elciapek Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Czy któraś firmę należy omijać szerokim łukiem? Przyznam sie, że na początku skompletowałem wszystko z Filtrona, ale potem znalazłem kilka niepochlebnych opinii i zaczałem się zastanawiać nad zmianą. Rozpiętość cenowa jak na filtry spora. Knecht jest OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Filtron jest ok, średnia półka ale można spokojnie stosować. Z lepszych możesz kupić Mann, Knecht, Hengst, Purflux. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Dzięki, to zostanę chyba mimo wszystko przy Knechcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Czy któraś firmę należy omijać szerokim łukiem? Ja omijam szerokim łukiem filtry olejowe Filtrona. Osobiście stestowane: Xsara Picasso wkład - po 12 kkm przy wymianie wyjąłem wkład z którego płatami odchodziła okładzian filtrująca i w 1 miejscu była pęknięta (brak filtracji), Audi A4 - z filtrona zawsze ciekło spod uszczelki, po zmianie na MANNa nie ma problemu. Filtry powietrza, kabinowe używam z filtrona i co do jakości nie ma zastrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 zależy do czego? jak to URSUSA to bierz FILTRON miał on kiedyś wysypkę z filtrami oleju. a wiadomo, ze jak ktoś poszedł później w koszty naprawy to już FILTRONA nie kupi sam używam PURFLUX, KNECHT, MANN a poprzednio używałem WF Sędziszów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Z podobnymi opiniami się spotkałem właśnie na nt. Filtrona, dlatego raczej spasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Ja od lat używam Filtrona/Wixa i nie moge narzekać. Za to problemy miałem z filtrem boscha Made in RPA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 A co z K&N? Bo sie zastanawiam czy na następny serwis nie zmienić też filtra oleju na takowy. Sent from my GT-I9195 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Miałem brać K&N, ale cena była porównywalna z oryginałem, to już nie kombinowałem. Owszem można kupić i syntetyczne filtry Amsoil, Purolator czy inne takie, ale do zwykłego samochodu jest to bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Też używam Filtrona i nigdy problemów nie miałem przy różnych samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 do powietrza filtron może być, ale do oleju bym nie ryzykował. Tym bardziej, że one wcale dużo tańsze nie są. Parę lat temu pamiętam wtopę filtrona z jakąś partią do 1.1 fiata, mechanik miał kilka nówek które miały wadliwy bypass i nie było totalnie ciśnienia oleju w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Dobra, Knechty już zamówione - p.przyłkowy, powietrza i oleju Przy okazji: Czy warto dokładać do p.pyłkowego z węglem? Taki zamówiłem, ale nie wiem prawdę mówiąc czy to coś daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Czy warto dokładać do p.pyłkowego z węglem? Warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Czy warto dokładać do p.pyłkowego z węglem? Taki zamówiłem, ale nie wiem prawdę mówiąc czy to coś daje. tak. zamiast czystej tkaniny filtracyjnej niuchasz jeszcze pył węglowy u nas na Śląsku jest za darmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 zamiast czystej tkaniny filtracyjnej niuchasz jeszcze pył węglowy u nas na Śląsku jest za darmo Czyli w masce przeciwgazowej filtr węglowy montuje się po to żeby wdychać pył węglowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 w przeciwgazowej nie wiem, ale w gazowej tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 w przeciwgazowej nie wiem, ale w gazowej tak A co to jest maska gazowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 https://www.google.pl/search?q=maska+gazowa&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=2Q0eVrSZHYHRygODiqioBA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 https://www.google.pl/search?q=maska+gazowa&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=2Q0eVrSZHYHRygODiqioBA Ale to są maski przeciwgazowe. Na jaki gaz są maski gazowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Knecht jest OK? Ktoś, kiedyś rozpruwał rożne filtry oleju i najwięcej filtra było w filtrze Knecht-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Ktoś, kiedyś rozpruwał rożne filtry oleju i najwięcej filtra było w filtrze Knecht-a. Kto i gdzie?Masz jakiegoś linka do przeprowadzonych testów? Piszę z ciekawości, bo jak sporo handlowałem częściami to wiem, że np w sieci zła opinia o filtronie poszła od konkurencji w 2007-2008r, czytałem wtedy wypowiedzi manago czy jakiegoś kierownika z Filtrona i podawał przykłady "hejtu" za pieniądze dot. firmy. Internet trzeba brać trochę przez palce, bo tak samo hejt jak i czyszczenie netu jest obecne, o czym sam się przekonałem na własnej skórze, jak firma czyściła sieć z ludzi, co opisywali ich wałki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Google znalazło to: http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/test-filtrow-oleju-czyli-ile-jest-filtra-w-filtrze/09gqv 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Ja od lat używam Filtrona/Wixa i nie moge narzekać. Za to problemy miałem z filtrem boscha Made in RPA. Jaki to był filtr, jaki był z nim problem i gdzie kupiony? Jak miałem warsztat to w końcu zaczęliśmy stosować wyłącznie filtry Bosch (jeśli nie był akurat dostępny to Maan) i nigdy nie mieliśmy żadnego problemu a zamontowaliśmy tego na pewno dziesiątki a może i powyżej setki? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 do powietrza filtron może być, ale do oleju bym nie ryzykował. Tym bardziej, że one wcale dużo tańsze nie są. Parę lat temu pamiętam wtopę filtrona z jakąś partią do 1.1 fiata, mechanik miał kilka nówek które miały wadliwy bypass i nie było totalnie ciśnienia oleju w silniku. To zakładając że taka nówka ma wadliwy bypass: - opcja nr 1 cały czas zamnknięty tzn. olej jest filtrowany, ciśnienie jest. - opcja nr 2 cały czas otwarty, olej nie filtrowany ciśnienie jest. - opcja nr 3 mechanik bredzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Jak pracowałem w dziale części w Seacie to filtry dla VW były albo MANN albo Filtron więc chyba mega kichy nie robią skoro idą na oe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 U mnie w pracy średnio dziennie schodzi jakieś 10 filtrów Boscha i jakos nigdy problemów nie było choc buble są wszędzie do siebie i znajomym też zawsze zakładam Boscha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Jak pracowałem w dziale części w Seacie to filtry dla VW były albo MANN albo Filtron więc chyba mega kichy nie robią skoro idą na oe. Nawet na aftermarket ich filtry są ok, może nie absolutny top, ale na pewno nie żaden chłam, a uwzględniając ilość sprzedawanych filtrów do ilości zastrzeżeń co do nich to absolutna czołówka w sensie pozytywnym. Organoleptycznie rzecz biorąc, z moich doświadczeń najlepiej wykonany jest Mann, nie ważne czy z Niemiec czy z Chin prezentuje tę samą jakość wykonania, a np. taki Bosch - między filtrem wyprodukowanym w Niemczech a w RPA jest przepaść niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Czy któraś firmę należy omijać szerokim łukiem? Marka czy producent filtra nie ma znaczenia! Co byś nie wybrał, to dobremu silnikowi nie zaszkodzisz, a złego nie naprawisz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Nawet na aftermarket ich filtry są ok, może nie absolutny top, ale na pewno nie żaden chłam, a uwzględniając ilość sprzedawanych filtrów do ilości zastrzeżeń co do nich to absolutna czołówka w sensie pozytywnym. bo myślisz, że ludziom się chce reklamować - to RAZ DWA - nie każdy wie, że filtr mu się rozleciał lub nie spełnia swojej funkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Jak pracowałem w dziale części w Seacie to filtry dla VW były albo MANN albo Filtron więc chyba mega kichy nie robią skoro idą na oe. Produkt na pierwszy montaż może się różnić jakością, nawet jak firma ta sama. Często gęsto mają po nr katalogowym jakąś literkę dodaną itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Odnośnie filtrów oleju, przypomniało mi się jak pisałem tutaj o filtrach Filtrona i Hengst, wg mnie ten drugi zauważalnie lepiej filtrował, bo i olej na tym filtrze dłużej był jasny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Od ponad dziewięciu lat sprzedaję i montuję filtry olejowe i paliwowe Filtron oraz Bosch, a do Japończyków czasem Japanparts, natomiast filtry powietrza i kabinowe zazwyczaj idą z Filtrona lub Krafta. Nigdy nie było problemu. Jak czytam czasami, że ktoś rekreacyjnie sobie 5 razy filtr wymieniał w garażu i trafił na wadliwy, to kojarzy mi się tylko z jednym, mianowicie wadą był instalator tegoż filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Organoleptycznie rzecz biorąc, z moich doświadczeń najlepiej wykonany jest Mann, nie ważne czy z Niemiec czy z Chin prezentuje tę samą jakość wykonania, a np. taki Bosch - między filtrem wyprodukowanym w Niemczech a w RPA jest przepaść niestety... Organoleptycznie rzecz biorąc, z moich doświadczeń filtr MANN-a (made in Venezuela?) ma pi razy drzwi 2x mniej materiału filtrującego, niż CHAMPION. Piszę tu o filtrach oleju do motocykla. Jednakże poza tym innych różnic nie zauważam: olej jak był brudny na jednym filtrze, tak był brudny na drugim... Do bolidu zastosowałem filtr olejowy oryginał Suzuki, a powietrzny i kabinowy Filtrona. Następne będą kupione wg filtra "cena z dostawą - od najniższej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekis Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 No nie wiem, już kupiłem wg takich ustawień filtry kabinowe, których powierzchnia filtrowania stanowiła może połowę a może mniej powierzchni oryginałów i porządnych zamienników. Po prostu jak wkład ma być złożony w hamonijkę o określonej gęstości i głębokości "ogniw" tak tam były płytsze i rzadsze. Cena oczywiście najniższa, skoro producentowi udało się tyle zaoszczędzić na materiale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 rożne są materiały filtracyjne, więc i różne mogą być wymiary, które podałeś. tak przynajmniej producenci podają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Kto i gdzie?Masz jakiegoś linka do przeprowadzonych testów? Na przykładzie własnym. Kupowałem olejowe filtrony. Do czasu, kiedy moją uwagę zwróciła kontrolka ciśnienia oleju. Po przekroczeniu przebiegu 8 tyś km od wymiany, przy starcie silnika, gasła z opóźnieniem 2 - 3 sekundy. Działo się tak zarówno w puncie jaki i w stilo. Filtry dobrane prawidłowo. Od kiedy stosuje filtry knecht, bosch najchętniej mann - problem nie występuje. Kontrolka gaśnie w momencie zaskoczenia motoru bez względu na porę roku czy przebieg oleju. Zmieniam co 12 - 15 tyś km. Filtry mana wkręcam też do motocykli, gdzie przepływ oleju jest raczej większy. Filtry powietrza i p/pyłkowe kupuje które tańsze. Ostatnio kupiłem febi i valeo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 To zakładając że taka nówka ma wadliwy bypass:- opcja nr 1 cały czas zamnknięty tzn. olej jest filtrowany, ciśnienie jest.- opcja nr 2 cały czas otwarty, olej nie filtrowany ciśnienie jest.- opcja nr 3 mechanik bredzi. nie, walnięte było tak że ciśnienia oleju nie było wcale. Mechanik wymienił olej, kontrolka świeci. Przed nie świeciła. Zmiana filtra na inny, też filtron, to samo. Zmiana na MANN problem znika. Sprawa sprzed 5-6. lat więc i tak już nie pamiętam dokładnie co i jak, ale oglądałem te filtry po rozpruciu i były różnice w czapie gdzie siedzą zaworki. Nawet na aftermarket ich filtry są ok, może nie absolutny top, ale na pewno nie żaden chłam, a uwzględniając ilość sprzedawanych filtrów do ilości zastrzeżeń co do nich to absolutna czołówka w sensie pozytywnym. Tu się nie zgodzę, aftermarket rządzi się innymi prawami. Ten sam model filtra ogarnia kilka, czasem kilkanaście modeli silników. Bywa, że są to silniki o bardzo skrajnych osiągach. Problemem jest wspomniany bypass, ciśnienie otwarcia w różnych autach jest różne. Dla przykładu w ORI subaru bypass otwiera się w okolicach 20psi, a w aftermarkecie jest w okolicach 10psi - efekt brak filtrowania oleju... Jaki sens ma ten filtr w takim układzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Od ponad dziewięciu lat sprzedaję i montuję filtry olejowe i paliwowe Filtron oraz Bosch, a do Japończyków czasem Japanparts, natomiast filtry powietrza i kabinowe zazwyczaj idą z Filtrona lub Krafta. Nigdy nie było problemu. Jak czytam czasami, że ktoś rekreacyjnie sobie 5 razy filtr wymieniał w garażu i trafił na wadliwy, to kojarzy mi się tylko z jednym, mianowicie wadą był instalator tegoż filtra. A jaki wpływ na krzywo wmontowany gwint w filtrze czy za niską uszczelkę ma instalator ?? Wg mnie żadną. A takie przypadki trafiałem wyłącznie w Filtronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Czy któraś firmę należy omijać szerokim łukiem? Przyznam sie, że na początku skompletowałem wszystko z Filtrona, ale potem znalazłem kilka niepochlebnych opinii i zaczałem się zastanawiać nad zmianą. Rozpiętość cenowa jak na filtry spora. Knecht jest OK? Filtrona staram się unikać, nawet w przypadku filtrów powietrza. Za dużo miałem przypadków z cieknącymi czy krzywymi olejowymi albo nie do końca pasującymi filtrami powietrza. W tych pierwszych trafialy się przypadki wypłukanych przez olej wkładów filtrujacych, a powietrza np: były za grube albo nie posiadały dodatkowego filca wyłapującego wilgoć oraz wzmocnienia, rzeczy które powinny być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 bo myślisz, że ludziom się chce reklamować - to RAZ DWA - nie każdy wie, że filtr mu się rozleciał lub nie spełnia swojej funkcji Nie pisałem o reklamacjach tylko o zastrzeżeniach, bo mechanicy mają to do siebie że się czepiają wszystkiego, czasami nawet nie istotnych pierdół, a skoro wracają setki razy po filtry tego samego producenta to o czymś świadczy. nie, walnięte było tak że ciśnienia oleju nie było wcale. To Filtron chyba zamiast medium filtrującego zamontował tekturę i dodatkowo zablokowane zawory obejściowe bo ja inaczej tego nie rozkminiam... aftermarket rządzi się innymi prawami. Ja o tym doskonale wiem, dlatego napisałem: 'Nawet na aftermarket ich filtry są ok' A co do Subaru to nigdy tematu nie zgłębiałem, ale możesz podać o jaki konkretnie filtr OE/zamiennik chodzi. Generalnie mnie tam nie zależy co kto kupuje, ale to biadolenie na Filtrona mnie czasami rozbraja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Nie pisałem o reklamacjach tylko o zastrzeżeniach, bo mechanicy mają to do siebie że się czepiają wszystkiego, czasami nawet nie istotnych pierdół, a skoro wracają setki razy po filtry tego samego producenta to o czymś świadczy.. świadczy to o tym, że mech założy filtr najtańszy, ale policzy drożej. a jak się coś uszkodzi, to "w życiu Warszawy" właściciel pojazdu nie udowodni czyja to była wina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 To Filtron chyba zamiast medium filtrującego zamontował tekturę i dodatkowo zablokowane zawory obejściowe bo ja inaczej tego nie rozkminiam... nie pamiętam, nie mój przypadek tylko wjechałem do niego jak jeszcze filtry były na stole stąd pamiętam sytuację. Ja o tym doskonale wiem, dlatego napisałem: 'Nawet na aftermarket ich filtry są ok' bez zgłębiania tematu tak to może wyglądać. Ale jeżeli unifikacja modeli ciągnie za sobą obniżanie ciśnienia otwarcia to jest to zupełnie bez sensu. Gdzieś ta oszczędność musi być. A co do Subaru to nigdy tematu nie zgłębiałem, ale możesz podać o jaki konkretnie filtr OE/zamiennik chodzi. w necie są materiały. ZTCP żaden zamiennik nie miał ciśnienia bypass zbliżonego do OE. max było zdaje się 16psi. Dodając do tego fakt, że markowe zamienniki w IC są droższe niż ORI w ASO to zabawa jest bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 A jaki wpływ na krzywo wmontowany gwint w filtrze czy za niską uszczelkę ma instalator ?? Wg mnie żadną. A takie przypadki trafiałem wyłącznie w Filtronie. Ja założyłem setki olejowych Filtrona i wszystkie miały prosty gwint. Może miałeś pecha. Wiesz, mi też się trafiło trefne łożysko SKF, trefny przegub GKN, ale producent się przyznał do błędu i kasę zwrócił. Najlepszym się zdarza. Natomiast to, co robią sami przy autach zwykli użytkownicy, bywa czasem zabawne, np włożenie nowych klocków hamulcowych okładziną w stronę tłoczka i analogicznie blachą w stronę tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Ja założyłem setki olejowych Filtrona i wszystkie miały prosty gwint. Może miałeś pecha. Wiesz, mi też się trafiło trefne łożysko SKF, trefny przegub GKN, ale producent się przyznał do błędu i kasę zwrócił. Najlepszym się zdarza. Natomiast to, co robią sami przy autach zwykli użytkownicy, bywa czasem zabawne, np włożenie nowych klocków hamulcowych okładziną w stronę tłoczka i analogicznie blachą w stronę tarczy Możliwe, że miałem, trafiłem dwa takie pod rząd. Sobie nie zakładam już Filtrona od czasu jak z pod jednego wyciagneło mi uszczelkę, straciłem większość oleju z silnika i na linie wróciłem do domu . Jak ktoś sobie życzy tego producenta to nie ma problemu, jego wybór/decycja . Natomiast co do ginięcia w nich wkładów filtrujących to jest coś na rzeczy, bo spotkałem się z tym problemem. Jakiś czas temu nawet widziałem takie filtry u kolegi w warsztacie, zdemontowane z samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 we wszystkich autach jakie mam i miałem jest filtron, wcześniej sedziszów. Nigdy nie doświadczyłem tego co tutaj piszecie, natomiast polecany mann ( zakupiony w IC, a nie na allegro) po kilku miesiącach skorodował i zaczął w miejscu korozji cieknąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 świadczy to o tym, że mech założy filtr najtańszy, ale policzy drożej. a jak się coś uszkodzi, to "w życiu Warszawy" właściciel pojazdu nie udowodni czyja to była wina Najwyraźniej nie zdajesz sobie sprawy jaka jest różnica pomiędzy najtańszym a Filtronem - jest spora, minimum kilkanaście procent czasami jego cena to 200% najtańszego zamiennika. Mech (klient) chce guano to dostaje guano, a jak chce mieć coś co jest sprawdzone, co będzie działało i nie przysporzy mu problemów to właśnie na to się decyduje. Nie raz nie dwa przypadki gdzie cena danej referencji jest taka sama +-5gr, Bosch a Filtron wybierany jest ten drugi. Nie ma sensu generalizować i wrzucać wszystkich mechaników do jednego worka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 prawda tyle, że większość dzisiejszych "kierofcuf" nie rozróżnia procentów filtrów, nie zna się na samochodzie i jedzie do Pana Ździśka "na wymianę", bo tanio ma. nawet nie wie czy i jak sprawdzić, co ma zamontowane, nie wie czy w ogóle ma zmienione. więc o czym będziemy gadać - zapłaci, a i tak nie będzie wiedział, co ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Czy któraś firmę należy omijać szerokim łukiem? Przyznam sie, że na początku skompletowałem wszystko z Filtrona, ale potem znalazłem kilka niepochlebnych opinii i zaczałem się zastanawiać nad zmianą. Rozpiętość cenowa jak na filtry spora. Knecht jest OK? Kabinowy i powietrza w zasadzie od zawsze stosuję najtańsze z dostępnych na rynku. Widać gołym okiem, że ich budowa jest taka sama jak tych z wysokiej półki za 2-3 razy tyle. Do tego w za kwotę jednego z wysokiej półki mam 2 z najniższej i w związku z tym mogę wymieniać 2 razy częściej, co np. w przypadku kabinówki wyjdzie z korzyścią dla mnie samego. Co do olejowych, paliwa - stosuję wyłącznie OEM lub zamiennie Knecht. Tutaj nie ryzykuję, bo budowa np. filtra oleju już nie jest widoczna gołym okiem, a tam jak wiadomo są różne patenty typu zawór zawrotny czy obejściowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Kabinowy i powietrza w zasadzie od zawsze stosuję najtańsze z dostępnych na rynku. Widać gołym okiem, że ich budowa jest taka sama jak tych z wysokiej półki za 2-3 razy tyle. no właśnie - gołym okiem jak nie widzisz różnicy w najtańszym HART, a droższym (ale i tak słabym) FILTRONEM, to pozostaje Ci tylko wizyta u okulisty, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 no właśnie - gołym okiem jak nie widzisz różnicy w najtańszym HART, a droższym (ale i tak słabym) FILTRONEM, to pozostaje Ci tylko wizyta u okulisty, Ok, to w takim razie powiedz mi konkretnie, nie łapiąc się teatralnie za głowę jak histeryk jakie są różnice w budowie materiału filtracyjnego, jaki jest jego skład, jaka jest jego przepuszczalność / tłumienie zanieczyszczeń. Bo tak się składa, że jeżdżę na JC Premium , które jest naprawdę tanie i 3ci samochód już tak eksploatuję i się kurde nie chce popsuć od tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.