Skocz do zawartości

Przerabiamy... no wlasnie co :) vol 2


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

ok, po 3ciej turze - jest lepiej. kręci już i reaguje na obroty bez zacinki... ale jest słaby jak F126p :) i słychac ze ma dalej ubogo...

 

idziemy dalej w górę... ale kończą mi się dysze i igły. 

 

MJ 125
PJ 42,5
Igła - zmiana na oznaczoną RR w zestawie (węższa, ostatnia, najbardziej hardcorowa) - na 3 rowek
sruba regulacji - 3 obr out
dyski bez zmian...

 

zastanawiam się czy PJ nie zmienić na 45... ale to poczekam jeszcze.

 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok cd pamiętnika, bo się pogubię :)

 

5ta konfiguracja

 

MJ 120 - zmniejszyłem, niepotrzebnie

PJ - bz

igła - RR - 2gi rowek

mieszanka wolnych - 2,5 obr

 

jest lepiej (już prawie idealnie) - na 1/2 manetki, reaguje i przyśpiesza... dalej brzmi lekko ubogo... ale już da się jechać.

ale ma zadyszkę na 100%.

 

zamówiłem MJ 130 w Larssonie - będą jutro dopiero...

Igła 1 stopień wyżej.

 

i już powinno być używalnie na codzień.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe amorki z tyłu...

ech. człowiek checklistę już skończył niby nic nie zostało - poza regulacją... ale po oblataniach pierwszych - dalej wychodzą kwiatki...


Piękne i klasyczne Marzocchi Strada (zregenerowane za 600 PLN) - nie chodziły jak należy. przyszły fajne progresywne YSS... ze średniej półki...

dysze trzeba było domówić (i pewnie jeszcze nie koniec), licznik potrzebował filtra RPM żeby ustabilizować wskazówkę :)

 

pewnie jeszcze przyjdzie zamówić miernik AFR przenośny, żeby wkręcić w wydech sondę lambda i lepiej zestroić gaźniory widząc co się dzieje podczas jazdy... (cenowo wyjdzie pewnie tyle co kilka hamowań... a plus jest taki , że to zostanie na przyszłość).

 

a34112163c2ad0e608ffe228121c9422.jpg

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie przetestowałem konfig gaźników
MJ 130 (ZMIANA)
PJ 42.5
igła RR - 2 rowek od dołu
sruba mieszanki - 3 obroty
4 dyski na wydechu...

i to była pierwsza jazda rekreacyjna - bez zadyszki i sprawdzania czy wsio gra... rano sprawdzę czy silnik nie nasikał nigdzie na podłogę, bo miał dzisiaj wreszcie czas się zagrzać.

ale generalnie mam 2 rozterki:
1. poza słuchem - gdzie wiem ze na pół gwizdka ładnie idzie, a na pełnym ma ubogo - nie potrafię porównać z niczym jak to jedzie. bo na codzień latam 1200 Uśmiech i nie wiem czy na 750 to już kres czy jeszcze regulować:) domyślam się że na dole przy stożkach straci wigor trochę, ale imho jest dalej za słaby. zważywszy ze przełożenie zębatek zostało seryjne (zmiana z 620 na 530 tylko) a koło ma mniejsze z tyłu o cal, to powinien być nawet zrywniejszy niż seria...

2. MJ mam już 7 rozmiarów większą niż seria i wygląda na to że nadal mało (zamawiam 135) - ma płaski moment na końcu zakresu obrotów i brzmi ubogo... także wydaje się że już blisko...  ale czy to realne zeby az tyle rozmiarów podbić dyszę na seryjnym silniku?

zamawiam 135 i pewnie podskoczę też z pilotem na 45. bo jeszcze ma tyci mało na wolnych (aczkolwiek odpalił ładnie, ssania się słucha i dobrze reaguje na gaz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ancka napisał:

Wytrwały jesteś, co zrobisz? No nic nie zrobisz emoji106.png

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 

troche moja wina - pomierzyłem dopiero dzisiaj zamiast przed włożeniem...:) spoko luz. mam nowy aku - jezdzic i testowac sie da. aku się podładuje :) alternator nowy jutro bedzie w Larssonie do odbioru :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie mogłem zapytać wcześniej... nie chcesz Ty chłopie AFR zmierzyć? Mam szerokopasmówkę ;] bo jak czytam o ocenianiu mieszanki na słuch to mi się resztki włosów jeżą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, MisiekWAW napisał:

w sumie mogłem zapytać wcześniej... nie chcesz Ty chłopie AFR zmierzyć? Mam szerokopasmówkę ;] bo jak czytam o ocenianiu mieszanki na słuch to mi się resztki włosów jeżą...

 

chcę i kupię sobie przenośny miernik. ale budzetu narazie nie mam. jaki masz zestaw? potrzebuję pewnie wspawać sondę lambda w kolektor?

 

nie wiem co Ci nie pasuje w słuchaniu silnika? przeciez to dość prosta diagnostyka. metodycznie sprawdzasz położenie manetki i słuchacz co Ci moto mówi :) teraz poprostu jestem na etapie ze już jest naprawdę plisko - i zbliza się moment, aby wybrać się na hamownię.

 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toś mnie zabił teraz ;] nie pamiętam, sprawdzę za 1,5 tygodnia ;) miałem napisać, że jeżeli masz wydech na jedną stronę to w zupełności wystarczy wetknąć w wydech ale przecież Ty go przytykasz tymi spodkami do kawy :hehe: ;] to w sumie nie mam Ci nic do zaproponowania poza dziurą w wydechu... gdzieś za miejscem gdzie się już schodzi w jeden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, MisiekWAW napisał:

toś mnie zabił teraz ;] nie pamiętam, sprawdzę za 1,5 tygodnia ;) miałem napisać, że jeżeli masz wydech na jedną stronę to w zupełności wystarczy wetknąć w wydech ale przecież Ty go przytykasz tymi spodkami do kawy :hehe: ;] to w sumie nie mam Ci nic do zaproponowania poza dziurą w wydechu... gdzieś za miejscem gdzie się już schodzi w jeden

sam jestes spodek od kawy. to są dyski projektowane z wykorzystaniem zwężki venturiego! ;)

 

co do AFR - to jak masz cos nieinwazyjnego - to mogę pojechac na testy z otwartym. teoretycznie to zubozy trochę całość (minimalnie), ale pozwoli wyłapać nieprawidłowości w poszczególnych systemach gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jimbo22 Szacunek, naprawdę szanuję ludzi którzy jak Ty potrafią stworzyć coś własnego. :)

A tak przy okazji nie myslałeś o jakimś zupełnie "od czapy" projekcie na przykład rama z ruska (bo siermiężna i wytrzymała), silnik od małego samochodu typu Matiz czy Tico plus Twoja pomysłowość jeśli chodzi o stylistykę, podejrzewam że efekt byłby co najmniej bombowy. :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RussianRider napisał:

@jimbo22 Szacunek, naprawdę szanuję ludzi którzy jak Ty potrafią stworzyć coś własnego. :)

A tak przy okazji nie myslałeś o jakimś zupełnie "od czapy" projekcie na przykład rama z ruska (bo siermiężna i wytrzymała), silnik od małego samochodu typu Matiz czy Tico plus Twoja pomysłowość jeśli chodzi o stylistykę, podejrzewam że efekt byłby co najmniej bombowy. :)

 

Tylko po co (tradycyjny) silnik samochodowy? ;)

Ani to ładne, ani pasujące - prędzej motor z nosorożca, jeżeli już musi być z auta. :oki:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tylko po co (tradycyjny) silnik samochodowy?
Ani to ładne, ani pasujące - prędzej motor z nosorożca, jeżeli już musi być z auta. :oki:


Albo z garbusa :ok:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, RussianRider napisał:

@jimbo22 Szacunek, naprawdę szanuję ludzi którzy jak Ty potrafią stworzyć coś własnego. :)

A tak przy okazji nie myslałeś o jakimś zupełnie "od czapy" projekcie na przykład rama z ruska (bo siermiężna i wytrzymała), silnik od małego samochodu typu Matiz czy Tico plus Twoja pomysłowość jeśli chodzi o stylistykę, podejrzewam że efekt byłby co najmniej bombowy. :)

 

Z takimi pomyslami to chyba musisze sie zwrocic do pixela ;l

Na co komu taka druciarnia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Z takimi pomyslami to chyba musisze sie zwrocic do pixela ;l

Na co komu taka druciarnia?

 

 

Kwestia dopieszczenia estetyki, co wymaga mnóstwa pracy i nakładów finansowych. Motocykle z silnikami samochodów to nic nowego. Ja wierzę że Jimbo zrobiłby taka maszyne, że ludziom gały by wypadały. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6/15/2017 o 16:03, RussianRider napisał:

@jimbo22 Szacunek, naprawdę szanuję ludzi którzy jak Ty potrafią stworzyć coś własnego. :)

A tak przy okazji nie myslałeś o jakimś zupełnie "od czapy" projekcie na przykład rama z ruska (bo siermiężna i wytrzymała), silnik od małego samochodu typu Matiz czy Tico plus Twoja pomysłowość jeśli chodzi o stylistykę, podejrzewam że efekt byłby co najmniej bombowy. :)

:) ale to nie chodzi o stylistykę jako cel + udziwnienie dla samego udziwnienia :) chodzi o poprawianie starego - nowym... stylistyka jest ważna, ale na którymś tam miejscu.

 

ja podziwiam japonskie R4 z lat 70-80. szacun za ewolucję gaźników. + kurde, te silniki są też "estetyczne" - moje GSX ma taki se R4 ale te z hond CB z końca lat 70 są śliczne... R2 Triumphow - bajka... do tego kurde - lata 80. chlodzone powietrzem. a >100 KM z litra nie bylo niczym dziwnym.

szacun dla inzynierów - np. Suzuki za trzymanie się rozstawu kolektorów we wszystkich R4 od suzuki, dzieki czemu mozna podmieniać gazniki do woli. wymiary glowek ram są też przez lata niezmieniane - dlatego moglem przeszczepic przód od GSXR praktycznie bez modyfikacji niczego. HondyCB z ich idealnie chodzącymi R4... to są smaczki ktorych z dumą się dosiada...

 

jak to przerobisz: moto jest lżejsze, moje będzie szybsze (jak wymienię silnik) i jednoczesnie dość ładnie wyszło. jest mega zwinne (przerzucanie z lewej na prawą - bajka - jest niski).

oczywiscie: bardzo chętnie zbudowałbym jakiegos potworka na ramie z Nortona i silniku z Triumpha -100 % prawdziwego cafe racera z lat 60. ale to droga zabawa...

 

jest takie forum "CafeRacer.net" jak tam wejdziesz i pokażasz cafe zrobionego dla lansu... w ktorym chociaz pół elementu zadecydowało ze będzie gorzej jezdzic w imię stylistyki - to Cie tam zabiją hejtem :) i ja staram się to robic w takim duchu... juz mnie tez tam objechali za "błotniki" w Katanie, i za stożkowe filtry powietrza na zwyklych gaznikach...

ale poza tym feedback był pozytywny, bo wszystkie zmiany były robione w celu - jazdy :)

 

dzieki za mile slowa :) ale co da mi wstawienie ramy, która nic nie wnosi do konstrukcji poza tym ze trzyma silnik i jest "solidna"? I silnika z czapy w tą ramę - jak to ani nie bedzie jezdzic ani wyglądać :) to już bardziej bym wrzucił silnik od Hayabusy do malucha :) byle z daleka od wschodniej motoryzacji :)

 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

lecim dalej z poprawkami... trochę mam już dość tego "silnika" :)
 

1. 2 dni temu wymieniłem sprzęgło i sprężyny  - bo to co było ślizgało się przy gwałtowniejszych zmianach biegów. nowe sprzęgło się nie slizga ale jest twarde jak cholera. poczekam trochę - moze sprężyny się ułożą itp. ale tak nie dam rady jezdzić. podregulowałem co mogłem, aby cięgno było pod kątem 90 stopni itp. ale jesli to nie pomoże - poszukam "lżejszych" sprężyn. masakra z tymi. 

2. wlasnie odebrałem z larssona zębatkę z 3 mniej zębami. wczorajsza jazda do miasta - i 5k rpm przy 100km/h to trochę katorga. cały czas się zapominałem i próbowałem wrzucać 6ty bieg Uśmiech teraz bedzie z tyłu 45 zamiast 48 zębów, to powinno skompensować mniejsze koło z tyłu dokładnie w okolice seryjnego ustawienia (jakieś 300 obr mniej). nadal dużo - ale cóż. mała pojemność Mrugnięcie

btw. ile mają przy 5k rpm hondy CB750? czy inne ok 70-80 konne maszyny? pamiętam że moje SV650 z 2005 roku miało wlasnie ok 4.6k rpm przy 100. ale tam było 6 biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no u mnie teraz przy setce jest 4700 i tak zostawie.

 

zrobilem dzisiaj przelot z zalozoną sondą lambda w wydech... (dzięki @MisiekWAW - sprzęt jest cały i zdrowy). moto mi stanęło w polu, bo spalił się bezpiecznik, ale wsio jest ok. pchałem kilometr do domu w upale... mega fun :)

 

generalnie to co widać - 2:50-2:57 to ok 2/3 manetki. potem do 3:05 WOT (100%). 

 5961055323071_katanaAFR135.jpg.6c1dc25abcab3f09c9d7a0a26046dbf8.jpg

potem kilka redukcji i zdechł :)

 

2 wnioski:

1. jezdzilem z 6 dyskami na wydechu. przejazd testowy z racji potrzeby wetknięcia sondy w rurę - był bez = 6 dysków go zatyka - bo były okopcone. zakładam spowrotem teraz 12 - będzie lepiej jezdził (nawet teraz podczas jazdy czułem ze jedzie lepiej na otwartym wydechu). niestety bedzie też głośniej...

2. idę w górę o 1 rozmiar z MJ. na pełnym gwizdku ma bardzo ubogo. powinien dostać trochę werwy :) igła zostanie na miejscu, bo pomimo ze ma ubogo teraz lekko - to będzie miała lepiej z większą dyszą i pewnie wtedy będzie idealnie na 1/2-2/3.

 

 

kurde po dzisiejszym test drive - chce startowac na 3/4 mili w pruszczu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEST!

 

Dzisiaj 7 przejazdów i 7 pomiarów. każde możliwe odwinięcie manetki sprawdzone. MJ - 137,5 jest IDEALNA. 14,7 AFR. Pozostałe przedziały mniej idealne, ale blisko. tak już zostawiam (lekko za ubogo na 1/4 i lekko za bogato na 1/2). moglbym jeszcze zamowic igły pod wymiar (węższe u góry i szersze na dole, ale nie mam już ochoty walczyc z silnikiem ktory ma byc na 3 miechy:)

 

na wolnych wyszło minimalnie ubogo - juz jest poprawione 1/4 obrotu srubami regulacji. 

 

jesli producent Supertrappa nie kłamie (i 12 dysków = przepustowość otwartego wydechu) - to mam w tej chwili docelową konfigurację. test drive jutro/pojutrze pewnie.

 

Dzięki @MisiekWAW za sprzęt - zdał egzamin. dupohamownia wspomagana uchem... była bardzo blisko odpowiednich wniosków, sprzęt to potwierdził.

 

oczywiscie bez problemów się nie obyło - znowu mi zjarało bezpiecznik - tym razem klakson,licznik i stopy. albo objawia się nowa usterka. albo to zasilanie do sondy lambda to było trochę za dużo dla aku (raczej nie, ale cholera wie). obejrzałem wszystkie wtyczki z tego układu. wyglądają zdrowo i są zaizolowane poprawnie. będę obserwował.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@jimbo22 Myślę, że Twój moto widziałam na zdjęciu z Cafe Racer & Classic Bike Festival 2017, musisz koniecznie wrzucić tu fotki fajniejsze. Odważnie w kolor poszedłeś ale wyszło fajnie i na pewno jest oryginalny :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ancka napisał:

@jimbo22 Myślę, że Twój moto widziałam na zdjęciu z Cafe Racer & Classic Bike Festival 2017, musisz koniecznie wrzucić tu fotki fajniejsze.

 

Ja widziałem "na żywo" w Pruszczu - co prawda koncepcyjnie nie moja bajka, ale wygląda super! :oki:

Edytowane przez Pyrekcb
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki dzieki.

ino tak jakos wyszlo ze przez caly dzien ledwo jakies 3 bylejakie fotki pstryknąłem. mialem plan po imprezie się postawić na cwiartce i obfocic, ale wtedy deszcz przeszkodził. suma sumarum - nie mam nowych dobrych fotek katany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świnia jara mi bezpiecznik główny :(

 

spaliła 2 w gdańsku - odpuściłem ściganie, po powrocie rozebrałem i przejrzałem wiązkę, czy gdzieś cos do masy nie zwiera. znalazłem 2 potencjalne (ale odść naciągane) problemy, poprawiłem. przejechałem 40 km - było git. no to uznałem, że znalazłem :)

 

kolejna przejazdzka (testowałem regulator napięcia multimetrem) - zjarała 4 bezpieczniki!

 

dzieje się to zawsze przy zmianie biegu, przy redukcji. lub wrzucaniu w górę. i generalnie jest tak ze jak już zjara bezpiecznik to wtedyjuż  jara co chwilę.

 

jedyne co mi przychodzi do głowy - to zmiana biegów = czujnik luzu "pracuje" i obie linki, zwłaszcza sprzęgła. do tego fakt ze zawsze robi to jak moto już swoje przejedzie = na ciepło. zważywszy ze odesłałem licznik na gwarancji (pewnie oberwał problemem bezpieczników, ale tego nie wiem). czyli dodatkowy trop - któryś przewód zasilający licznik.

 

stawiam zatem na wiązkę ponad silnikiem - ale tam już sprawdzałem :( czujnik luzu z kolei działa na minusie, to on raczej nic nie zwiera. a jako że nie ma licznika - to nie zamyka teraz żadnego obwodu... poza tym gaśnie nie tylko między 1 i 2.

 

po drugim sprawdzeniu też nic nie znalazłem... znaczy 1 wtyczka była trochę odsłonięta, ale proszkowo malowana rama - nie przewodzi przez lakier...

 

ciężki bój mnie czeka, pewnie zostanie mi totalnie wykopać wiązkę na stół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Ku potomności na zamknięcie wątku... czas na dumanie o kolejnym cięciu i krzesaniu iskier zimą :)

Chociaz pewnie w tym sezonie skończy się na Stage 2 Katany (tj. swap na olejaka 1100-1200) i ew. szarpnę się na gazniki mechaniczne Mikuni RS. Przełączniki z podwójnym rollgazem już czekają. Gazniki od dużego bandita tez mam razem z filtrami KN... takze zostaje tylko serducho.

 

 

 

IMG_2623.jpg

IMG_2634.jpg

IMG_2655.jpg

IMG_2667.jpg

IMG_2700.jpg

IMG_2706.jpg

IMG_2709.jpg

IMG_2715.jpg

IMG_2730.jpg

IMG_2737.jpg

IMG_2745.jpg

IMG_2618.jpg

Edytowane przez jimbo22
  • Lubię to 4
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

reopen wątku :)

Nie wytrzymałem - kupiłem Suzuki GSX-F 1100 z 1993 roku. i 2 dni temu wydłubałem z niego silnik :) Motocykl kupiony za grosze, przejechał sam na kołach 70 km. Gruz straszny, po przejściach - ale silnik zdrowy i nieobity (GSXF mają poteżne crashpady w ramie, pod owiewką).

20190417_002411.jpg.85d823473fd9ecd55c2ef34fb196ee47.jpg

 

Cel: włożyć olejaka 1100 do Katany 😄

1. Dorobić dolny i przedni uchwyt (tylne pasują)

2. Podmienić sprzęgło na hydrauliczne (mam już pompę) - przewód zamówię jak będe miał wymiar

3. Gaźniki od GSXR - legendarne slingshoty + filtry KN (mam już, czekają)

4. Przerobić linkę ssania, aby pasowała z nowych gaźników do seryjnego patentu w boczku

5. Wydech (tutaj zostaje supertrapp, ale kolektory nie wiem jeszcze skąd, ale na bank z racji tego ze silnik się cofnie wzg oryginalnego, potrzebne będą dystanse do kolektorów, żeby o ramę nie haczyły flansze)

6. Elektryka: Przełożyć moduł zapłonowy, podpiąć czujnik położenia przepustniczy, wywalić regulator napięcia, zrobić porządek z kablami od świec.

7. Wyosiować przednią zębatkę, założyć z tyłu 48z, żeby przełożenie główne pasowało.

8. Założyć chłodnicę oleju i przewody

9. Wymyślić patent na obejście kranika bez lakoerowania baku znowu (po swapie kranik będzie kolidował z gaźnikami).

10. Dołożyć pompę paliwa

11. Strojenie

 

12. Wio 😄 135 KM :)

 

Edytowane przez jimbo22
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy później...

Dzieje się :) Mega sie obijałem w tym roku, ale udało sie silnik włożyć do ramy i wyosiować tak, żeby było miejsce na łańcuch (coprawda trzeba wziąć 520 zamiast 530, bo jest bardzo ciasno).

 

Teraz moto pojechał na ślusarkę (przeróbka dlnego mocowania silnika, kilka innych "korekt" + przedni błotnik wjedzie wreszcie.

 

Może to za pół roku pojedzie... ale pracy jeszcze dużo. Swapy to nie jest prosta rzecz jednak, pomimo ze na forum oldskoolsuzuki twierdzili ze wchodzi bez problemu ;)

Z racji że wyjmując stary piec z teściem, strzasznie obtłukliśmy ramę, leci ona ponownie do proszku, i będzie czarna... Ale to po spawaniu.

 

 

20200119_143730_HDR.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.