Skocz do zawartości

SUV 4x4 - test na rolkach - napęd i kontrola trakcji


vavoom

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...
  • 1 miesiąc później...
  • 4 tygodnie później...

Test niezwykłego układu 4x4 w samochodzie typu monster truck: przedni mechanizm różnicowy - podział momentu obrotowego 50/50, tylny mechanizm różnicowy - podział momentu obrotowego 50/50, centralna skrzynia rozdzielcza - bezpośrednie połączenie silnika z wałem napędowym.

 

Edytowane przez vavoom
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Dnia 2.04.2019 o 21:16, vavoom napisał:

Honda CR-V vs Mazda CX-5. Potwierdza się wynik testu przeprowadzonego kiedyś przez Teknikens Varld, czyli porażka Hondy...

 

 

Gdyby ta Honda była przednionapędowa to wypadłaby tak samo. Z tego co tu widać system potrafi w najlepszym wypadku przenieść moment na drugie z przednich kół.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, vavoom napisał:

"Lekko" zmęczony, ale klasyk - Audi S6 4.2 V8 Avant Quattro (C4 - 1996):

 

 

 

Ha, niezła ciekawostka !

23 lata to szmat czasu, ale wynik troszkę mnie zaskoczył.

a próba z dohamowaniem ? Robicie coś takiego, czy ma poprostu sam zjechać? (W sumie tak powinno być .)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.05.2019 o 12:24, vavoom napisał:

"Lekko" zmęczony, ale klasyk - Audi S6 4.2 V8 Avant Quattro (C4 - 1996):

 

 

mozna sie pokusic o twierdzenie ze audi sprzedało hondzie naped i ze honda wkladała go do poprzedniej generacji crv ;l 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Na tym filmie przód i tył zachowują się podobnie. Czasem może zdecydować sposób puszczenia sprzęgła lub dodania gazu (przy małych oporach na kołach mogą mieć znaczenie opory wewnętrzne w napędzie). Ale to tylko gdybanie i taki test trzeba by było powtórzyć kilka razy, żeby wykluczyć przypadkowość.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Dnia 2.07.2019 o 11:22, vavoom napisał:

Z reguły to rolki są wyzwaniem dla samochodu, tym razem to samochód był wyzwaniem dla rolek. Dały radę. Land Rover Discovery 4 (III).

 

 

 

Do rolek jeszcze miska na olej by się przydała 😂

 

Test super. Pozamiatane. Fajny samochód. Chociaż chyba nigdy takiego nie kupię.. jakoś nie mam przekonania. Ale układ napędowy extra 🏆

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z najbardziej skomplikowanych i zaawansowanych napędów na świecie. Samochód, który łamie prawa fizyki. Rajdowa legenda.

Mitsubishi Lancer Evolution X w porównaniu z Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback. @kravitz, to Cię może zainteresować ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, vavoom napisał:

Jeden z najbardziej skomplikowanych i zaawansowanych napędów na świecie. Samochód, który łamie prawa fizyki. Rajdowa legenda.

Mitsubishi Lancer Evolution X w porównaniu z Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback. @kravitz, to Cię może zainteresować ;)

 

 

 

O ile pamietam, to do EVO ludzie wsadzali tylny dyfer z Ralliarta, a nie odwrotnie ;)

Jakis sens widać w tym był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, vavoom napisał:

Pierwsza generacja vs trzecia generacja - Hyundai Santa Fe.

Jeździsz takim jeszcze @volcan ? :)

 

 

 

Niestety nie - spalił się ponad rok temu. Teraz jest KIA Sorento XM :) No i ja miałem wersję z LSD - a to spora różnica w stosunku do testowanej przez Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 1 miesiąc później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Nie chodzi mi o ostatni film tylko o wcześniejsze.

 

 

A masz film z początku działalności gdzie filmowałeś SGVII  - na tych filmach SGV II jeździ diametralnie inaczej. Przynajmniej wg mnie.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AxiT nadal nie bardzo rozumiem, gdzie i co miałem dać do porównania.

Test z początku działalności to tylko dwie rolki i bez reduktora. Później testowaliśmy na trzech rolkach we wszystkich trybach i okazało się, że włączenie reduktora diametralnie zmienia działanie elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.11.2019 o 14:26, vavoom napisał:

Dosyć często padają zarzuty, iż testy na rolkach nijak się mają do rzeczywistych sytuacji. No to sprawdzamy!

 


Cześć @vavoom

super program !

osiągnąłeś kolejny poziom redaktorsko-reżyserski .

Gratulacje!

 

Z zarzutami często tak jest, że posiadacz obraża się za pokazanie wad/niedoskonałości/ograniczeń swojego pojazdu . Nie przejmuj się 👍

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.