Jump to content

SUV 4x4 - test na rolkach - napęd i kontrola trakcji


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jeśli jest ktoś z Warszawy lub Kielc chętny na testy w dniach 3-4 października, to proszę o kontakt na priv :)

Tymczasem Subaru Forester SG - dwa samochody tej samej generacji, ale z zupełnie innymi rodzajami S-AWD:

 

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
W dniu 24.11.2020 o 08:43, Dark_Knight napisał:

Żeby Haldex pokonał Subaru...

 

Insignia 1 to nie taki zwykły haldex, tam jest jeszcze zintegrowane elektroniczne sterowane lsd na tylnej osi.

Edited by vavoom
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
7 minut temu, vavoom napisał:

Subaru - porównanie napędów VCD i ACT-4, czyli manual vs cvt, na przykładzie modelu Legacy.

 

 

Zupełnie nie rozumiem ludzi, którzy kupują współczesne auta z manualną skrzynią biegów. Mam kilka takich, ale współczesne nie są nawet dla Konika :hehe:

Poza mustangiem -no ale on też już ma 9/10 lat. Najczęściej zostaje w garażu, bo w ciężkim tygodniu nie mam ochoty gnieść sprzęgła i machać lewarkiem (bardzo żałuję, że nie jest AT).

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ja nie staram się zrozumieć, co kto lubi :) Subaru obecnie nie ma już nawet manuali w ofercie, ale tam skrzynia definiowała rodzaj układu AWD, ten z manualem uważany był za "prawdziwy" ;)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
W dniu 28.12.2020 o 10:09, vavoom napisał:

Ja nie staram się zrozumieć, co kto lubi :) Subaru obecnie nie ma już nawet manuali w ofercie, ale tam skrzynia definiowała rodzaj układu AWD, ten z manualem uważany był za "prawdziwy" ;)

A w czym on niby byl prawdziwszy jak i tak nie bylo blokad a dyfry otwarte.

 

Krawiec

Link to post
Share on other sites

W tym, że miał centralny dyfer. Tego większość automatów i CVT nie ma.

Podobnie tylko napędy Quattro z torsenem uważane są za "prawdziwe". 

Natomiast nie bez powodu napisałem to w cudzysłowiu, bo takie stwierdzenia to kompletna bzdura. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 28.12.2020 o 10:00, mati1.6dohc napisał:

Zupełnie nie rozumiem ludzi, którzy kupują współczesne auta z manualną skrzynią biegów.

Z mojego doświadczenia wynika że tacy ludzie po prostu nie mieli okazji pojeździć automatem.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Z mojego doświadczenia wynika że tacy ludzie po prostu nie mieli okazji pojeździć automatem.
Zależy jakie auto.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie, samochód jaki posiadam to honda Accord 8 generacja, automat, silnik 2.0 benzyna. 

Ostatnio podczas stromego podjazdu na śliskiej drodze do pracy samochód stanął w połowie góry na zakręcie. System VSA tak odjął gazu że pomimo iż wciskałem pedał coraz mocniej auto się w końcu zatrzymało. Zjechałem powoli do tyłu i drugi raz to samo. Musiałem zostawić auto na dole i resztę drogi pokonać pieszo. Kolega matizem dojechał bez problemu. Dodam tylko że opony mam dopiero drugi sezon nokiany porządne. Mógłbym niby wyłączyć system vsa i pewnie bym wyjechał ale nie wpadłem na to od razu, następnym razem spróbuję tak zrobić. Jednak bardzo zawiodłem się na tym aucie, nie przypuszczalem że system vsa odejmuje gaz aż do zera praktycznie unieruchamia auto. Wcześniej miałem Passata z ESP i nie było problemu gdyż ten system nie odejmuje praktycznie w ogóle gazu. Pytanie mam czy tak jest we wszystkich automatach? 

Link to post
Share on other sites

To nic nadzwyczajnego, wiele samochodów tak ma. Gdyby nie było stromo, to prawdopodobnie układ byłby bardziej skuteczny niż ten we wspomnianym Passacie. Grunt to znać swoje auto i wiedzieć, co i jak :) Następnym razem VSA OFF i nie będzie problemu.

Edited by vavoom
Link to post
Share on other sites
W dniu 26.01.2021 o 13:30, RobertPala napisał:Pytanie mam czy tak jest we wszystkich automatach? 


witamy w dziale 4x4 😉

Pociągnijmy jednak temat, bo jest wszekże górka w tle.

trakcja- off, skrzynia zblokowana na 1 (chyba, że nie ma takiej opcji?? )

i jazda.

przy dużej motywacji możesz jeszcze obniżyć ciśnienie w oponach.  O 1/3-1/2.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Crv zawsze miał dziwny system. Przednionapędówka, która czasami potrafiła dopędzić tył. Zaskakując kierowcę..

 

Rav fajnie. Szkoda, że na koniec nie ogarnął. Ale jak na taki samochodzik to dobrze wypadł.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.