Skocz do zawartości

[TDI] Kolo dwumasowe a tarcza sprzęgłowa ze sprężynami


wojtala

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanie do mojej wydumki TDI w golfie IV. Mam do wymiany dwumasowe kolo wraz ze sprzęgłem. Posiadam nowe koło dwumasowe do mojego silnika, ale z passata. I teraz robi się problem, gdyż ja mam koło ze sprzęgłem 240mm profil piasty 21,9x24,3. Nowe koło jest na sprzęgło 228mm o profilu piasty 21,8x24,2. Czyli tarcza sprzęgła mi nie wejdzie na wałek skrzyni. Znalazłem odpowiednią tarczę sprzęgła o wymiarach 228mm i profilu piasty 21,9x24,3. Jest tylko jeden problem. Tarcza ta jest do sztywnego koła zamachowego czyli ma w sobie sprężyny. Czy zastosowanie dwóch elementów tłumiących drgania będzie się ze sobą gryzło czy będzie ok ?? Jest jeszcze możliwość, aby oryginalną tarczę co ma średnice 240mm stoczyć na 228mm tylko boję się, że będą problemy z jej wyważeniem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mojego 2.5 tdi kupowalem sprzeglo luk-a pod dwumase, a tarcza wyglada jak do 1masy czyli ma sprezyny, jezdze juz 4 lata i nie ma roznicy

 

zamawialem jeszcze 3 zestawy sadzac, ze cos moze byc nie tak, ale kazdy mial taką tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę ta piasta jest tak precyzyjnie dopasowana, że różnica 0,1mm robi różnicę?

Przecież tam musi być trochę luzu. 

Szczerze powiem, że trudno uwierzyć w tak małe różnice w wymiarach, może różnią się ilością frezów :hmm:

podjedz do inter cars niech Ci zamowia 2 zestawy i sobie przynnierzysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę ta piasta jest tak precyzyjnie dopasowana, że różnica 0,1mm robi różnicę?

Przecież tam musi być trochę luzu. 

Szczerze powiem, że trudno uwierzyć w tak małe różnice w wymiarach, może różnią się ilością frezów :hmm:

 

Robi robi, bo w przeciwnym wypadku bylby luz na polaczeniu sprzeglo-skrzynia i slychac by bylo ciagle stukanie. To jest spasowane scisle

 

Spokojnie możesz zamontować tarczę sprzęgłową z tłumikami drgań czyli sprężynkami,nic się nie stanie.

 

I o to chodzi  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi robi, bo w przeciwnym wypadku bylby luz na polaczeniu sprzeglo-skrzynia i slychac by bylo ciagle stukanie. To jest spasowane scisle

No nie wiem czy takie ścisłe, przecież tarcza musi się przesuwać po wałku sprzęgłowym. Moim zdaniem to jest jeszcze jakaś różnica np. inna ilość frezów.

W ogóle trudno sobie wyobrazić tą różnicę, gdyby nie opis na pudełku to pewnie nie dało by się tego rozróżnić posiłkując się nawet suwmiarką.

Z drugiej strony jaki sens ma takie działanie producenta?

Jak chcieli zrobić inne to mogli zrobić różnicę kilku milimetrów a nie 0,1mm 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość zębów jest ta sama. Ogólnie wszystko się wyjaśni jak wyciągnę skrzynię, ale wole być przygotowany na wszystko. Z jakiego powodu zrobili różne rozmiary ?? Pewnie po to aby więcej sprzedać :) No ogólnie i w katalogu valeo oraz luk dla podobnych tarcz są podawane te dwa wymiary więc chyba coś w tym musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.