nigro Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Witam, Mam potrzebę ocieplić ścianę szczytową na poddaszu od wewnątrz - od zewnątrz niestety nie ma możliwości. Poddasze będzie adaptowane do zamieszkania. I teraz pytanie: ściana jest z białej cegły 12cm grubości, z obu stron otynkowana. Znajomy znajomego ponoć doradzał aby od środka przykleić styropian i jeszcze do tego postawić ściankę np. z betonu komórkowego i połączyć kołkami z istniejącą ścianą. Ile mają mieć grubości styropian i ścianka tego już nie potrafił powiedzieć. Proszę o sugestie jak to prawidłowo wykonać, czy dać styropian czy lepiej wełnę i jaką grubość? Jak wykonać paroizolację? Dodatkowo: dodana warstwa raczej nie powinna przekraczać w sumie 21 cm. Podpowiedzcie jak to prawidłowo rozwiązać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Stelaż, wełna w środek i na to płyty karton-gips. U mnie na poddaszu dawali folię paroizolacyjna pod płyty. Ale nad wełną jest wentylacja. Nie wiem jak w takim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Po doktoryzowaniu się w temacie, bo sam u siebie muszę ocieplać od środka, radzę Ci ocieplić styropianem EPS150 (najlepiej styrodurem, ale drogo) 10cm, na to siatka, klej, tynk. Jeśli robić stelaż, to trzeba bardzo dokładnie zrobić paroizolację, bo wilgoć ze środka pomieszczenia (para wodna) będzie osadzać się na zimnej ścianie i będzie pleśń. Widziałem, jak zrywali takie ustrojstwo. W maskach, bo smród był przeokropny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nigro Napisano 8 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Po doktoryzowaniu się w temacie... A można by zamiast tynku od wewnątrz na zaciągnięty styropian dorobić stelaż i na to dać płytę karton gips? Pod to dać paroizolację. Nie jestem dobry w tynkowaniu - ci do reszty prac nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Jeżeli masz tam podłogę to pamiętaj też o izolacji pod poziomem podłogi bo będzie mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Ogólnie gips lubi grzyba i na odwrót, więc nie dałbym tam płyt g-k. Znajdź w okolicy jakiegoś tynkarza czy zagadaj do kogoś kto robi elewacje - jak ściana nie ma 1000m2, to objedzie to jeden chłop + ty do mieszania zaprawy, jesli chcesz oszczędnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 a może take rozwiązanie na ścianę Stabi System a między to piana poliuretanowa zamknięto komórkowa do tego przykręcisz płytę GK czy CW piana zadziała już jako hydro i paro izolacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Po doktoryzowaniu się w temacie, bo sam u siebie muszę ocieplać od środka, radzę Ci ocieplić styropianem EPS150 (najlepiej styrodurem, ale drogo) 10cm, na to siatka, klej, tynk. Jeśli robić stelaż, to trzeba bardzo dokładnie zrobić paroizolację, bo wilgoć ze środka pomieszczenia (para wodna) będzie osadzać się na zimnej ścianie i będzie pleśń. Widziałem, jak zrywali takie ustrojstwo. W maskach, bo smród był przeokropny. a po co styrodur ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Witam, Mam potrzebę ocieplić ścianę szczytową na poddaszu od wewnątrz - od zewnątrz niestety nie ma możliwości. Poddasze będzie adaptowane do zamieszkania. I teraz pytanie: ściana jest z białej cegły 12cm grubości, z obu stron otynkowana. Znajomy znajomego ponoć doradzał aby od środka przykleić styropian i jeszcze do tego postawić ściankę np. z betonu komórkowego i połączyć kołkami z istniejącą ścianą. Ile mają mieć grubości styropian i ścianka tego już nie potrafił powiedzieć. Proszę o sugestie jak to prawidłowo wykonać, czy dać styropian czy lepiej wełnę i jaką grubość? Jak wykonać paroizolację? Dodatkowo: dodana warstwa raczej nie powinna przekraczać w sumie 21 cm. Podpowiedzcie jak to prawidłowo rozwiązać. Pozdrawiam Dobrze się nie da, bo nie będzie zachowanej ciągłości izolacji. Nie piszesz nic o podłodze i dachu, izolacja powinna mieć ciągłość ! To co dasz jest drugorzędne (wełna, styro, pianka), patrz na parametry materiału oraz jego grubość (zabiera Ci powieszchnię od środka). Trzeba pamiętać o folii paroszczelnej. Ścianka wew nie jest głupim rozwiązaniem, bo deko wyeliminuje efekt termosu. Grubości dobierasz do zapotrzebowania energetycznego w odniesieniu do parametrów istniejących przegród. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nigro Napisano 8 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Witam, Dach jest z blachodachówki, będzie ocieplony 25cm wełną z zachowaniem szczeliny od strony folii pod blachą. Potem ruszt z profili, folia paroizolacyjna i płyta k-g. Co do podłogi to jest z bali drewnianych i jest ocieplona wełną mineralną pomiędzy legarami z ułożoną folią paroizolacyjną. na tym podłoga z OSB i panele. Będzie jak połączyć z izolacją na ścianie. Nie dodałem tego ale dom ma ok 40 lat i chyba budowano go z tego co było pod ręką, niekoniecznie ze sztuką budowlaną. Dziś jeszcze podpytywałem innego majstra i mówi że mogę dać 2x8cm styropianu na zakład (akurat zostało mi kilka paczek po innej robocie) i ściankę z 6cm betonu. Coś u mnie widać ten motyw ze ścianką ma zwolenników. I bądź tu mądry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 Witam, Dach jest z blachodachówki, będzie ocieplony 25cm wełną z zachowaniem szczeliny od strony folii pod blachą. Potem ruszt z profili, folia paroizolacyjna i płyta k-g. Co do podłogi to jest z bali drewnianych i jest ocieplona wełną mineralną pomiędzy legarami z ułożoną folią paroizolacyjną. na tym podłoga z OSB i panele. Będzie jak połączyć z izolacją na ścianie. Nie dodałem tego ale dom ma ok 40 lat i chyba budowano go z tego co było pod ręką, niekoniecznie ze sztuką budowlaną. Dziś jeszcze podpytywałem innego majstra i mówi że mogę dać 2x8cm styropianu na zakład (akurat zostało mi kilka paczek po innej robocie) i ściankę z 6cm betonu. Coś u mnie widać ten motyw ze ścianką ma zwolenników. I bądź tu mądry. Pomyśł sobie tak, czy przyjemnie byłoby się owinąć wełną mineralną z folią i tak siedzeć kilka godzin ? Nie wiem jak z powierzchnią i wysokością, ale dobra wentylacja jak najbardziej wskazana przy takim rozwiązaniu. Ścianka ma kilka plusów, bo raz że jest takim buforem, który "reguluje" temperature oraz wilgotność (w zależności od materiału). Kolejna zaleta to oczywiście zabezpieczenie przez uszkodzeniami. Osobiście nie wyobrażam sobie na takim ociepleniu zwykłej płyty GK, bo byle przesunięcie stołu czy rzucenie czymś ciężkim przez dzieciaka skończy się wgniotą, no i ten odgłos Z wad taka ściana waży, trzeba to przegadać z konstruktorem / projektantem, bo jak domyślam się taka ściana nie ma podparcia z dołu. Także im wiecej dasz ciężkiego materiału na ściany tym lepiej dla Ciebie a gorzej dla konstukcji. Bez ściany i dobrej wentylacji masz termos, otoczony z każdej strony paro i termoizolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 a po co styrodur ? Jest twardy (aspekt praktyczny) i nie chłonie praktycznie wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Października 2015 Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Jest twardy (aspekt praktyczny) i nie chłonie praktycznie wody. To samo maja styro o odpowiedniej odpornosci, wodoodporne , podobnie pianka i jeszcze wiele inny materialow. Nie trzeba do tego styroduru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nigro Napisano 9 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Teraz już wiem - idę w styropian 2x8 i ścianka z betonu komórkowego. Ściana będzie podparta od spodu, tutaj nie ma problemu, na dolnej kondygnacji ściana jest gruba. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 9 Października 2015 Udostępnij Napisano 9 Października 2015 To samo maja styro o odpowiedniej odpornosci, wodoodporne , podobnie pianka i jeszcze wiele inny materialow. Nie trzeba do tego styroduru. Pewnie, wybór jest spory, u mnie styropian hydrocośtam kosztował tyle samo co styrodur, wiec bez sensu Sam ze względów ekonomicznych zdecydowałem się na styro EPS150, faktycznie twarda bestia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 10 Października 2015 Udostępnij Napisano 10 Października 2015 Pewnie, wybór jest spory, u mnie styropian hydrocośtam kosztował tyle samo co styrodur, wiec bez sensu Sam ze względów ekonomicznych zdecydowałem się na styro EPS150, faktycznie twarda bestia W moim przypadku styrodur był znacznie droższy, nawet chyba w porównaniu do styro garażowego EPS200 - tak był mega twardy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.