Bez sensu... Toż na tarcze 305mm z tradycyjnymi zaciskami wchodzi zwykła felga 16". Ponoć wchodzą również niektóre, specjanie dostosowane 15". W latach 80-tych opony 16" nie były zbyt popularne, a Audi V8 wychodziło wyłącznie na alufelgach. Przy feldze z lekkich stopów i klasycznym zacisku można założyć tarczę do ok. 290mm. To auto ważyło więcej, niż następca A8 4,2 i jeździło 250 km/h, a nawet szybciej. Każdy cm tarczy był potrzebny. Niestety nie popisali się ze sztywnością tarcz. 10 lat wstecz dwie nowe tarcze kosztowały 2500zł i stare trzeba było oddać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 W latach 80-tych opony 16" nie były zbyt popularne, a Audi V8 wychodziło wyłącznie na alufelgach. Przy feldze z lekkich stopów i klasycznym zacisku można założyć tarczę do ok. 290mm. To auto ważyło więcej, niż następca A8 4,2 i jeździło 250 km/h, a nawet szybciej. Każdy cm tarczy był potrzebny. Niestety nie popisali się ze sztywnością tarcz. 10 lat wstecz dwie nowe tarcze kosztowały 2500zł i stare trzeba było oddać.Da się założyć aluminiową felgę 16" na tarczę 305mm z tradycyjnym zaciskiem. Ale faktycznie opony 16" w latach 80tych były rzadkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 Da się założyć aluminiową felgę 16" na tarczę 305mm z tradycyjnym zaciskiem. Ale faktycznie opony 16" w latach 80tych były rzadkie. Nie wiem, czy doczytałeś, ale w tym aucie była alufelga 15". Gdyby wypuścili je na 16", to pewnie nikt nie kombinowałby z takim układem hamulcowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 9 Września 2015 Udostępnij Napisano 9 Września 2015 Nie wiem, czy doczytałeś, ale w tym aucie była alufelga 15". Gdyby wypuścili je na 16", to pewnie nikt nie kombinowałby z takim układem hamulcowym.Doczytałem. I wciąż uważam, że to słabe rozwiązanie - przekombinowane, zwłaszcza, że już na początku lat 90tych 16" było już oferowane seryjnie w innych autach tej klasy. Nie mówiąc już o tym, że w roku 1990 w Lotusie Omega seryjnie montowano 17". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Gdyby były takie super, to by je dalej używali - przynajmniej w tych droższych autach. Wygląda na to, że tarcze "ufo" były ślepą uliczką w rozwoju hamulców samochodowych. Ja osobiście nie miałem z tym do czynienia to się mądrzył nie będę Tutaj masz filmik z wymiany i w komentarzach chwalą http://motokiller.pl/238181 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Września 2015 Udostępnij Napisano 10 Września 2015 Ja osobiście nie miałem z tym do czynienia to się mądrzył nie będę Tutaj masz filmik z wymiany i w komentarzach chwalą http://motokiller.pl/238181 Z tym chwaleniem byłbym ostrożny. Jeździłem na nówkach tarczach i o ile przy prędkościach do 150 km/h były dobre hamulce, to przy 200 już hałasowały i robiły się drewniane, a w okolicy 250 były malutkim dodatkiem do hamowania silnikiem, bo dotknięcie pedału hamulca momentalnie podnosiło decybele w aucie. Miałem felgi 16" i odprowadzenie ciepła było dość dobre. Przy prędkościach ponad 200 mam obecnie lepsze hamulce w BMW na tarczach 286mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 17 Marca 2020 Udostępnij Napisano 17 Marca 2020 Nie mam pojęcia dlaczego, ale w przeglądarce wyświetliła mi się dzisiaj reklama takich tarcz UFO do Audi. W życiu nie miałem żadnego Audi anie nawet niemieckiego auta.... W każdym razie m,usiałem dociec co to w ogóle jest i jak działa, AK niezawodny stąd odgrzebuję 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 17 Marca 2020 Udostępnij Napisano 17 Marca 2020 50 minut temu, wald0 napisał: Nie mam pojęcia dlaczego, ale w przeglądarce wyświetliła mi się dzisiaj reklama takich tarcz UFO do Audi. W życiu nie miałem żadnego Audi anie nawet niemieckiego auta.... W każdym razie m,usiałem dociec co to w ogóle jest i jak działa, AK niezawodny stąd odgrzebuję Nie tylko Tobie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 17 Marca 2020 Udostępnij Napisano 17 Marca 2020 Dnia 9.09.2015 o 20:23, mdyrka napisał: Dnia 8.09.2015 o 22:12, kaczorek79 napisał: Miałem takie tarcze w Audi V8. Cel: 300mm tarczy, a felga 15". Nie do osiągnięcia przy klasycznej tarczy. Tu zacisk jest pod powierzchnią roboczą. Wady: podatne na wichrowanie. Taka kombinacja, żeby zyskać 1 cal wiekości felgi? Bez sensu... Toż na tarcze 305mm z tradycyjnymi zaciskami wchodzi zwykła felga 16". Ponoć wchodzą również niektóre, specjanie dostosowane 15". w latach gdy audi 2000/5000 V8 produkowano auta supersportowe np: lamborghini countach jeździły na 14" 15" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 17 Marca 2020 Udostępnij Napisano 17 Marca 2020 (edytowane) Co to jest audi 2000? Edytowane 17 Marca 2020 przez Danielpoz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 A wiecie po co w Accordzie Vgen zamontowano tarcze przednie od strony wewnętrznej piasty? Bo tego nawet goście co Hondy robia latami nie mogą zrozumieć (chyba jedyny model gdzie tak zrobiono). Chyba po to żeby się u....ć trzy razy więcej podczas wymiany tarczy. Może inżynierowie mieli fajna impreze po pijaku i wpadali na takie a nie inne pomysły ….. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 16 godzin temu, Danielpoz. napisał: Co to jest audi 2000? Koledzy chyba mają na myśli Audi V8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 3 godziny temu, gregoryj napisał: A wiecie po co w Accordzie Vgen zamontowano tarcze przednie od strony wewnętrznej piasty W Transicie jest podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 Godzinę temu, ccLot napisał: W Transicie jest podobnie. No w Rover 600 bliźniaku tego accorda też Ale chyba też w którychś LandRoverach? Sens tego widzę jeden. Znów - miejsce. Ale tym razem w szerz: na wielotłoczkowe zaciski (tłoczki przeciwsobne, zaciski sztywne, bez jarzma i innych części ruchomych) Tylko czy w tym accordzie były takie właśnie zaciski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 28 minut temu, wald0 napisał: No w Rover 600 bliźniaku tego accorda też Ale chyba też w którychś LandRoverach? Sens tego widzę jeden. Znów - miejsce. Ale tym razem w szerz: na wielotłoczkowe zaciski (tłoczki przeciwsobne, zaciski sztywne, bez jarzma i innych części ruchomych) Tylko czy w tym accordzie były takie właśnie zaciski? Rover to kopia Accorda, wiec wiadomo ze to samo ma A gdzie tam ! Przeciez tam sa zwykle zaciski plywajace, takie jak ma wiekszosc aut. Ja nie widze zadnego sensu w tym jak to zrobili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 1 minutę temu, gregoryj napisał: Rover to kopia Accorda, wiec wiadomo ze to samo ma A gdzie tam ! Przeciez tam sa zwykle zaciski plywajace, takie jak ma wiekszosc aut. Ja nie widze zadnego sensu w tym jak to zrobili No to faktycznie przekombinowali na siłę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 @gregoryj Tico, Matiz, stare Hultaje też mają takie rozwiązanie z piastą na tarczy. Nic to nie daje, poza głupotą inżynierów. Żeby tarcze wymienić, trzeba uszkodzić łożysko koła i też dać nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 Co to jest audi 2000? Audi 2000 /5000 to V8 na USofA Jak trafię na osiedlu bo czasem się pojawią to wrzucę fotke, wyglądają trochę inaczej od wersji eu natapane Redmi5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 4 godziny temu, kaczorek79 napisał: @gregoryj Tico, Matiz, stare Hultaje też mają takie rozwiązanie z piastą na tarczy. Nic to nie daje, poza głupotą inżynierów. Żeby tarcze wymienić, trzeba uszkodzić łożysko koła i też dać nowe. Na mój gust, nie jest to głupota inżynierów, bo tarcza jest zdecydowanie płytsza, więc jest sztywniejsza. No, ale do wymiany trzeba się solidnie przyłożyć, żeby do łożysk piachu nie nasypać. Jeszcze w stareńkiej Toyce Starlet (RWD) i Kia Pride spotkałem takie rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 (edytowane) 8 godzin temu, mokrii napisał: Audi 2000 /5000 to V8 na USofA Jak trafię na osiedlu bo czasem się pojawią to wrzucę fotke, wyglądają trochę inaczej od wersji eu natapane Redmi5 Znam audi 4000 i 5000 usa ( audi 80/90 i 100/200 europa) ale 2000? To jaki to odpowiednik wersji na stary kontynent? V8 to w usa V8. Edytowane 19 Marca 2020 przez Danielpoz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 No właśnie z tym 2000 to chyba pomyłka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 10 godzin temu, gondoljerzy napisał: Na mój gust, nie jest to głupota inżynierów, bo tarcza jest zdecydowanie płytsza, więc jest sztywniejsza. No, ale do wymiany trzeba się solidnie przyłożyć, żeby do łożysk piachu nie nasypać. Jeszcze w stareńkiej Toyce Starlet (RWD) i Kia Pride spotkałem takie rozwiązanie. A jaki tam jest typ łożyska? W Matizie widzę, że są 2 stożkowe więc taki numer przejdzie ale tam gdzie są kulkowe dwurzędowe to ono się rozpada przy demontażu i trzeba dać nowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 17 godzin temu, kaczorek79 napisał: @gregoryj Tico, Matiz, stare Hultaje też mają takie rozwiązanie z piastą na tarczy. Nic to nie daje, poza głupotą inżynierów. Żeby tarcze wymienić, trzeba uszkodzić łożysko koła i też dać nowe. Nie. NIe o takie rozwiązanie chodzi. Tarczopiasta to rzecz spotykana często i taka kontrukcja sama w sobie to nic złego W Accord jest tarcza ZA piastą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 2 minuty temu, wald0 napisał: Nie. NIe o takie rozwiązanie chodzi. Tarczopiasta to rzecz spotykana często i taka kontrukcja sama w sobie to nic złego W Accord jest tarcza ZA piastą 17 godzin temu, kaczorek79 napisał: @gregoryj Tico, Matiz, stare Hultaje też mają takie rozwiązanie z piastą na tarczy. Nic to nie daje, poza głupotą inżynierów. Żeby tarcze wymienić, trzeba uszkodzić łożysko koła i też dać nowe. Dokladnie, rozpinasz sworznie. ściągasz całą zwrotnicę do wymiany. Łozyska nie musisz ruszać. Jak widziałem jak to gość robił (bo sam tego nie robilem) ….. oj to sobie pomyslalem ….. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 1 godzinę temu, wald0 napisał: Nie. NIe o takie rozwiązanie chodzi. Tarczopiasta to rzecz spotykana często i taka kontrukcja sama w sobie to nic złego W Accord jest tarcza ZA piastą A w matizie to niby gdzie jest tarcza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 8 godzin temu, gregoryj napisał: Dokladnie, rozpinasz sworznie. ściągasz całą zwrotnicę do wymiany. Łozyska nie musisz ruszać. Jak widziałem jak to gość robił (bo sam tego nie robilem) ….. oj to sobie pomyslalem ….. ale wyjmujesz piastę - często dość ciasno jest osadzona na wewnętrznych bieżniach. To właśnie demontaż piasty jest największym problemem w tym rozwiązaniu pod kątem uszkodzeń łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 21 godzin temu, gondoljerzy napisał: Na mój gust, nie jest to głupota inżynierów, bo tarcza jest zdecydowanie płytsza, więc jest sztywniejsza. No, ale do wymiany trzeba się solidnie przyłożyć, żeby do łożysk piachu nie nasypać. Jeszcze w stareńkiej Toyce Starlet (RWD) i Kia Pride spotkałem takie rozwiązanie. Tu nie chodzi o brud w łożysku. Po prostu do wymiany tarczy hamulcowej trzeba wybić z wewnętrznej bieżni łożyska piastę, a takiego łożyska ponownie się nie montuje, bo pożyje może dzień, może dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.