hamerg Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 Witam, W firmie gdzie pracuję, będziemy budować od podstaw nowe bebechy do 1.1VAN i do 900. Auta są przygotowywane pod KJS . Znam mniej więcej różnice między wkładem, osiami, mocowaniem do silnika. Ale mam pytanie, czy blok skrzyni jest ten sam dla obu typów? Czy można do 900 podmienić tylko flansz mocowania z silnikiem lub odwrotnie. Zrobienie jednego rodzaju wkładu będzie tańsze niż dwóch oddzielnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 Nie są to inne skrzynie. Różnią się i budową i wytrzymałoscią i półosiami itp itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2015 Wiem że różnią się budową w środku. ale pytanie brzmi czy obudowa główna ( korpus czy jak to zwał) jest ten sam dla obu skrzyń. Jeśli tak to nie ma sensu robić 2 zestawów oddzielnie dla 900 i 1,1. Podmianka była by tylko na flanszy mocowania skrzyni do silnika. Prościej z technologicznego punku dorobić całość jak 1,1. Przesuwki są podzielone na 2 wałki. 900 ma choinkę prasowaną z 2 elementów. 1.1 ma nakładany bieg 3 i 4 bo ma tam przesuwkę. Nie rozbierałem jeszcze żadnej ze skrzyń i chcę się przygotować przed zakupem. Po co kupować 2 różne i dorabiać 2 różne zestawy. Jeśli dałoby radę to pozamieniać to kupuję tylko jedną skrzynię 1.1 i na niej pracuje ( rozbiórka, rysunki wykonanie nowych przełożeń). 900 jeździ w zawodach więc nie postawię na kołki, a Van jest od podstaw budowany i do końca roku chcemy się zmieścić z czasem dla obu aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Października 2015 Udostępnij Napisano 3 Października 2015 Obudowy sa rozne. W 1.1 tez wystepuje skrzynia tzw 900tkowa c.526 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zakupiona została skrzynia od Van MPI bez sprawdzania numeru. Okazało się po rozłożeniu że to właśnie eskowa. Cały środek jest ten sam co w 900. Rożnica na przełożeniu głównym 16/57. Teraz najtrudniejsza robota-zrysowanie całości i dorobienie nowych przełożeń. Gdyby ktoś byłby zainteresowany wkładem o swoich przełożeniach to proszę o kontakt. Prawdopodobnie wkład będzie kłowy na zębach skośnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 S'ka to nie jest 900tkowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Jeśli wałki i koła będą takie same (a tak wyglądają na pierwszy rzut oka ) to dlaczego mają nie pasować zamiennie. Ważny jest rozstaw osi wałków, odległości od łożysk. Przesuwki sa na wałku zdawczym tak jak w 900. Choinka wygląda identycznie. Nie wiem tylko czy wielowypust na tarcze sprzęgła jest taki sam , ale to nie problem. A na kołach i wałkach zębatych sie znam bo pracuje w firmie zajmującej sie produkcją. We wtorek dodam zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 S'ka to nie jest 900tkowa Vany MPI miały S-kową skrzynię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Vany MPI mialy Ski c.514 i 900tkowe c.526 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Jeśli wałki i koła będą takie same (a tak wyglądają na pierwszy rzut oka ) to dlaczego mają nie pasować zamiennie. Ważny jest rozstaw osi wałków, odległości od łożysk. Przesuwki sa na wałku zdawczym tak jak w 900. Choinka wygląda identycznie. Nie wiem tylko czy wielowypust na tarcze sprzęgła jest taki sam , ale to nie problem. A na kołach i wałkach zębatych sie znam bo pracuje w firmie zajmującej sie produkcją. We wtorek dodam zdjęcia. Nie widzialem twojej skrzyni, ale wynika z tego, ze kupiles skrzynie c.526. Jest to ta sama skrzynia co ma 900tka. Rozni sie tylko dzwonem, gdyz rozmieszczenie srub bloki 900tki a fire (1100) sa inne. Dlatego też c.526 i 900tka w srodku beda takie same. Skrzynia 900: Skrzynia 1.1 c.526 900tkowa: Skrzynia c.514 Skowa: Porównując wnetrza skrzyni 900tkowej i c.526 najszybciej widac to na walku posrednim. Od strony mechanizmu roznicowego najpierw mamy lozysko (47x20x19) a potem zeby skosne. W Skowej c.514 najpierw sa zeby skosne a potem lozysko (73x37x17). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2015 Tak jak obiecałem przesyłam zdjęcia skrzynki od MPI. Wygląd dokladnie taki sam jak w 900. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Oryginał przerysowany. Nowe wzory kół również. Skrzynia będzie wzorowana na firmie Bacci. Wkład oczywiście kłowy na zębach skośnych szlifowanych. 1-44/13, 2-43/19, 3-41/24, 4-43/33. 5bieg narazie zostaje ori. Na oesach i tak sie bardziej nie rozpędzę niż te 120km/h wiec 5 zostaje na dojazdy. Przełożenie główne dorabiamy 13/57. Ale tak aby pasowało również oryginalne fiatowskie. Zastanawiam się czy wieloklin na tarcze sprzęgła przeniesie uderzenia podczas zmiany biegów bez sprzęgła. No i czy ośki tez dadzą radę. W miarę postępów będę wklejać zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 2 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Zrób tarczę z mocniejszym tłumikiem drgań skrętnych lub dorób ich więcej po prostu (tłumików oczywiście). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RUFF Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Ja się spytam, po co inwestujesz czas i kasę w c526 już nie lepiej zrobić coś z 514? Macie jakieś zamiłowania do tych 900 czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 5 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 ciiii on dalej mysli, ze robi c.514 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Ja się spytam, po co inwestujesz czas i kasę w c526 już nie lepiej zrobić coś z 514? Macie jakieś zamiłowania do tych 900 czy co? Tak jak pisałem wcześniej, są 2 auta 900 i 1.1. Tak się złożyło że zakupiona skrzynka do Vana okazała się taka a nie inna. Więc robimy taki wkład. Z punktu widzenia wykonania, żadna różnica. Jak widać na zdjęciu dołączonym wcześniej, choinka będzie z nakładanymi kołami 2,3,4. Więc będzie można sobie w razie czego dorobić inne przełożenia. Raczej nie będzie problemów zrobić też całość do c514 czy innej. Kwestia ilości chętnych na taki wkład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RUFF Napisano 8 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 Jak dla mnie jest duuuża różnica c526 to jakaś katastrofa jest nie daje rady nawet z 900 a co dopiero w jakimś mocniejszym zestawie. Ponadto jest jakaś taka upierdliwa w składaniu. No i oczywiście jak coś opatentujesz do 514 to na pewno na tym zarobisz. W 526 jedyne miłośnicy CC Trofeo lub jakiś 127 lub A112. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 11 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 RUFF spokojnie. To będzie pierwsza skrzynia i to na niej będziemy się "uczyć". Oczywiście materiały będą z górnej półki jak i rodzaj uzębienia. Robiliśmy już kółka do skrzyni znanego koncernu samochodowego do auta sportowego i wiemy jaki ma być profil zębów. Jak ta skrzynia zda egzamin pod względem pracy to nie będzie problemu ze zrobieniem innych. Tak jak pisałem, kwestia chętnych. Moja skrzynia w 900 daje radę już od prawie 2 lat a jest oryginalna. W 1.1 bez przeróbek też da radę. Bardziej martwię się o wielowypust na tarczę sprzęgła i osie. Bo podczas zmian biegów bez sprzęgła to są elementy najbardziej narażone na mocny udar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 18 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 Mam pytanko do znawców tematu skrzyń. Nie mam możliwości rozłożenia mojej w 900, a potrzebna mi jest informacja czy odległość wieńca na różnicowym do wałka głównego jest taka sama jak w 526 vanowskiej. No chyba że ktoś już wkładał 14/57 z 900 do vana wtedy sprawa jest prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.