Skocz do zawartości

SUV 4x4 - test na rolkach - napęd i kontrola trakcji


vavoom

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 27.11.2019 o 18:47, vavoom napisał:

@AxiT nadal nie bardzo rozumiem, gdzie i co miałem dać do porównania.

Test z początku działalności to tylko dwie rolki i bez reduktora. Później testowaliśmy na trzech rolkach we wszystkich trybach i okazało się, że włączenie reduktora diametralnie zmienia działanie elektroniki.

 

No fakt dopiero teraz zobaczyłem że masz dwie rolki na pierwszych filmach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć @mati1.6dohc, dzięki :)

Nie specjalnie mi chodziło o kolejny poziom, raczej o pokazanie realnych sytuacji i ich odzwierciedlenia w testach na rolkach, ale cieszę się, że się podoba :)

I chyba zmontuję coś w tym stylu na temat torsena, z wytłumaczeniem jak chłop krowie na rowie o co w tym chodzi :)

 

A póki co: Bmw X1 xDrive vs Audi Q3 Quattro

 

Edytowane przez vavoom
  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, vavoom napisał:

Cześć @mati1.6dohc, dzięki :)

Nie specjalnie mi chodziło o kolejny poziom, raczej o pokazanie realnych sytuacji i ich odzwierciedlenia w testach na rolkach, ale cieszę się, że się podoba :)

I chyba zmontuję coś w tym stylu na temat torsena, z wytłumaczeniem jak chłop krowie na rowie o co w tym chodzi :)

 

A póki co: Bmw X1 xDrive vs Audi Q3 Quattro

 

popraw filma ;] 

w pierwszym zestawieniu postawiłeś X1 tyłem na rolkach a Q3 przodem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Samochody z różnych segmentów, ale bardzo zbliżone charakterem - mocne, podwójnie doładowane silniki (3.3 & 3.0), ogromne moce (366 KM & 401 KM), ogromne momenty obrotowe (510 Nm & 520 Nm) i przede wszystkim - wyczynowe układy AWD o mocno tylno-napędowej charakterystyce.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.12.2019 o 20:52, vavoom napisał:

Nowoczesne "pseudo 4x4" potrafią być bardzo sprawnymi układami. Quattro z testu to też "pseudo 4x4", a radzi sobie lepiej niż to klasyczne:

 

Widać, że nie jest to już jakaś wiedza tajemna. Koreańcy też opanowali, nie wiem czy nie lepiej niż słynny vw.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam propozycje. Po za aktualnymi testami do przodu które przechodzą wszystkie lub większość pojazdów proponuje dodać takie same do tylu. Zapyta ktoś dlaczego bo mając crv 2 z 2003 4x4 działało do przodu ale jak się raz zakopałem przodem niestety w tył było gorzej.
W razie „w” oferuje grand vitare 2 w automacie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, vavoom napisał:

Ten temat już kiedyś pojawił się tutaj (4:34)

 

 

Kurcze to wszystkie testować też  3-ch rolek do tyłu bo na filmie chyba ze 3 fury cofały.

 

Dałoby radę kiedyś umówić się na test cofania? I nie tylko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, AxiT napisał:

 

Kurcze to wszystkie testować też  3-ch rolek do tyłu bo na filmie chyba ze 3 fury cofały.

 

Dałoby radę kiedyś umówić się na test cofania? I nie tylko?

i co Ci po tych testach które robione są na równej jak stół nawierzchni, gdzie siły ciężkości i nacisku są równomiernie rozłożone 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AxiT napisał:

Dałoby radę kiedyś umówić się na test cofania? I nie tylko?

Zapraszam do Rzeszowa :)

 

 

19 minut temu, szyman napisał:

i co Ci po tych testach które robione są na równej jak stół nawierzchni, gdzie siły ciężkości i nacisku są równomiernie rozłożone 

Nawierzchnia pod rolkami jest równa, ale same rolki już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Peugeot zaskakująco - jak na hybrydę z tylną osią napędzaną osobnym silnikiem elektrycznym. Póki co tego typu samochody miały ogromne problemy - dwie generacje Rav4, Outlandery PHEV z różnych lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Honda CR-V III Real Time AWD vs Mitsubishi Outlander All Wheel Control.

Można by powiedzieć, że oba napędy są podobne, w testach na rolkach wypadają prawie tak samo. Istnieje jednak zasadnicza różnica między tymi układami.

Real Time AWD to napęd re-aktywny, więc nie oferuje wsparcia dopóki nie nastąpi poślizg przednich kół.

AWC to układ pro-aktywny, system załącza tylne koła zanim przednie stracą przyczepność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, camel00 napisał:

 

Skąd system wie, że koła zaraz stracą przyczepność? :hmm:

 

to pewnie trochę taki marketing, chyba podobnie jest w xdrive

system wykrywa zakręt/przyspieszenie itp i "profilaktycznie" zaczyna przekazywać więcej momentu na drugą oś ?

w kaszkaju była taka śmieszna ikonka która niby pokazywała rozkład napędu

i każde mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia powodowało wychylenie się wskaźników tylnej osi 

ile w tym prawdy, nie wiem, ale 130KM diesel na 2-3biegu raczej na suchym asfalcie nie obróci kołami,

więc napęd na tył nie był potrzebny a jednak przekazywany, przynajmniej w teorii ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, camel00 napisał:

 

Skąd system wie, że koła zaraz stracą przyczepność? :hmm:

Nie wie, dlatego w dziesiątkach przypadków domyślnie załącza tylne, aby przednie tej przyczepności nie straciły.

Przyśpieszanie jest najprostszym przykładem, gaz w podłogę i ciągną cztery koła, nawet jeśli przyczepność jest bardzo dobra.

 

@Koonrad, pamiętasz może, co pokazywała ikonka w trybie LOCK?

Edytowane przez vavoom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Subaru Forester S-Turbo (SF). MANUAL vs AUTO. VCD vs ACT-4.

 

 

 

12 godzin temu, optiview napisał:

@vavoom Insignia na Haldexie też sobie poradziła, można wrzucić film z testów w Warszawie z 2019.

W sumie to nie wiem, jak to się stało, że Insigni tu nie ma... Przy czym trzeba sprecyzować - Insignia to nie taki zwykły haldex, a rozbudowany o elektronicznie sterowane lsd.

 

Edytowane przez vavoom
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.04.2020 o 15:38, mati1.6dohc napisał:

 

ojej, ale nieładnie. Trochę lipa. W takiej legendzie..

To jest trochę dziwne bo taka Kia Sportage ma lepsze wyniki. A ja jeździłem parę lat jednym i drugim i w realnym świecie Kia nie ma w ogóle startu. Skończy się ten burdel z wirusem to może zmobilizuję się w końcu i podłączę jakiś soft. Zobaczymy jak to jest spięte.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, marcindzieg napisał:

może zmobilizuję się w końcu i podłączę jakiś soft. Zobaczymy jak to jest spięte

Bardzo jestem ciekaw wyników. Poniżej przykładowe info o pomiarach w 4EAT (przed zmianą polaryzacji):

Basically to the rear wheels:
12v = 0% power
0v = 100% power
and its not linear, its exponential... so:
1v = ~4%
2v = ~10%
BUT!
6v = 1/2 of 12v = so the solenoid is 50% open = roughly 50% power to the rear ... Basically now 66%front and 33% rear, ALOT better then 91%/9%

After watching the signal from the TCU I found that it never sends less than ~ 2v when spinning all 4 tyres.... And @ 40-60mph It gives the solenoid a full 12volts, making the car entirely FWD .... Also, during engine braking the Solenoid is being fed the full 12v, FWD

 

Co do Sportage - starsze wersje nie wypadną lepiej, otwarte dyfry z przodu i z tyłu. 

Edytowane przez vavoom
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
42 minuty temu, vavoom napisał:

Mazda CX-5 2.5 SKYACTIV-G i-ACTIV AWD vs Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4motion.

W Maździe pod przyciskiem TCS OFF kryje się dosyć skuteczny tryb offrad.

 

 

Tiguan tak jakoś urósł, że stracił proporcje bryły do kółeczek. Wygląda niezgrabnie, jeszcze nie jak X4 , ale słabo.

A w temacie napędu, dobry sobie radzą oba. 

Może to wrażenie, ale chyba lepiej niż Merc.Benz, BMW i Audi ? @vavoom jak Twoje odczucia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.