swienty Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Czy z tą świecą jest wszystko w porządku? Wszystkie 4 wyglądają tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Przyjrzałem się dokładniej i zauważyłem że główka wygląda jakby miała słaby styk. 2 świece wyglądają jak poniżej, 1 delikatnie a 1 wcale. Jedna cewka w aucie jest nowa. Nie pamiętam kolejności, ale wygląda na to że na jednej cewce jest dobre połączenie, na na jednej robi się słabe a na 2 jest kiepskie skoro tak wyglądają. Dobrze kombinuję? Auto poszarpuje przy odpuszczeniu gazu, przy ok 2k obr, tak w przedziale 2,2-1,8. Myślałem że to problem ze świecami ale chyba wygląda na to że muszę kupić nowe cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Na pierwszym i drugim zdjęciu wszystko jest OK. Ewentualnie można byłoby zmierzyć przerwę między elektrodami - czy nie odbiega zbytnio od nowego egzemplarza. Na pierwszej fotce - kolor porcelanowej części jest poprawny. Na drugim zdjęciu brązowy pierścień to efekt wyładowań elektrycznych, ale to też normalne. Trzecie zdjęcie z końcówką świecy - można byłoby to wyczyścić, sprawdzić stan styków wewnątrz fajek przewodów zapłonowych i ewentualnie styki dogiąć, żeby mocniej się trzymały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Trzecie zdjęcie z końcówką świecy - można byłoby to wyczyścić, sprawdzić stan styków wewnątrz fajek przewodów zapłonowych i ewentualnie styki dogiąć, żeby mocniej się trzymały. Nie ma samych przewodów tylko od razu cewki. Mam jedną starą w bagażniku i zobaczę czy da się coś tam dogiąć. Czy przez takie uszkodzenia jak widać, układ zapłonowy może nie pracować w 100% tak jak powinien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Czy przez takie uszkodzenia jak widać, układ zapłonowy może nie pracować w 100% tak jak powinien? Jedynym, widocznym uszkodzeniem jest tutaj nalot końcówkach świec. Przy napięciach, jakie występują w układzie zapłonowym, słaby styk, jakieś zabrudzenia, niekoniecznie muszą spowodować wyczuwalne efekty, ale może się zdarzyć, że w pewnych sytuacjach iskra w komorze spalania będzie zbyt słaba i wtedy samochód może szarpać. Świece też mogą wyglądać idealnie, a pomimo tego być uszkodzone - nigdy nie wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Jedynym, widocznym uszkodzeniem jest tutaj nalot końcówkach świec. Przy napięciach, jakie występują w układzie zapłonowym, słaby styk, jakieś zabrudzenia, niekoniecznie muszą spowodować wyczuwalne efekty, ale może się zdarzyć, że w pewnych sytuacjach iskra w komorze spalania będzie zbyt słaba i wtedy samochód może szarpać. Świece też mogą wyglądać idealnie, a pomimo tego być uszkodzone - nigdy nie wiadomo Głównie chodzi mi tutaj o te trzecie zdjęcie - nie wydaje mi się że coś takiego to normalna rzecz. Szczególnie że jedna z czterech wygląda jak nowa. Mam starą cewkę w domu, niczego nie da się dogiąć żeby lepiej siedziało. Może potraktować ją w środku delikatnie kontaktem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Auto poszarpuje przy odpuszczeniu gazu, przy ok 2k obr, tak w przedziale 2,2-1,8. Myślałem że to problem ze świecami ale chyba wygląda na to że muszę kupić nowe cewki. Ale jaki związek widzisz pomiędzy szarpaniem podczas hamowania silnikiem, a stanem/działaniem świec? Przecież przy odpuszczeniu gazu jest odcinane paliwo, to wtedy świec może nie być w ogóle... gdyby nie dziury w głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Ale jaki związek widzisz pomiędzy szarpaniem podczas hamowania silnikiem, a stanem/działaniem świec? Przecież przy odpuszczeniu gazu jest odcinane paliwo, to wtedy świec może nie być w ogóle... gdyby nie dziury w głowicy Auto jest jakieś mułowate i strasznie śmierdzi z wydechu, jakby nie do końca przepalał benzynę. Obroty zaczynają trochę falować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Września 2015 Udostępnij Napisano 12 Września 2015 Auto jest jakieś mułowate i strasznie śmierdzi z wydechu, jakby nie do końca przepalał benzynę. Obroty zaczynają trochę falować. To zmienia postać rzeczy, a to, co zaprezentowałeś na ostatniej fotce... wygląda, jakby to tam, na tej końcówce, przeskakiwała iskra, a nie pomiędzy elektrodami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.