Skocz do zawartości

Civic5D vs Mazda3 5D vs Nissan Q - porównanie i zakup


Artur S.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zastanawiam się właśnie między trzema wymienionymi w temacie samochodami. Jeździłem każdym z nich, niestety podczas zwyklej jazdy testowej a więc stosunkowo krótko (szkoda, że nie można dostać takiego auta na dzień albo dwa..), tym nie mniej poniżej subiektywne porównanie z prośbą o pomoc w podjęciu ewentualnej decyzji w kwestii wyboru któregoś z nich:

1. CIVIC 5D 1.8 140KM wersja Lifestyle (ewentualnie SPORT).

WADY:

- najsłabszy silnik który nawet wkręcony na wysokie obroty, radzi sobie gorzej niż mazdy czy nissana;

- kontrowersyjny wygląd - IMHO tył jest zwyczajnie brzydki i szczerze mówiąc niewiele znam osób, które mają odmienne zdanie;

ZALETY:

- futurystyczny kokpit z dobrymi jakościowo materiałami - IMHO wykończenia wnętrza stoi na wysokim poziomie, w dodatku oferuje bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i ztyłu;

- dobrze zestrojone zawieszenie i układ kierowniczy - samochód prowadzi się bardzo pewnie i przewidywalnie;

- wyciszenie wnętrza - do 100km/h (więcej nie miałem okazji jechać) w środku jest znacznie ciszej niż np. w 5D 8gen (UFO);

- sprawdzona konstrukcja gwarantująca w zasadzie niezawodność - CIVIC 2015 to praktycznie ta sama technologia co UFO, nieco jedynie udoskonalona;

 

2. MAZDA 5D 2.0 165KM SKY PASSION.

WADY:

- kiepskie wykończenie wnętrza z małą ilością schowków (np. w drzwiach jest tylko otwór na butelkę, brak typowej "kieszeni");

- pomimo dużego rozstawu osi, ilość miejsca w środku oraz bagażnik wcale nie są rewelacyjne (IMHO CIVIC deklasuje tutaj mazdę);

- mocowany na stałe tablet, w dodatku sterowany dotykowo tylko w trakcie postoju, podczas jazdy trzeba używać wielofunkcyjnego pokrętła;

- brak wskaźnika temperatury silnika i generalnie IMHO kokpit w porównaniu z CIVICEM, sprawia wrażenie mocno "ascetycznego";

ZALETY:

- silnik - jak dla mnie absolutna rewelacja!

- wygląd zewnętrzny - jak dla mnie absolutna rewelacja!

- zawieszenie wielowahaczowe dające dobry komfort jazdy i dobre prowadzenie się auta;

- 5 lat gwarancji (do standardowych już 3lat mazda dodaje za 1zł 2 lata na identycznych warunkach);

 

3. NISSAN QASHQKAI 1.6 163KM N-TEC

WADY:

- uturbiony silnik - nigdy nie miałem auta z turbiną więc o sposobie jego eksploatacji wiem tyle, ile można poczytać w necie. W dodatku AFAIK jest to stosunkowo nowa konstrukcja, więc HGW na ile będzie trwała;

- nowy czynnik w układzie klimatyzacji - koszt wymiany oscyluje w ASO w okolicach 1tys PLN (pytałem w serwisie);

- trochę za cieńka kierownica (być może jest to kwestia przyzwyczajenia).

ZALETY:

- bardzo duża ilość miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu;

- ergonomiczne wnętrze z dużą ilością schowków, w dodatku bardzo dobrze wykończone;

- koło dojazdowe zamiast zestawu naprawczego;

- bardzo dobre prowadzenie się auta, pomimo chyba najwyżej położonego środka ciężkości;

- wyciszenie wnętrza - przy ok 120km/h było naprawdę cicho.

 

IMHO wszystkie trzy auta prowadzą się bardzo dobrze (chyba najlepiej CIVIC), są nieźle wyciszone (chyba najlepiej NISSAN) i mają ciekawe silniki (bezwzględnie najlepszy mazda). Pominąłem porównanie dotyczące wposażenia, bo każde z aut jest w zasadzie w pełnej wersji (2xclimatronic, grzane stołki, NAVI etc...). Zakładając, że budżet nie stanowi problemu, które auto będzie najlepszym wyborem do jazdy po mieście (90%) i w trasy (10%)...?

 

p.s. Miałbym prośbę o nie podrzucanie kolejnych propozycji, chciałbym poznać Wasze zdanie porównując tylko te trzy auta.

 

Z góry THX i pzdr - Artur S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


MAZDA 5D 2.0 165KM SKY PASSION.

 

Nie wiem jak w EU, ale u mnie zdecydowana wiekszosc wybiera 2.5l vs. 2.0l - wiecej Nm i to czuc jak jedzisz.

 

Jedyne co moge sie przyczepic do Mazda 3 - halas z opon podczas jazdy, praktycznie kazdy wlasciciel na to narzeka plus M3 w hatch to ma tragicznie maly bagaznik :hmm:  vs konkurencja ....

 

Z plusow IMVHO system z Pandora na pokladzie jeden z lepszych jakie widzialem/uzywalem (znow nie weim jak EU spec sa wyposazone) ...

 


NISSAN QASHQKAI 1.6 163KM N-TEC

WADY:

 

IMVHO jeden z gorszych rental jakimi jezdze .... ale ma sie nijak bo inny silnik 2.0l bez turbo 106kW :facepalm:

 

Z wad jakie widze - jak masz dizeic - to nie ma ventylacji z tylu :no:  Pasazerowie sie smaza w wiekszej temp

 

Na wszystkie 3 rentals jakie mialem, wyklepanie wnetrza jest takie sobie ...

 


1. CIVIC 5D 1.8 140KM wersja Lifestyle (ewentualnie SPORT).

 

Widocznosc - szczegonie do tylu :no: , 1.8l lubi dosc wysokie rpm - tak 3,500 :no: , a przy mniejszych rpm to nie jedzie .... jak dla mnie malo insirujace wnetrze ...

 

Ale to tylko moja opinia, nie musi byc nic warta :narcyz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


1. CIVIC 5D 1.8 140KM wersja Lifestyle (ewentualnie SPORT).
WADY:
- najsłabszy silnik który nawet wkręcony na wysokie obroty, radzi sobie gorzej niż mazdy czy nissana;
- kontrowersyjny wygląd - IMHO tył jest zwyczajnie brzydki i szczerze mówiąc niewiele znam osób, które mają odmienne zdanie;
ZALETY:
- futurystyczny kokpit z dobrymi jakościowo materiałami - IMHO wykończenia wnętrza stoi na wysokim poziomie, w dodatku oferuje bardzo dużo miejsca zarówno z przodu jak i ztyłu;
- dobrze zestrojone zawieszenie i układ kierowniczy - samochód prowadzi się bardzo pewnie i przewidywalnie;
- wyciszenie wnętrza - do 100km/h (więcej nie miałem okazji jechać) w środku jest znacznie ciszej niż np. w 5D 8gen (UFO);
- sprawdzona konstrukcja gwarantująca w zasadzie niezawodność - CIVIC 2015 to praktycznie ta sama technologia co UFO, nieco jedynie udoskonalona;

 

Wyglad MY2015 jest zdecydowanie lepszy i jest duza poprawa w stosunku do MY2012.

 

Z widocznoscia do tylu nie ma do demonizowac. Przedzielona tylna szyba (przynajmniej w 8 gen) w dosc wydatny sposob ogranicza oslepianie przez auta jadace za mna. A przy cofaniu czujniki i kamerka zalatwiaja sprawe, W 9 gen kamerka jest od wersji sport w gore w standardzie. 

Z fajnych rzeczy to system Connect+ (ciekawe kiedy go zlamia i bedzie mozna wgrac swoja navi  :hmm: )

 

Faktycznie silnikowo jest slabo. I zamiast 1.8 zastanowilbym sie na 1.6 na mazut ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

IMHO wszystkie trzy auta prowadzą się bardzo dobrze (chyba najlepiej CIVIC), są nieźle wyciszone (chyba najlepiej NISSAN) i mają ciekawe silniki (bezwzględnie najlepszy mazda). Pominąłem porównanie dotyczące wposażenia, bo każde z aut jest w zasadzie w pełnej wersji (2xclimatronic, grzane stołki, NAVI etc...). Zakładając, że budżet nie stanowi problemu, które auto będzie najlepszym wyborem do jazdy po mieście (90%) i w trasy (10%)...?

 

p.s. Miałbym prośbę o nie podrzucanie kolejnych propozycji, chciałbym poznać Wasze zdanie porównując tylko te trzy auta.

 

Z góry THX i pzdr - Artur S.

 

Ja bym z tych trzech wybrał Mazdę. Jest ładniejsza, ma mocniejszy silnik niż Honda i według mnie ładniejsze i lepiej wykonane wnętrze. Gorzej z prowadzeniem, bo moim zdaniem prowadzi się tak jakoś nijako i "gumowato". Ale mimo wszystko mazda. Qashqai'em nigdy nie jeździłem, ale mnie po prostu nie podobają się te wszystkie "podniesione" i "uterenowione" nie wiadomo po co auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu wynika, że wybrałeś civica :) który gwarantuje wg. Ciebie: komfort i bezawaryjność, dobre prowadzenie który pomimo najsłabszego silnika wcale nie jest najwolniejszy ze stawki (mazda odrobinę szybsza, ale bez przesady - civic lubi obroty to przecież i-vtec), a kontrowersyjny wygląd miało też ufo (8-gen) a wciąż wygląda na ulicach "świeżo" i przeżywa druga młodość

 

p.s civic (8-gen) jest bardzo "twardo" zawieszony  

p.s 2 zabawne w (9-gen) jest to, że wersja "S" ma 0-100 = 8,7 i v-max =190, natomiast wersja executive ma 0-100 = 9,7 i v-max = 215  ;l - obydwie manual 142KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu wynika, że wybrałeś civica :) który gwarantuje wg. Ciebie: komfort i bezawaryjność, dobre prowadzenie który pomimo najsłabszego silnika wcale nie jest najwolniejszy ze stawki (mazda odrobinę szybsza, ale bez przesady - civic lubi obroty to przecież i-vtec), a kontrowersyjny wygląd miało też ufo (8-gen) a wciąż wygląda na ulicach "świeżo" i przeżywa druga młodość

 

p.s civic (8-gen) jest bardzo "twardo" zawieszony  

p.s 2 zabawne w (9-gen) jest to, że wersja "S" ma 0-100 = 8,7 i v-max =190, natomiast wersja executive ma 0-100 = 9,7 i v-max = 215  ;l - obydwie manual 142KM

 

Z przyspieszeniem zapewne ma to zwiazek z masa auta i kołami. S ma koła na 15" z oponą 195. Exec ma 225 na 17" wiec to pewnie troche odbiera wigoru. A do tego Exec jest od 50 do 70 kg ciezszy.

Co do Vmax - nie wiem czy przypadkiem nie jest to zwiazane z tym, np S moze miec nizszy indeks predkosci opon?  :nie_wiem: bo faktycznie to troche dziwnie wyglada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu wynika, że wybrałeś civica...

Witam,

jeszcze nic nie wybrałem ;) Szczerze mówiąc, właśnie najmniej skłaniam się ku civicowi - kontrowersyjny (a dla mnie jak wspomniałem - brzydki) wygląd i słaby silnik ustawiły go na końcu stawki. Szkoda bardzo, bo jako właściciel UFO i od kilkunastu już lat użytkownik różnych hond - chciałem pozostać wierny marce, tymczasem najbardziej skłaniam się ku nissanowi (sic!). Trochę jednak obawiam się trwałości i silnika i generalnie samochodu jako całości... Ale wybór jest naprawdę niełatwy, stąd niniejszy post ;)

 

Do OZI: w PL nie ma "trójki" w wersji z silnikiem 2,5. Jest 2.0 o mocy 120 i 165KM. Co ciekawe - śledząc forum mazdy okazuje się, że we wszystkich "shamowanych" przez userów egzemplarzach, faktyczna moc wersji 120 konnej jest większa. Oscyluje ona w okolicach 130-140KM, w przeciwieństwie do mocniejszej wersji w której takiego "bonusu" już nie ma..

 

Pzdr - Artur S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dla siebie wziąłbym Mazdę 3 2.0 - dla rodziny 2+1 w zupełności wystarczy.

Jeśli ktoś ma większą rodzinę, rozsądniej jest wybrać coś obszerniejszego, jak Qashgkai.

Civica z obecnym wyglądem nie biorę pod uwagę ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie brał auta, które będzie jeździło głównie po mieście z ręczną skrzynią biegów.

Zatem mój dylemat byłby taki: UFO 1.8 A/T, 3 2.0 120 KM A/T i Qashqai dCi 4x4 lub 1.2 Xtronic 115 KM.

Ale tu nie o mnie. Qashqai jest bardziej naturalny, wyżej zawieszony, bardziej uniwersalny, wygodniejszy w miejskim użytkowaniu i bez dwóch zdań SUV/crossover będzie lepszym wyborem niż kompakt, ale ta konkretna marka i ten konkretny model budzi wątpliwości jakościowe. Obawiam się, że lepszy od Mazdy i Hondy nie będzie. Ale jeśli bierzesz pod uwagę kompakty to znaczy, że nie straszne Ci ich ograniczenia. Gdybyś chciał mimo wszystko przestrzeni, mówiłbyś o UFO kombi, a zatem wybór jest w miarę prosty:

Mazda 3. :)

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

 

Do OZI: w PL nie ma "trójki" w wersji z silnikiem 2,5. Jest 2.0 o mocy 120 i 165KM. Co ciekawe - śledząc forum mazdy okazuje się, że we wszystkich "shamowanych" przez userów egzemplarzach, faktyczna moc wersji 120 konnej jest większa. Oscyluje ona w okolicach 130-140KM, w przeciwieństwie do mocniejszej wersji w której takiego "bonusu" już nie ma..

 

Pzdr - Artur S.

 

Szkoda, wiesz ja do konca nie bede obiektywny ale:

- kazdego miesiaca Mazda 3 jest u mnie jak nie numerem #1 sprzedazy do #2, :jem:

- Mazda nie sprzedaje dla fleet - znaczy srzedaje, ale nie daje ci innej ceny niz jak kupisz jedna czy 100.

 

Ergo, kazdego miesiaca masz 3,000-4,000 luda wybierajacego Mazda 3 jako swoj nowy samochod.

 

O wiekszych problemach sie nie slyszy:

-byly problemy z rdza w poprzedniej generacji - to moze zostac przyspieszone w EU bo macie sol na drogach w zimie,

- Mazda jest znana z delikatnosci lakieru :no:

 

 

Duzo ludzi narzekalo w poprzedniej generacji na halas drogi idacy z opon, w nowej generacji to ulepszyli ale np jezdzac Golf ja to slysze ...

 

W koncu dnia, to sa twoje zarobione $$$ - i to TY  :skromny:  muszisz byc adowolony nikt inny :oki: - nie liczy sie opinia zadnego z nas ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale jeśli bierzesz pod uwagę kompakty to znaczy, że nie straszne Ci ich ograniczenia. Gdybyś chciał mimo wszystko przestrzeni, mówiłbyś o UFO kombi,

 

Do ufo kombi mozna wpakowac Mazde 3 do bagaznika ;) ale i zwykly Civic ma duzy bagaznik - prawie 120l wiecej od Mazdzie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to Ufo kombi jest w produkcji? Myslalem ze to concept tylko byl :hmm:

 

jest.

http://www.honda.pl/cars/new/civic-tourer-2015/overview.html

 

c4.jpg

 

 

 

Wszechstronność jest tym, co definiuje Hondę Civic Tourer. 624 litry przestrzeni bagażowej, 125 litrów w schowku pod podłogą bagażnika i maksymalna powierzchnia bagażowa wynosząca 1668 litrów - zrealizuj marzenia!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Stoję przed podobnym dylematem - Civic lub Mazda 3. Nissana odrzucam, bo nie podobają mi się MiniSUVy/Crossovery.

Jeździłem testowo zarówno Hondą jak i Mazdą, silnik Mazdy bardziej mi odpowiada, wizualnie zresztą też, choć UFO zawsze bardzo mi się podobało.

W tym momencie jeżdżę Golfem z 140konną benzyną TSI. Ciężko znaleźć silnik wolnossący, który dawałby podobne odczucia z jazdy jak ten który aktualnie ujeżdżam.

Myślę, że 2.0 165KM Mazdy daje radę. Ja w 99% jestem zdecydowany na Mazdę 3  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, Civic przegrywa z konkurencja silnikiem. Co z tego, ze sprawdzony, bezawaryjny i w miare ekonomiczny, jak jest po prostu troche za slaby. Sensowniejszym rozwiązaniem jest 1.6 iDTEC, ktory na papierze jest ciut wolniejszy, ale na codzien jezdzi duzo dynamiczniej. No ale jest sporo drozszy od benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.