Skocz do zawartości

Przerabiamy... no wlasnie co :) vol 2


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

Postep jest...

aab00519ad3a306c6f8e3469b985082a.jpg

Poza tym czekam na clipony. Mam tuleje dystansowe do przedniej zebatki (na zdjeciu jest stara 630, nowa bedzie 530 - 2kg mniej wagi calego napedu + oszczednosc na szerokosci lancucha (ciasno w ramie)... i rozebralem hamulce do regeneracji...

#wtymrokutopojedzie

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko złożone owiewki/zadupki. 

 

wczoraj praktycznie caly wieczór spedzilem na centrowaniu tylnego koła i przedniej zebatki... wszystko mierzone po 3 razy w różnym punkcie. wahacz, felga, laserem offset zebatki :)

 

uz teraz wydaje sie ze jest gotowe (tylko zalozyc lancuch dla potwierdzenia)

1eaf10ad2bcee70036b38fca82bd60f2.jpg

 

dla relaksu wstępnie połapałem plastiki i zadupek.

1. trzeba podciąć owiewkę, bo USD się nie miesci, zadupek też pokazał błąd popełniony przy zlecaniu tulejek dystansowych do amorków, trzeba będzie znowu zrzucić amortyzatory :)

2. niebieska rama mniej wali po oczach jak moto jest ubrany - na to liczyłem...

 

sam zadupek - ma imho potencjał (do potwierdzenia czy pasuje do linii jak moto stanie na kołach (czyli przód będzie niżej) i jak będzie już templatka siedzenia... nie wykluczam powiększenia go trochę... czyli zrobienia nowego :)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dokładnie o tym samym pomyślałem.

Cała sylwetka bardzo mi się podoba, ale ta lampa nijak mi nie pasuje. Ale to tylko moje zdanie.

 

MZ trophy bez przesady :) trochę różni się owiewka... a że kwadrat - to prawda... ale katanę dla suzuki projektowali niemcy w 1980 takze cos wspolnego mają :)

 

owiewka z szybką i boczkami będzie wygladala lepiej:

suzuki-gsx-1100-s-katana-1983-12.jpg

 

 

w razie czego mam jeszcze jeden zadupek zrobiony w stylu tej:

bdaeb69222e7050a891bd013313b8700.jpg

 

takze zdecyduję nt. linii w dowolnej chwili :) albo zrobie 2 wersje do podmiany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to przyjrzałem się na zdjęciach MZ Trophy i okazuje się że ma okrągłą samą lampę. To obudowa jest kwadratowa. Dał bym se rękę uciąć wcześniej że lampa jest kwadratowa. A tu zonk. Dlatego kształt Twojej lampy skojarzył mi się z tą od Trophy którą sobie wyobrażałem.

Owiewka w Twoim motocyklu podoba mi się, tylko sam kształt lampy mi nie podchodzi. Nie wiem dlaczego. A myślałeś o okrągłej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamiast tej lampy dałbym coś projektorowego, może ludzie z hidretrofit by coś zrobili ciekawego :)

myslalem o tym. ale bardziej zeby ogarnąć jakieś szkło przezroczyste zamiast ori. ale xenony czy inne LEDy raczej nie pasują do takiego motocykla...

bardziej interesująca opcja to w miejsce lampy - chlodnica oleju :)

a wtedy jakieś homologowane oswietlenie nowoczesne gdzies schowane... coby było dalej "road legal". ale powiedzmy ze to stage 2. następna zima... ew. pomysle razem z podbiciem pojemności na 1100-1200 :)

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem o tym. ale bardziej zeby ogarnąć jakieś szkło przezroczyste zamiast ori. ale xenony czy inne LEDy raczej nie pasują do takiego motocykla...

 

I do tego grożą utratą DR. Tym co założyli "zenon" czy inne badziewie zamiast żarówek, szczególnie w motocyklu, powinni na miejscu zabierać DR i zakazać dalszej jazdy za oślepianie. Chiński xenon w motocyklu jeszcze bardziej oślepia niż w samochodzie.

Dziś takiego jednego 2oo widziałem, masakra    :ogien:  :sciana:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I do tego grożą utratą DR. Tym co założyli "zenon" czy inne badziewie zamiast żarówek, szczególnie w motocyklu, powinni na miejscu zabierać DR i zakazać dalszej jazdy za oślepianie. Chiński xenon w motocyklu jeszcze bardziej oślepia niż w samochodzie.

Dziś takiego jednego 2oo widziałem, masakra    :ogien:  :sciana:

ja mam wszystko homologowane do tej pory. nawet jak zapakowałem żółtą żarówkę w lampę teraz, to ma E4 nabite... takze te hidy to moze pasują do jakiegos plastika, ale nie do klasyka :)

lusterka raczej nie będą homologowane (bo nie mogłem dobrać wzoru idealnego poza aliexpress;)), ale to nie robi szkody otoczeniu. poza tym pewnie wymienie ze 2 razy jeszcze koncepcję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż - katana kontrowersyjna jest. zawsze budziła skrajne odczucia. to zrozumiałe...

ale: ani przed,ani po nic podobnego nikt nie produkował. a nawet ją chyba 2 razy wskrzeszali w Japonii, gdzie jest dość kultowa.

z szybką będzie ok. narazie nie zakładam, ale mam nową.

co do postępów:

1. założone kierunki (przerywacz elektroniczny psocił trochę, bo okaząło się że ori pomimo 3 pinów jest 2 pinowy) - 1,5h walczyłem

2. dotarł tylny przewód hamulcowy - złożony układ, czeka na zalanie płynem

3. bak w trakcie 3 etapowej "konserwacji" - po odrdzewianiu wczoraj (pro forma, bo korozji nie było), dzisiaj odtłuszczenie i oczyszczenie, jutro - warstwa żywicy wewnętrzna do uszczelnienia i ochrony przed korozją

4. zamówione filtry K&N - pogrzało ich z cenami - detal >800 PLN, po rabatach >600 pln brutto!

5. założone manetki

6. rozpisane kolory przewodów do akcesoryjnego licznika - licznik już przygotowany pod montaż, teraz czas na elektrykę po stronie wiązki

do zrobienia

1. sprzęgło strasznie ciężko chodzi - wczoraj poprawiłem łożyskowanie wysprzęglika bo miał ciasno (spuscilem olej, zdemontowałem pokrywę sprzęgła - i dobrze - patrz pkt 2 i 3). została linka i samo sprzęgło. linkę (nową) przesmaruję i pobawię się z jej puszczeniem optymalnym - bez zagięć itp. musi pomóc. inaczej nie dam rady 10 minut na mieście z taką klamką :)

a. + boję się że klamka od GSXR ma za mały skok vs oryginał - nie wiem czy będzie wysprzęglać

2. korek oleju puścił olej po nagrzaniu silnika - stoi kropla. był przegwintowany z M14 na M16. i chyba trochę krzywo gwintownik poszedł. muszę kupić korek z uszczelką w środku gwintu - ostatnia szansa przed ślusarską naprawą miski

3. uszczelka pokrywy sprzęgła chyba puszcza - jeszcze raz oczyściłem po proszkowym lakierowaniu powierzchnię styku. czekam na nową uszczelkę.

4. skrócenie i montaż łańcucha.

5. mocowanie tablicy się już pogięło - muszę odebrać i poprawić ew.

6. kupiłem, po czym przez przypadek wyrzuciłem zbiorniczek płynu hamulcowego na przód. głupi ja - położyłem kopertę obok szmat i wywaliłem wszystko razem :) 15 euro w plecy... a taki fajny był... czekam na nowy.

6. zastąpienie stacyjki - RFID (minuta pięć - zostawiam na sam koniec)

potem: wydech, strojenie, siedzenie i lakierowanie

Edytowane przez jimbo22
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wszystko homologowane do tej pory. nawet jak zapakowałem żółtą żarówkę w lampę teraz, to ma E4 nabite... takze te hidy to moze pasują do jakiegos plastika, ale nie do klasyka :)

lusterka raczej nie będą homologowane (bo nie mogłem dobrać wzoru idealnego poza aliexpress;)), ale to nie robi szkody otoczeniu. poza tym pewnie wymienie ze 2 razy jeszcze koncepcję :)

Wiesz, co innego gdy zakładasz oświetlenie homologowane, a co innego gdy pchasz w reflektor główny HID'a w miejsce zarówki. Raz, że reflektory są dosyć wysoko to dodatkowo przód idzie do góry przy przyspieszaniu i snop światła daje innym prosto w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

1. sprzęgło zrobione. linka przesmarowana - jest zupełnie ok, ulga...

2. nowy korek spustu z uszczelnieniem - wyglada ze trzyma... zobaczymy na ciepło

3. układ hamulcowy przód - tył złożony (do zalania)

4. zrobiona nowa kostka - 9 pinów -  pod nowy licznik

5. elektryka i oświetlenie podpięte po całości

6. KN na miejscu

 

dalej czeka:

1. bak na zabezpieczenie

2. zapłon RFID

3. zalanie płynem hamulców przód i tył

4. łańcuch do skrócenia i założenia

5. przedni zawias do rozebrania (wymieniam regulatory odbicia na nowe - czekam na części oem)

6. baza siedzenia do zrobienia z żywicy (największe TODO)

7. klakson :)

8. lusterka - jadą z chin 4 sztuki - do przymiarek :D

9. owijka wydechu

 

i wsio... 

potem moto jedzie na wydech, lakier i tapicerkę i... voila.

 

znaczy: mozna latac... i bawić się gaźnikami - strojenie pod nowy wydech i filtry :)

 

Na customcult (w marcu) i cofee custom show (w maju) będzie gotowy!

Edytowane przez jimbo22
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nowo zrobione:

3. zalanie płynem hamulców przód i tył - 3h czasu zajęło mi odpowietrzenie przodu... fakt ze z przerwą na kanapki, ale masakra jak cholerstwo wolno szło...

5. przedni zawias po serwisie (wymienione regulatory odbicia na nowe) - kolejne 3h dłubania. 1 regulator był tak zapieczony ze dopiero wiertarka i wykrętak dały radę go wykręcić.

4. łańcuch założony - ale wymienie jeszcze zakuwkę, bo 1 trzpień nienaljepiej wyszedł.

8. lusterka - założyłem narazie okrągłe, ale nie jestem do nich przekonany... temat otwarty.

dalej czeka:

2. zapłon RFID

6. baza siedzenia do zrobienia z żywicy (największe TODO)

7. klakson :)

9. owijka wydechu

 

dzisiaj jak nie zasnę - zaczynam robić siedzenie. a jak żywica będzie stygła - owijka...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się robi siedzenie... pierszwsza rzeźba w żywicy zaliczona... teraz 24h czekania - zobaczymy co wyszło:) 

 

smród nieziemski... wolałbym latem na podjeździe to lepić :)

 

poszło ok 350 ml żywicy poliestrowej, 1 kubek z miarką i pędzel 40 mm. na straty - badziewie sie lepi masakrycznie

 

czas realizacji:

1. 2.5h przygotowanie kształtu z taśmy malarskiej i folii spożywczej (jako rozdzielacz) + zabezpieczenie okolicy jak widać

2. 1,5h przygotowanie maty szklanej i żywicy... oraz zabawa w precyzyjne zalanie wszystkiego

 

5421c00c89e91a566424c5dfc3963fa6.jpg

fcc456a31a2f14bd07098e9c21d9472b.jpg

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz to jeszcze profilował żeby kształty były bardziej obłe? Czy tak zostawisz a wyprofilujesz gąbką?

Kiedyś też się trochę bawiłem żywicą i matą, to mata kleiła się do pędzla, palców a nie do tego co trzeba. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz to jeszcze profilował żeby kształty były bardziej obłe? Czy tak zostawisz a wyprofilujesz gąbką?

Kiedyś też się trochę bawiłem żywicą i matą, to mata kleiła się do pędzla, palców a nie do tego co trzeba. ;)

 

dzisiaj wyciąłem już kształt. profilowania nie będzie - będzie teraz mega zabawa z matrycą dla tapicera... kształt jest mega skomplikowany, jesli chodzi o rzut od góry i ilość gąbki potrzebnej, tak aby szła równo z boczkami i bakiem. najchętniej sam bym to zrobił, bo bez motocykla będzie mu ciężko, a zrobienie matrycy zajmie masę czasu - ale nigdy tego nie robiłem...

 

wstawiłem jeszcze wzmocnienie podłużne z 2 warstw 150g/m. nie było niby potrzeba, ale na wszelki wypadek... zwłaszcza ze  i tak znowu lepiłem... mocowanie gwintu, żeby to przykręcać do zadupka.

jestem z siebie dumny. jak na pierwszy kontakt z żywicą - bardzo dobrze.  szkoda ze wszystko - tj. pędzel, kubeczek, rękawice... wsio co bierze udział w procesie idzie do smieci... lepi się to niemilosiernie... ratuję jedynie wałek metalowy, do pozbywania się powietrza z maty...

 

ale dzisiaj juz bylem mądrzejszy - maska z filtrem była :)

EDIT:

zamówiłem właśnie piankę i klej tapicerski i nóż elektryczny. doszedłem do wniosku, ze lepsze to niż rzeźbienie profili w kartonie. nauczę się może czegoś i następne siedzenia sam będę już całe robił.

Nawet jesli moją piankę wywalą do smieci u tapicera, to przynajmniej będą mieli dokładny kształt do kopiowania :)

na sylwestra będzie gotowy pełny profil siedzenia.

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj brudna robota.

Szlifowanie nadmiaru pianki do kształtu docelowego...

d8120d6d4d51bdf8166d408ab51381b2.jpg

b3a7ec4540443ee709d4e7b91a271886.jpg

Lepienie tego zajęło 4 wieczory = 4 arkusze pianki 15mm i potem doba schnięcia kleju...

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

oddałem wczoraj kanapę do obszycia... i tapicer nie był zachwycony "produktem"... postawił ultimatum - no i... jako ze był bardzo konkretny i przekonujący...

 

mikroguma wylatuje...

 

on zrobi sam profil kanapy (na podstawie mojego, ze swoich materiałów)... takze kupa roboty do smieci, i bedzie potrzebna sesja przymiarek przed obszyciem od nowa... bo nie wierzę że uda im się idealnie odwzorować kształt bez motocykla za dużo linii do pilnowania...

 

ale cóż... następna kanapa będzie lepsza... człowiek się uczy na błędach (i porftelu, bo mikroguma to dość drogie badziewie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Ech czuć wiosnę w powietrzu :D

Reaktywowały się od dzisiaj spoty na Grzybowskim... :D

 

Katana "rozebrana" - obudowa z bakiem pojechała na malowanie, siedzenie będzie do odbioru jutro. 

umawiam się na wydech i WSIO :D

 

Kawasaki otwarte stało przez noc, bo potrzebowałem płytek do regulacji zaworów... masakra - 16 maciupkich zaworów upchanych pod ramą (5 z 16 wymagało regulacji - 3 wydechowe za mały luz, 2 ssące za duży)... dzisiaj zamykam silnik, zalewam nowy płyn i olej, wymieniam łożyska główki ramy, montuje USB - w sobotę zrobię synchro za dnia... smarowanko łańcucha... aku naładowany i moto gotowy na sezon - 6kkm spokoju.

 

 

 

17191441_1489215487787686_7058560570162501726_n.jpg?oh=3db9e3d44357e283162b84aaa09551c1&oe=593196C3

 

Edytowane przez jimbo22
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.03.2017 o 14:17, jimbo22 napisał:

yey!

 

@jimbo22 - kto Ci robił siedzenie?

Zacząłem swoje przerabiać, wyciąłem to co potrzeba, teraz wypadałoby komuś to oddać do uzupełnienia i wyprofilowania gąbki plus obszycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3/18/2017 o 10:43, karax napisał:

 

@jimbo22 - kto Ci robił siedzenie?

Zacząłem swoje przerabiać, wyciąłem to co potrzeba, teraz wypadałoby komuś to oddać do uzupełnienia i wyprofilowania gąbki plus obszycie.

Werson w Piasecznie

12 godzin temu, Grzaniec napisał:

Dobrze wygląda to siodło :ok:

Zdradzisz, ile kosztuje taka usługa tapicera?

480 brutto z materiałami. robili nowe wypełnienie i równali żywicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Malowanie z motywem z poprzedniego :oki: Ja bym tylko bandaż zmieniła na czarny pociągnęła bym do momentu gdy kończy się silnik, może parę centymetrów przed.  Jak dla mnie teraz zbyt mocno przyciąga uwagę. Z drugiej strony pewnie się zgra z tematem na baku i zadupku. Czekam wiec na efekt końcowy :oki::) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ancka napisał:

Malowanie z motywem z poprzedniego :oki: Ja bym tylko bandaż zmieniła na czarny pociągnęła bym do momentu gdy kończy się silnik, może parę centymetrów przed.  Jak dla mnie teraz zbyt mocno przyciąga uwagę. Z drugiej strony pewnie się zgra z tematem na baku i zadupku. Czekam wiec na efekt końcowy :oki::) 

dokladnie. bandaż bedzie czarny. tasmy kupilem miesiące temu, jak koncepcja kolorystyczna była inna.  jak tylko dostane spowrotem moto - będę malował, farba do wydechów czeka. co do miejsca gdzie sie skonczy - nie da rady - mam tam głupi płaski kolektor 4 w 1 - nie owinę tego. ale jak będzie czarny - nie będzie problemu.

 

ale słońca już nie będzie - nie mozna ciągle tego samego malować. będzie natomiast ten sam efekt na tym szarym :) no i obiecano mi że ta niebieska farba z opiłkami na czarnej bazie na żywo robi robotę 3 razy lepszą niż na fotce :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, mi by tam słońce nie przeszkadzało, zawsze mógłby to być Twój znak rozpoznawczy :) Kupę pracy i czasu włożone w moto już i tak widać. :oki:

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie użytkownika Bartlomiej Maniecki.

 

no i powiedzmy, ze na moto show się już nada :) bo stoi ładnie :)

 

zmieniłem jeszcze owijkę wydechu na czarną. NIGDY WIĘCEJ OWIJEK... masakra robota.

 

pozostał do podłączenia klaskon (jest już na miejscu - 2 przewody zostały do dorobienia).

i muszę cos wymyslec na jakies mocowanie siedzenia od przodu. pomysł który miałem (guma oparta o bak, nie przejdzie, bo skóra naprężyła całość a do tego zwęziła wszystko i teraz brzydko się układa. muszę to czymś chwycić pod bakiem aby się z przodu nie odkształcało- pomyślę...

i muszę rozebrać 1 lagę, bo coś mi się nie podoba opór z jakim chodzi zawias przedni (co sprawdziłem niestety dopiero teraz jak już można było usiąść porządnie). pamiętam że przy składaniu jedna stawiała opór... zobaczymy - niestety brudna robota, zawsze zaleję podłogę olejem ;) 

 

wszystko zajęło 1,5 roku (i 3x kasę za zakup motocykla)... czuję poważnego stresa przed pierwszymi jazdami...

i chorobami wieku dziecięcego (boję się że łańcuch będzie uderzał o mocowanie "błotnika", że jest za blisko opony, że uszczelka któraś puści olej jak się nagrzeje, że będę 3 miesiące walczył z gaźnikami pod stożki... na szczęście tutaj jestem przygotowany mam 4 zestawy do strojenia gaźniorów prosto z japonii pod ten motocykl (łącznie z 4 wariantami igieł)...

 

suma sumarum: po 2 latach w kartonach zacznie się jazda.

 

sesja foto będzie ASAP, jak tylko zarejestruję i zrobię przegląd :)

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a prosz... szczelone słuchawką narazie.

 

od tamtej pory

owijka jest czarna :) podłączyłem klakson i usztywniłem siedzenie. i zalałem 5l paliwa :)

 

teraz już serio czas na jazdę :)

 

na profi sesję musze jeszcze poczekać az zarejestruje i ubezpieczę :)

 

Zdjęcie użytkownika Bartlomiej Maniecki.

Zdjęcie użytkownika Bartlomiej Maniecki.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że miałeś swój pomysł na niego, malowanie bomba :oki: w słońcu będzie błyszczał. Wystarczająco dużo jest customów czarnych nudnych. Czekam na więcej fotek :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahahahaha choroby wieku dziecięcego.

 

Wczoraj była jazda próbna.

 

1. Odwrotnie podłączyłem cięgno biegów - brawo ja :D do tej pory w garażu używałem "1" i N tylko zeby blokować koło i wrzucać luz... Okazało się że to 2 i N :)

wczoraj jadę, wbijam bieg w dół - ruszyłem. jakoś ciezko bylo, ale zwaliłem to na wyczucie motocykla :) rozpędzam się, wbijam bieg w górę, a tu... 1nka :D poprawione - 5 min.

 

2. Dusi się na 1/2 przepustnicy i imho zalewa - czyli zacznie się zmniejszanie srednic itp (zamiast zwiększanie). Zaczyna się zabawa z gaźnikami. KNy to zło. ale co zrobić. nie stać mnie na Keihin FCR ani Mikuni RS. szarpnę się jak zrobię swap silnika na większy. narazie muszę sobie poradzić...

 

3. Wczoraj wymieniłem igły na akcesoryjne (dłuższe) i zajrzałem jeszcze raz do gaźników - okazało się że słusznie, bo jedna śruba regulacji mieszanki była ułamana. Na szczęście mam zestaw z nowymi. Wydłubałem, wyczyściłem, będzie teraz na 4 gary miał porządnie... 
wczoraj - 3h (wyj/zamont gaźników i rozebranie wszystkich).

 

4. Kranik puścił w nocy paliwo... bo podkład szary się zgumował od paliwa :) już bak leży oczyszczony i machnięty czarną farbą do silników w miejscu kranika (odporna na benzynę) - trochę przed korozją zabezpieczy... dobrze ze przewidując potencjalny problem zalałem tylko 3 litry.

zdjęcie baku... 20 min

 

5. Licznik nie zbierał prędkości z czujnika halla. Okazało się że wszystkie magnesy w śruby odwrotnym biegunem wsadziłem :)

5 min

 

6. Z odmy trochę się dymiło na postoju... ale narazie zwalam to na wypalające się "cholera wie co" po 2 latach postoju silnika i na ew. zalewanie go (parujące paliwo z oleju) itp. jak nie przejdzie po gaźnikach - pewnie trzeba będzie sprawdzić cisnienie sprężania :) moze pierscienie się zapiekly :)

 

7. no i bym zapomniał. łańcuch na wybojach nawala... chyba o błotnik :) naciągnąłem bardziej - zobaczymy dzisiaj.

 

i jezdzimy dalej. dzisiaj. testujemy reakcję na gaz... i pewnieznowu zwalamy gaźniory - jeśli intuicja mnie nie myli - trzeba będzie opuścić igły o 1-2 klipsy.

 

seria wieczorów przy biurku się szykuje :) 

 

z plusów - nigdzie nie leci olej :) 

 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dziada. piję i swiętuję :)

pierwszy raz od tygodnia czuję że wygrywam walkę z gaźnikami! własnie był przełom... naprawdę - 35 letnia japonia to test charakteru :)

 

w międzyczasie: 1 jazda próbna: zalewał się przy 1/3 gazu i można było pomarzyć o jeździe na pełnym gwizdku... zwaliłem gaźniki - wymieniłem dysze, poprawiłem 1 śrubę regulacji. odpalam: zwariowały wolne obroty - 3k rpm z zamkniętym ssaniem i maksymalnie wykręcona śrubą wolnych obrotów. zwaliłem gaźniki - podłubałem znowu, wróciłem do starych dysz. bez zmian - okazało się - lewe powietrze, 1 króciec się poluzował. ale w międzyczasie złamałem śrubę regulacji wolnych na 2gim cylindrze tak ze nie mogłem wyjąc końcówki sam - gaźniki trafiły do warsztatu z 50/50 szansami na naprawę :)

 

motywacja -5. zacząłem rozważać zakup gaźników dedykowanych pod stożki (3k PLN+). ale gaźniki uratowane :)

 

juz myslalem ze rzucę dzisiaj wszystko w cholerę. jak mi się zalał na wolnych i nie chciał odpalić...  a jak już odpalił okazało się ze po serwisie gaźników - zupełnie inaczej ustawionej mieszanki potrzebuje... ale - tadaaam kolejny problem... z kolei nie reagował na wolnych obrotach na zdjęcie 1 fajki... 

 

metodycznie udało się wyeliminować wszystko.

sprawdziłem kompresję - 10 kg na każdym garnku. jest pięknie (remont silnika by mnie już zabił mentalnie)...
sprawdziłem iskrę, oporność cewek, ładowanie, podmieniłem kable, wymieniłem świece. kopnął mnie prąd i poparzyłem łapy. do tego strzelił mi wąż od miernika sprężania... ale jest przełom i wiem, że będzie dobrze Uśmiech

problem na 1 cylindrze - jest z synchro (wydaje mi się że przepustnica jedna była 0,5-1 mm niżej jak mierzyłem na stole suwmiarką). musieli w warsztacie od gaźników przestawić przez przypadek.

na razie wyszedłem z garażu żeby nie denerwować już sąsiadów. poza tym paliwo mi się skończyło w kanistrze a powinienem wygrzać świece. . 

jutro kolejna jazda próbna Uśmiech

 

 

Edytowane przez jimbo22
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh. no próba charakteru. człowiek niby się spodziewa że będzie masa poprawek i chorób wieku dziecięcego przy składaniu wszystkiego z kartonów (kiedy się samemu nie rozkładało). ale o tyle o ile lista się powoli zamyka - to gaźników nie rozumiałem zupełnie, bo nałożyło się kilka czynników które zaburzały diagnostykę :)

 

ale dzisiaj prawie spać nie mogłem z radości, że zaczął się zachowywać przewidywalnie i zgodnie z regulacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Testy i strojenie gaźników...

 

seria była:
MJ 112,5
PJ 42,5
Igła - 3 rowek
śruba regulacji - 3,5 out.
6 dysków na wydechu założonych


miał ubogo przy lekkim przyspiezsaniu, nie chciał reagowac na wiecej gazu.

pomijam fazę dziwnego zachowania 1 cylindra.

2 tura:
MJ 116
PJ 42,5
Igła - 2 rowek od dołu.
sruba regulacji - 3,5 out

8 dysków na wydechu założonych.

dalej ubogo, reaguje na ssanie poprawą reakcji na gaz podczas jazdy... było dużo lepiej (odjechałem nawet 1km od domu) - ale dalej nie ma jazdy pomiędzy 1/2-full bo sie dusi.

3 tura (jutro):
MJ 120
PJ 42,5
Igła - zmiana na oznaczoną R w zestawie (węższa) - na 3 rowek
sruba regulacji - do regulacji jak go odpalę...
zrzucę do 4 dysków zeby go trochę zdławic...

 


i tak do oporu Uśmiech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.