vavoom Posted September 10, 2015 Share Posted September 10, 2015 Witam, Jeśli ktoś ma ochotę wybrać się do Rzeszowa, to zapraszam na test napędu i kontroli trakcji. Test na rolkach, który co prawda nie odzwierciedla warunków rzeczywistych, ale daje pewien obraz działania w/w systemów. Na pierwszy ogień Mitsubishi ASX: 1. Przednią osią: 2. Po przekątnej: 3. Jedną stroną: 4. W rzeczywistych warunkach wygląda to trochę inaczej: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted October 2, 2015 Author Share Posted October 2, 2015 Kolejne testy, tym razem powyżej 15 km/h: Po przekątnej oraz jedną stroną, lekko pod górkę: Test po przekątnej, teren płaski: Wkrótce porównanie z Quattro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krisker Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Wkrótce porównanie z Quattro Którym? Haldex, czy torsen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted October 2, 2015 Author Share Posted October 2, 2015 Którym? Haldex, czy torsen?Torsen - Audi A6 C6. Wyniki conajmniej ciekawe, filmik powinien być za kilka godzin Porównanie zarówno napędów, jak i systemów kontroli trakcji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Torsen - Audi A6 C6. Wyniki conajmniej ciekawe, filmik powinien być za kilka godzin Porównanie zarówno napędów, jak i systemów kontroli trakcji. Ma toto szperę ? Jak nie to pewnie wyniki będą podobne do ASX. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krisker Posted October 2, 2015 Share Posted October 2, 2015 Ma ESP, w którym na 99% zaszyty jest EDS, więc jeśli heble w porządku, to powinien wyjechać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted October 2, 2015 Author Share Posted October 2, 2015 Quattro vs All Wheel Control. Całkowicie różne systemy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krisker Posted October 3, 2015 Share Posted October 3, 2015 Czyli jednak wspomagacze hamulcowe działają (w udi nieco sprawniej). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted October 3, 2015 Author Share Posted October 3, 2015 Czyli jednak wspomagacze hamulcowe działają (w udi nieco sprawniej). Działają. W Audi aktywują się przy niższej prędkości niż w Mitsubishi (ASX wymaga ok. 15 km/h). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krisker Posted October 4, 2015 Share Posted October 4, 2015 Szkoda że w 1995 zrezygnowali z mechanicznych blokad tyłu Pewnie zdecydowali księgowi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted January 18, 2016 Author Share Posted January 18, 2016 Tym razem Suzuki Vitara 2016: Po przekątnej: Przednią osią: Jedną stroną: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AxiT Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Witam, Jeśli ktoś ma ochotę wybrać się do Rzeszowa, to zapraszam na test napędu i kontroli trakcji. Test na rolkach, który co prawda nie odzwierciedla warunków rzeczywistych, ale daje pewien obraz działania w/w systemów. Kurcze sprawdziłbym swojego zabytka CRV 98. BTW jaki $$$ takiej przyjemności? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted January 21, 2016 Author Share Posted January 21, 2016 Kurcze sprawdziłbym swojego zabytka CRV 98. BTW jaki $$$ takiej przyjemności? Zgoda na nagranie i publikację na YT wystarczy Kolejny test - Suzuki Grand Vitara: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AxiT Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 Zgoda na nagranie i publikację na YT wystarczy Kolejny test - Suzuki Grand Vitara: UUUUUU panie to wymaga przynajmniej umycia fury, a w takich warunkach to mały problem , a serio to z kim się kontaktować i ile wcześniej trzeba się ..... zaanonsować? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted January 22, 2016 Author Share Posted January 22, 2016 Wszystko kwestią dogadania się, poproszę o kontakt na priv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 NApisz gdzie robisz te badania, może będzie łatwiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted January 22, 2016 Author Share Posted January 22, 2016 NApisz gdzie robisz te badania, może będzie łatwiej Tak jak pisałem w pierwszym poście, Rzeszów Badania to złe słowo, bardziej zabawa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Ehh nie doczytałem, rzeczywiście. Niestety nie moje strony. Jasne to nie badania, ale całkiem dobrze oddają różnice w napędach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati1.6dohc Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Zgoda na nagranie i publikację na YT wystarczy bardzo ciekawe. Fajnie , że tu umieszczasz Z ciakawostek - mój Y60 powienien zjechać z 3 rolek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted January 25, 2016 Author Share Posted January 25, 2016 bardzo ciekawe. Fajnie , że tu umieszczasz Z ciakawostek - mój Y60 powienien zjechać z 3 rolek Przy zablokowanych trzech dyfrach Wszystkie testowane do tej pory auta przy pomocy kontroli trakcji powinny zjechać z trzech rolek, niestety mam tylko dwie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted February 17, 2017 Author Share Posted February 17, 2017 Kolejny test: Skoda Superb 1.8 TSI MT 4x4 vs Suzuki Vitara 1.4 Turbo AT 4x4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koonrad Posted February 17, 2017 Share Posted February 17, 2017 sprawdzilibyśmy xdrive, nie jeździsz gdzieś na zachód (Krk) ? bo rozumiem że sprzęt mieści się do bagażnika ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted February 17, 2017 Author Share Posted February 17, 2017 Czasami Kraków, ale w najbliższym czasie się nie wybieram niestety :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koonrad Posted February 17, 2017 Share Posted February 17, 2017 (edited) 3 minuty temu, vavoom napisał: Czasami Kraków, ale w najbliższym czasie się nie wybieram niestety :/ to daj znać jakbyś wybierał się do Krk w weekend, możemy przetestować x3 (1gen) zima się kończy a mnie nie udało się pojeździć po śliskim żeby sprawdzić xdrive w realnych warunkach aha dla porównania możemy zrobić też vitarę 1gen, choć tam będzie porażka bo nie ma ESP i blokad Edited February 17, 2017 by Koonrad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted February 17, 2017 Author Share Posted February 17, 2017 1 minutę temu, Koonrad napisał: to daj znać jakbyś wybierał się do Krk w weekend, możemy przetestować x3 (1gen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AxiT Posted February 17, 2017 Share Posted February 17, 2017 (edited) 8 godzin temu, vavoom napisał: Kiedyś to się wnerwie na weekendzie i pojadę specjalnie do Ciebie - bo już kilka razy mi sienie udało. Ja tylko modę dodać ze do testów przeznaczona jest to co poniżej nie dało rady oblodzonemu podjazdowi ( 90% lodu na całej szerokości) była tez druga na zimówkach i nie dała rady. Spoiler Edited February 17, 2017 by AxiT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted February 17, 2017 Author Share Posted February 17, 2017 Godzinę temu, AxiT napisał: Kiedyś to się wnerwie na weekendzie i pojadę specjalnie do Ciebie - bo już kilka razy mi sienie udało. Zapraszam W tygodniu też da radę, tylko muszę wiedzieć kilka dni wcześniej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted March 4, 2017 Author Share Posted March 4, 2017 All Grip Select (2017 Suzuki SX4 S-Cross) vs All Grip Pro (2017 Suzuki Jimny) Wkrótce szczegółowy film z testów Jimnego (ESC + kontrola trakcji) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted March 8, 2017 Author Share Posted March 8, 2017 Suzuki Jimny 1.3 AT All Grip Pro - pełny test: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
optiview Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 z chęcią poddałbym takiemu badaniu (zabawie) swoją Insignie 4x4, ale mam do Ciebie 284km i na razie brak planów na podróż na południe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_78 Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Dnia 17.02.2017 o 20:18, AxiT napisał: Kiedyś to się wnerwie na weekendzie i pojadę specjalnie do Ciebie - bo już kilka razy mi sienie udało. Ja tylko modę dodać ze do testów przeznaczona jest to co poniżej nie dało rady oblodzonemu podjazdowi ( 90% lodu na całej szerokości) była tez druga na zimówkach i nie dała rady. Pokaż ukrytą zawartość ale tu winny jest szofer - stara zasada mówi - lepiej 10 razy zdusić silnik niż raz pozwolić obracać się kołami. Takie podjazdy o swoją starą cromą (teraz miała by 27 lat) w pięć osób pokonywałem bez kłopotów będąc tylko nieco starszym g*****rzem. W sylwester 2005(pamiętny atak zimy) roku dojechałem do samych drzwi kwatery w Krzyżowej obok Korbielowa. Na samym podjeździe do domku był bardzo duży pochył (z dwa razy większy niż na głównej drodze). Do czego zmierzam - szoferem wybitnym nie jestem ale podstawowe prawa fizyki na lodzie w miarę ogarniam, a w szczególności jedną rzecz - przy ślizganiu kół mamy jedynie 80% tego mamy przy tarciu tocznym - czyli niepoślizgowym. A tan naprawdę - wyciągamy bezpiecznik z ABS i patrzymy co auta faktycznie potrafią - tu się może okazać że jakieś 2wd z viskiem między kołami pojedzie lepiej niż 4wd. Do tego dodam że prawdziwy torsen na prostych zębach daje 100% blokady przy poślizgu i 100% luzu na zakrętach. Ale jest też drogi.... pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati1.6dohc Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Także jestem zaskoczony dodawaniem gazu .. Po co ? Ciekawe czy wyszłoby inaczej na wolnych obrotach. co tak klekocze? Diesel ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furvus_Eques Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 12 godzin temu, pawel_78 napisał: ale tu winny jest szofer - stara zasada mówi - lepiej 10 razy zdusić silnik niż raz pozwolić obracać się kołami. To zależy. W nowych autach może być dokładnie na odwrót. Np. w Mitsubishi Outlander i ASX kontrola trakcji Ci pomoże dopiero jak różnica prędkości obrotu kół będzie dość znaczna. Tutaj to dobrze widać, kontrola trakcji pomaga podjechać dopiero jak koła się trochę pokręcą. Gdyby kierowca od razu dodał więcej gazu auto pojechałoby płynniej. Tu dla odmiany kierowca robi to źle i ten sam układ napędowy nie pozwala mu podjechać. Gdyby dodał więcej gazu auto by pojechało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted March 19, 2017 Author Share Posted March 19, 2017 20 godzin temu, pawel_78 napisał: prawdziwy torsen na prostych zębach daje 100% blokady przy poślizgu Torsen daje 100% blokady?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel_78 Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Ryb: spróbuj pomielić kołami na śniegu - w parę sekund pod kołem wytworzy się warstwa lodu o przyczepności sporo mniejszej niż wcześniej. vavoom: tak - bo tam jest przekładnia ślimakowa. Przy zębach prostych ślimak może napędzać ślimacznicę , a na odwrót nie. Półosie są zakończone właśnie ślimakami. To koło kręcące się szybciej powoduje że mechanizm zaczyna pracować - czyli np na łuku drogi zewnętrzne koło "napędza" mechanizm. Nie ma możliwości by tylko jedno koło mieliło przy za dużej sile napędowej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted March 19, 2017 Author Share Posted March 19, 2017 pawel_78, nie znam szczegółów budowy torsena, ale z tego co pamiętam, to przy zerowej trakcji jednej strony, zachowuje się on jak otwarty dyfer. Z tego powodu były wersje z jakimiś tarczami, które miały wytworzyć opór, aby uniknąć takiej sytuacji, obecnie robią to hamulce. 100% blokadę to bardziej VCU, choć też tylko tymczasowo, Wkrótce będę testował na rolkach Audi Q5 z torsenem, może jakieś sugestie odnośnie takiego testu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted March 20, 2017 Author Share Posted March 20, 2017 Dnia 19.03.2017 o 09:01, mati1.6dohc napisał: Także jestem zaskoczony dodawaniem gazu .. Po co ? Ciekawe czy wyszłoby inaczej na wolnych obrotach. co tak klekocze? Diesel ?? A o który film pytasz, Jimny czy CRV? Na filmie z Jimnym klekocze jakiś agregat w pobliżu. W trybie 4WD uzyskanie wyższych obrotów (wystarczających, aby hamulce zadziałały odpowiednio mocno) przy włączonej elektronice wymaga dodawania i puszczania gazu, aby na moment "oszukać" komputer. Przy niskich obrotach elektronika nie ingeruje tak mocno, aby symulować blokady dyfrów. W przypadku CRV mamy do czynienia z układem w 100% reakcyjnym, trzeba się mocno ślizgać, żeby tylna oś ciągnęła, nie ma tu możliwości "delikatnej" jazdy 4x4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furvus_Eques Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 14 godzin temu, pawel_78 napisał: Ryb: spróbuj pomielić kołami na śniegu - w parę sekund pod kołem wytworzy się warstwa lodu o przyczepności sporo mniejszej niż wcześniej. Owszem, tylko że wtedy napęd dostanie inne koło, będące być może na przyczepnym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furvus_Eques Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 47 minut temu, vavoom napisał: W przypadku CRV mamy do czynienia z układem w 100% reakcyjnym, trzeba się mocno ślizgać, żeby tylna oś ciągnęła, nie ma tu możliwości "delikatnej" jazdy 4x4. Dokładnie, tam jest pompa ciśnieniowa i dopóki przód się konkretnie nie kręci i nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia to tył będzie stał w miejscu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati1.6dohc Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 3 godziny temu, vavoom napisał: A o który film pytasz, Jimny czy CRV? Na filmie z Jimnym klekocze jakiś agregat w pobliżu. To pewnie to. Oglądałem na srajfonie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AxiT Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 21 godzin temu, Ryb napisał: Dokładnie, tam jest pompa ciśnieniowa i dopóki przód się konkretnie nie kręci i nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia to tył będzie stał w miejscu. Niestety nie ma już oblodzenia i śniegu więc w tym roku nie sprawdzę - no chyba że taki efekt da spotkanie z kolega na rolkach - wtedy delikatnie pusze sprzęgło bez gazu i zobaczymy. Ale to pod górę musimy się ustawić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furvus_Eques Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 7 minut temu, AxiT napisał: Niestety nie ma już oblodzenia i śniegu więc w tym roku nie sprawdzę - no chyba że taki efekt da spotkanie z kolega na rolkach - wtedy delikatnie pusze sprzęgło bez gazu i zobaczymy. Ale to pod górę musimy się ustawić. Niestety mało które SUVy mają możliwość ruszenia z miejsca obiema osiami. Większość ma napęd dołączany, więc bez uślizgu przodu nic z tego nie będzie. Więc rady kolegi żeby delikatnie ruszać się nie sprawdzą, bo auta wtedy są FWD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcindzieg Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 27 minut temu, Ryb napisał: Niestety mało które SUVy mają możliwość ruszenia z miejsca obiema osiami. Większość ma napęd dołączany, więc bez uślizgu przodu nic z tego nie będzie. Więc rady kolegi żeby delikatnie ruszać się nie sprawdzą, bo auta wtedy są FWD. Wszystkie chyba można zablokować? W Kile działa tak do 40 km/h. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furvus_Eques Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 7 minut temu, marcindzieg napisał: Wszystkie chyba można zablokować? W Kile działa tak do 40 km/h. Haldexy nie mają blokad, a teraz wiele aut na haldexach. Ale te nowsze są chyba w kilku % inicjalnie spięte. Tyle że to i tak za mało w większości sytuacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vavoom Posted March 21, 2017 Author Share Posted March 21, 2017 45 minut temu, Ryb napisał: Niestety mało które SUVy mają możliwość ruszenia z miejsca obiema osiami. Większość ma napęd dołączany, więc bez uślizgu przodu nic z tego nie będzie. W zasadzie to większość nowych SUV/Crossover rusza obiema osiami, tyle, że nie jest to 50/50. Nie potrzeba też żadnego uślizgu, aby napęd był przenoszony na wszystkie koła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcindzieg Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 10 minut temu, Ryb napisał: Haldexy nie mają blokad, a teraz wiele aut na haldexach. Ale te nowsze są chyba w kilku % inicjalnie spięte. Tyle że to i tak za mało w większości sytuacji. Nie wiem jak to działa ale robi to całkiem dobrze. Jak wciśniesz przycisk blokady to tył jest dołączony. Na tyle mocno że ze sporego błota wyjechałem. Tyle że powyżej 40 km/h się rozłącza. I najlepiej jechać prosto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furvus_Eques Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Nie wiem jak to działa ale robi to całkiem dobrze. Jak wciśniesz przycisk blokady to tył jest dołączony. Na tyle mocno że ze sporego błota wyjechałem. Tyle że powyżej 40 km/h się rozłącza. I najlepiej jechać prosto. Tyle że Kia nie ma chyba Haldexa a własny wynalazek. Tymczasem w takich Hondach, Mazdach, VW, Skodach, Fordach, Oplach etc. to o przycisku blokady możesz sobie tylko pomarzyć. Tam jest bezobsługowo i nic nie zrobisz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcG Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 5 minut temu, Ryb napisał: Tyle że Kia nie ma chyba Haldexa a własny wynalazek. Tymczasem w takich Hondach, Mazdach, VW, Skodach, Fordach, Oplach etc. to o przycisku blokady możesz sobie tylko pomarzyć. Tam jest bezobsługowo i nic nie zrobisz. A jak się sprawdzają te nowe haldexy zimą np. przy 120-130 ? Mam chęć kupić alhabmrę/sharana z 4motion, warto dopłacić ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furvus_Eques Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 (edited) 4 minuty temu, MarcG napisał: A jak się sprawdzają te nowe haldexy zimą np. przy 120-130 ? Mam chęć kupić alhabmrę/sharana z 4motion, warto dopłacić ? A to nie mam zielonego pojęcia, nie dane było mi tak jeździć. A u mnie jest własny wynalazek Mitsubishi. Jechałem swoim co prawda 130 po śniegu ale wydaje mi się, że napęd ma tu już niewielkie znaczenie, bardziej opony. Inna rzecz że to mądre nie było. Edited March 21, 2017 by Ryb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcindzieg Posted March 21, 2017 Share Posted March 21, 2017 12 minut temu, Ryb napisał: Tyle że Kia nie ma chyba Haldexa a własny wynalazek. Tymczasem w takich Hondach, Mazdach, VW, Skodach, Fordach, Oplach etc. to o przycisku blokady możesz sobie tylko pomarzyć. Tam jest bezobsługowo i nic nie zrobisz. No chyba że tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.