Jump to content
vavoom

SUV 4x4 - test na rolkach - napęd i kontrola trakcji

Recommended Posts

16 godzin temu, vavoom napisał:

Bmw 530i M Performance vs Mercedes AMG E 43:

 

 

 

 

UUUU, ale lipa od gwiazdy :panic:

Pokusisz się o komentarz ? @vavoom

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mati1.6dohc Mamy tu tzw. performance awd (nie traction awd), o nietypowym rozdziale: 31% przód - 69% tył. Auto prawie RWD, nawet przy maksymalnie skręconych kołach nie bardzo chciało zjechać z rolek. Co ciekawe, przy wyłączonym ESP system nadal odcinał moc.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi A4 Allroad Quattro vs Subaru Outback S-AWD:

 

 

Edited by vavoom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy Jimny w porównaniu ze "starym":

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy Jimny vs nowy Duster:

 

 

 

 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat Ateca 4Drive vs Mitsubishi Eclipse Cross S-AWC:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Test niezwykłego układu 4x4 w samochodzie typu monster truck: przedni mechanizm różnicowy - podział momentu obrotowego 50/50, tylny mechanizm różnicowy - podział momentu obrotowego 50/50, centralna skrzynia rozdzielcza - bezpośrednie połączenie silnika z wałem napędowym.

 

Edited by vavoom
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Honda CR-V vs Mazda CX-5. Potwierdza się wynik testu przeprowadzonego kiedyś przez Teknikens Varld, czyli porażka Hondy...

 

 

 

Edited by vavoom

Share this post


Link to post
Share on other sites

:ok:

CRV faktycznie słabo 

Ciekawe jak ws do poprzednich generacji

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprzednie generacje mają mechaniczny układ (dual pump), teoretycznie słabszy...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porównanie napędów Hondy CR-V w wersji benzynowej i hybrydowej:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.04.2019 o 21:16, vavoom napisał:

Honda CR-V vs Mazda CX-5. Potwierdza się wynik testu przeprowadzonego kiedyś przez Teknikens Varld, czyli porażka Hondy...

 

 

Gdyby ta Honda była przednionapędowa to wypadłaby tak samo. Z tego co tu widać system potrafi w najlepszym wypadku przenieść moment na drugie z przednich kół.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Lekko" zmęczony, ale klasyk - Audi S6 4.2 V8 Avant Quattro (C4 - 1996):

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, vavoom napisał:

"Lekko" zmęczony, ale klasyk - Audi S6 4.2 V8 Avant Quattro (C4 - 1996):

 

 

 

Ha, niezła ciekawostka !

23 lata to szmat czasu, ale wynik troszkę mnie zaskoczył.

a próba z dohamowaniem ? Robicie coś takiego, czy ma poprostu sam zjechać? (W sumie tak powinno być .)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mati1.6dohc Nie próbowaliśmy z dohamowaniem, czas gonił, może przy następnej okazji spróbujemy. Ta wersja miała EDS, który zadziałał przy teście po przekątnej i bocznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.05.2019 o 12:24, vavoom napisał:

"Lekko" zmęczony, ale klasyk - Audi S6 4.2 V8 Avant Quattro (C4 - 1996):

 

 

mozna sie pokusic o twierdzenie ze audi sprzedało hondzie naped i ze honda wkladała go do poprzedniej generacji crv ;l 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standard w torsenie... EDS działa między kołami, a między osiami już niekoniecznie... Jakby faktycznie lekko przyhamować przednią oś, to mógłby wyjechać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krisker Pytanie zatem, dlaczego wyjechał z rolkami pod tylną osią...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem. Na tym filmie przód i tył zachowują się podobnie. Czasem może zdecydować sposób puszczenia sprzęgła lub dodania gazu (przy małych oporach na kołach mogą mieć znaczenie opory wewnętrzne w napędzie). Ale to tylko gdybanie i taki test trzeba by było powtórzyć kilka razy, żeby wykluczyć przypadkowość.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przypadku powyższego S6 test był powtarzany, wyniki za każdym razem takie same. Może znajdą się inni chętni ze starszymi Quattro, to porównamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Toyota RAV4 AWD vs Honda CR-V AWD:

 

 

Edited by vavoom
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi Outlander AWC (2018) vs Toyota RAV4 AWD (2019):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z reguły to rolki są wyzwaniem dla samochodu, tym razem to samochód był wyzwaniem dla rolek. Dały radę. Land Rover Discovery 4 (III).

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.07.2019 o 11:22, vavoom napisał:

Z reguły to rolki są wyzwaniem dla samochodu, tym razem to samochód był wyzwaniem dla rolek. Dały radę. Land Rover Discovery 4 (III).

 

 

 

Do rolek jeszcze miska na olej by się przydała 😂

 

Test super. Pozamiatane. Fajny samochód. Chociaż chyba nigdy takiego nie kupię.. jakoś nie mam przekonania. Ale układ napędowy extra 🏆

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po raz pierwszy 100% elektryk - Tesla Model 3:

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden z najbardziej skomplikowanych i zaawansowanych napędów na świecie. Samochód, który łamie prawa fizyki. Rajdowa legenda.

Mitsubishi Lancer Evolution X w porównaniu z Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback. @kravitz, to Cię może zainteresować ;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, vavoom napisał:

Jeden z najbardziej skomplikowanych i zaawansowanych napędów na świecie. Samochód, który łamie prawa fizyki. Rajdowa legenda.

Mitsubishi Lancer Evolution X w porównaniu z Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback. @kravitz, to Cię może zainteresować ;)

 

 

 

O ile pamietam, to do EVO ludzie wsadzali tylny dyfer z Ralliarta, a nie odwrotnie ;)

Jakis sens widać w tym był.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do jazdy nie-ekstremalnej sens w tym był :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsza generacja vs trzecia generacja - Hyundai Santa Fe.

Jeździsz takim jeszcze @volcan ? :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, vavoom napisał:

Pierwsza generacja vs trzecia generacja - Hyundai Santa Fe.

Jeździsz takim jeszcze @volcan ? :)

 

 

 

Niestety nie - spalił się ponad rok temu. Teraz jest KIA Sorento XM :) No i ja miałem wersję z LSD - a to spora różnica w stosunku do testowanej przez Ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, vavoom napisał:

@volcan, z Sorento też zapraszam na rolki :)

 

Lokalizację czasoprzestrzenną wstępnie możesz zaproponować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@volcan cały czas Rzeszów, termin do uzgodnienia :) 

 

A tymczasem Electric AWD vs Real 4x4:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia Sportage AWD vs Volkswagen Tiguan 4Motion:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buick Encore 1.4T AT AWD (Opel Mokka/Vauxhall Mokka/Chevrolet Trax/Holden Trax) vs Suzuki Vitara 1.4 AT All Grip Select:

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.