Skocz do zawartości

SUV 4x4 - test na rolkach - napęd i kontrola trakcji


vavoom

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 31.08.2017 o 13:38, Ryb napisał:

 

Ale to Audi dramatycznie zdechło. A czy czasem Quattro to nie miał być superwypasiony system z Torsenem co daje moment na to koło co ma przyczepność? Chyba coś nie wyszło.

O ile w A6 (C6) na pewno jest Torsen, o tyle pojawiła się wątpliwość, czy Q5 po lifcie też ma Torsena, czy Crown Gear. Ma ktoś wiedzę w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A to przepraszam.  :ok:
 
Ciekawe jak to jeździ z CVT. Chciałbym się przejechać. 

Moze byc tylko lepiej niz w forku xt bo do 3.6 dali cvt jak do wrx czy tez levorga 2.0 czyli z dyfrem mechanicznym + sprzeglo tylko do blokafu i inicjalnym podzialem 45:55 a nie proteza 4x4 w postaci samego sprzegla wieloplytkowego 60:40

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam, że jeżeli poziom dyskusji opada na dno, a zachowanie niektórych userów nie jest zbyt odpowiednie, to używajcie proszę opcji "Zgłoś ten post". Przyśpieszy to znacznie czas reakcji moderatorów. Wątek jest bezapelacyjnie jednym z ciekawszych na naszym kąciku, nie psujmy tego. :oki:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2 godziny temu, vavoom napisał:

@Ryb jakie tryby napędu ma obecnie Outlander? Chodzi mi o dokładne nazewnictwo, które pojawia się na wyświetlaczu.

Kilka dni temu testowałem na rolkach dwa Outlandery (III), wersja GT i zwykła, czyli S-AWC vs AWC, potrzebuję tych informacji do zmontowania filmów :)

 

Ja mam diesla a S-AWC jest tylko w GT. U mnie (i w wersji 2.0 CVT) więc jest "zwykły" napęd AWC i są takie nazwy trybów pracy:

 

- 4WD Eco: napęd na przód, tył dołącza się dopiero po uślizgu przednich kół (działa całkiem szybko, ale w porównaniu do trybu np. Auto, różnica jest wyraźnie zauważalna)

- 4WD Auto: napęd inicjalnie lekko spięty, bodaj 20% tył (nie pamiętam dokładnie), rozdział płynnie regulowany aż do 60:40% (przód:tył)

- 4WD Lock: napęd spięty wg dokumentów w proporcjach 1.5 raza większych niż Auto. W praktyce oznacza to niby że najmniej to coś koło 70:30% a maksymalnie potrafi zrobić nawet 30:70% (przód:tył).

 

Jedyna zmiana w porównaniu do poprzednich modeli (Outlander II) oraz np. ASXa, że tryb 4WD Eco zastąpił tryb 2WD. Teraz już nie da się jechać w trybie wyłącznie 2WD.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vavoom napisał:

Dzięki, nie ja siedziałem za kierownicą w czasie testów, dlatego też nie pamiętałem dokładnego nazewnictwa:)

Wkrótce wrzucę filmy (3.0 GT z S-AWC oraz 2.0 z AWC). 

 

Tym autem trzeba umieć jeździć na rolkach żeby zjechało. Jak zacznie kręcić w miejscu to trzeba dodać gazu zamiast odpuszczać, inaczej nie zadziała kontrola trakcji i nie przeniesie napędu na pozostałe koła. Dlatego można uzyskać bardzo dobre albo bardzo złe wyniki tym samym autem - w zależności od tego czy kierowca czytał instrukcję czy nie.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ryb napisał:

 

Jedyna zmiana w porównaniu do poprzednich modeli (Outlander II) oraz np. ASXa, że tryb 4WD Eco zastąpił tryb 2WD. Teraz już nie da się jechać w trybie wyłącznie 2WD.

 

W kaszkaju jest tryb 2wd, a w teście gdy przód tracił przyczepność, to zaczynały kręcić się tylne koła 

 

wychodzi ze w 2wd tez jest opcja dołączenia napędu w ekstremalnej sytuacji

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Koonrad napisał:

 

W kaszkaju jest tryb 2wd, a w teście gdy przód tracił przyczepność, to zaczynały kręcić się tylne koła 

 

wychodzi ze w 2wd tez jest opcja dołączenia napędu w ekstremalnej sytuacji

 

 

Outlander II w trybie 2WD mielił przodem do upadłego, tył ani drgnął. W OIII jak widać uznali że lepiej jednak żeby zdecydować za użytkownika i już nie ma trybu 2WD.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, vavoom napisał:

Telenowela "Outlanders", dwa pierwsze odcinki ;)

 

1.

 

2.

 

 

 

Nihil novi. Ja mam model 2016 i niby coś tam poprawili w działaniu kontroli trakcji. Jak wjeżdżałem po luźnym pod górkę z jednym kołem w górze to miałem wrażenie że reagowała natychmiast ale dopiero na rolkach można by stwierdzić czy tak jest rzeczywiście. IMO to jest zależne od wielu czynników kiedy komputer stwierdzi wystarczającą różnicę prędkości obrotowej kół żeby reagować. Grunt, że auto daje radę zjechać.

 

PS. Daj filmy na trzech rolkach, to będzie ciekawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test na trzech rolkach: Skoda Superb 4x4 vs Audi A6 Quattro vs Subaru Outback S-AWD:

 

 

Porównanie dwóch generacji napędów Suzuki, czyli i-AWD vs All Grip Select, na dwóch i trzech rolkach:

 

 

 

Bezpośrednie zestawienie Subaru i Nissana na trzech rolkach:

 

Bezpośrednie zestawienie Subaru i Suzuki na dwóch rolkach:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, vavoom napisał:

Tylko w tych z centralnym dyfrem, których jest coraz mniej...

Jakby nie patrzeć spięte są cały czas.  Zmienia się podział ale nigdy nie jest tak że tył jest całkowicie odpięty jak w Kile, gdzie sam przód chodzi. A kolega o to pytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dzisiejszej szybkości elektroniki nie ma znaczenia, czy spięcie wynosi 80/20 (jak w Subaru np. przy jeździe ze stałą prędkością) czy 90/10-95/5 jak w większości tego typu napędów. I nie jest to wcale wada, przykładowo - Audi Q5, Quattro Ultra (które odpina nie tylko tylną oś, ale cały wał) w teście łosia radzi sobie lepiej niż Torsen. Dziś, w kwestii właściwości jezdnych sprytny soft napędów bezpowrotnie wyprzedził mechanikę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dzisiejszej szybkości elektroniki nie ma znaczenia, czy spięcie wynosi 80/20 (jak w Subaru np. przy jeździe ze stałą prędkością) czy 90/10-95/5 jak w większości tego typu napędów. I nie jest to wcale wada, przykładowo - Audi Q5, Quattro Ultra (które odpina nie tylko tylną oś, ale cały wał) w teście łosia radzi sobie lepiej niż Torsen. Dziś, w kwestii właściwości jezdnych sprytny soft napędów bezpowrotnie wyprzedził mechanikę...

80/20 w subaru

Mozesz pidac źródło?

Co do dalszej czesci postu. I tak i nie.

I tak do momentu jak sie "elektronika" nie przegrzeje. A wystarczy dłuższy podjazd śnieżna drogą w górach czy manewry z campingiem na trawie. Zeby nie bylo doświadczyłem tego z haldexem

I nie jeśli zalezy nam nad harakterytyka prowadzenia neutralna a nawet rwd. Tu klasyczny uklad z centralnym dyfrem jest gora. Przyklad nowego focusa RS jako auta z tzw drift mode jest chybiony bo to auto nie jedzie jak klasyczne 4x4 (np sti czy evo) czy rwd bmw tylko balansuje napęd miedzy prawa a lewa strona z tylu stąd efekt "driftu"

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, vavoom napisał:

Test na trzech rolkach: Skoda Superb 4x4 vs Audi A6 Quattro vs Subaru Outback S-AWD

 

Widać tutaj (zwłaszcza w przypadku skoda vs. audi), że duże znaczenie ma stan układu hamulcowego. W starszym audi EDS nie jest w stanie skutecznie przyhamować kół na rolkach (choć prawie się udało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ppmarian napisał:

80/20 w subaru

Mozesz pidac źródło?

Fora Subaru. Użytkownicy podpinali komputery lub aplikacje pod sterownik napędu i opisywali działanie. Nie znam się na elektronice, ale odczytywano bodajże wartości (w procentach) na cewce odpowiadającej za spięcie sprzęgła. Przy stabilnej jeździe ze stałą prędkością wartość wskazywała 20%-30%, niestety nikt nie wiedział dokładnie jak się to przekłada na rozkład momentu przód/tył. Biorąc pod uwagę, że 100% to pełne spięcie sprzęgła (czyli 50/50), to 20% na cewce daje raczej niewielki moment na tył... Są prezentacje na YT, np.:

 

31 minut temu, ppmarian napisał:

Wrx 2.0DIT, levorg 2.0DIT outback 3.6 H6 maja cvt 45:55

Zdaje się, że te modele mają centralny dyfer tak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Krisker napisał:

 

Widać tutaj (zwłaszcza w przypadku skoda vs. audi), że duże znaczenie ma stan układu hamulcowego. W starszym audi EDS nie jest w stanie skutecznie przyhamować kół na rolkach (choć prawie się udało).

Nie sądzę, aby w tym przypadku była to kwestia stanu układu hamulcowego, raczej braków w sofcie sterującym hamulcami. Hamulce same w sobie działały bardzo dobrze, samochód nawet zamielił kołem stojącym na asfalcie. W przypadku poprzedniej generacji Suzuki SX4 elektronika zgłupiała po dłuższych próbach wydostania się z rolek tylnym kołem (trzy koła szybko się obracały, jedno stało) i wyłączyła ABS, ESP i napęd 4x4. Po przejechaniu kilkunastu metrów po parkingu (obroty czterech kół) wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 22.03.2017 o 10:50, mateusz_e napisał:

A istnieją jeszcze auta pokroju np: Suzuki GV gdzie napęd jest realizowany na dwie osie full time?

4MATIC, stały napęd poprzez centralny dyfer (oprócz CLA, GLA), poniżej test GLC z takim napędem właśnie:

 

Porówanie: 4MATIC vs Quattro vs Active Drive I:

 

 

Edytowane przez vavoom
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 17.02.2017 o 12:17, Koonrad napisał:

to daj znać jakbyś wybierał się do Krk w weekend, możemy przetestować x3 (1gen)

Będę z rolkami w Krakowie w najbliższą sobotę około 10:00.

W niedzielę we Wrocławiu, gdyby kogoś interesowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
11 godzin temu, vavoom napisał:

@Koonrad - póki co test na dwóch rolkach, wkrótce (weekend) test na trzech :)

 

O jakie ładne x3 ;)

ladnie poradziła sobie z rolkami pod tylna osia

 

a ja dziś testuje kaszkaja na śniegu 

calkiem ładnie się spisuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, vavoom napisał:

@Koonrad, co lepiej sprawuje się na śniegu, kaszkaj czy X3? 

 

X3 nie miałem okazji pojeździć po śniegu :(

kaszkaj po wyłączeniu ESP daje sporo frajdy

nie czuć zupełnie ze napęd się dołącza a elektronika nie dusi silnika

 

co zauważyłem to ze o ile przy kołach „na wprost” ESP ingeruje raczej symbolicznie, tak przy skręconych dusi dość mocno silnik przy ruszaniu z kopnego śniegu 

 

W X3 na rolkach nie czułem ingerencji ESP, silnik wkręcał się normalnie na obroty

 

Na dalsze testy X3 czeka aż zrobi się biało ;) 

 

 

Co do porównania z quattro to ciekawe czy gdyby mocniej zakręcił kołami w audi to poradziło by sobie lepiej 

bo ja to gazu nie żałowałem ;) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi elektronika mocno odcinała obroty. Bez ESP nie gazowałem mocno, bo zaczął wygrzebywać się z rolek. Kolega gazował A6, wiele to nie pomogło.

Razem z powyższym Audi testowałem Qashqaia i S-Crossa, te nie wymagały ani gazowania, ani wyłączania ESP, kontrola trakcji robiła swoje.

Poniżej kolejne testy - Mazda CX-3 (w zestawieniu z Vitarą):

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dziś nic nowego, ale w związku z wieloma zarzutami na yt, jaki to ja jestem beee i nie fair i w ogóle (reklamuję Subaru i takie tam bzdety), bo w jednym z filmów porównałem starsze Quattro z trochę nowszym Superbem i kilka lat młodszym Outbackiem, przygotowałem mały mix - zestawienie Quattro z najstarszymi testowanymi dotąd samochodami (i broń boże żadnym Subaru!):

 

 

I żeby nie było, to jeszcze porównanie Forestera 2017 z Grand Vitarą 2007:

 

 

Przy okazji - Advanced Grip Control w wykonaniu Peugeot:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, vavoom napisał:

Dziś nic nowego, ale w związku z wieloma zarzutami na yt, jaki to ja jestem beee i nie fair i w ogóle (reklamuję Subaru i takie tam bzdety), bo w jednym z filmów porównałem starsze Quattro z trochę nowszym Superbem i kilka lat młodszym Outbackiem, przygotowałem mały mix - zestawienie Quattro z najstarszymi testowanymi dotąd samochodami (i broń boże żadnym Subaru!)

 

 

hehe nie ma to jak fanboje ;)

swoją drogą to na filmie z vitarą widać jak dużo mocy potrzeba/trafia na jedno koło - "obraca" się na kostce 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Godzinę temu, vavoom napisał:

Przypuszczam, że L200 jest skonfigurowane pod teren i znaczne obciążenie.

Na śliskiej, ale gładkiej nawierzchni suvy poradzą sobie lepiej.

 

L200 na mokrym asfalcie zamiata tyłem jak na lodzie

wiec tam pewnie tył przy pustej pace niewiele pomaga 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.