Skocz do zawartości

Skrzynie 900 a 1.1


hamerg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W  firmie gdzie pracuję, będziemy budować od podstaw nowe bebechy do 1.1VAN i do 900. Auta są przygotowywane pod KJS . Znam mniej więcej różnice między wkładem, osiami, mocowaniem do silnika. Ale mam pytanie, czy blok skrzyni jest ten sam dla obu typów? Czy można do 900 podmienić tylko flansz mocowania z silnikiem lub odwrotnie. Zrobienie jednego rodzaju wkładu będzie tańsze niż dwóch oddzielnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że różnią się budową w środku. ale pytanie brzmi czy obudowa główna ( korpus czy jak to zwał) jest ten sam dla obu skrzyń. Jeśli tak to nie ma sensu robić 2 zestawów oddzielnie dla 900 i 1,1. Podmianka była by tylko na flanszy mocowania skrzyni do silnika. Prościej z technologicznego punku dorobić całość jak 1,1. Przesuwki są podzielone na 2 wałki. 900 ma choinkę prasowaną z 2 elementów. 1.1 ma nakładany bieg 3 i 4 bo ma tam przesuwkę. Nie rozbierałem jeszcze żadnej ze skrzyń i chcę się przygotować przed zakupem. Po co kupować 2 różne i dorabiać 2 różne zestawy. Jeśli dałoby radę to pozamieniać to kupuję tylko jedną skrzynię 1.1 i na niej pracuje ( rozbiórka, rysunki wykonanie nowych przełożeń). 900 jeździ w zawodach więc nie postawię na kołki, a Van jest od podstaw budowany i do końca roku chcemy się zmieścić z czasem dla obu aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zakupiona została skrzynia od Van MPI bez sprawdzania numeru. Okazało się po rozłożeniu że to właśnie eskowa. Cały środek jest ten sam co w 900. Rożnica na przełożeniu głównym 16/57. Teraz najtrudniejsza  robota-zrysowanie całości i dorobienie nowych przełożeń. Gdyby ktoś byłby zainteresowany wkładem o swoich przełożeniach to proszę o kontakt. Prawdopodobnie wkład będzie kłowy na zębach skośnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wałki i koła będą takie same (a tak wyglądają na pierwszy rzut oka ) to dlaczego mają nie pasować zamiennie. Ważny jest rozstaw osi wałków, odległości od łożysk. Przesuwki sa na wałku zdawczym tak jak w 900. Choinka wygląda identycznie. Nie wiem tylko czy wielowypust na tarcze sprzęgła jest taki sam , ale to nie problem. A na kołach i wałkach zębatych sie znam bo pracuje w firmie zajmującej sie produkcją. We wtorek dodam zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wałki i koła będą takie same (a tak wyglądają na pierwszy rzut oka ) to dlaczego mają nie pasować zamiennie. Ważny jest rozstaw osi wałków, odległości od łożysk. Przesuwki sa na wałku zdawczym tak jak w 900. Choinka wygląda identycznie. Nie wiem tylko czy wielowypust na tarcze sprzęgła jest taki sam , ale to nie problem. A na kołach i wałkach zębatych sie znam bo pracuje w firmie zajmującej sie produkcją. We wtorek dodam zdjęcia.

 

Nie widzialem twojej skrzyni, ale wynika z tego, ze kupiles skrzynie c.526. Jest to ta sama skrzynia co ma 900tka. Rozni sie tylko dzwonem, gdyz rozmieszczenie srub bloki 900tki a fire (1100) sa inne. Dlatego też c.526 i 900tka w srodku beda takie same.

 

Skrzynia 900:

 

skrzynia_bieg_w_fiat_seicento_cinquecent

 

Skrzynia 1.1 c.526 900tkowa:

 

jaslo-skrzynia-biegow-seicento-11-0TE4Mj

 

Skrzynia c.514 Skowa:

 

b5f1fe8db83f52d58086afd5d8c1f44c.jpg

 

Porównując wnetrza skrzyni 900tkowej i c.526 najszybciej widac to na walku posrednim. Od strony mechanizmu roznicowego najpierw mamy lozysko (47x20x19) a potem zeby skosne. W Skowej c.514 najpierw sa zeby skosne a potem lozysko (73x37x17)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oryginał przerysowany. Nowe wzory kół również. Skrzynia będzie wzorowana na firmie Bacci. Wkład oczywiście kłowy na zębach skośnych szlifowanych. 1-44/13, 2-43/19, 3-41/24, 4-43/33. 5bieg narazie zostaje ori. Na oesach i tak sie bardziej nie rozpędzę niż te 120km/h wiec 5 zostaje na dojazdy. Przełożenie główne dorabiamy 13/57. Ale tak aby pasowało również oryginalne fiatowskie. Zastanawiam się czy wieloklin na tarcze sprzęgła przeniesie uderzenia podczas zmiany biegów bez sprzęgła. No i czy ośki tez dadzą radę. W miarę postępów będę wklejać zdjęcia.

post-161081-0-75042700-1446447209_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się spytam, po co inwestujesz czas i kasę w c526 już nie lepiej zrobić coś z 514? Macie jakieś zamiłowania do tych 900 czy co?

Tak jak pisałem wcześniej, są 2 auta 900 i 1.1. Tak się złożyło że zakupiona skrzynka do Vana okazała się taka a nie inna. Więc robimy taki wkład. Z punktu widzenia  wykonania, żadna różnica. Jak widać na zdjęciu dołączonym wcześniej, choinka będzie z nakładanymi kołami 2,3,4. Więc będzie można sobie w razie czego dorobić inne przełożenia. Raczej nie będzie problemów zrobić też całość do c514 czy innej. Kwestia ilości chętnych na taki wkład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest duuuża różnica c526 to jakaś katastrofa jest nie daje rady nawet z 900 a co dopiero w jakimś mocniejszym zestawie. Ponadto jest jakaś taka upierdliwa w składaniu. No i oczywiście jak coś opatentujesz do 514 to na pewno na tym zarobisz. W 526 jedyne miłośnicy CC Trofeo lub jakiś 127 lub A112.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RUFF spokojnie. To będzie pierwsza skrzynia i to na niej będziemy się "uczyć". Oczywiście materiały będą z górnej półki jak i rodzaj uzębienia. Robiliśmy już kółka do skrzyni znanego koncernu samochodowego do auta sportowego i wiemy jaki ma być profil zębów. Jak ta skrzynia zda egzamin pod względem pracy to nie będzie problemu ze zrobieniem innych. Tak jak pisałem, kwestia chętnych. Moja skrzynia w 900 daje radę już od prawie 2 lat a jest oryginalna. W 1.1 bez przeróbek też da radę. Bardziej martwię się o wielowypust na tarczę sprzęgła i osie. Bo podczas zmian biegów bez sprzęgła to są elementy najbardziej narażone na mocny udar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Mam pytanko do znawców tematu skrzyń. Nie mam możliwości rozłożenia mojej w 900, a potrzebna mi jest informacja czy odległość wieńca na różnicowym do wałka głównego jest taka sama jak w 526 vanowskiej. No chyba że ktoś już wkładał 14/57 z 900 do vana wtedy sprawa jest prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.