Skocz do zawartości

Filtry - jaka firma Filtron, Knecht, inne


elciapek

Rekomendowane odpowiedzi

Czy któraś firmę należy omijać szerokim łukiem?

 

Ja omijam szerokim łukiem filtry olejowe Filtrona. Osobiście stestowane: Xsara Picasso wkład - po 12 kkm przy wymianie wyjąłem wkład z którego płatami odchodziła okładzian filtrująca i w 1 miejscu była pęknięta (brak filtracji), Audi A4 - z filtrona zawsze ciekło spod uszczelki, po zmianie na MANNa nie ma problemu. Filtry powietrza, kabinowe używam z filtrona i co do jakości nie ma zastrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy do czego? jak to URSUSA to bierz FILTRON :)

miał on kiedyś wysypkę z filtrami oleju. a wiadomo, ze jak ktoś poszedł później w koszty naprawy to już FILTRONA nie kupi :oki:

sam używam PURFLUX, KNECHT, MANN a poprzednio używałem WF Sędziszów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do powietrza filtron może być, ale do oleju bym nie ryzykował. Tym bardziej, że one wcale dużo tańsze nie są.

Parę lat temu pamiętam wtopę filtrona z jakąś partią do 1.1 fiata, mechanik miał kilka nówek które miały wadliwy bypass i nie było totalnie ciśnienia oleju w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto dokładać do p.pyłkowego z węglem?  :hmm:

Taki zamówiłem, ale nie wiem prawdę mówiąc czy to coś daje.

tak.

zamiast czystej tkaniny filtracyjnej niuchasz jeszcze pył węglowy :)

u nas na Śląsku jest za darmo :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś, kiedyś rozpruwał rożne filtry oleju i najwięcej filtra było w filtrze Knecht-a.

 

Kto i gdzie?Masz jakiegoś linka do przeprowadzonych testów?

 

Piszę z ciekawości, bo jak sporo handlowałem częściami to wiem, że np w sieci zła opinia o filtronie poszła od konkurencji w 2007-2008r, czytałem wtedy wypowiedzi manago czy jakiegoś kierownika z Filtrona i podawał przykłady "hejtu" za pieniądze dot. firmy.

Internet trzeba brać trochę przez palce, bo tak samo hejt jak i czyszczenie netu jest obecne, o czym sam się przekonałem na własnej skórze, jak firma czyściła sieć z ludzi, co opisywali ich wałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od lat używam Filtrona/Wixa i nie moge narzekać. Za to problemy miałem z filtrem boscha Made in RPA.

 

Jaki to był filtr, jaki był z nim problem i gdzie kupiony?

 

Jak miałem warsztat to w końcu zaczęliśmy stosować wyłącznie filtry Bosch (jeśli nie był akurat dostępny to Maan) i nigdy nie mieliśmy żadnego problemu a zamontowaliśmy tego na pewno dziesiątki a może i powyżej setki?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do powietrza filtron może być, ale do oleju bym nie ryzykował. Tym bardziej, że one wcale dużo tańsze nie są.

Parę lat temu pamiętam wtopę filtrona z jakąś partią do 1.1 fiata, mechanik miał kilka nówek które miały wadliwy bypass i nie było totalnie ciśnienia oleju w silniku.

To zakładając że taka nówka ma wadliwy bypass:

- opcja nr 1 cały czas zamnknięty tzn. olej jest filtrowany, ciśnienie jest.

- opcja nr 2 cały czas otwarty, olej nie filtrowany ciśnienie jest.

- opcja nr 3 mechanik bredzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pracowałem w dziale części w Seacie to filtry dla VW były albo MANN albo Filtron więc chyba mega kichy nie robią skoro idą na oe.

Nawet na aftermarket ich filtry są ok, może nie absolutny top, ale na pewno nie żaden chłam, a uwzględniając ilość sprzedawanych filtrów do ilości zastrzeżeń co do nich to absolutna czołówka w sensie pozytywnym.

 

Organoleptycznie rzecz biorąc, z moich doświadczeń najlepiej wykonany jest Mann, nie ważne czy z Niemiec czy z Chin prezentuje tę samą jakość wykonania, a np. taki Bosch - między filtrem wyprodukowanym w Niemczech a w RPA jest przepaść niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na aftermarket ich filtry są ok, może nie absolutny top, ale na pewno nie żaden chłam, a uwzględniając ilość sprzedawanych filtrów do ilości zastrzeżeń co do nich to absolutna czołówka w sensie pozytywnym.

bo myślisz, że ludziom się chce reklamować - to RAZ

DWA - nie każdy wie, że filtr mu się rozleciał lub nie spełnia swojej funkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pracowałem w dziale części w Seacie to filtry dla VW były albo MANN albo Filtron więc chyba mega kichy nie robią skoro idą na oe.

 

Produkt na pierwszy montaż może się różnić jakością, nawet jak firma ta sama. Często gęsto mają po nr katalogowym jakąś literkę dodaną itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ponad dziewięciu lat sprzedaję i montuję filtry olejowe i paliwowe Filtron oraz Bosch, a do Japończyków czasem Japanparts, natomiast filtry powietrza i kabinowe zazwyczaj idą z Filtrona lub Krafta. Nigdy nie było problemu.

Jak czytam czasami, że ktoś rekreacyjnie sobie 5 razy filtr wymieniał w garażu i trafił na wadliwy, to kojarzy mi się tylko z jednym, mianowicie wadą był instalator tegoż filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Organoleptycznie rzecz biorąc, z moich doświadczeń najlepiej wykonany jest Mann, nie ważne czy z Niemiec czy z Chin prezentuje tę samą jakość wykonania, a np. taki Bosch - między filtrem wyprodukowanym w Niemczech a w RPA jest przepaść niestety...

 

Organoleptycznie rzecz biorąc, z moich doświadczeń filtr MANN-a (made in Venezuela?) ma pi razy drzwi 2x mniej materiału filtrującego, niż CHAMPION. Piszę tu o filtrach oleju do motocykla.

Jednakże poza tym innych różnic nie zauważam: olej jak był brudny na jednym filtrze, tak był brudny na drugim...

Do bolidu zastosowałem filtr olejowy oryginał Suzuki, a powietrzny i kabinowy Filtrona. Następne będą kupione wg filtra :phi: "cena z dostawą - od najniższej" ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, już kupiłem wg takich ustawień filtry kabinowe, których powierzchnia filtrowania stanowiła może połowę a może mniej powierzchni oryginałów i porządnych zamienników. Po prostu jak wkład ma być złożony w hamonijkę o określonej gęstości i głębokości "ogniw" tak tam były płytsze i rzadsze. Cena oczywiście najniższa, skoro producentowi udało się tyle zaoszczędzić na materiale  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto i gdzie?Masz jakiegoś linka do przeprowadzonych testów?

 

 

 

Na przykładzie własnym.

 

Kupowałem olejowe filtrony. Do czasu, kiedy moją uwagę zwróciła kontrolka ciśnienia oleju.

Po przekroczeniu przebiegu 8 tyś km od wymiany, przy starcie silnika, gasła z opóźnieniem 2 - 3 sekundy.

 

Działo się tak zarówno w puncie jaki i w stilo. Filtry dobrane prawidłowo.

 

Od kiedy stosuje filtry knecht, bosch najchętniej mann - problem nie występuje. Kontrolka gaśnie w momencie zaskoczenia motoru bez względu na porę roku czy przebieg oleju. Zmieniam co 12 - 15 tyś km.

 

Filtry mana wkręcam też do motocykli, gdzie przepływ oleju jest raczej większy.

 

Filtry powietrza i p/pyłkowe kupuje które tańsze. Ostatnio kupiłem febi i valeo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To zakładając że taka nówka ma wadliwy bypass:

- opcja nr 1 cały czas zamnknięty tzn. olej jest filtrowany, ciśnienie jest.

- opcja nr 2 cały czas otwarty, olej nie filtrowany ciśnienie jest.

- opcja nr 3 mechanik bredzi.

 

nie, walnięte było tak że ciśnienia oleju nie było wcale. Mechanik wymienił olej, kontrolka świeci. Przed nie świeciła. Zmiana filtra na inny, też filtron, to samo. Zmiana na MANN problem znika.

Sprawa sprzed 5-6. lat więc i tak już nie pamiętam dokładnie co i jak, ale oglądałem te filtry po rozpruciu i były różnice w czapie gdzie siedzą zaworki.

 


Nawet na aftermarket ich filtry są ok, może nie absolutny top, ale na pewno nie żaden chłam, a uwzględniając ilość sprzedawanych filtrów do ilości zastrzeżeń co do nich to absolutna czołówka w sensie pozytywnym.

 

Tu się nie zgodzę, aftermarket rządzi się innymi prawami. Ten sam model filtra ogarnia kilka, czasem kilkanaście modeli silników. Bywa, że są to silniki o bardzo skrajnych osiągach.

Problemem jest wspomniany bypass, ciśnienie otwarcia w różnych autach jest różne. Dla przykładu w ORI subaru bypass otwiera się w okolicach 20psi, a w aftermarkecie jest w okolicach 10psi - efekt brak filtrowania oleju...

Jaki sens ma ten filtr w takim układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ponad dziewięciu lat sprzedaję i montuję filtry olejowe i paliwowe Filtron oraz Bosch, a do Japończyków czasem Japanparts, natomiast filtry powietrza i kabinowe zazwyczaj idą z Filtrona lub Krafta. Nigdy nie było problemu.

Jak czytam czasami, że ktoś rekreacyjnie sobie 5 razy filtr wymieniał w garażu i trafił na wadliwy, to kojarzy mi się tylko z jednym, mianowicie wadą był instalator tegoż filtra.

A jaki wpływ na krzywo wmontowany gwint w filtrze czy za niską uszczelkę ma instalator ?? Wg mnie żadną. A takie przypadki trafiałem wyłącznie w Filtronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któraś firmę należy omijać szerokim łukiem?

Przyznam sie, że na początku skompletowałem wszystko z Filtrona, ale potem znalazłem kilka niepochlebnych opinii i zaczałem się zastanawiać nad zmianą.

Rozpiętość cenowa jak na filtry spora.

Knecht jest OK?

Filtrona staram się unikać, nawet w przypadku filtrów powietrza. Za dużo miałem przypadków z cieknącymi czy krzywymi olejowymi albo nie do końca pasującymi filtrami powietrza. W tych pierwszych trafialy się przypadki wypłukanych przez olej wkładów filtrujacych, a powietrza np: były za grube albo nie posiadały dodatkowego filca wyłapującego wilgoć oraz wzmocnienia, rzeczy które powinny być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo myślisz, że ludziom się chce reklamować - to RAZ

DWA - nie każdy wie, że filtr mu się rozleciał lub nie spełnia swojej funkcji

Nie pisałem o reklamacjach tylko o zastrzeżeniach, bo mechanicy mają to do siebie że się czepiają wszystkiego, czasami nawet nie istotnych pierdół, a skoro wracają setki razy po filtry tego samego producenta to o czymś świadczy.

 

nie, walnięte było tak że ciśnienia oleju nie było wcale.

 

To Filtron chyba zamiast medium filtrującego zamontował tekturę i dodatkowo zablokowane zawory obejściowe bo ja inaczej tego nie rozkminiam...

 

 aftermarket rządzi się innymi prawami.

Ja o tym doskonale wiem, dlatego napisałem: 'Nawet na aftermarket ich filtry są ok'

 

A co do Subaru to nigdy tematu nie zgłębiałem, ale możesz podać o jaki konkretnie filtr OE/zamiennik chodzi.

 

 

Generalnie mnie tam nie zależy co kto kupuje, ale to biadolenie na Filtrona mnie czasami rozbraja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem o reklamacjach tylko o zastrzeżeniach, bo mechanicy mają to do siebie że się czepiają wszystkiego, czasami nawet nie istotnych pierdół, a skoro wracają setki razy po filtry tego samego producenta to o czymś świadczy.

.

świadczy to o tym, że mech założy filtr najtańszy, ale policzy drożej.

a jak się coś uszkodzi, to "w życiu Warszawy" właściciel pojazdu nie udowodni czyja to była wina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To Filtron chyba zamiast medium filtrującego zamontował tekturę i dodatkowo zablokowane zawory obejściowe bo ja inaczej tego nie rozkminiam...

 

nie pamiętam, nie mój przypadek tylko wjechałem do niego jak jeszcze filtry były na stole stąd pamiętam sytuację.

 


Ja o tym doskonale wiem, dlatego napisałem: 'Nawet na aftermarket ich filtry są ok'

 

bez zgłębiania tematu tak to może wyglądać. Ale jeżeli unifikacja modeli ciągnie za sobą obniżanie ciśnienia otwarcia to jest to zupełnie bez sensu. Gdzieś ta oszczędność musi być.

 


A co do Subaru to nigdy tematu nie zgłębiałem, ale możesz podać o jaki konkretnie filtr OE/zamiennik chodzi.

 

w necie są materiały. ZTCP żaden zamiennik nie miał ciśnienia bypass zbliżonego do OE. max było zdaje się 16psi. Dodając do tego fakt, że markowe zamienniki w IC są droższe niż ORI w ASO to zabawa jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki wpływ na krzywo wmontowany gwint w filtrze czy za niską uszczelkę ma instalator ?? Wg mnie żadną. A takie przypadki trafiałem wyłącznie w Filtronie.

Ja założyłem setki olejowych Filtrona i wszystkie miały prosty gwint. Może miałeś pecha. Wiesz, mi też się trafiło trefne łożysko SKF, trefny przegub GKN, ale producent się przyznał do błędu i kasę zwrócił. Najlepszym się zdarza. Natomiast to, co robią sami przy autach zwykli użytkownicy, bywa czasem zabawne, np włożenie nowych klocków hamulcowych okładziną w stronę tłoczka i analogicznie blachą w stronę tarczy :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem setki olejowych Filtrona i wszystkie miały prosty gwint. Może miałeś pecha. Wiesz, mi też się trafiło trefne łożysko SKF, trefny przegub GKN, ale producent się przyznał do błędu i kasę zwrócił. Najlepszym się zdarza. Natomiast to, co robią sami przy autach zwykli użytkownicy, bywa czasem zabawne, np włożenie nowych klocków hamulcowych okładziną w stronę tłoczka i analogicznie blachą w stronę tarczy :hehe:

Możliwe, że miałem, trafiłem dwa takie pod rząd. Sobie nie zakładam już Filtrona od czasu jak z pod jednego wyciagneło mi uszczelkę, straciłem większość oleju z silnika i na linie wróciłem do domu  ;] . Jak ktoś sobie życzy tego producenta to nie ma problemu, jego wybór/decycja  ;).

Natomiast co do ginięcia w nich wkładów filtrujących to jest coś na rzeczy, bo spotkałem się z tym problemem. Jakiś czas temu nawet widziałem takie filtry u kolegi w warsztacie, zdemontowane z samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we wszystkich autach jakie mam i miałem jest filtron, wcześniej sedziszów. Nigdy nie doświadczyłem tego co tutaj piszecie, natomiast polecany mann ( zakupiony w IC, a nie na allegro) po kilku miesiącach skorodował i zaczął w miejscu korozji cieknąć 8]   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świadczy to o tym, że mech założy filtr najtańszy, ale policzy drożej.

a jak się coś uszkodzi, to "w życiu Warszawy" właściciel pojazdu nie udowodni czyja to była wina

Najwyraźniej nie zdajesz sobie sprawy jaka jest różnica pomiędzy najtańszym a Filtronem - jest spora, minimum kilkanaście procent czasami jego cena to 200% najtańszego zamiennika.

 

Mech (klient) chce guano to dostaje guano, a jak chce mieć coś co jest sprawdzone, co będzie działało i nie przysporzy mu problemów to właśnie na to się decyduje.

Nie raz nie dwa przypadki gdzie cena danej referencji jest taka sama +-5gr, Bosch a Filtron wybierany jest ten drugi.

 

Nie ma sensu generalizować i wrzucać wszystkich mechaników do jednego worka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda

tyle, że większość dzisiejszych "kierofcuf" nie rozróżnia procentów filtrów, nie zna się na samochodzie i jedzie do Pana Ździśka "na wymianę", bo tanio ma.

nawet nie wie czy i jak sprawdzić, co ma zamontowane, nie wie czy w ogóle ma zmienione.

więc o czym będziemy gadać - zapłaci, a i tak nie będzie wiedział, co ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy któraś firmę należy omijać szerokim łukiem?

Przyznam sie, że na początku skompletowałem wszystko z Filtrona, ale potem znalazłem kilka niepochlebnych opinii i zaczałem się zastanawiać nad zmianą.

Rozpiętość cenowa jak na filtry spora.

Knecht jest OK?

 

 

 

Kabinowy i powietrza w zasadzie od zawsze stosuję najtańsze z dostępnych na rynku.  Widać gołym okiem, że ich budowa jest taka sama jak tych z wysokiej półki za 2-3 razy tyle.

Do tego w za kwotę jednego z wysokiej półki mam 2 z najniższej i w związku z tym mogę wymieniać 2 razy częściej, co np. w przypadku kabinówki wyjdzie z korzyścią dla mnie samego.

 

 

 

Co do olejowych, paliwa - stosuję wyłącznie OEM lub zamiennie Knecht. Tutaj nie ryzykuję, bo budowa np. filtra oleju już nie jest widoczna gołym okiem, a tam jak wiadomo są różne patenty typu zawór zawrotny czy obejściowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabinowy i powietrza w zasadzie od zawsze stosuję najtańsze z dostępnych na rynku.  Widać gołym okiem, że ich budowa jest taka sama jak tych z wysokiej półki za 2-3 razy tyle.

no właśnie - gołym okiem :facepalm:

jak nie widzisz różnicy w najtańszym HART, a droższym (ale i tak słabym) FILTRONEM, to pozostaje Ci tylko wizyta u okulisty,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie - gołym okiem :facepalm:

jak nie widzisz różnicy w najtańszym HART, a droższym (ale i tak słabym) FILTRONEM, to pozostaje Ci tylko wizyta u okulisty,

 

 

 

Ok, to w takim razie powiedz mi konkretnie, nie łapiąc się teatralnie za głowę jak histeryk jakie są różnice w budowie materiału filtracyjnego, jaki jest jego skład, jaka jest jego  przepuszczalność / tłumienie zanieczyszczeń.

 

Bo tak się składa, że jeżdżę na JC Premium , które jest naprawdę tanie i 3ci samochód już tak eksploatuję i się kurde nie chce popsuć od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.