Skocz do zawartości

Kontrolka oleju


krzysiek9999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś przy temperaturze 2 st.C po przekreceniu kluczyka zapaliła mi się czerwona kontrolka od oleju i były 3 dźwięki. Samochód odpalił bez problemu. Po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka zgasł i już przy następnych odpaleniach się nie pojawiła. Kiedyś przy temp. - 15 był ten sam problem. Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ze 2 km. W ciągu dwóch lat drugi raz mi się pojawiła na wyświetlaczu centralnym kształt litery E. Czy trzeba się martwić?

a sprawdzałeś poziom?

w służbówce też co jakiś czas ( dokładnie w fordzie ) wywalało kontrolką oleju. Przy okazji jakiegoś OT 2 zauważono, że się spod czujnika poci, po jego wymianie nigdy nic więcej nikogo nie denerwowało :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kiedyś przy temp. - 15 był ten sam problem. Co może być przyczyną?

Z opisu wygląda na niekontakt elektryczny czujnika ale bez sprawdzenia ciśnienia oleju, najlepiej podczas świecenia kontrolki, nie da się przewidzieć z całą pewnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może.

Możesz sam najpierw sprawdzić czy wtyczka na czujniku dobrze siedzi, nie ma luzu i jest czysty styk?

Taki np. czujnik z grzybkiem i wsuwką z boku potrafi bardzo luźno siedzieć.

photo-ef370fa1-fec8-4a87-8b53-3c0f1966e1

 

Przy spadku temperatury metal się kurczy i słaby styk się dodatkowo osłabia. Po rozgrzaniu metal się rozszerza i słaby styk może się poprawiać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś poziom?

w służbówce też co jakiś czas ( dokładnie w fordzie ) wywalało kontrolką oleju. Przy okazji jakiegoś OT 2 zauważono, że się spod czujnika poci, po jego wymianie nigdy nic więcej nikogo nie denerwowało :ok:

 

W mojej byłem firmie na OT2 to nikt na takie rzeczy uwagi nie zwracał  ;l  niby "firma" ta sama ;)

 

 

@@krzysiek9999 sprawdziłbym czujnik ciśnienia oleju. Kiedy wymieniałeś olej ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przy temperaturze 2 st.C po przekreceniu kluczyka zapaliła mi się czerwona kontrolka od oleju i były 3 dźwięki. Samochód odpalił bez problemu. Po przejechaniu kilku kilometrów kontrolka zgasł i już przy następnych odpaleniach się nie pojawiła. Kiedyś przy temp. - 15 był ten sam problem. Co może być przyczyną?

 

Doprecyzuj, cóż to za cudowna kontrolka z dźwiękami: to ta od braku ciśnienia oleju? Jeśli tak, to masz te one, no wiesz :phi: ze stali, by z takim "komunikatem" jechać, ale być może Cię nie doceniam i po prostu po dźwięku pracy silnika poznałeś, że jednak smarowanie jest w normie.

Co do przyczyny - stawiam na czujnik, dopiero potem zwarcie do masy, ale to by się objawiało częściej, takie incydentalne świecenie to raczej czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wygląda na niekontakt elektryczny czujnika ale bez sprawdzenia ciśnienia oleju, najlepiej podczas świecenia kontrolki, nie da się przewidzieć z całą pewnością.

 

Przy czujniku, który pokazałeś na fotce i który przy braku ciśnienia podaje masę to kontakt elektryczny jest z całą pewnością i to aż za dobry... :phi:

Gdyby był niekontakt, wtedy kontrolka się nie zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuj, cóż to za cudowna kontrolka z dźwiękami: to ta od braku ciśnienia oleju? Jeśli tak, to masz te one, no wiesz :phi: ze stali, by z takim "komunikatem" jechać, ale być może Cię nie doceniam i po prostu po dźwięku pracy silnika poznałeś, że jednak smarowanie jest w normie.

Co do przyczyny - stawiam na czujnik, dopiero potem zwarcie do masy, ale to by się objawiało częściej, takie incydentalne świecenie to raczej czujnik.

Służbówka zawsze i wszędzie pojedzie :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuj, cóż to za cudowna kontrolka z dźwiękami: to ta od braku ciśnienia oleju? Jeśli tak, to masz te one, no wiesz :phi: ze stali, by z takim "komunikatem" jechać, ale być może Cię nie doceniam i po prostu po dźwięku pracy silnika poznałeś, że jednak smarowanie jest w normie.

Co do przyczyny - stawiam na czujnik, dopiero potem zwarcie do masy, ale to by się objawiało częściej, takie incydentalne świecenie to raczej czujnik.

 

 

 

absolutnie rozbity jestem tym i kilkoma innymi tematami po kątach ...

 

 

zaczynam rozumieć czemu na egzaminie na prawo jazdy zaczeli pytać do czego który korek pod maską jest ...

 

 

 

 no i przypomina mi się taka anegdota jak blondynka dzwoni do męża i pyta ...

 

 

" od czego jest taki czerwony czajniczek na desce rozdzielczej "

 

odpowiedź krótka  bo facet był akurat czymś zajęty a żonę swoją kochał...  to odpowiedział na głupie pytanie całkiem poważnie " OLEJ "

 

 

 

blondynka się rozłączyła i zgodnie z informacją OLAŁA i pojechała dalej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.